Catkin's nieuwe weg naar Australië

Had vroeger ook een poes. Die is 19 geworden. Kwam op een avond thuis en ze was vanachteren verlamd geraakt. Heb haar 's avonds nog lekker op mijn buik gelegd om te knuffelen en ben de volgende dag naar de dierenarts gegaan. Heb haar op een mooi plaatsje begraven waar nu ook mijn twee andere honden, die met haar zijn opgegroeid, liggen. Ben er onlangs met mijn jonge hond  :dog: naar toe geweest even kennis laten maken ... :wink:

Tja, meenemen blijkt ook niet altijd goed af te lopen.
Onze KC blijkt, na 3 maanden in OZ, kanker te hebben  :cry:
2009-06-30-14.jpg

Hij is een week of 6 geleden geopereerd om een grote tumor van zijn darmen te laten halen.
Maar verder is het aflopende zaak, we dachten eigenlijk al dat hij gisteren al niet meer wakker zou worden.
Maar hij doet het weer  :grin:
Het enige dat ons nog rest is hem tot het bittere eind te verwennen.

Maar je vraagt je toch af of zijn reis hierheen, de boel "ge-triggerd" kan hebben.
"Food for thougt"

Bart

Hmm, denk niet in aanmerking te kunnen komen voor een state sponsorship voor West australia, daar je familie of vrienden daar moet hebben wonen en dat heb ik niet :oops: Wordt denk ik toch gewoon nog heel lang wachten.

Volgens mij hoef je er geen familie/vrienden hebben wonen toch? Als je wel familie/vrienden er hebt wonen, dan helpt dat zeer zeker mee, maar het is volgens mij geen harde eis? (dacht ik)
Als je in een verhaaltje kan aantonen hoe jij een bijdrage kan leveren aan W.A., zou je ook in aanmerking kunnen komen voor een State sponsorship...
Je zou het kunnen proberen toch?

Groeten,

Leon en Chantal

Ik heb het sowieso al geprobeert, maar er staat wel dat je alleen voor een off list in aanmerking komt als je een mensen kent daar. Ik heb al wel een state sponsorship aangevraagd waarin ik alle velden waarin ik werkzaam kan zijn heb vermeld en daar alle actuele vacatures bij heb vermeld. Daarnaast heb ik aangegeven al eerder aangenomen te zijn bij de department of child protection en deze baan (meerdere zelfs) nog steeds vrij is. Ik kan daar dus snel aan de slag. Daarnaast heb ik een site toegevoegd waarin staat dat iemand met group work sneller dan gemiddeld een baan vind.
Ik voldoe echter niet aan de eis van het hebben van een sociaal netwerk... Ik hoop dat dit niet uitmaakt, maar gezien ze maar een beperkt aantal plaatsen hebben voor een off list state sponsorship, denk ik dat ze vrij streng kijken...

Afwachten... maar oei wat hoop ik toch voor je dat ze het accepteren en jij je visum eindelijk krijgt!!

Ach.. vriendschap kan best overschat zijn :) Dus als je een vriendinnetje nodig hebt, laat het mij even weten, dan krijg je mijn gegevens. We schrijven tenslotten inmiddels lang genoeg mee op hetzelfde forum om elkaar redelijk te kennen. Ik weet zeker dat er vast nog meer Perthianen zijn die je als vriend op kan geven. Zou daar niet te zwaar aan tillen.

Haha dank je wel. Enige nadeel is dat ik pas weet dat het echt noodzakelijk is als ik mijn state sponsorship wel of niet krijg... Dan kan het te laat zijn.
En ja vriendschap kan overschat zijn, maar toch vragen ze erna. Sjah...

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg145734#msg145734 date=1251551263]
Haha dank je wel. Enige nadeel is dat ik pas weet dat het echt noodzakelijk is als ik mijn state sponsorship wel of niet krijg... Dan kan het te laat zijn.
En ja vriendschap kan overschat zijn, maar toch vragen ze erna. Sjah...
[/quote]
Net wat Sacha zegt; je hebt vrienden zat in WA.
We zijn tenslotte al eens uit eten geweest (dat er nog 20 man/vrouw mee waren is niet echt belangrijk  :wink:)

Bart

Haha dat is waar... Nou als er mensen zijn die even mijn vrienden willen worden: graag :up: Voelt toch goed al vrienden daar te hebben :lol: . Als er mensen zijn die het niet erg vinden dat ik dit ook voor mijn bewijs gebruik, willen jullie dan even een PM sturen, met je naam en de wijk waarin je woont? Ik heb niet je hele adres nodig... Ik vermoed niet dat ze het helemaal na gaan trekken, maar als bewijs iets opsturen is wellicht goed. Dan mail ik het nog even door naar de overheid van perth. Dank jullie wel.

