Catkin's nieuwe weg naar Australië

Tof dat je plannen vaste vorm krijgen, het is wel iets anders dan je in eerste instantie in gedachten had misschien, maar je komt er wel uiteindelijk!
Heb even naar de NZ sites gekeken, wat ziet dat er mooi uit! Ik wil na mijn stage nog graag 3 of 4 weken die kant op.. lijkt me echt zoo gaaf!
Heel veel succes en plezier met regelen!!

Ik heb zelf zowel rondgereisd op het noorder als op het zuider eiland. Ik vind het een erg mooi land. Ik zou daar ook zeker een paar maanden tot een jaar kunnen vertoeven.
In februari gaf DIAC nog wel een schatting van de tijd en destijds is mij gezegd dat ze DENKEN dat het nog 12 maanden zou gaan duren. Nu verwacht ik dat het wellicht nog een paar maanden langer zal duren, maar als ik mijn visum heb dan ga ik door naar Australie. Ik ben er echter wel van overtuigd dat dit voor mij de beste tussenstap is en gelukkig is mijn familie het daarmee eens. Mijn moeder gaf ook aan dat ze dit helemaal niet zo'n slecht idee vond :up:
Wie weet krijg ik dus eenmaal in Nieuw Zeeland wel vrij snel mijn visum. Dat zou mooi meegenomen zijn. Natuurlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk iets van DIAC horen, zeker omdat ik uit eigen ervaring weet dat je visum pas zeker is als je hem eenmaal hebt. Doordat mijn visum eenmaal is afgekeurd blijft deze angst dus wel een beetje in mijn hoofd.

Momenteel ben ik bezig te kijken wat ik nog moet regelen om zaken af te ronden in Nederland, voor mijn vertrek en mijn naderende afscheid. Ik kan gelukkig nu wel zeggen dat ik per Januari ga emigreren  :up:

Ha Catkin, wat leuk dat je naar Nieuw Zeeland gaat!

(Zie pagina 32 van je topic, september 2007:
[quote author=CJ link=topic=5453.msg100086#msg100086 date=1190859742]
Nog een ander idee:
Neem een working holiday voor Nieuw Zeeland. ....
[/quote]
:grin:  :cool:  :wink: )

En nu maar uitkijken dat je hart niet gestolen wordt door een leuke kiwi in Wellington ofzo. En dat wil je niet meer naar Australie.
(Anders moet ik dit bericht quoten op bladzijde 112 van je topic!)

Hey Femke,

Ik zie dat je plannen al echt vorm beginnen te krijgen!  :up: Laat maar weten of je nog hulp nodig hebt. Zaken als verhuisdozen enz daar heb ik best een plekje voor alleen is dit pas handig als je ook zeker naar Melbourne komt........

Ach zo'n doorzettingsvermogen en vastberadenheid dat zie je maar weinig dus ik neem aan dat je de rest van je zaken ook al wel overdacht hebt!

1 ding is zeker in December kunnen we zeker een kroegje pakken op je vertrek!!

Liefs, Chantal

[quote author=CJ link=topic=5453.msg142872#msg142872 date=1247358575]
Ha Catkin, wat leuk dat je naar Nieuw Zeeland gaat!

(Zie pagina 32 van je topic, september 2007:
[quote author=CJ link=topic=5453.msg100086#msg100086 date=1190859742]
Nog een ander idee:
Neem een working holiday voor Nieuw Zeeland. ....
[/quote]
:grin:  :cool:  :wink: )

En nu maar uitkijken dat je hart niet gestolen wordt door een leuke kiwi in Wellington ofzo. En dat wil je niet meer naar Australie.
(Anders moet ik dit bericht quoten op bladzijde 112 van je topic!)

[/quote]
:grin: Grappig dat dit dus blijkbaar al een keer was voorgesteld. Helemaal niet meer aan gedacht. Destijds was dat (zeker achteraf gezien) voor mij ook geen optie. Leuk dat het dan nu ineens toch weer naar voren komt... Dacht alleen dat ik nu zelf een heel goed idee had :| , blijkt iemand het me al eens voorgesteld te hebben :up:
Ach en als ik die leuke kiwi tegenkom moet hij maar mee naar Australie komen :lol:

Ik zie dat je plannen al echt vorm beginnen te krijgen!  Laat maar weten of je nog hulp nodig hebt. Zaken als verhuisdozen enz daar heb ik best een plekje voor alleen is dit pas handig als je ook zeker naar Melbourne komt........
Ach zo'n doorzettingsvermogen en vastberadenheid dat zie je maar weinig dus ik neem aan dat je de rest van je zaken ook al wel overdacht hebt!
1 ding is zeker in December kunnen we zeker een kroegje pakken op je vertrek!!

