Catkin's nieuwe weg naar Australië

Haha bedankt voor alle felicitaties. Dat is nog eens wat; binnen 2 werkdagen een visum hebben. Goed het is wel voor een jaar en voor Nieuw Zeeland, maar dat scheelt dan weer een hoop stress en ik hoop dat, als ik eenmaal in Nieuw Zeeland ben, ik daar gewoon eerst een onvergetelijke tijd tegemoed gaan. Ik ben er al eens 5 weken geweest en het was zeker een mooi land en de moeite waard om er wat langer heen te gaan (al hoop ik voornamelijk te kunnen gaan werken). Ik hoop dat wel dat ergens tussen 1 februari 2010 en 1 februari 2011 mijn visum heb (zou het wel leuk vinden volgend jaar de feestdagen in Australie te vieren). Maar goed dat zien we wel. Eventueel kan ik nog een half jaartje op een touristenvisum naar Australie! Dan hebben ze dus nog t/m 1 augustus 2011!

Verder is het inmiddels zeker dat ik op zondag 31 Januari vertrek, daar mijn vlucht is geboekt :up: Dus mijn visum en vlucht hoeven geen zorgen meer op te leveren. Nu moet ik alleen nog een verzekering afsluiten, maar daar heb ik al papieren van in huis en alles in Nederland op te zeggen. En dan kan ik gaan. Ownee, moet nog een half jaar wachten :| Maar goed; gelukkig heb ik nog voldoende gepland staan aan leuke dingen. Merk wel dat ik nu echt bezig ben met weggaan en dat al het andere op een tweede, zo niet tiende plaats komt te staan  :lol: Zal iedereen om me heen blij mee zijn! Dit weekend in ieder geval gezellige reunie van mijn vakantie en na volgende week is het nog precies 6 maanden voor vertrek!

Now your getting there! Letterlijk en figuurlijk.
Joh, dat half jaar is voorbij voor je het weet! Lekker veel leuke dingen doen, beetje dingen regelen en hoepla, je zit in NZ  :up:

Nu twijfel ik alleen of ik niet zal proberen een state sponsorship voor Western australia in de wacht te slepen. Weet natuurlijk nooit of at lukt met een off list beroep... Als ik nou wist dat ik voor halverwege volgend jaar mijn skilled independent zou hebben, zou ik hier niet over twijfelen, maar omdat het zo onbekend is hoelang het nog allemaal gaat duren, is het wellicht een optie...

dat kost toch alleen het invullen van een papiertje? niet geschoten altijd mis, dus waarom niet proberen. Je moet wel een goed verhaaltje schrijven natuurlijk en niet te kieskeurig zijn in woonplaats lijkt me. Maar waarom niet? tergste dat kan gebeuren is dat je neit gesponsord wordt en even lang moet wachten als je moet zonder het te proberen. toch?

Niet geschoten is altijd mis! Gewoon een optie die je inderdaad kan bekijken en misschien kom je dan uiteindelijk toch nog in de buurt te zitten waar je volgens mij (dacht ik) in eerste instantie naar toe wilde.... Zou leuk zijn :smile:

[quote author=Sacha link=topic=5453.msg144130#msg144130 date=1248758959]
Niet geschoten is altijd mis! Gewoon een optie die je inderdaad kan bekijken en misschien kom je dan uiteindelijk toch nog in de buurt te zitten waar je volgens mij (dacht ik) in eerste instantie naar toe wilde.... Zou leuk zijn :smile:
[/quote]

Dat klopt. In eerste instantie (eigenlijk tot de optie voor een state sponsorship voor victoria) heb ik altijd richting het westen gewilt. Ik zie het wel. Tot nu toe niet zoveel geluk met versnellingen voor mn visum :roll:

Vandaag over precies 6 maanden vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Dan hang ik nu al hoog in de lucht :up: Jammer dat het nog zolang duurt. 6 maanden klinkt toch wel erg ver weg. Blader ik door mn agenda lijkt het wat sneller te gaan en gelukkig staan er ook wat leuke dingen gepland de komende tijd, waardoor de tijd in ieder geval iets sneller lijkt te gaan. Heb nog nooit zoveel zin gehad in de winter en dit is de eerste keer dat ik wil dat de zomer voorbij is :lol:

