Catkin's nieuwe weg naar Australië

Nee nog niet. Verwacht hem volgende week (of een aanvraag voor verdere informatie).
Ik ga morgen even naar JOHO in Leiden voor advies over hun expat verzekering en even informeren wat mijn opties zijn voor eventuele vluchten (retour of enkele reis, enkele reis Nieuw Zeeland- Australie, met datum die verzte kan worden) etc.

Das leuk Femke, nu wordt het weer echt ECHT  :wink:  :smile: i.p.v dat onzekere wachten.
You go girl!

Ja ben wel blij dat ik heb besloten een jaartje naar Nieuw Zeeland te gaan!
Beter daar dan hier wachten. dan maar hopen dat het visum voor Australie ook snel volgt :up:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg143386#msg143386 date=1247830391]
Ja ben wel blij dat ik heb besloten een jaartje naar Nieuw Zeeland te gaan!
Beter daar dan hier wachten. dan maar hopen dat het visum voor Australie ook snel volgt :up:
[/quote]

Meestal al je zelf iets positiefs onderneemt, a.h.w. in beweging komt i.p.v. in negativiteit blijven zitten, gebeurd er iets positiefs. Het zal me niet verbazen als jij nét lekker je ding aan doen bent in Nieuw -Zeeland dat visum voor Australië ineens ook komt!

:smile:
Marika

Dat vind ik geen probleem  :grin: Als het me dan nog goed bevalt in Nieuw Zeeland, kan ik ook nog een paar maandjes blijven en dan doorgaan naar Australie. Hoef dan natuurlijk niet meteen weg. De zekerheid van het hebben van een visum zou alleen al echt lekker zijn.
Alhoewel ik wel denk, dat als ik eenmaal mijn visum heb, ik redelijk snel naar Australie zal vertrekken.

ik las trouwens ergens dat je, onder het nederlandse Working Holiday scheme in Nieuw Zeeland, je 1 jaar bij dezelfde werkgever mag werken, ipv 3 maanden. Dat zou op zich wel prettig zijn. Niet dat ik van plan ben hoogstaand werk te doen en wellicht is 3 maanden agrarisch werk niet zo'n slecht idee (om de optie open te houden om het visum met 3 maanden te verlengen). Maar goed, wie weet wat ik daar nog een aantal maanden achter elkaar wil gaan doen.

Ben benieuwd wat er morgen eventueel aan vluchten uit gaat komen...

Je zult het allemaal wel horen maar ik meende ergens een keer tegengekomen te zijn dat indien je over voldoende cash beschikt een ticket NZ uit niet perse nodig is.......

Goedkope enkeltjes naar Melbourne zijn er altijd wel te vinden helemaal als je erg last-minute gaat! Enne dat is geen probleem hoor op elk tijdstip en elke willekeurige dag ben en blijf je welkom!

Je vertrekt eind jan, betekend dit dat je in dec erg veel moet werken?? Of ben je dan al gestopt?
Ja nog 19 weken en 6 dagen en ik sta in Den Haag op de stoep en nee ik tel helemaal niet af  :roll:

Groetjes Chantal

[quote author=tweety link=topic=5453.msg143428#msg143428 date=1247888057]
Je zult het allemaal wel horen maar ik meende ergens een keer tegengekomen te zijn dat indien je over voldoende cash beschikt een ticket NZ uit niet perse nodig is.......

Goedkope enkeltjes naar Melbourne zijn er altijd wel te vinden helemaal als je erg last-minute gaat! Enne dat is geen probleem hoor op elk tijdstip en elke willekeurige dag ben en blijf je welkom!

Je vertrekt eind jan, betekend dit dat je in dec erg veel moet werken?? Of ben je dan al gestopt?
Ja nog 19 weken en 6 dagen en ik sta in Den Haag op de stoep en nee ik tel helemaal niet af  :roll:

Groetjes Chantal
[/quote]

19 weken, dat klinkt niet eens zo lang (ik vind het zo lang klinken dat ik pas over 6,5 maand vertrek). Ik heb inderdaad gezien dat een enkele reis Nieuw Zeeland- Australie niet zo duur is. Dat komt dus goed... En fijn dat ik nog steeds welkom ben :wink: Mocht het visum lang op zich laten wachten kom ik wellicht sowieso een weekje op bezoek :up:
In December moet ik nog gewoon werken, 36 uur per week. Maar heb dat nog niet zoveel gepland, dus we kunnen dan wel wat afspreken :up: Dat plan ik er gewoon tussen. Ben je heel de maand hier in nederland?

Hey Femke,

Om nou mijn hele vlucht gegevens hier op het forum neer te ploffen dat gaat mij wat ver..... ik mail je wel even over hoe en wat!

Later en succes met het boeken van een ticket!