Hey Chantal,

Dank je. Ik ben nog wel steeds van plan richting Melbourne te komen, aangezien ik me nu daarop heb georienteerd. Grote pluspunten vind ik dat ze er voldoende theaters hebben (ben gek op musicals en sommige toneelstukken) nen er ook genoeg mogelijkheden zijn om acteer/ theatercursussen te volgen. Dit is een erg grote hobby van me in nederland, welke ik graag wil voortzetten.
En ik had inderdaad al wat voor mijn verhuisdozen bedacht. Ken namelijk iemand die in Melbourne woont, waarmee ik in December even een kroegje pak voor mijn vertrek  :wink: Daar mag ik vast wat verhuisdozen naar toe sturen. Ik ben van plan mijn dozen pas op te laten sturen als ik weet dat ik mijn visum (bijna) heb...
Ennuh, dat kroegje in december staat hoor. Gelukkig is het dan voor mij nog maar een maand voordat ik vertrek! Heerlijk heb er nu al zin in. Was het maar alvast zo ver. Januari lijkt nu nog zo ver weg... Maar als het weer wat mooier weer wordt gaat de tijd toch wel snel, daarna nog mijn verjaardag, mijn eigen toneelstuk opvoeren en dan is het alweer bijna december (de feestdagen gaan natuurlijk ook weer snel).

En net nu mijn plannen min of meer vast stonden, komt er een (ditmaal aangenaam) nieuws waardoor wellicht mijn plannen weer even uitgesteld moeten worden. Ik hoorde vandaag dat mijn broer en schoonzus waarschijnlijk zwanger zijn (ze durfen dit nog niet met zekerheid te zeggen omdat zij eigenlijk via de natuurlijke weg zo goed als geen kans hadden gekregen). Als dit zo zou zijn zou mijn eerste biologische neefje/ nichtje (mijn "stiefbroers" hebben al wel kinderen, maar deze mensen ken ik pas een jaar of 3) dus rond februari/ maart volgend jaar geboren worden. Ik moet dus nog even kijken of het allemaal echt zo is en wanneer de uitgerekende datum is om te beslissen of ik toch vast ga en even een weekje terug ga voor kraamvisite (duur bezoekje, maar deze kleine moet ook haar tante leren kennen) of ik dat ik mijn reis uitstel. Echter geven zwangerschappen nooit de garantie wanneer het nu precies gebeurt. Dat is dus nog even afwachten.

Wat een leuk nieuws Femke!
Als ik jouw was zou ik nog even afwachten tot ze 3 maanden zwanger is (dan gaat het vanaf daar meestal wel goed), en dan rekenen wanneer ze uitgerekend is, en daarna vertrekken.
dit tenminste, als dat niet al te veel scheelt met de datum dat jij in eerste instantie zou gaan.

Wat een gaaf nieuws femke!

Ik snap dat je twijfelt om je vertrekdatum uit te stellen. Mijn broer en schoonzus verwachten hun kindje op 4 december. Waarschijnlijk zijn wij dan ook al weg...balen! Maar we wachten al zo lang en ik denk dat als ik dat kleine moppie eenmaal gezien heb dat het nog moeilijker gaat worden voor mij om te vertrekken.

Succes met je keuze en geniet van het tante in spe zijn!

(kheb van de week een rompertje gekocht met daarop de tekst: Don't wake me, I'll wake you! :grin:)

Groetjes Marijn

[quote author=Gwen link=topic=5453.msg143055#msg143055 date=1247562688]
Wat een leuk nieuws Femke!
Als ik jouw was zou ik nog even afwachten tot ze 3 maanden zwanger is (dan gaat het vanaf daar meestal wel goed), en dan rekenen wanneer ze uitgerekend is, en daarna vertrekken.
dit tenminste, als dat niet al te veel scheelt met de datum dat jij in eerste instantie zou gaan.
[/quote]

Volgende week hebben ze ook meer zekerheid en weten we zeker of ze zwanger is. Daarop wacht ik sowieso. Als ze weten wanneer ze ongeveer uitgerekend is kijk ik wat ik doe... Wil voor mezelf zo snel mogelijk duidelijkheid. Zou natuurlijk graag mijn kleine neefje of nichtje nog zien voor vertrek (als het inderdaad zo is), maar ik wil ook graag weg, dus het moet wel reeel blijven. En anders wordt het een keertje op en neer met het vliegtuig. Weekje nederland tussendoor! Ik verschuif mijn reis maximaal een maand, langer gaat hem voor mij niet worden (zoals het er voor mij nu uitziet).