Zo inmiddels ben ik me dus maar aan het richten op het jaartje Nieuw Zeeland (en natuurlijk daarnaast ook nog op Australie  :lol:). Begin er wel steeds meer zin in te krijgen. Ik heb besloten dat ik eerst lekker 2 weekjes vakantie ga vieren in Nieuw Zeeland. Ik kom op dinsdag aan en heb dan woensdag t/m vrijdag om lekker alles te gaan regelen (sofienummer, bankrekening openen etc). Het weekend heb ik dan lekker vrij om gewoon te genieten (de overige dagen ook, want ik ben geen 3 dagen bezig met alles regelen, waarschijnlijk is dat in een halve dag gebuurt...). Op maandag wil ik eigenlijk toch wel starten met de kiwi cowboy cursus. Lekker even 5 dagen paardrijden (owkee dat zal me benieuwen, want ik heb hooguit 2x op een paard gezeten) en gewoon genieten van een Nieuw Zeelandse boerderij ervaring. Deze duurt 5 dagen en daarna wil ik eigenlijk toch wel snel werk vinden. Gelukkig begint het fruitpluk seizoen dan weer en ook zie ik regelmatig au pair advertenties staan (vanaf 3 maanden, wat best lekker is, wil me niet veel langer vastleggen). Liever doe ik dit laatste niet, want je moet wel geluk hebben bij welk gezin je komt, maar op zich is het wel lekker aangezien je onderdak en eten hebt en daarnaast 150 tot 200 dollar per week verdient. Daarvan maak je dus maar weinig op. Maar goed, eerst maar even andere opties bekijken en eventueel een paar maanden fruit plukken/ pakken. Ook heb ik al gekeken naar eventuele job agencies voor Social/ welfare work. Dat is ook nog een optie. Ik hoop eigenlijk verder wel veel te kunnen werken en, mocht mijn visum dan nog even op zich laten wachten, dan zit er misschien nog wel een bezoekje naar buurland Australie in tussendoor :up:

Hee Fem,
klinkt allemaal weer positief!
Kiwi Cowboy cursus? Klinkt erg hilarisch.
Jij zal zo werk vinden! Wie wil jouw nou niet  :wink:
Good Luck Sheila  :up:

Hallo Femke,

Na een lange tijd 'off line' te zijn geweest, lees ik weer je verhaal.. Doorzetter!  :up: Wij wonen sinds mei jl. in good (c)old NZ, vlak boven Auckland. Ik weet niet of je echt alles al geregeld hebt maar weet dat je welkom bent om hier van je jetlag af te komen.. Wij hebben de hele santenkraam van IRD, bank, etc al gehad en misschien kunnen we een helpende hand bieden?

groetjes, John, Cat en kleine Sterre

[quote author=kookaburra link=topic=5453.msg144898#msg144898 date=1249902209]
Hallo Femke,

Na een lange tijd 'off line' te zijn geweest, lees ik weer je verhaal.. Doorzetter!  :up: Wij wonen sinds mei jl. in good (c)old NZ, vlak boven Auckland. Ik weet niet of je echt alles al geregeld hebt maar weet dat je welkom bent om hier van je jetlag af te komen.. Wij hebben de hele santenkraam van IRD, bank, etc al gehad en misschien kunnen we een helpende hand bieden?

groetjes, John, Cat en kleine Sterre

[/quote]

Hey,

Bedankt. Nee wat dat betreft heb ik nog niet alles geregeld. Ik heb eigenlijk vaststaand alleen mijn ticket en visum (Working Holiday) geregeld. de rest moet nog geregeld worden. Ik kom zelf op dinsdag 2 februari aan en denk eraan om maandag 8 febuari met de Kiwi Cowboy cursus te starten en daarna werk te gaan zoeken. Tussen 2 en 8 februari moet ik dus IRD nummer, bank etc regelen. Een helpende hand is altijd fijn!
Bevalt het een beetje in NZ?

Back