Catkin's nieuwe weg naar Australië

Soms he....soms zou het mogelijk moeten zijn dat mensen die weer terugkeren naar het geboorteland hun visum kunnen overdragen aan een ander.

Waarschijnlijk snap ik nu ook dat Australië vindt dat ze niet in een recessie zitten. Als je ziet hoeveel geld sommigen in hun visumaanvraag stoppen en dan toch helaas weer nul op het request krijgen.

Echt hopen dat de Skilled Independent nog doorgaat......houd moed :)

[quote author=Maluka link=topic=5453.msg142177#msg142177 date=1246602854]
Soms he....soms zou het mogelijk moeten zijn dat mensen die weer terugkeren naar het geboorteland hun visum kunnen overdragen aan een ander.

Waarschijnlijk snap ik nu ook dat Australië vindt dat ze niet in een recessie zitten. Als je ziet hoeveel geld sommigen in hun visumaanvraag stoppen en dan toch helaas weer nul op het request krijgen.

Echt hopen dat de Skilled Independent nog doorgaat......houd moed :)
[/quote]

Goed idee!!! Ik stem voor.
Ik ga nu even bedenken hoe ik het voor mezelf toch dragelijk kan maken. Als ik vbijvoorbeeld volgend jaar weet dat het nog maar max een half jaar wachten is, op een toeristenvisum vast gaan en wat gaan WWOOFF"en of zoiets dergelijks, om toch niet teveel tijd te verliezen eer ik daarheen kan gaan. Echter blijft het een risico, omdat ik natuurlijk al eerder heb meegemaakt uiteindelijk mn visum niet te krijgen.

Hee Catkin,
ik kan me even niet meer herinneren waarom je hem de vorige keer niet gekregen hebt?
Zou je dat nog even snel kunnen vertellen.
Ik hoop echt voor je dat snel iets hoort van je skilled independent visa!! Het is echt niet eerlijk dat jij al zo lang wacht, met zo veel teleurstellingen.

En ik heb nog even een vraag. Hoop dat je die nu wilt beantwoorden. Je zei dat je nog een jaar in Australie zou moeten studeren voordat je als social worker ge- assessed zou worden.. hebben ze er bij gezet welk 'vak' je precies mist. Want ik moet komend jaar al mijn minor voor het 4e jaar kiezen, en als ik nu weet wat de AASW graag wil zien, maar niet in mijn opleiding zit, dan zou ik dat als minor kunnen doen..
Hoop dat ik je hier niet mee lastig val  :oops:

@ Gwen: Nee dat staat er niet bij. Ik denk niet dat het alleen om het missen van een specifiek vak gaat. Onder Social Work verstaan zij meer wat wij hier Maatschappelijk werk noemen. Op zich niet erg om als welfare worker assessed te worden, mits je op een state sponsor visum naar Victoria wilt vertrekken... Voor Welfare Worker krijg je ook 60 punten via de SOL list.

Verder ben ik de vorige keer afgewezen omdat ik volgens hen maar aan 115 punten kwam dan aan de vereiste 120. Dit omdat ik volgens hen niet voldeed aan de eis van 3 jaar werkervaring. Ik had 2,.5 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt en 2 jaar en 7 maanden in de jeugdpsychiatrie. Gehandicaptenzorg is wel welfare work, maar valt niet onder het specifieke beroep van welfare worker. Dus kwam ik 5 maanden werkervaring tekort.
Inmiddels heb voldoe ik wel aan de eis van 3 jaar werkervaring en krijg ik dus 10 punten bij. Door de nieuwe IELTS punten gaan er ook weer 5mpunten af, maar kom ik dus op precies 120 punten! Tenminste volgens mijn berekening.

Hee Catkin,
bedankt voor je uitleg!
Het is inderdaad beter om als social worker geassessed te worden, omdat ik die inderdaad wel eens op state sponsor lijsten zie staan ja. Ik weet dat Welfare worker ook 60 punten is, maar ik wil toch wel eerst proberen voor social worker. Ik doe wel 'maatschappelijk werk', maar ik weet natuurlijk niet of hun maatschappelijk werk overeenkomt met de opleiding in Nederland.
Misschien is het verstandig dat ik de AASW nog eens mail met mijn vraag, zodat ik weet welke Minor ik het beste kan kiezen..
Nogmaals bedankt voor je uitleg, en ik zal nu stoppen je topic te kaapen  :up:

