Catkin's nieuwe weg naar Australië

Volgens mij kun je nog wel je WHV voor Canada aanvragen hoor..
http://www.visabureau.com/canada/working-holiday-requirements.aspx

Canada trekt me niet zo. Ik wil dan graag naar Nieuw Zeeland, aangezien dat ook gelijk dichtbij Australie ligt en ik kan oversteken, zodra ik mijn visum heb. Heb de overheid van Nieuw Zeeland gemaild met de vraag of ik nog een WHV aan kan vragen voor Nieuw Zeeland (op de website staat dit geschreven: Have not qualified under the Working Holiday Visa Scheme before , waarbij het mij niet duidelijk is of dit voor nieuw zeeland of ale WH visa geldt...).
. Dat zou dan wel ideaal zijn als dat zou kunnen. Dan zou ik daar een aantal maanden tot een jaar kunnen werken in afwachting van mijn visum voor Australie. Stond alleen wel bij dat die aanvraag ook wel lang kan duren, al vraag ik me af wat ze lang vinden voor een WHV. Anders wordt het inderdaad wat projecten via JOHO, of elders. De geheel vrijwillige projecten kosten inderdaad vaak veel geld. Leuk, maar daar heb ik het geld niet voor. Je kan ook projecten doen, waarvoor je wel een vergoeding krijgt of tegen kost en inwoning. Daarnaast heb ik ook nog gedacht een aantal maanden op een cruiseschip te werken. Dat verdient best goed en heb je kost en inwoning, alleen ben ik erg snel zeeziek, dus wellicht niet handig. Ze hebben vaak vacatures voor de kinder/ jongeren opvang en recreatie.
Ik ga de komende tijd nog even verder googlen over werken in het buitenland (en dan kortdurende projecten tot max 6 maanden, ook minder lastig met het verkrijgen van een visum).

No, your previous Australian Working Holiday Schemes will not affect your eligibility to apply for your New Zealand Working Holiday Schemes visa.

Nu Diac nog even mailen of ik, zonder dat het consequenties heeft voor mijn visum voor Australie, een WHV voor Nieuw Zeeland kan aanvragen. Dan zou ik namelijk 1,5 jaar kunnen overbruggen (jaar werken in Nieuw Zeeland en dan een half jaar op een toeristen visum in Australie WWOOF'en). Als ik rond januari Februari Nederland verlaat, zou dat betekenen (met die 1,5 jaar erbij) dat ik ruim 3 jaar wacht. Vermoed dat ik dan onderhand toch wel een visum zal moeten hebben. En anders verzinnen we wel weer wat nieuws...

Het enige risico zou dan zijn als je toeristen visum (AU) wordt toegekend NA dat je PR toegekend zou zijn toch? Maar dat is natuurlijk wel weer goed zelf in de gaten te houden omdat je je toeristen visum pas aan zou vragen na zeker te weten dat je je PR nog niet zou hebben ..... Heel avontuurlijk allemaal zo, die plannen  :up: :up:

Ja inderdaad. Ik ga dan alleen op een touristenvisum naar Australie, als ik mijn PR nog niet heb, anders ga ik gelijk op mijn PR (wat ik liever zou willen natuurlijk, die PR kan me niet snel genoeg komen).
Nu maar hopen dat DIAC niet moeilijk doet over de aanvraag van een WHV terwijl mijn skilled independent aanvraag loopt. Dat zou eindelijk wat goed nieuws zijn (om de tijd te doden).

Daar zouden ze niet moeilijk over moeten doen toch? Het enige om in de gaten te houden is hoe het nu werkt met de werkervaring.. dat je niet ineens weer dat probleem hebt.

Dat maakt volgens mij niet uit. Ze vragen dat op moment van het invullen van je aanvraag. Mijbn aanvraag ligt daar al, dus ik vermoed dat dat jaartje NZ daar geen evrandering in gaat brengen.

http://www.acacia-au.com/sol.php#251

dat is wat ik gevonden heb over reg. state sponsering. Maar ik las al dat je dan een nieuw visum aan moet vragen.
Hopen dat je aanvraag nu eens opschiet!

Hey Femke,

Zit net je verslag te lezen, ik bewonder je veerkracht en inventiviteit (goed geschreven?).
Ik hoop echt dat alles vanaf nu soepel gaat verlopen!

Sinds je inmiddels expert bent: weet jij misschien of je een on-shore aanvraag mag doen op een toeristen visum. Ons visum-avontuur heeft ook weer een andere wending gekregen en dit zou voor ons nieuw perspectief bieden.