Nou vanmorgen alweer druk bezig geweest zo op de laatste dag van de vakantie.
Ik heb eerst een email gestuurd naar de overheid van West Australie met de gegevens van mijn vrienden in Perth (dank je Tekkels :up:) en de vraag of het mogelijk is dat ze een aanvraag versneld behandelen, ongezien mijn gepoolde visumaanvraag (mijn eerste visum aanvraag), volgende maand verloopt en ik de State Sponsorship graag op die aanvraag wil zetten.
Daarna heb ik DIAC gemaild. Ik heb aangegeven waar ik mee bezig ben en gevraagd wat er met mijn aanvrag voor een Skilled independent gebeurd als ik mijn gepoolde aanvraag omzet naar een State Sponsorship. Daarnaast heb ik gevraagd of ik mijn gepoolde eventueel wat kan rekken, daar ik al bezig ben met mijn State Sponsorship, maar volgende maand (als deze vervalt) wellicht nog geen antwoord heb van de staat. Ook heb ik gevraagd of ze aan kunnen geven of mijn skilled independent aanvraag ergens volgend jaar wordt behandeld. Ik geef ze daardoor een grote tijdspanne, aangezien ze anders weer met de standaard mail aankomen, waar niks voor mijn visumaanvraag instaat. Wellicht krijg ik deze nu overigens ook.
Ik ben dus benieuwd naar de antwoorden.

Dan ga ik nu lekker naar Amsterdam even snuffelen op de uitmarkt en vanavond naar de musical sing a long.

Mooi dat je toch wat namen kan opschrijven van mensen die je kent in Perth! Wie weet helpt het! Als wij al in Perth hadden gewoont, had je die van ons er ook bij mogen schrijven, maar helaas.... ook wij moeten nog even wachten tot volgend jaar!
Ik hoop dat ze je sponsorship aanvraag versneld kunnen behandelen!

Leon en Chantal

Je bent een echte die-hard, zal je ook wel een beetje aan je sterrenbeeld te danken hebben :wink:. Nogmaals bedankt voor de SPH-vertalingen die je me hebt opgestuurd, ik had weliswaar andere vakken maar kon de jouwe goed gebruiken als voorbeeld. Stuur deze week alles op, ben benieuwd...Enne..succes weer met je aanvraag! :up:

[quote author=Tekkel link=topic=5453.msg145706#msg145706 date=1251515935]
Onze KC blijkt, na 3 maanden in OZ, kanker te hebben  :cry:

Hij is een week of 6 geleden geopereerd om een grote tumor van zijn darmen te laten halen.
Maar verder is het aflopende zaak, we dachten eigenlijk al dat hij gisteren al niet meer wakker zou worden.
Maar hij doet het weer  :grin:

Maar je vraagt je toch af of zijn reis hierheen, de boel "ge-triggerd" kan hebben.
"Food for thougt"

Bart
[/quote]

Ohw nee! Wat een slecht nieuws! Denk niet dat het te verklaren is waarom het ene dier wel kanker krijgt en de andere niet. Ik heb vorig jaar ook een hond laten inslapen omdat ze opnieuw een gezwel had wat niet te opereren was. Ze was ook op zo'n senioren leeftijd (13,5 jaar) dat ze waarschijnlijk niet uit de narcose zou zijn gekomen. Dit terwijl mijn andere hond die het jaar daarvoor was overleden (15,5 jaar) nooit iets heeft gemankeerd. Beiden kregen hetzelfde eten, drinken, etc.

Sterkte de komende tijd en doe ze inderdaad maar lekker verwennen.

[quote author=Kathren link=topic=5453.msg145848#msg145848 date=1251704745]
[quote author=Tekkel link=topic=5453.msg145706#msg145706 date=1251515935]
Onze KC blijkt, na 3 maanden in OZ, kanker te hebben  :cry:

Maar hij doet het weer  :grin:

"Food for thougt"

Bart
[/quote]

Ohw nee! Wat een slecht nieuws! Denk niet dat het te verklaren is waarom het ene dier wel kanker krijgt en de andere niet. Ik heb vorig jaar ook een hond laten inslapen omdat ze opnieuw een gezwel had wat niet te opereren was. Ze was ook op zo'n senioren leeftijd (13,5 jaar) dat ze waarschijnlijk niet uit de narcose zou zijn gekomen. Dit terwijl mijn andere hond die het jaar daarvoor was overleden (15,5 jaar) nooit iets heeft gemankeerd. Beiden kregen hetzelfde eten, drinken, etc.