Nu de eerste teleurstelling een beetje is weggeebt, heb ik besloten me te concentreren op de manieren waarop ik toch nog tusse begin en halverwege volgend jaar weg kan. Tot nu toe heb ik een paar opties, echter zijn deze opties wederom afhankelijk van DIAC.
* Hopen dat ik toch mijn skilled independent visum heb (in februari gokte ze dat dit nog wel 12 maanden ging duren, nu doen ze daar geen uitspraken meer over. Zou dus kunnen zijn dat ik alsnog een visum heb begin volgend jaar, echter reken ik daar niet op)
* Als DIAC begin volgend jaar weet dat ik binnen een half jaar een visum heb vast vertrekken op een touristenvisum voor 6 maanden en dan wat werken als WWOOF'er, zodat het verblijf me niet zoveel kost... Risico is dat k eerder heb meegemaakt dat mijn visum op het laatst niet uitgegeven is...
* Ik heb de staat Victoria gemaild of ze, als ik kan bewijzen dat ik toch erg nuttig voor ze ben, niet een sponsorship kan krijgen buiten de skilled lijst om. Helaas staat dit niet op de website, waardoor ik hier weinig hoop in heb, maar wie niet waagt, wint zeker niet. Veel vacatures waarbij ze social workers nodig hebben, zou ik (ook met mijn SPH opleiding en werkervaring) kunnen vervullen...

Als andere mensen nog suggesties hebben hoor ik het graag. Wil eigenlijk wel erg graag toch begin (of UITERLIJK) halverwege volgend jaar weg. Stel mijn toekomst nu al 3 jaar uit totdat ik in australie ben en ben daar een beetje klaar mee. Wil nu gewoon de stap zetten...

Hee Catkin,

Ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk vervelend het moet zijn om al zo lang te wachten. Ik snap helemaal wat je bedoeld met dat je je toekomst uitstelt. Zelfs ik heb dit al met mijn stage.. Alles plan je om je droom heen..

Het is goed dat je je nu gaat concentreren op de dingen die nog wel zouden kunnen. Ik zou alleen echt niet weten welke keuze de beste is..

Succes!

De keuze die het beste is, hangt voornamelijk af van de voortgang bij het DIAC. Als Victoria mij alsnog wil sponsoren, ga ik daar voor, aangezien ditt de snelste manier is om mijn visum te krijgen... Als dit niet lukt maar ik wel eind dit jaar hoor dat ik bijvoorbeeld begin volgend jaar mijn visum krijg, wacht ik gewoon op mijn visum. Dan kan ik als ik daar ben ook redelijk snel op zoek gaan naar werk, woonruimte etc. Mocht het dan echter nog een aantal maanden duren, denk ik erover om eerder te vertrekken op een touristen visum en alvast WWOOF'en en wat vrijwilligerswerk, vast wat van Australie te zien. Moet ik natuurlijk wel weten dat ik binnen een half jaar mijn visum krijg... Ik wil alleen niet accepteren dat ik pas in 2011 weg kan :-( Mijn streven blijft om in het eerste helft van volgend jaar te vertrekken!  Vandaar dat ik wat opties probeer te verzinnen om alsnog weg te kunnen rond de geplande datum! Liefst in de eerste 3 maanden van 2010, maar weet natuurlijk niet of dat erin zit!

Het zit je blijkbaar echt niet mee, he meid. Pff, hoop voor je dat je visum toch zo snel mogelijk in orde komt.
Kan je eigenlijk ook niet alvast met een WHV gaan? Of komt je visumaanvraag dan in het gedrang? Ik ken niet zo veel van een WHV maar dan kan je toch een jaartje blijven en misschien ergens gaan werken om wat ervaring op te doen of zo. Als dat kan, natuurlijk.
Het is maar een ideetje. :smile:

Ik ben in 2003/ 2004 al op een WHV naar australie gegaan en voldoe niet aan de eisen om een 2de aan te vragen...

En hoe zit het met de lijsten in andere staten, of wil je graag naar Victoria? Welfare work wordt wel in SA gesponserd, maar maakt in wacht-tijd w.s. niet veel verschil met de aanvraag die je nu hebt. Ik las dat je nu min-punten voor je ielts krijgt, hoe kan dat nou?

Destijds kreeg je, bij voldoende voor je IELTS, 20 punten. De regels zijn inmiddels aangepast. Je krijgt nu 15 punten als je overal in ieder geval een 6 haalt en 25 punten als je overal minimaal een 7 haalt. Ik heb helaas een 6 voor schrijven (de rest is een 7 of hoger) en haal dus maar 15 punten, ipv de 20 die ik in eerste instantie kreeg. Gelukkig kom ik nog steeds aan de benodigde 120 punten...
Ik kan trouwens Welfare work niet op de lijst van Southern Australia vinden. Op zich sta ik nog steeds open voor alternatieven...
Waarom zou dit echter evenlang duren als mijn huidge aanvraag? Ik verwacht nl dat dat nog wel een jaartje gaat duren. Lig nu op de onderste stapel en met een State Sponsorship wordt dat de (bijna) bovenste stapel!
Ben me momenteel aan het orienteren op eventueel korte projecten in het buitenland vanaf begin volgend jaar, om me bezig te houden totdat ik mijn visum krijg. Wil eigenlijk vanaf begin volgend jaar toch nederland wel uit. Bij JOHO companie hebben ze zowel korte als lange projecten in het buitenland. Zowel tegen kost als inwoning (kost het me in ieder geval niks) als tegen een kleine vergoeding. Wellicht is dat iets om de tijd te doden.

