Catkin's nieuwe weg naar Australië

Fem, wat geweldig!!
Joh, er gaan nu wel veel mensen begin volgend jaar he..
Leuk Leuk!
Nou tot dinsdag dan hopelijk  :up:

Ja gaan dan inderdaad wel wat mensen. Ik ga dan wel naar Nieuw Zeeland, maar is ook erg leuk :up:

wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd, dat heb je wel verdiend na al die tegenslagen.
Goed hoor, dat je al die tijd hebt volgehouden, en Nieuw Zeeland is prachtig...
wie weet blijf je daar wel!
Weet je al een beetje waar je naar toe wilt in Nieuw Zeeland?
Geniet van de voorpret, en sterkte met het opzeggen van je huur en baan...!!

groetjes,
Marja

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg142590#msg142590 date=1247128560]
Ik ga dan wel naar Nieuw Zeeland, maar is ook erg leuk :up:
[/quote]
Je gaat weg, naar het land naast australie, om daar te wachten tot je je visum krijgt. Meis jij zit zo in Australië!!

Ik vlieg op Auckland en wil kijken of ik daar in de buurt (of wat verder naar het noorden) wat werk kan krijgen. Mocht dat niet lukken ga ik verder zoeken en maakt het me niet zoveel uit waar ik terecht kom. Ben niet echt gebonden aan een plaats en heb er al eens rondgereisd (zowel het zuider als noorder eiland).
Ik wil ook graag nog even zo'n cursus doen, waarbij je 5 dagen op een boerderij woont, leert paardrijden en alle taken leert die daarbij horen. Volgens mij is er ergens noord zo'n cursus. Ik had deze gister op internet gevonden, maar weet niet meer waar  :|

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg142596#msg142596 date=1247130081]
Ik had deze gister op internet gevonden, maar weet niet meer waar  :|
[/quote]

Kijk bij geschiedenis, als je op favorieten drukt meest linker knop. Zie je alle sites die je gister hebt geopend :up:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg142596#msg142596 date=1247130081]

Ik wil ook graag nog even zo'n cursus doen, waarbij je 5 dagen op een boerderij woont, leert paardrijden en alle taken leert die daarbij horen. Volgens mij is er ergens noord zo'n cursus. Ik had deze gister op internet gevonden, maar weet niet meer waar  :|

[/quote]

Ik denk dat je zo'n jillaroo cursus bedoelt. Ik heb het ook al eens ergens gelezen.

groetjes heidi

Jilleroo cursus, zo heet het in australie. Ik heb hem inmiddels gevonden voor Nieuw Zeeland, en daar heet het een Kiwi Cowboy cursus.
Ik kijk inderdaad op mijn werk vaak via de history, hier vergeet ik het echter. Bedankt voor de tip!!!!

Is leuk hoor zo'n cursus... maar let wel op dat ze het niet als een soort vakantie cursus promoten want dat stelt niet veel voor. Waar je meer aan gaat hebben denk ik is om eens in de gidsen voor backpackers te kijken. Daar staan heel vaak farms in die deze mogelijkheid ook geven. Ik weet dat ze in Australie ook veel farms hebben die dat doen en dat er complete gidsen hiervoor zijn. 

Ikzelf ben op dit moment bezig met een farm in Australie wat precies op de grens van de Grampians National Park ligt. Omdat ik alleen maar Natural Horsemanship beoefen met mijn paarden volgens de principes van het Parelli Programma ben ik op zoek gegaan naar instructeurs die working students op hun farm aannemen. Hoe dit zich gaat ontwikkelen moet ik nog zien omdat de eerste kennismaking pas heeft plaatsgevonden. Ze gaf eerst aan dat het om kost en inwoning als beloning ging, maar omdat ze op dit moment veel aanvragen krijgt van studenten heeft die dit programma volgen is ze "slim" geweest en vraagt nu een kleine vergoeding per week. Nu moet ik nog maar zien wat een kleine vergoeding is bij haar, maar geef niet op want ik heb bij haar aangegeven dat ik wanneer ik dat voor een langere periode zou willen doen ik geen inkomen hebt en of er evt via andere farms bij haar in de buurt zijn (of bij haarzelf) die misschien werkzaamheden/klussen tegen betaling zouden hebben.  Mijn idee was om hier contacten en Australische ervaring op te doen en via haar netwerk aan werk op een farm te komen. Zij zit voor lessen door heel Victoria.

In de WWOOF boeken (door hier lid van te worden) kun je ook veel boerdeijen bezoeken, waarbij je tegen kost en inwoning 4 uurtjes werkt. Ik heb geen paardrij ervaring en dus is dit voor mij de ideale manier om het te leren. Beetje het leven op een farm ontdekken en leren rijden. Best owkee. Maar er zal eerst gewerkt moeten worden ;)

Helemaal super dat je weer uitzicht hebt op iets moois. Eigenlijk een kadootje, nu heb je ook de WHV ervaring van NZ erbij!
Succes!
Groetjes, Lenneke

