Catkin's nieuwe weg naar Australië

Zeker en ook een goede tijd om een baan te vinden wellicht, aangezien dan ook weer het fruit pluk siezoen start. Wil niet teveel verliezen aan financien terwijl ik daar ben, dus ook maar snel een baantje vinden. Of iets van social/ welfare work, of iets van gewoon lekker verstand op 0 en fruit plukken/ pakken. Zolang ik er maar mijn kost en inwoning een beetje van kan betalen, wat uitstapjes en eventueel nog wat extra overhouden, om wat leuke dingen extra te doen. Zodat ik mn spaargeld kan bewaren voor mn emigratie

Ik heb inmiddels ook besloten om te kijken of ik in aanmerking kom voor een off list sponsorship voor western Australia. Gezien de vacaturs denk ik van niet, maar heb toch nog wel wat bewijs (met een stuk of 10 vacatures) op kunnen sturen. Wie weet...
Ik twijfel wel een beetje. Wilde ik eerst steeds naar Perth, heb ik me de laatste tijd ook wel verdiept in Melbourne. Perth, vind ik beter qua klimaat en qua stad (vind het een geweldige plek), maar Melbourne lijkt mij meer te bieden te hebben op het gebied van theater en toneel (zowel zelf doen als bekijken). Moeilijk dus. Als ik nou zeker wist dat ik in de eerste helf van volgend jaar mijn visum kreeg, zou ik nu niet schakelen naar een State Sponsorship, maar vanwege de onduidelijkheid (sta op geen enkele voorrangslijst) zou het toch wel prettig zijn een visum in de pocket te hebben. En dus heb ik maar een poging gewaagd, de kans is sowieso erg klein... Mocht ik hem toch krijgen kan ik dan beslissen wat ik doe...

Haha ja, inmiddels ga ik er niet meer vanuit dat het me makkelijk gemaakt zal worden, maar ik wil er zelf in ieder geval alles aan gedaan hebben. Na deze actie denk ik dat ik "alles" wel bereikt heb. Maar bedankt voor het duimen :up:

Hey Femke,

Wij willen misschien ook ons visum af gaan wachten in Nieuw Zeeland. Maar hoe zit dat dan met een vliegticket. Moet je dan niet eigenlijk een retour ticket kopen om uberhaupt nieuwzeeland ook binnen te komen?

Groetjes

Stefan

Ik heb die vraag vanmorgen aan de immigratie dienst van Nieuw Zeeland gemaild, omdat ik daar verschillende verhalen over hoor. Ik kan jullie dus morgen of overmorgen een duidelijke antwoord geven. Echter is het zo dat je hoogstens een ticket Nieuw Zeeland uit moet kopen. Ik wil dan even informeren naar enkele reizen naar Australie, welke lang genoeg geldig zijn en waarvan je eventueel de datum kan aanpassen. Tcikets van Nieuw Zeeland naar australie zijn ook niet zo duur!!!

Volgens mij moet je in bezit zijn van een PR visum (of soort gelijk) om met een enkele reis het vliegtuig in te kunnen.. Wij zijn in bezit van AUS PR en stapten met een enkeltje richting NZ. Dit leverde heel even vraagtekens op bij het grondpersoneel maar 1 telefoontje naar Australie en het was okay. AUS PR is NZ PR (uiteraard moet je uitkijken dat je AUS PR niet verloopt) Als je nog geen PR hebt ben je, denk ik, verplicht om een retourtje te overhandigen.

[quote author=kookaburra link=topic=5453.msg144971#msg144971 date=1250034683]
Als je nog geen PR hebt ben je, denk ik, verplicht om een retourtje te overhandigen. [/quote]

Dit is niet nodig voor Australie! Weet niet hoe het is voor NZ. Maar ik ben vorig jaar op een enkeltje oz binnengekomen zonder PR op zak. Op schiphol even bewijzen dat je wel een PR aanvraag hebt lopen en voila daar ga je.

You can have a return ticket to a country you have right of entry to, or evidence of sufficient funds to purchase such a ticket.

[quote author=tweety link=topic=5453.msg144976#msg144976 date=1250046538]
[quote author=kookaburra link=topic=5453.msg144971#msg144971 date=1250034683]
Als je nog geen PR hebt ben je, denk ik, verplicht om een retourtje te overhandigen. [/quote]

Dit is niet nodig voor Australie! Weet niet hoe het is voor NZ. Maar ik ben vorig jaar op een enkeltje oz binnengekomen zonder PR op zak. Op schiphol even bewijzen dat je wel een PR aanvraag hebt lopen en voila daar ga je.