Niet puur vrijwilligerswerk, want dan kost het me (met het bekostigen van woon en leefsituatie) teveel geld en ik wil het geld voornamelijk bewaren voor als ik eenmaal in Australie ben.
Je hebt bepaalde banen welke in ieder geval worden aangeboden tegen kost en inwoning en soms ook met ene kleine vergoeding.
Dat lijkt me wel leuk. Te denken valt aan banen als groepsleidster van kinderkampen (Amerika en ook in sommige andere landen) of weeshuizen, werken in hostels, op boerderijen etc. JOHO heeft een aantal banen en kunnen je hiermee helpen, dus wellicht ga ik weer een keer met hen praten (al eerder gedaan, maar toen ging ik toch voor mijn emigratievisum en heb ik dit niet doorgezet). Nu zou het een mooie tussenoplossing zijn. Een soort touristische route naar Australie... Ik heb eerst zitten kijken naar een Working Holiday visum voor Nieuw Zeeland (ben ik in ieder geval in de buurt), echter staat daar op de site dat je geen WHV aan mag vragen als je er al een hebt aangevraagd eerder in je leven. Ik dacht dat dit per land ging, maar zo te lezen is het overstijgend en mag je dus uberhaupt maar 1 WHV aanvragen en maakt het niet uit voor welk land. Dus moest ik iets anders verzinnen en zodoende kwam ik hieruit. Het is dat of tijdelijk gaan werken in bijvoorbeeld Engeland of ietsdergelijks...

Ja helaas kan ik dus mijn visumaanvraag alleen omzetten naar een 176 en niet naar een 475/ 487. Ik ga niet voor de derde keer een visum aanvragen, zeker niet zolang mijn skilled independent er ligt om bekeken te worden.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg142343#msg142343 date=1246815056]
Ik dacht dat dit per land ging, maar zo te lezen is het overstijgend en mag je dus uberhaupt maar 1 WHV aanvragen en maakt het niet uit voor welk land. Dus moest ik iets anders verzinnen en zodoende kwam ik hieruit.
[/quote]

Naar mijn inziens gaat het ook per land!! Je kunt zowel voor Australie, NZ als Canada een WHV aanvragen tot je 31e. Er is nergens iets bekends over dat dit overstijgend is. Volgens mij zijn er meerdere mensen geweest die van zowel oz als nz wel een WHV hebben aangevraagd. Uhm ik zal 't eens op een ander forum gaan navragen (of ik antwoord krijg is een 2e, want ik benmeestal degene die daar de vragen beantwoord...)

Vreemd verhaal..

Joho heb ik idd wel eerder van gehoord. Toen ook niks mee gedaan, maar een vriendin van mij wilde er ooit mee weg. Volgens mij idd een hele goede organisatie. Veel vrijwilligersorganisaties zijn idd niet zo vrijwillig.. je moet eerst veel geld inleggen en dan ook nog vrijwillig werk doen..
Vind dat heel vreemd. Er zijn veel mensen die wel bereid zijn om vrijwilligerswerk te doen (enhun eigen ticket te betalen) maa rniet om dan eerst ook nog veel geld te moeten inleggen en nog huur e.d. te moeten betalen.

[quote author=alieNL link=topic=5453.msg142351#msg142351 date=1246825459]
Veel vrijwilligersorganisaties zijn idd niet zo vrijwillig.. je moet eerst veel geld inleggen en dan ook nog vrijwillig werk doen..
Vind dat heel vreemd. Er zijn veel mensen die wel bereid zijn om vrijwilligerswerk te doen (enhun eigen ticket te betalen) maa rniet om dan eerst ook nog veel geld te moeten inleggen en nog huur e.d. te moeten betalen.
[/quote]

Dit ken ik.. voor mijn vrijwilligerswerk in Roemenie heb ik ook aardig wat geld moeten betalen.. Ik heb dit toch gedaan, aangezien ik die reis graag wilde maken, en er voor mijn leeftijd van toen maar weinig organisaties zijn die mij mee zouden nemen  :roll: Maar eigenlijk is het inderdaad te gek voor woorden..

Back