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg143095#msg143095 date=1247577740]
Ik verschuif mijn reis maximaal een maand, langer gaat hem voor mij niet worden (zoals het er voor mij nu uitziet).
[/quote]

Ja precies dat bedoelde ik ook. Ik zou je plannen niet TE veel gaan verplaatsen. Zekerheid is gewoon erg belangrijk. Kan me voorstellen dat je onderhand gek wordt van alle onzekerheden mbt heel de emigratie..

Goh, op het gevaar af wat commentaar te krijgen toch even dit:

Als je je neefje/nichtje wilt leren kennen (of wilt dat hij/zij jou leert kennen), dan heb je er meer aan om over een paar jaartjes kennis te maken i.p.v. net na de geboorte??

En ja, dat is dan dus even helemaal vanuit een 'ego-centrisch' standpunt, want je broer en schoonzus zouden het natuurlijk leuk vinden om je er ookbij te kunnen betrekken ...

[quote author=alieNL link=topic=5453.msg143106#msg143106 date=1247579273]
Wanneer was je ook alweer van plan te vertrekken naar NZ? Ergens in Januari toch?
[/quote]

Ik wilde eigenlijk 31 januari vertrekken.

Als je je neefje/nichtje wilt leren kennen (of wilt dat hij/zij jou leert kennen), dan heb je er meer aan om over een paar jaartjes kennis te maken i.p.v. net na de geboorte??

Dat klopt, maar als hij/ zij toch geboren zou worden rond mijn vertrek, is het wel leuk in ieder geval hem/ haar even te zien voordat ik wegga. Niet zozeer om hem/ haar te leren kennen als wel om mijn eerste echte neefje/ nichtje even te hebben gezien en voor mijn broer en schoonzus die dat wel heel leuk zouden vinden. Ik kom vast nog wel eens op vakantie, op een moment dat hij/ zij wat groter is.

Maar goed, mijn broer is nog erg voorzichtig, vandaag horen ze of het zeker zo is. Dus dat wacht ik maar even af. Wellicht dat ze dan ook meer weten over hoelang mijn schoonzus al zwanger is, zodat ik ongeveer weet of en hoelang ik mijn reis moet uitstellen...

Ik heb net mijn WHV voor Nieuw Zeeland aangevraagd. Als deze goedgekeurd is ga ik ook een vlucht boeken...
Aangezien ik een vlucht op het oog had en deze in een week tijd flink duurder is geworden, zet ik er toch maar een beetje vaard achter. ga alleen niks meer boeken als ik nog geen visum heb :grin: :wink:

Ik hoop dat je snel reactie krijgt over je WHV.

Heb je inmiddels al nieuws over de zwangerschap van je schoonzus? 

[quote author=Scutch link=topic=5453.msg143270#msg143270 date=1247746082]

Heb je inmiddels al nieuws over de zwangerschap van je schoonzus? 
[/quote]

Ze is waarschijnlijk wel zwanger, maar pas heel pril (paar weken). Ze willen nu eerst bekijken of het wel groeit en hecht en zelfs als dat zo is (waar ik dan wel weer vanuit ga) is ze pas in april waarschijnlijk uitgerekend. Ik ga dus alvast naar Nieuw Zeeland. Mijn geplande vertrekdatum blijft daarmee dus op 31 Januari staan!

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg143298#msg143298 date=1247756770]
Mijn geplande vertrekdatum blijft daarmee dus op 31 Januari staan!
[/quote]

You go Girl!

hartstikke goed van je, ik denk dat je ze hoe dan ook wel mist, of je nou een maand later weggaat of niet (of klinkt dat heel bot..?)

Nee hoor, dat klinkt niet bot. Ik had alleen gewacht als ik in februari tante was geworden. Die maand had er wel bijgekunt. Om nu echter 2 a 3 maanden te wachten gaat me gewoon wat te ver. Maar zoals het er nu naar uitziet kan ga ik dus gewoon 31 Januari en dan zie ik wel. Wellicht kom ik een keertje terug terwijl ik in Nieuw Zeeland ben.

Ik snap je helemaal! Zou dezelfde keus maken.
Heb je je visum voor Nieuw Zeeland al binnen?

Back