[/quote]

Natuurlijk... dat is ook een mogelijkheid! Nah, mooi bericht toch?

Op het moment weinig nieuws te melden. Volgende week ben ik een weekje vrij. Dan ga ik alles afzeggen in Nederlans; abonnementen, verzekeringen etc. Verder ga ik het daarna ook op mijn werk bekend maken.
Op dit moment ben ik gewoon erg moe en ben dus wel enigzins met mijn emigratie en vertrek naar Nieuw Zeeland bezig, maar niet zoveel. Het meeste is ook al geregeld. Ik blijf het wel heel vervelend vinden dat ik absoluut geen idee heb wanneer ik mijn visum kan verwachten. Gelukkig heb ik mijn reis naar Nieuw Zeeland wel al gepland. Ik verwacht in Oktober/ November wel nieuws te horen van de de overheid van West Australie, over mijn off list state sponsorship. Ik verwacht hier echter niks van, maar ben wel de halve zondag bezig geweest met het aanleveren van bewijs dat ze mij best kunnen gebruiken. Ik heb een lijst opgestuurd van 3 kantjes met de functies die ik kan vervullen (Child Protection, Mental Health, Carer, Community Worker etc) en hierbij ook de huidge vacatures vermeld. Dit waren er in totaal, na lang zoeken, zo'n 15 a 20. Daarnaast vond ik een site met informatie waarbij stond vermeld dat iemand met Group work een kans had die hoger dan gemiddeld lag op het vinden van een baan. Ook deze informatie heb ik toegevoegd. Ondanks dat ik er niks van wi verwachten, zet je hierop toch weer je hoop. Dat was ook eigenlijk de reden dat ik na de negatieve assessment voor Social Worker niks meer wilde oppakken. Maar ik wil ook niet passief gaan zitten wachten, aangezien mijn visum dan weet niet hoelang nog kan duren... De DIAC geeft niet eens meer antwoord op de vraag wanneer ik ongeveer iets kan verwachten.
Jammer blijft dat mijn broer en schoonzus nu net een kindje verwachten (15 maart uitgerekend, ik vertrek 31 januari). Vandaag op het werk ging het over ver weg wonen van je neefje of nichtje (in dit geval de afstand brabant- den haag) en dat dit je belemmerd in het opbouwen van een goede relatie. Sja niet al mijn collega's weten van mijn plannen. Dat zet je wel aan het denken. Niet alleen zullen mijn neefjes en nichtjes mij op een andere manier leren kennen, ook krijg je een andere plaats binnen de familie. Je mist toch een hoop dingen die zij samen meemaken. Niet dat dit een reden is om niet te gaan, nee hoor, maar het is wel iets wat toch af en toe door mn hoofd schiet.
Wellicht komt het ook omdat ik de laatste tijd gewoon heel moe ben. 3 jaar strijden om een visum en nog steeds geen idee wanneer het nou werkelijkheid wordt, is toch echt een lange tijd. Elke keer zoek ik weer een nieuwe mogelijkheid en elke keer is dat toch weer stiekem een teleurstelling. Dat kost meer energie dan je merkt als je er volop inzit. Maar nu ik weer in "rustig" varwater ben beland, wachtend, merk ik dat ik gewoon een beetje op ben en zelfs een werkdag teveel energie kost. Maar goed volgende week een weekje vrij. Helaas ben ik in mijn hoofd eigenlijk elke dag wel met dit hele proces bezig, ook als ik straks een weekje vrij ben.

Hai Femke,

Ik kan me het zo goed voorstellen, dat jouw - nou, zeg maar bijna 'strijd', voor een visum je zoveel energie kost. Het lijkt me dat je in je hoofd niet meer 100% in Nederland woont. Je moet het wel ontzettend graag willen en dan is deze lange weg wel een hele challenge.

Toch hoop ik dat je een beetje bij kan tanken tijdens je weekje vrij. Vast en zeker ga je iets doen wat je de zinnen doet verzetten. Ik hoop dan ook voor lekker weer voor je, en veel ontspanning.

Groetjes,

Ireen :)

Heerlijk alles in nederland afronden en eindelijk open kunnen zijn op je werk! Maakt alles ook wel weer een stuk makkelijker.
Heb zelf ook mogen ervaren dat geheim houden erg moeilijk is ook al is het leuk en goedbedoeld, maar dat is een heel ander iets.