Sterkte de komende tijd en doe ze inderdaad maar lekker verwennen.
[/quote]
Hij is al niet meer.
We hebben hem gisteren in moeten laten slapen :cry: :cry:

Bart

Wat jammer! Voor jullie zoon ook moeilijk zeker, voor kinderen is het moeilijker te relativeren. Onze dochter van 7 huilt nog bijna iedere dag, terwijl het al een maand geleden is gebeurd. Ze kon geen afscheid van onze poes nemen omdat we op vakantie waren en het met spoed moest gebeuren vanwege de pijn, en dat is nu zo moeilijk. We hebben wel allemaal samen even gezeten, kaarsje aan en een woord van afscheid "gezonden" naar onze poes, die op dat moment 200 km. verderop een spuitje kreeg........Dus, goed dat jullie hem meegenomen hebben en ik ben ervan overtuigd dat kanker/tumor niet door de emigratie is veroorzaakt, zoiets gebeurd gewoon/shit happens :-( anders had je misschien gedacht; hij heeft het gekregen omdat we hem niet meegenomen hebben. Heel veel sterkte!

Bart wat vervelend... Het is altijd erg om een maatje te verliezen.
Ik vind het ook moeilijk om te beslissen Mouse achter te moeten laten. Ze is pas 3 jaar oud en ik ben al haar derde baasje. Toen ze bij mij kwam was ze al bang als ik "nee" riep en daarbij mijn vinger opstak. Dan vloog ze helemaal naar de andere kant van mijn kamer (lijkt me geen goed teken). Nu, na 1,5 jaar, kijkt ze me aan alsof ze wil zeggen: "ja en, wat ga je dan doen". Ik ben het eerste huis waarbij ze voldoende te eten krijgt en niet bang hoeft te zijn. Dat maakt het wel moeilijk haar achter te laten. Vooral omdat het een echte binnenkat is en altijd heerlijk bij me komt liggen. Maar haar meenemen, daar doe ik haar waarschijnlijk geen plezier mee en ik weet gelukkig naar wie ze toe gaat.

Een ander dilemme is mijn: waar in Australie wil ik nu eigenlijk naartoe dilemma.
Zo wilde ik natuurlijk eigenlijk de eerste 2,5 jaar van mijn visumprocedure naar Perth. Toen Melbourne in aanmerking kwam door een eventuele skilled sponsorship, werd dat toch wel erg aanlokkelijk. Helaas is dat toen niet doorgegaan, maar ik ben me daardoor wel meer op Melbourne gaan richten. Nu zit eventueel perth weer in de pocket, door een aanvraag voor een state sponsorship.

Pro's en con's heb ik al op een rijtje gezet:
Perth; geweldige stad, heerlijk klimaat, niet al te touristisch en beter betaalbaar
Melbourne; ik ben gek op naar het theater gaan, vooral de grote, bekendere musicals, in Melbourne is dat veel meer dan in Perth. Ik doe zelf aan toneelcursussen ook deze zijn veel beter vertegenwoordigd in Melbourne. Stad ligt centraler en heeft veel meer banen in mijn studie en werkervaring richting.

Vooral het beter betaalbare in Perth spreekt me aan, tegenover mijn grote passie (theater) in Melbourne. Eerlijk is eerlijk. Mocht ik geen state sponsorship krijgen (wat ik eigenlijk ook niet verwacht) zou ik op dit moment voor Melbourne kiezen, vooral omdat mijn hobby, toneel/ theater/ acteren, heel belangrijk voor me is. Alleen is nu voormezelf de vraag wat ik doe als ik wel een State sponsorship krijg. Ga ik dat aan; 2 jaar in west australie wonen, of wil ik liever wachten op mijn skilled independent. Uberhaupt wacht ik liever mijn skilled independent af, aangezien ik daarin meer vrijheid heb (en het dan nog goed kan zijn dat ik in perth beland, maar dan heb ik de keus en vrijheid). Aan de andere kant ben ik ook gewoon heel bang dat ik, net als vorige keer, net te weinig punten heb voor een skilled independent. Tuurlijk heb ik keer op keer gecheckt en haal ik 120 punten, maar dat dacht ik de vorige keer ook en toch lukte het toen niet. Mocht ik een state sponsorship krijgen, is dat geen probleem. Heb een beetje een trauma over gehouden aan mijn mislukte poging geloof ik. Daarnaast is het zo dat, mocht ik nou weten dat ik in de eerste helft van volgend jaar, of begin tweede helft van volgend jaar, mijn visum zeker krijgen ik die periode best af wil wachten in Nieuw Zeeland, maar gaat het tot eind volgend jaar duren is dat wel weer erg lang. Dilemma's dus...
Vanuit Australie heb ik in ieder geval al gehoord dat ze mijn state sponsorship niet met voorrang kunnen behandelen. Ik begrijp echt alle regeltjes wel en ik begrijp ook heel goed dat ze daar echt niet vanaf mogen wijken, maar naar deze lange weg gun ik mezelf gewoon echt wel een keertje een positief bericht en vind ik soms stiekem dat ze best eens een keer van de regeltjes af mogen wijken  :? :| :grin:

Back