Hee Sheila,
Je kunt mijn aftel balkje mee volgen, en er dan gewoon 6 dagen vanaf halen  :wink:
6,5 maand is zo om joh. Tijd vliegt voorbij!
groetjes Sheila

@ Gwen: :up:
Ik heb net uitgerekend dat het op 28 weken uitkomt... Maar heb steeds het idee dat, als het maar december is, het opschiet (ook gezien de feestdagen enz). Maar eerst nog even zomer hoor, alhoewel het vandaag verre van zomers weer is.

Verder ben ik vandaag bij de JOHO companie geweest. Voor verzekering en vragen over vluchten. Ze konden me daar niet veel verder helpen, waarschijnlijk omdat ik de site al had uitgespit (en dus veel dingen over de verzekering al wel wist) en qua vluchten had ik voornamelijk specifieke vragen, waardoor ze volgens mij niet zoveel kans zagen om zelf vluchten aan me te gaan verkopen :grin: Het wordt dus gewoon een enkele reis (liefst met Malysia Airlines of Singapore) en dan vooraf een enkele reis boeken naar australie, maar daarvan moet het ticket qua datum omboekbaar zijn en een jaar geldig blijven :| Dus maar even gaan snuffelen op wat sites (bijvoorbeeld bij quantas).
De verzekering ga ik in augustus wel regelen, dat is zo gebeurt en dan ben ik een weekje vrij.
Aangezien ik mijn hele nieuwe plan nog niet echt met mezelf gevierd had, ben ik gelijk even bij Tuckerbox geweest en heb wat tim tams, twisties en Nutri grain gekocht.
Verder is mijn eigen blog site weer helemaal up to date met al mijn nieuwe plannen, dus iedereen die een kijkje wil nemen:
http://catkin-downunder.blogspot.com/
Op deze site zal ik te volgen zijn!

Hoi Femke!

Nou, als je dan uiteindelijk in NZ belandt en je hangt rond Auckland, geef dan een gil, misschien kunnen we dan wat afspreken :). Wij wonen ongeveer een kwart van het jaar op Waiheke Island, een heeeeel naar oord om te zijn ;-). Zet maar ergens in je notities :)!

Groetjes,

Ireen

mmmm die Nutrigrain is toch zó lekker he? Op de een of andere manier
is 'ie altijd uitverkocht als wij in de Tuckerbox zijn... :-(
Misschien moet ik de volgende keer ervoor zorgen, dat is vóór jou in de winkel ben... :smile:

[quote author=Marijs link=topic=5453.msg143521#msg143521 date=1247992891]
Misschien moet ik de volgende keer ervoor zorgen, dat is vóór jou in de winkel ben... :smile:

[/quote]

:grin: Hij is ook wel vaak uitverkocht. Ik heb dat ook al een aantal keren gehad. Nu stonden er nog wel verschillende pakken.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg143527#msg143527 date=1247997591]
[quote author=Marijs link=topic=5453.msg143521#msg143521 date=1247992891]

[/quote]

:grin: Hij is ook wel vaak uitverkocht. Ik heb dat ook al een aantal keren gehad. Nu stonden er nog wel verschillende pakken.
[/quote]

Jammer dat ze die niet gewoon in de nl supermarkten verkopen. We hebben veel keloggs dingen, maar niet deze...  :-(

Nog geen mailtje gehad van de overheid van Nieuw Zeeland. Dus maar even op de site gekeken. Daar staat het volgende:

Online Applications
You are working on the following applications:

Application:                   Description:                                   Status:                           Payment Status Date Selected:
Working Holiday Scheme  Netherlands Working Holiday Scheme  Application Received             Received           -  

Daaronder staat het volgende:

Immigration Applications
Below is a list of your pending and previous NZ Immigration applications:

Visa/Permit: Type:  Decision:    Application Number: Lodgement Date:  Expiry Date:  
Visa            Work   APPROVED  xxxxxxxxx               16 Jul 2009          20 Jul 2010  

Zou dit betekenen dat mijn Working Holiday visum is toegkend? Schijnbaar is een Workvisa toegezegd en moet ik deze voor 20 juli volgend jaar gebruiken. Zal zelf, voor de zekerheid nog even naar Nieuw Zeeland mailen... T is vandaag pas gebeurt, als ik de expiry date zie, dus wellicht volgt er nog een mailtje...
Vreemde is dat er bij mijn Working Holiday Scheme nog steeds alleen "ontvangen" staat en nog niet approved.

Net zag ik trouwens dat mij inderdaad een electronisch working holiday visum is toegezegd en dus mijn visum voor Nieuw Zeeland heb!!!! Dat is wel fijn. Nu kan ik verder met het maken van plannen! Ik moet voor 20 Juli 2010 binnen zijn, maar dat gaat natuurlijk lukken :up:

:congrats:

Die zit alvast in de pocket.... Blijf enorm veel respect voor je hebben, wat een doorzettingsvermogen en creativiteit!!!!

Back