Hey Femke,
Super zeg!!! En ik vind  het echt heel knap dat je deze stap zet! NZ is heel erg mooi (als je tips wilt hebben  :grin:), maar haalt het niet bij oz. Auckland staat als 'minst mooie plaats' van NZ omschreven..
Ten noorden van Auckland is het 'zon, zee en strand'. Maar zeker de moeite waard daar gedurende je jaar naar toe te gaan. Vooral het noordelijkste puntje en het sandboarding is geweldig! We vonden toen ook nog een penguin die nog leefde (maar op sterven lag) erg zielig!
Daarnaast raad ik je aan de Tongariro crossing te doen (best one day walk in NZ). Jij houdt van lopen, dus dit ligt helemaal in jouw straatje. Ik vond dit een van mijn hoogtepunten! Alleen die 'devil's staircase..'  :lol:
http://www.tongarirocrossing.org.nz/?gclid=CPzLptHFyJsCFQE43godySmZJQ

Ook heb je op noord nog de ongerepte oostkust, maar je moet het weer wel mee hebben. Rotorua, daar krijg je na een aantal dagen echt hoofdpijn!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotorua
Maar zeker apart om eens te zien! Daarnaast heb je vlakbij Rotorua de mogelijkheid om te gaan zorben  :lol:
http://goaustralia.about.com/od/northislandsightseeing/ss/rotorua_6.htm

Taupo, heeft een geweldig meer en hier is blijkbaar de goedkoopste optie om te skydiven. En dan heb je natuurlijk nog wellington en nog veeeeel meer!

Het zuidereiland vond ik het mooist. Je hebt hier Abel Tasman NP (ook hier kun je een 3 dagen lange wandeltocht doen!), soms kun je ook een deel hiervan doen en dat combineren met zeilen of kanoevaren e.d. Ik heb een deel van de wandeling gedaan en het is echt een aanrader, maar neem wel zonnebrandcreme mee, want je verbrandt levend (ik deed het hartje zomer).

Ook rond AT NP heb je nog meer mooie plekken, waar ik niet ben geweest, waar je blijkbaar hele mooie wandelingen kunt maken.
Verder heb je nog Franz Joseph (Gletzjers)
http://www.franzjosefglacier.com/
of fox glacier.
Het is ook geweldig om hier te gaan skydiven.

Vandaaruit richting Wanaka krijg je echt de meest mooie views te zien!
Wanaka is een leuke relax town! Daarna krijg je gelijk Queenstown. De plaats om te gaan bungeejumpen en allelei andere thrill activities te gaan doen.

Vanuit Te Anau kun je naar de fjorden. Zuid zuid is ook heel mooi. Invercargill en dan de coastal drive naar milton is ook geweldig (ben evende naam kwijt vaneht gebied). En ook Stewart Island is de moeite waard. Ook hier kun je echt trek tochten doen, maar je moet wel goed voorbereid zijn.

Vervolgens Dunedin, hele leuke stad. Lake Pukaki is ook geweldig mooi! Mount Cook, Christchurch, Kaikoura (beste plaats om met dolfijnen te gaan zwemmen). en dan ben je al weer bovenin.

Succes!! p.s. dit is maar een greep uit veel moois hoor!

Haha dank je wel. Ik heb zelf in 2004 ook het noorder en zuider eiland bezocht en rond gereisd, dus de meeste plaatsen en activiteiten die je opnoemde kende ik al :grin: Maar toch heel erg bedankt.
Ik wil in Nieuw Zeeland voornamelijk werken, om zo voldoende geld over te houden voor mijn overstap naar Australie. Natuurlijk wil ik ook wel het een en ander bezoeken, maar het liefst wil ik er wat extra geld aan over houden.

:clap: dat is nog eens een goed B-plan! Wordt mischien nog wel je A-plan, wie weet hoe leuk je het daar vind. En die farm-cursus; lijkt me echt superleuk! Nu lekker plannen en genieten van de voorpret! Jij zit straks lekker in het :sunny:

Wat goed nieuws!
Ik vind het echt heel tof voor je dat er eindelijk eens iets positiefs op je weg komt. En je houdt er garanti nog een heel leuke ervaring aan over. Moet echt je doorzettingsvermogen bewonderen, hoor. Heel goed gedaan.
Proficiat! :cheer:

:humble: :clap:

Respect...... Gewoon alleen maar respect.... Mijn grote voorbeeld voor een positieve instelling!!!!

Ik ben nog noot zo vaak gefeliciteerd voor het nog steeds niet verkrijgen van mijn visum :wink:

Verder denk ik dat veel mensen toch hetzelfde zouden doen. Je moet wel, het is niet dat ik een keus heb. Wil ik uiteindelijk mijn eigen leven lijden, zoals ik dat wil, dan moet ik wel doorzetten. Het is dus niet een keuze, maar meer een plicht.

En hier nog een felicitatie  :smile:.  Succes met alles regelen voor Nieuw Zeeland, eindelijk iets leuks om naar uit te kijken.

Femke,

Heb iets voor je gevonden... http://www.frenz.co.nz/  misschien dat je er wat aan hebt?

Dank je wel. Zeker in Nieuw Zeeland wil ik inderdaad even heel iets anders en lijkt me het plattelandsleven en leven op een farm wel een leuke ervaring. Ik heb er dus zeker wat aan en zal de site ook goed in de gaten houden, al ziet het er wel naar uit dat er vooral ook veel banen opstaan waar je ervaring voor nodig hebt :up:

Back