Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hee Femke, wat lees ik nu, heb je info voor je 3e visum ( of 4e als ik het WHV mee tel ) aangevraagd? Verveel je je? :wink:
Wat een doorzettingsvermogen heb je toch. Heel goed meid.Misschien dat ze bij het Diac je naam zo vaak voorbij hebben zien komen dat ze er moe van worden en van je af willen en je gauw een of ander PR visum toe schuiven.

Ah Bart, wat zielig joh, dat jullie tijger er niet meer is  :cry:

Nee het is niet mijn derde aanvraag. Als ik op een state sponsorship ga, is dat de omzetting van een van de twee aanvragen voor een skilled independent (of mijn gepoolde of mijn nieuwe). Ze hebben al aangegeven in West australie mijn aanvraag niet met voorrang te kunnen behandelen, en aangezien mijn gepoolde over 2 weken wordt verwijdert, zal dat mijn nieuwe aanvraag zijn. Zoals in voorgaand bericht te lezen is ben ik echter nog een beetje aan het twijfelen wat ik wil :|
Beetje wispelturig? Ach valt wel mee. Eerst maar eens kijken of ik uberhaupt een state sponsorship in de wacht sleep. Die kans is niet bijster groot.

Dat gevoel over je kat achter laten, hebben wij ook wel. Wij hebben ook een kat (Balou) van bijna 7 jaar oud, die we ook niet mee nemen. Dat willen we dat beestje niet aan doen, omdat ie heel snel schrikt van dingen. Als er vrienden of familie op visite komen, dan zit meneer heel de tijd boven. Niet echt een "vreemde" mensen kat dus. Wij zijn dus ook op zoek naar een lieve baas voor Balou, maar ergens vind ik het helemaal niks om hem hier achter te moeten laten....

Als enige geruststelling voor mezelf, lijkt Perth toch ook een paar acteer/ theater workshops te geven.
Maar goed, ga eerst nog maar eens 2 maanden afwachten wat mijn state sponsorship gaat doen (grote kans dat deze niet gaat lukken) en dan de keus maken of ik de aanvraag van mijn skilled independent om wil zetten in een state sponsorship...

Hee Femke ,Hoe is het klimaat Perth  ten opzichte van Melbourne ,is dit niet erg verschillend?
Veel natter ,kouder ,4 seizoenen op 1 dag in Melbourne?

Groetjes Markus

Het klimaat in Melbourne is inderdaad iets minder dan in perth... Dat staat dan ook bij de pro's voor perth...

Zo, heb maar even besloten om me qua plaats even niet zo druk te maken. Eerst maar even afwachten of ik uberhaupt een State Sponsorship kan krijgen en als dat zo is dan is de kans groot dat ik toch even, in ieder geval de eerste jaren, richting Perth ga, maar ik wacht het allemaal maar even af.

Afgelopen week heb ik bijna al mijn collega's op de hoogte gebracht van mijn naderende vertrek en tot nu toe vallen de reacties mee. Deze waren eigenlijk allemaal wel positief en ik heb nog geen enkel negatief bericht ontvangen. De paar collega's die ik nog niet heb ingelicht zal ik volgende week even inlichten, of de tam tam doet het voor mij.

Hee Fem,
goed dat je je gewoon focust op DAT je gaat.. niet zo perse WAAR je naar toe gaat. Uiteindelijk kom je gewoon Australie in, en kun je na 2? jaar gaan en staan waar je wilt!
Fijn dat de collegas zo goed reageren. Altijd fijn!!
Groetjes Sheila

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg146231#msg146231 date=1252230488]
Weet iemand wat er wordt bedoelt met een "vocational level of English"?
[/quote]
Ergens op het net heb ik gevonden;
The International English Language Testing System (IELTS) tests for Level 5 English competency, which equates to a vocational level of English.

En een quote van immi.gov
English level
You must have a vocational level of English. To show this you must you have one the following:

have evidence you are a native English speaker
undertake the International English Language Testing System (IELTS). You need to take the general training test, and must achieve a band score of at least five from a maximum of nine, for all four components of the test; speaking, reading, listening and writing. (Your IELTS test results may not be more than 12 months old when you apply)
See: www.ielts.org
hold a NAATI accreditation in English.

Bart

Owkee dat is mooi. Dat stond er ook nog bij, voor de state sponsorship. Maar met 2x een 7, 1x een 6 en een 8 zit dat dus wel goed...
Dank je wel :up:

Nou, hier gaat het zo zn gangetje. Inmiddels zijn in ieder geval bijna al mijn directe collega's op de hoogte van mijn naderende afscheid en ondanks dat ik het erg moeilijk vond te vertellen, ben ik blij dat het nu eindelijk op de tafel ligt. Ik zag er erg tegenop om het te vertellen (vooral omdat ik 2 jaar geleden om ongeveer dezelfde reden ontslag heb genomen en daardoor niet wist hoe er nu op gereageerd zou worden). Gelukkig heb ik vooral positieve reacties gehad van mensen die het goed begrepen en ook dat het heel moeilijk is hier, na mijn mislukte poging om te kunnen gaan emigreren, mijn leven weer gewoon als vanouds op te pakken.
Vandaag heb ik ook mijn baas gesproken. Hij had de mail, waarin ik aangaf te stoppen per 1 Februari, inderdaad gelezen en reageerde vrij zakelijk op mijn ontslag (alhoewel ik nog niet officieel ontslag heb genomen, omdat ik nog geen ontslagbrief heb ingedient). Toen ik aangaf het niet meer naar mijn zin te hebben in de instelling werd daar nauwelijks op gereageerd. Wel gaf mijn baas aan, dat als ik het niet naar mn zin had en inderdaad niet weet wat ik dan wil, het goed is om een jaar er tussenuit te gaan.