Je kan ook nog een eigen visum buro beginnen :p

:smile:
Marika

Volgens mij is een on shore visum aanvraag alleen van toepassing als je in Australie woont en dus resident bent. Ik weet dit echter niet zeker, maar ga daar eigenlijk vanuit! Je blijft nl met een toeristenvisum ingeschreven in Nederland! Succes ermee, wat zijn je plannen dan?

Bedankt voor je bericht verder. Ik zal wel veerkrachtig en inventief moeten zijn in deze aanvraag, anders zou ik er allang doorheen zitten en dan moet ik in nederland gaan zitten wachten tot ik ooit mijn visum krijg. Daar heb ik uiteindelijk alleen mezelf mee...

Had al e.e.a. uitgezocht, alle visa die je hier kan aanvragen zijn ook vanuit daar te doen alleen hebben ze dan een ander nummer:167 wordt dan 886 bijvoorbeeld. En kan je aanvragen als je stage hebt gelopen, een studie hebt gedaan etc. Als je 't op die manier leest lijkt me ook dat het niet mogelijk is. Als je via de visumwizard vragen beantwoord krijg je de 886 er wel bij als mogelijkheid ook als je zegt nog geen visum te hebben?! Ik heb de vraag met een smoesje nu maar per mail naar DIAC gestuurd, ik wilde geen slapende honden wakker maken.

Bij ons is het struikelblok de IELTS voor mijn hubbie, de hoofdaanvrager, afkomstig uit een franstalig West-Afrikaans land...
Nou is per 01/07/09 de puntengrens voor Trade-workers verhoogt. Voor on-shore aanvragen gaat deze regel pas in op 01/01/10 dat is dus pas over een half jaar! Vandaar... dat zou hem meer tijd geven. We hebben nog tot 18/06/10 tot ons sponsorship verloopt dus op zich nog wel tijd maar regels kunnen zo weer veranderen en ik wil nou wel eens plannen maken om weg te gaan!!

Dat ken jij als geen ander, toch?! Het lijkt me een goed plan: WHV voor NZ en dan naar  OZ voor vrijwilligers werk, wat is WOOFFEN?
:grin:
Marika

WWOOF'en is Willing Working on Organic farms. Dus je werkt dan 4 tot max 6 uur per dag op een boerderij (of iets dergelijks) tegen kost en inwoning. Ik hoop echter dat als ik eind januari vertrek en ik een jaar in Nieuw Zeeland verblijf (mocht dit niet in de weg staan met mijn huidige visum aanvraag), ik niet meer een half jaar op een toeristen visum naar Australie hoef. Ik hoop dan toch wel gewoon mijn visum te hebben. We hebben het dan over Januari 2011, ruim 2,5 jaar na mijn visum aanvraag!
Maar eerst maar even afwachten of DIAC moeilijk doet over het verkrijgen van een WHV als mijn aanvraag voor mijn skilled independent loopt.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg142501#msg142501 date=1247042822]
WWOOF'en is Willing Working on Organic farms. Dus je werkt dan 4 tot max 6 uur per dag op een boerderij (of iets dergelijks) tegen kost en inwoning. [/quote]

Aha! Klinkt leuk..

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg142501#msg142501 date=1247042822]
Maar eerst maar even afwachten of DIAC moeilijk doet over het verkrijgen van een WHV als mijn aanvraag voor mijn skilled independent loopt.
[/quote]

Kan me bijna niet voorstellen, het is voor een ander land, geeft je alleen maar meer ervaring: taal, werk etc.

Ben benieuwd!

:up:
Marika

Vandaag kreeg ik eindelijk een keer een wat meer positief bericht van DIAC:
If you have lodged an application for a General Skilled Migration visa you can also apply for, and be granted, any other type of temporary visa for any other country. This will not affect your General Skilled Migration visa application if you meet the requirements.

Dit betekend dus dat ik een Working Holiday Visum aan kan vragen voor Nieuw Zeeland tijdens het wachten op mijn skilled independent :up: Ik vertrek dus hoogst waarschijnlijk eind januari voor maximaal een jaar naar Nieuw Zeeland en daarna kan ik, mocht ik mijn visum nog niet hebben, altijd nog een half jaar door op een roeristenvisum naar Australie. Ik neem aan dat, ondanks dat ik op geen enkele voorrangslist sta, ik over een 2 jaar toch wel mijn visum moet hebben. Dan wacht ik nl al 3 jaar op mijn visum. Dit betekend voor nu dus dat ik gewoon kan vertrekken, wanneer ik had gepland (eind januari), alleen dat ik het eerste jaar in een ander land verblijf :up: :up: :up: Vanuit Nieuw Zeeland ga ik dan gelijk door naar Australie, dus in feite vertrek ik eind januari al voor een soort van emigratie!

