Canada trekt me niet zo. Ik wil dan graag naar Nieuw Zeeland, aangezien dat ook gelijk dichtbij Australie ligt en ik kan oversteken, zodra ik mijn visum heb. Heb de overheid van Nieuw Zeeland gemaild met de vraag of ik nog een WHV aan kan vragen voor Nieuw Zeeland (op de website staat dit geschreven: Have not qualified under the Working Holiday Visa Scheme before , waarbij het mij niet duidelijk is of dit voor nieuw zeeland of ale WH visa geldt...).
. Dat zou dan wel ideaal zijn als dat zou kunnen. Dan zou ik daar een aantal maanden tot een jaar kunnen werken in afwachting van mijn visum voor Australie. Stond alleen wel bij dat die aanvraag ook wel lang kan duren, al vraag ik me af wat ze lang vinden voor een WHV. Anders wordt het inderdaad wat projecten via JOHO, of elders. De geheel vrijwillige projecten kosten inderdaad vaak veel geld. Leuk, maar daar heb ik het geld niet voor. Je kan ook projecten doen, waarvoor je wel een vergoeding krijgt of tegen kost en inwoning. Daarnaast heb ik ook nog gedacht een aantal maanden op een cruiseschip te werken. Dat verdient best goed en heb je kost en inwoning, alleen ben ik erg snel zeeziek, dus wellicht niet handig. Ze hebben vaak vacatures voor de kinder/ jongeren opvang en recreatie.
Ik ga de komende tijd nog even verder googlen over werken in het buitenland (en dan kortdurende projecten tot max 6 maanden, ook minder lastig met het verkrijgen van een visum).