Catkin's nieuwe weg naar Australië

He getsie meid, het schiet niet op he.Stomme burocratie  :-(
Maar je moet niet uit het oog verliezen : [size=15pt]JE KOMT ER![/size] Vroeg... nee laat, maar begin vlg jaar ben je mooi al op weg!
En ik denk nog steeds, tegen de tijd dat je WHV in NZ afloopt, het zal me niet verbazen als er dan weer wat in positieve zin veranderd is bij het DIAC v.w.b de visa/modl/csl lijsten.

Nou ja, op dit moment is er nog niks aan de hand, daar mijn aanvraag voor mijn State Sponsorship nog loopt. Ik wacht dat maar eerst af voordat ik in de stress schiet om niks. Nadeel is dat je dan toch stiekem je hoop daar weer meer op verstigd daar het anders gewoon nog een jaar tot anderhalf jaar kan duren (of eigenlijk zelfs geen idee hebt hoelang het gaat duren, langer kan namelijk ook nog). De kans op mijn State Sponsorship is natuurlijk niet zo groot en eigenlijk alles wat ik aanpak valt in duigen, dus ik probeer mijn hoop er niet al teveel op te vestigen, dan valt het minder tegen. Alleen door zulke berichten ga je dan toch weer net even wat harder hopen dat het toch lukt. Zou toch jammer zijn als ik na dat jaar Nieuw Zeeland geen visum heb!

Vannacht had ik ineens een helder idee om mijn kansen voor een State Sponsorship voor West Australie te vergroten. Twee jaar geleden heb ik vanuit Nederland gesolliciteerd bij de Department for Child protection en ze hebben nog steeds veel mensen nodig als Field Worker. Ik heb hen nu gemaild en de situatie uitgelegd. Ik wilde eerst niet gaan solliciteren voordat ik een visum had, maar een "job offer" vergroot de kans op een State Sponsorship en dus heb ik gevraagd of ik nogmaals kan solliciteren, mede om mijn aanvraag voor een State Sponsorship (de kans van slagen) te vergroten.
Aangezien ik twee jaar geleden aangenomen was, verwacht ik dat ik nu wel weer door kom tot de pool. Hopelijk willen ze mij hiermee helpen. Zodra ik antwoord heb (mits een positief antwoord) stuur ik dat als bewijs al door naar de overheid van West Australie en dan gaan we er weer mee aan de slag!

goh meid, als jij het niet krijgt, dan weet ik het niet meer hoor!!!

jij verdient het dubbel en dik!  we duimen met je mee :up:

Wow, dat is wel een heel goed idee.
Hopelijk dat dit wilt lukken en het hiermee misschien ook wat sneller vooruit kan gaan.
Hier wordt alvast hard geduimd. :up:

Sjah als je al vier jaar bezig bent, heb je soms wat creativiteit nodig. Helaas heeft mijn creativiteit momenteel nog niks concreets opgelevert. Hopelijk wordt dit nog wat, zodat ik dan nog een kans heb op een State Sponsorship. Anders heb ik namelijk nog de kans dat mijn Nieuw Zeeland visum straks verlopen is en ik nog steeds geen visum voor Australie heb en eerlijk gezegd wil ik niet tussendoor weer naar Nederland.

Verder heb ik vandaag met mijn moeder man de uitnodigingen voor mijn afscheidsfeestje in elkaar gezet en ik vind ze eigenlijk wel mooi geworden. Ik geef een afscheid voor mijn collega's en oud collega's. Een week later hou ik opendag (nou ja in het huis van mn moeder en haar man) voor familie en vrienden... Ik hou het gewoon klein, maar toch wel gezellig. Dus dat is ook weer klaar. Weer een stapje dichterbij. Uiteindelijk moet dat visum dan toch ook wel komen.

Helaas nog niks van de Department for Child Protection gehoord. Soms baal ik dan ook weer van mn eerlijkheid. Misschien had ik er niks bij moeten zetten van een vorige solliciatie (waar ik overigens wel doorheen gekomen ben). Maar goed, vandaag maar wederom gemaild, maar ditmaal maar gelijk een application form ingevuld, mijn assessment, mijn sollicitatiebrief en mijn resume. Dus maar gelijk mijn sollicitatie opgestuurd in geval ik wel nogmaals mag solliciteren.

Met alle vernieuwingen endergelijke zie ik mijn kansen met de minuut dalen, dus ik wil nu toch wel heel graag die state sponsorship in de wacht slepen. Mocht iemand nog ideeen hebben die deze kans kunnen vergroten, is het nu de tijd dit aan te geven, want na dit idee ben ik voorlopig even leeg!
Ik heb trouwens net DIAC toch even gemaild. Wellicht niet zo handig, maar ik heb mijn zorgen even geuit. Ik heb aangegeven dat ik inmiddels 4 jaar bezig ben, hard probeer een state sponsorship te bemachtigen, maar dat  dit waarschijnlijk niet gaat lukken en dat ik me zorgen maak om het feit of ik straks uberhaupt nog wel een visum kan krijgen. IK ben geeindigd met het feit dat ik hoop dat ze ooit ook een case officer toewijzen aan de mensen die niet op de csl staan, maar hun aanvraag wel al voor de veranderingen hebben ingedient.