Yes! Yes! yes! Wat een lekker bericht Femke!!! Í'm so happy for you!  :cheer:

Nou dan zien we je in iedergeval dinsdag in Breda? Gaan we het dan vieren hoor! Kom je niet onderuit!  :p

Haha is goed... Voelt toch een beetje alsof ik in januari ga emirgeren, aangezien ik vanuit Nieuw Zeeland gewoon gelijk naar Australie ga, als ik mijn visum eenmaal heb... Ik kan sowieso maximaal 1 jaar en 9 maanden in Nieuw Zeeland/ Australie blijven. Voor Nieuw Zeeland vraag ik een visum voor een jaar aan, welke ik (als ik 3 maanden in de agrarische sector ga werken) kan verlengen met 3 maanden. Tevens kan ik nog 6 maanden in Australie blijven. Ik neem aan dat ik eind Oktober 2011 mijn visum (wat ik 1 Juli 2008 heb aangevraagd) toch wel moet hebben.
Dus dat wordt mijn WHV visum aanvragen, afscheid organiseren en over een aantal maanden het moeilijkste gedeelte; mijn werk opzeggen en mijn huur opzeggen (heb ik 2 jaar geleden ook gedaan en toen ik 1,5 jaar geleden weer begon moest ik beloven dat ik voorlopig echt niet weg zou gaan...).

Ha, ha, wie weet ... straks bevalt nieuw zeeland zo goed, dat je daar wilt blijven ...  :evil: :evil:

Oh wat goed Femke!  :applaus: :happysun: :cheer: :clap2: :happy:
Dat moet toch zeker goed gaan op deze manier. Wat ben je toch slim  :up: Anderen hadden allang de moed opgegeven, jij hebt doorzettings vemogen meid. Petje af.Nu kun je echt gaan plannen.

Dank jullie wel voor jullie reacties (gewoon al 60 pagina's lang  :eek:ops!: ).

Ik ben erg blj met deze vooruitgang en het feit dat ik nu echt kan gaan plannen. Voelt als een overwinning. Voor mijn gevoel emigreer ik gewoon eind januari zo'n beetje, aangezien het niet mijn bedoeling is terug te keren naar Nederland, voordat ik naar Australie ga. Het is namelijk zonde vanuit Nieuw Zeeland visa Nederland naar Australie te moeten vliegen. Dit betekend dus dat ik een half jaar heb om nu alles werkelijk in werking te zetten; baan opzeggen, huur opzeggen, baasje vinden voor mijn lieve poes, afscheidsfeestje organiseren. Maar nu ook een nieuw paspoort aanvragen, WHV voor Nieuw Zeeland aanvragen, een verzekering afsluiten voor de periode dat ik nog niet (officieel) emigreer... En natuurlijk; informatie over werken en eventueel uitstapjes in Nieuw Zeeland uitzoeken. En bekijken wat ik allemaal in Nederland moet afzeggen.

Anderen hadden allang de moed opgegeven
Daar zou ik uiteindelijk alleen mezelf mee hebben. Ik heb eenmaal de moed opgegeven, nadat mijn eerste aanvraag was afgewezen. Echter kwam ik er na minder dan 6 maanden achter dat ik toch wel weer wilde gaan :grin: Was daar dus niet zo goed in. Als je iets heel graag wil zul je soms dus ipv linksom, rechtsom moeten. Of zoals in mijn geval er helemaal om heen en dan achterlangs :up: Uiteindelijk zou ik er toch moeten komen dan! Hoop ik... Maar ik ga nu maar eerst genieten van het feit dat ik in ieder geval die richting op ga.

Ha, ha, wie weet ... straks bevalt nieuw zeeland zo goed, dat je daar wilt blijven ... 
Als het visum aanvragen dan maar makkelijker is... Nee we zien wel waar mijn reis uiteindelijk strand, al hoop ik dat dit Australie is!

Ook van mij felicitatie´s !! :cheer: :cheer:

Zo zie je maar...achterom, voorlangs, van opzij als je er maar komt :up: :up:

Geniet ze  :happysun: :happysun: :happysun:

:grin:
Marika

Back