Catkin's nieuwe weg naar Australië

Dat snap ik Femke!
Ik hoop zo hard voor je dat je assessment positief is!!
Blijf hopen..

Echt komt goed!

Geloof ook niet dat Victoria nou zo hard checkt wat er gebeurd met al die visa....... Maar dat kan misschien een verkeerd beeld van mij zijn. Ik heb namelijk afgelopen week een respons moeten geven over wat ik nu doe waar ik woon etc etc. Dit was de eerste check waarop ik vermelde dat ik een baan had. De vorige check was van december maar dat was net 2 dagen voordat ik een baan kreeg na een half jaar dus weer zo'n check en dat is alles. Mijns inziens is het gewoon een beroep dat op de lijst moet staan en als je aan alle criteria voldoet voila daar is die dan. Wat ik je wel mee kan geven om even achter je state sponsorship aan te zitten. Ze schijnen maar 1 keer per maand bij elkaar te komen, dus tijdstip van inzenden kan nogal veel uitmaken. Geef maar een gil als je meer wilt weten, heb al mijn mailtjes bewaard...... Kan altijd even een belletje naar Nederland maken.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg140495#msg140495 date=1245076642]
Je moet ook opschrijven of je familie, vrienden of iets dergelijks in de staat hebt wonen, dus ik heb je er al bijgeschreven  :wink:[/quote]
Hmm iets dergelijks, wat is dat?

Bij de weg mooi als je in Jan/feb wilt komen, heb ik gelijk iemand in mijn huis als ik in maart weer naar Nederland ga  :wink:

Enne ongeduldig? Nee hoor dat hele visum proces is nou eenmaal zenuwslopend en dan 2 keer dat is bijna te veel van het goede!

Succes met wachten.

Chantal

[quote author=tweety link=topic=5453.msg140525#msg140525 date=1245117457]
Mijns inziens is het gewoon een beroep dat op de lijst moet staan en als je aan alle criteria voldoet voila daar is die dan. Wat ik je wel mee kan geven om even achter je state sponsorship aan te zitten.
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg140495#msg140495 date=1245076642]
Je moet ook opschrijven of je familie, vrienden of iets dergelijks in de staat hebt wonen, dus ik heb je er al bijgeschreven  :wink:[/quote]
Hmm iets dergelijks, wat is dat?

Bij de weg mooi als je in Jan/feb wilt komen, heb ik gelijk iemand in mijn huis als ik in maart weer naar Nederland ga  :wink:

Enne ongeduldig? Nee hoor dat hele visum proces is nou eenmaal zenuwslopend en dan 2 keer dat is bijna te veel van het goede!

Succes met wachten.

Chantal
[/quote]

Ja het probleem wordt hem nou juist een beroep dat op de lijst staat. Ik zie namelijk niet op tegen het aanvragen van een state sponsorship. Zodra  mijn skills assessment voor Social Work positief bevonden wordt, zie ik eigenlijk geen problemen meer... Maar dit is even een lastig punt, aangezien de meeste mensen met een SPH diploma door worden gestuurd van de AASW, naar de AIWCW, omdat ze vinden dat het Welfare Work en geen Social Work is en laat Welfare Work nou net nergens op een in demand list staan, waardoor ik alleen iets heb aan een assessment voor Social Work qua State Sponsorship.

Iets dergelijks zijn trouwens gewoon mensen die je kent. Stond een heel rijtje waaruit je kon kiezen. Maar ik heb jou even neergezet bij Friend. Wie weet helpt het nog als ze zien dat je iemand kent in de staat!!!

Ow en ik kom wel op je huis passen hoor. Geen probleem...

Inderdaad zijn 2 van deze processen gewoon bijna niet meer te doen, zeker nu het allemaal zo onzeker is en lang duurt. Echter vraag ik me af of DIAC daar rekening mee houdt, die worden mijn mails waarschijnlijk gewoon een keer zat  :shock: Maar ik vind eigenlijk dat ze mijn aanvraag gewoon snel moeten afhandelen. Ben immers al bijna 3 jaar bezig. Motivatie genoeg zou ik zeggen.