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg146674#msg146674 date=1253102503]
Mocht iemand nog ideeen hebben die deze kans kunnen vergroten, is het nu de tijd dit aan te geven, want na dit idee ben ik voorlopig even leeg![/quote] Wordt het toch die ozzie aan de haak slaan? Of kiwi is ook goed, tenminste als hij naar Australie wil  :wink:

Sorry maar een serieuze oplossing kan ik niet bedenken! Misschien gewoon rustig afwachten en geen paniek voetbal gaan spelen, er moet tenslotte een keer een duidelijke uitspraak komen.

Succes,

Chantal

[quote author=tweety link=topic=5453.msg146679#msg146679 date=1253104935]
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg146674#msg146674 date=1253102503]
Mocht iemand nog ideeen hebben die deze kans kunnen vergroten, is het nu de tijd dit aan te geven, want na dit idee ben ik voorlopig even leeg![/quote] Wordt het toch die ozzie aan de haak slaan? Of kiwi is ook goed, tenminste als hij naar Australie wil  :wink:

Sorry maar een serieuze oplossing kan ik niet bedenken!
[/quote]

Haha dit zat ik deze week ook nog te bedenken. Dat is je kans Fem  :up: :lol:

[quote author=tweety link=topic=5453.msg146679#msg146679 date=1253104935]
Sorry maar een serieuze oplossing kan ik niet bedenken! Misschien gewoon rustig afwachten en geen paniek voetbal gaan spelen, er moet tenslotte een keer een duidelijke uitspraak komen.

Succes,

Chantal
[/quote]

Ja maar het is maar de vraag of die duidelijke uitspraak in mijn voordeel gaat werken. Nu ik vier jaar al bezig ben wil ik ook wel echt daadwerkelijk de stap gaan zetten en niet straks toch tot de conclusie komen dat dit allemaal niet mogelijk is.
Daarnaast heb ik het rustig afwachten lang genoeg gedaan. Deze week lukt dat me gewoon even niet. Ben er momenteel gewoon een beetje klaar mee, ben moe en heb het gehad met alle veranderingen en elke keer maar weer moeten wachten. Misschien dat dit me volgende week wel weer lukt, nu is het gewoon even op. Ik neem aan dat dit toch ook wel normaal is na een procedure van 4 jaar? Of ben ik nou gewoon gek?

Ow en wat betreft je idee: Laat die Ozzie, of kiwi die naar oz wil verhuizen, maar komen  :lol:

ik vind jou geduld en inzet bewonderenswaardig en van mij mag je gerust zeuren en je ontevredenheid uiten, laat je maar eens goed gaan
:bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor: :bangingdoor:

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg146694#msg146694 date=1253122242]
Daarnaast heb ik het rustig afwachten lang genoeg gedaan. Deze week lukt dat me gewoon even niet. Ben er momenteel gewoon een beetje klaar mee, ben moe en heb het gehad met alle veranderingen en elke keer maar weer moeten wachten. Misschien dat dit me volgende week wel weer lukt, nu is het gewoon even op. Ik neem aan dat dit toch ook wel normaal is na een procedure van 4 jaar? Of ben ik nou gewoon gek?[/quote]

Duidelijk en ook heel normaal, maar als je er doorheen zit maak je ook meestal niet de beste keuzes...... tenminste ik niet. Ga lekker wat leuks doen en dan zie je alles ineens weer een stuk helderder. Dat is mijn excuus om weer eens een weekendje weg te gaan  :up:

Het wordt inderdaad wel wat krap dag, ik kom namelijk al over 10 weken, dus die borrel op je visum ik weet het niet of de DIAC dat gaat halen. Ach anders drinken we er gewoon 1-tje op je NZ WHV :cheers:

Als ik mijn hoop laat spreken dan drinken we op het feit dat ik mijn State Sponsorship in de wacht heb gesleept (helaas zal het visum er dan zo snel nog niet zijn, dat zal nog een paar maanden langer duren).
Maar eventueel, als het niet anders kan, wordt het een drankje op mijn visum voor Nieuw Zeeland.

Bye the way, misschien moet ik dit draadje, wat inmiddels al zolang is, als boek uit gaan geven (dan wel pas als ik mijn visum in mn paspoort heb staan  :grin:

Je bent inmiddels wel het levende voorbeeld aan het worden van zo'n mooie uitspraak die ik in mijn oude kantoor aan de muur had hangen: Al het mogelijk doen we gelijk, al het onmogelijk duurt iets langer....
En een boek zit er zeker in, voor al die mensen die een motivatie nodig hebben als het even tegen zit met de aanvraag.

Ondanks dat het nog even duurt, heb ik vandaag officieel mijn ontslagbrief aan mijn baas overhandigd. Is in ieder geval ruim op tijd (ruim 4 maanden voor vertrek).
Verder heb ik een apard document gemaakt voor mijn State Sponsorship, om eventueel nog aanvullingen te verwerken en een mooi overzichtelijk geheel te maken. Stuur wel regelmatig documenten nog toe, dus hopelijk vinden ze dat niet erg. Door er een geheel van te maken, welke ook nog overzichtelijk is, krijgen ze wellicht wat informatie dubbel, maar dat zij dan maar zo. Ik wil het allemaal zo goed mogelijk verwerken zodat ik de kans zo optimaal mogelijk benut.

Back