Nu de eerste teleurstelling een beetje is weggeebt, heb ik besloten me te concentreren op de manieren waarop ik toch nog tusse begin en halverwege volgend jaar weg kan. Tot nu toe heb ik een paar opties, echter zijn deze opties wederom afhankelijk van DIAC.
* Hopen dat ik toch mijn skilled independent visum heb (in februari gokte ze dat dit nog wel 12 maanden ging duren, nu doen ze daar geen uitspraken meer over. Zou dus kunnen zijn dat ik alsnog een visum heb begin volgend jaar, echter reken ik daar niet op)
* Als DIAC begin volgend jaar weet dat ik binnen een half jaar een visum heb vast vertrekken op een touristenvisum voor 6 maanden en dan wat werken als WWOOF'er, zodat het verblijf me niet zoveel kost... Risico is dat k eerder heb meegemaakt dat mijn visum op het laatst niet uitgegeven is...
* Ik heb de staat Victoria gemaild of ze, als ik kan bewijzen dat ik toch erg nuttig voor ze ben, niet een sponsorship kan krijgen buiten de skilled lijst om. Helaas staat dit niet op de website, waardoor ik hier weinig hoop in heb, maar wie niet waagt, wint zeker niet. Veel vacatures waarbij ze social workers nodig hebben, zou ik (ook met mijn SPH opleiding en werkervaring) kunnen vervullen...
Als andere mensen nog suggesties hebben hoor ik het graag. Wil eigenlijk wel erg graag toch begin (of UITERLIJK) halverwege volgend jaar weg. Stel mijn toekomst nu al 3 jaar uit totdat ik in australie ben en ben daar een beetje klaar mee. Wil nu gewoon de stap zetten...