Geen nieuws over mijn emigratie, maar wel even iets anders.
Dit weekend was namelijk de trailwalker (voor het eerst gehouden in nederland); een non stop sponsorwandeling van 100km binnen 30 uur voor oxfam novib om geld in te zamelen om kinderen in Mali weer naar school te laten gaan. Doel van de actie; in totaal 18000 kinderen naar school laten gaan. Hiervoor konden groepen van 4 zich inschrijven om te doen doen aan deze loodzware teamuitdaging.
Nu heb ik hieraan meegedaan en ik wilde laten weten dat wij met 3 personen van ons team deze uitdaging hebben overwonnen. In 25 uur, 49 minuten en 6 seconden hebben wij 100 km gewandelt over de veluwe. Er deden 150 teams mee en ons team was het 60ste team wat over de finish ging. Voor een uitgebreid verslag en later ook foto's kun je kijken op onze teampagina: www.carausiusmorosus.come2me.nl
Ons team heeft in totaal 8040 euro opgehaald (een minimum van 3000 euro was verplicht).

Hi

Van harte gefeliciteerd met de prestatie.  Zowel de fysieke als de opbrenst van het geld.  Fantastisch.

Sidonia

Hay Femke,
Als je assessment net zo wordt beloond als je sportieve prestatie dan komt het helemaal goed, is immers ook voor een goed doel toch? Hebben ze in Oz weer een goede hulpverleenster erbij! Heel veel succes en petje af voor voor je doorzettingsvermogen en Geduld!!  :knit:

Haha volgens mij dacht mijn onderbewuste dat ook. De nacht nadat ik de trailwalker had gelopen heb ik gedroomt dat mijn assessment positief was beoordeeld.  :up: Helaas heb ik tot op heden nog niks gehoord. De assessment duurt ongeveer 8 weken en wacht nu 8,5 week, dus kan elk moment bericht krijgen. Hopelijk net zo positief als in mijn droom, echter is de kans niet zo heel groot...

Ik geloof zeker in dromen alleen als je het zelf droomt ga je twijfelen ....het is wel grappig dat je dit opnoemt, ik droomde van de week dat ik alle IELTS vragen goed had beantwoord (HAHA), ik geloof nooit dat dat gaat gebeuren morgen maar het geeft wel een beetje hoop omdat ik het gevoel heb dat ik nog heeeel veel moet leren. We houden gewoon hoop oke!
:wink:

Hey Femke,
Heb je al iets gehoord? Bij mij duurde het ook wat langer en toen heb ik ze een mailtje gestuurd. Kreeg toen direct antwoord. Ze sturen het per post op en dat is toch weer een week extra wachten  :|

Nee nog niks gehoord. Morgen wacht ik alweer 9 weken. Ik heb wel gevraagd om ook direct een email bevestiging en daar heeft ze een notitie van gemaakt. Wil een deze dagen wel even mailen om te vragen hoelang het nog gaat duren.
Hoelang heeft het bij jou geduurd dan?

Dan zal ik deze week wel antwoord krijgen. Mocht ik aan het einde van de week nog niks weten, dan mail ik wel. Stiekem ben ik ook een beetje bang om te mailen, om te horen dat ik wellicht minder positief nieuws krijg :| en dat ze mijn aanvraag door hebben gestuurd naar de AIWCW voor een assessment als Welfare Worker (welke ik al heb en in deze situatie niet zoveel aan heb).

Maar zouden ze dat dan niet al veel eerder hebben laten weten?  :x
Ik sprak zaterdag bij de IELTS test iemand die ook SPH heeft gedaan en de assessment wel heeft gekregen. Goede moed houden dus  :up:

Ja het is heel wisselend. Ik vermoed dat ik ongeveer een 50/ 50 kans heb. Maar het blijft gewoon afwachten.
Ik heb inmiddels wel het AASW gemaild met de vraag of ze kunnen aangeven hoelang he ongeveer nog duurt eer ik een antwoord krijg. Kan de uitkomst toch niet veranderen, dus dan maar snel weten! Ik ben benieuwd. Hoop deze week wat te horen, zodat ik gelijk (bij een eventueel positief advies) het state sponsorship kan aanvragen...

Ik heb vandaag alweer een jubileum. Het is namelijk alweer precies een jaar geleden dat DIAC mijn tweede aanvraag heeft ontvangen...

Persoonlijk vind ik dat je dat ook gewoon moet vieren. Hoe meer tegenslag in Nederland, hoe beter je het dadelijk hier doet. Dat is dan de beloning die je hebt "afgedwongen". Zo zien wij het tenminste....

Dus toch maar "gefeliciteerd"  :smile:

Back