Wat betreft neefjes/nichtjes, tja het is moeilijk maar als je maar vaak genoeg skypt/belt en de ouders voldoende meewerken dan lukt het aardig!
Mijn nichtje 2 jr en 2 maand kijkt bij elk vliegtuig omhoog want die gaan allemaal immers naar Australie (uitspreken zonder puntjes op de e)
En wie woont er in Australie tante Chantal.... Je ziet maar als je het vaak genoeg blijft herhalen dan antwoorden ze gewoon op die vervelende vragen van vooral opa en oma om maar van dat gezeur af te zijn  :wink: en gelijk heeft ze! Maak je daar maar geen zorgen over enne als ze 18 zijn dan staan ze bij jou op de stoep omdat ze zo graag in Australie willen backpacken en tante Femke die helpt wel even  :grin:

Maar eh wat is dat nu toch naar Perth? Een nieuw sponsorship? Tjeempie jij wilt echt z.s.m. hier zijn of beter gezegd in Perth. In ieder geval heel veel succes enne relax, komt goed! Breng wel wat timtams voor je mee, altijd handig voor je ozzie stijl afscheid feestje. Of voor je zelf natuurlijk.

Chantal

Perth alleen als ik een sponsorship voor west australie kan krijgen. ja na 3,5 jaar wil ik inderdaad graag die kant op... Melbourne mag ook, maar uit die 2 nu even waar ik het snelst heen kan. Beide hebben voor en nadelen :up:

Zo vorige week heb ik mijn baas gemaild dat ik per 1 Februari vertrek. Niet helemaal de manier waarop ik het hem had willen vertellen, maar omdat niet alle tijdelijk contracten verlengt gaan worden en mijn collega met een tijdelijk contract daar zo snel mogelijk een gesprek met mijn baas over aan wil gaan, had ik niet zoveel keus. Hij was de afgelopen weken op vakantie en ik heb nu een weekje vrij. Ik vind wel dat hij tijdig moet weten over mijn vertrek, aangezien dit weer vacature ruimte oplevert.
Verder heb ik nu heerlijk een weekje vrij. Helaas heb ik financieel even een tegenvaller gehad in het feit dat mijn poes vandaag geopereerd is. Al haar kiezen moesten verwijderd worden. Dat was even een flink bedrag aan dierenarts kosten (in 2 weken tijd, 2x flinke dierenarts kosten). Ondanks deze tegenslag heb ik mezelf ook even verwent met een Australische Cd (One December Moon van Abi Tucker), maar deze is pas over 3 weken leverbaar. Ach hij is besteld dus komt ook wel.
Verder weinig nieuws. Morgen ga ik naar Leiden met mn moeder dan ga ik ook de verzekering voor de eerste 3 weken van mijn reis afsluiten. Verder ga ik nog even voor een pak Tim Tams. Deze week moet ik ook nog even alles opzeggen, maar daar had ik nog geen puf voor.

Ik heb mijn baas vrijdag gemaild en heb nu een week vakantie. Heb hem vanuit het werk gemaild, dus vermoed dat ik er volgende week wel een reactie op krijg.

Ohhhhh arme poes!  :cry: Gaat het wel weer met haar? Absurde bedragen zijn dat bij de dierenarts!

Nog even volhouden Femke, je bent bijna op reis!  :up:

Ja eigenlijk ging het erg snel weer goed. Ze is dinsdag geopereerd en savonds zakte ze nog wel wat door haar pootjes vanwege de narcose. Ze heeft toen in de avond al wel wat zacht voer gegeten. Woensdag was ze alweer aan het rondspringen en heeft ze zowel zacht voer als ook al brokken gegeten en ze lijkt er weinig last van te hebben. Nu heeft ze in ieder geval niet meer last van steeds ontstoken tandvlees (had ze bijna chronisch last van).

Fijn dat ze weer opknapt, dan kun je haar met gerust hart "achterlaten". Onze poes van 18 is in de vakantie overleden, 150,- euro voor HET spuitje (ja, ja avondienst...) ze was zo verzwakt dat ze overal vanaf viel en haar achterpoot had gebroken, niets meer aan te doen. Mooi leven gehad, maar verdrietig voor de kinderen. Vorige week lag er een kip op sterven , die heb ik toen maar zelf een handje geholpen om kosten te besparen...nee hoor, om haar uit haar lijden te helpen :cry: viel niet mee

Back