Verder komt op zondag 20 september iemand van mijn afrika reis langs om kennis te maken met Mouse. Zij wil Mouse graag een goed thuis geven en dus komt ze langs om te zien of het klikt. Nou zal dat geen probleem zijn; Mouse is een echte lieverd en houdt ervan geknuffeld te worden en op schoot te liggen en welke schoot dat is maakt niet zoveel uit. Ik ben benieuwd. Vind het heel erg haar hier achter te laten, maar meenemen is geen optie.
Zo begint het allemaal dus wel "echt" te worden. Alles wordt momenteel opgezegd en steeds meer mensen zijn op de hoogte van mijn plannen.

Hee Meis,
wat leuk dat een 'bekende' langskomt voor Mouse! Het is natuurlijk heel vervelend dat je haar niet mee kan nemen, maar dan zou dit toch wel een goede oplossing zijn voor je beestje.
Nog 4 maandjes en 3 weekjes Fem, en dan is het echt zo ver!

Ik heb net van de DIAC het bericht gehad dat, mocht ik geen state sponsorship krijgen, het niet waarschijnlijk is dat ik dit financiele jaar nog een visum krijg. Dat houdt in dat de kans dat ik voor Juli een visum krijg, heel erg klein is!

wat sneu voor jou!!! hoop dat je het sponsorship toch  nog krijgt!

Wij denken erover om ook een sponsorship te vragen om de hele procedure toch wat te versnellen..

Maar eerst de IELTS en skills assessment en dan zien we wel verder...

wanneer krijg je bericht of je wel of niet je sponsorship krijgt?

Pfff, Dat schiet dan dus niet op he Femke.

Ik hoop dan ook maar dat je nog ergens een sponsership geregeld krijgt, anders duurt het allemaal wel heel lang en moet je in het meest negatieve geval zelf NZ al uit voordat je OZ in mag  :cry:

Maar laten we het positief bekijken, het diac laat in iedergeval nog iets van ze horen!

Groetjes en tot snel

Stefan

Ach meid, dat meen je niet. :-(
Het lijkt alsof alles wat kan tegenvallen, jou overkomt, he.
Ik hoop toch voor je dat het nog in orde kan komen.
Blijf voor je duimen. :up:

Wat een vervelend nieuws zeg!!
Maar goed, ze zeggen waarschijnlijk.. Wie weet heb je deze keer toch eindelijk eens geluk!
Ook ik blijf hard voor je duimen!!  :up:

Dat is idd zwaar k****. Bij jou zit idd alles tegen! Toch kan het misschien ook wel een voordeel  :? zijn. Jij bent er straks zo lang mee bezig geweest en hebt in die tijd nooit de hoop opgegeven dat het bijna niet anders kan dan dat jij in Australie gaat slagen  :up:

Het is inderdaad minder prettig nieuws, maar eerlijk gezegd had ik het ook wel een beetje verwacht.
Tegen MODL mensen was gezegd dat het ongeveer 2 jaar duurt. Ik sta niet eens op de MODL, wat dus betekend dat het zelfs nog wat langer dan de MODL duurt.
1 Juli 2010 wacht ik precies 2 jaar en dan begint natuurlijk het nieuwe financiele jaar.
Mijn State Sponsorship voor West Australie is 27 Juli aangekomen bij de overheid daar en het duurt minimaal 3 maanden voordat er een antwoord komt. Ik verwacht dus begin November daar iets over te horen. Gezien ik nergens op een "in demand" list sta gaat het om een off list State Sponsorship en de kans is dus ook niet zo groot dat ik deze toegewezen krijg.
Het enige voordeel is dat ik tot Februari 2011 in Nieuw Zeeland kan blijven en mocht het echt zover komen dat ik dan nog geen visum heb, dan kan ik eventueel (mits ik in Niew Zeeland voldoende gewerkt hebben) nog een tijdje teren op een touristen visum in Australie... Echt fijn is het niet.

Ik heb inderdaad veel tegenslagen gehad en ben er momenteel ook wel een beetje klaar mee. Ik ben met de hele procedure al ruim 4 jaar bezig en ik wil nu eigenlijk gewoon wel weten hoe of wat. Helaas, als ik geen sponsorsheip voor West Australie krijg, houdt het een beetje op. Het jammere is dat in de staten waar echt wel veel werk voor mij is: Victoria en NSW, ze niet doen aan een off list sponsoring, terwijl ik daar misschien hier juist wel voor in aanmerking kom (in victoria staat natuurlijk social work wel op de in demant lijst en daarmee is een groot overlap in welfare work).
Nou ja meer als wat ik heb gedaan kan ik niet doen. Echt prettig is het niet, maar er valt gewoon niks meer aan te doen. Ik denk dat ik alles heb geprobeert. Als ik zie hoe langzaam het gaat dan weet ik eigenlijk ook wel ZEKER dat, mocht ik geen sponsorship krijgen, ik nog tot eind volgend jaar moet wachten...

Back