Catkin's nieuwe weg naar Australië

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg146674#msg146674 date=1253102503]
Mocht iemand nog ideeen hebben die deze kans kunnen vergroten, is het nu de tijd dit aan te geven, want na dit idee ben ik voorlopig even leeg!
[/quote]

Ook als je een 'job-offer' hebt wordt je visum aanvraag met voorang behandeld:

OPTIONS IF YOUR APPLICATION IS NOT ELIGIBLE FOR PRIORITY PROCESSING

Should you be able to secure employment in Australia, you may
wish to consider an employer-sponsored visa or alternatively
seek state or territory government nomination. An eligible Australian
employer could sponsor you and guarantee to employ you for a
period of time under the Temporary Business (subclass 457) visa,
the Regional Sponsored Migration Scheme or the Employer Nomination
Scheme.

**Applicants who have applied for visa subclasses 175, 176, 885
and 886 may be eligible for a fee waiver if they are able to
obtain Employer Nomination. For more information please contact
your nearest Centre of Excellence
http://www.immi.gov.au/contacts/centres-of-excellence/

Maar dat wist je waarschijnlijk al en/of het is niet mogelijk om weer je aanvraag te veranderen.

Ik meen gelezen te hebben in een ander topic dat je schreef dat er nu heel veel werk is in jouw vakgebied. Als je toch 'in de buurt ' bent straks in NZ. Kan je eens een 'solliciteer-vakantie' plannen?!

:smile:
Marika

Help, ik kan niet slapen!!!!
Het is nu nog geen 6.00, heb gister late dienst gehad en vanavond weer. En toch zit ik nu achter de computer op het Australie forum. Dat ik niet kan slapen heeft alles te maken met de visum aanvraag. Ik lig me in bed namelijk redelijk op te fokken. Ik had vorige week een mailtje gestuurd naar DIAC, waarin ik schreef dat ik hoopte dat ze niet CSL members ook spoedig zouden gaan behandelen, zeker de mensen die de aanvrag al hebben ingedient voordat de veanderngen doorgevoerd werden. Ik kreeg daar een vreemd mailtje van terug waarin min of meer vermeld stond dat ze me aanraadde om een State of liever nog employment sponsorship aan te vragen om in aanmerking te komen voor een visum. Vreemd, maar zonder hier veel acht op te slaan heb ik dit mailtje weggeklikt. Na het lezen, gister, van dit topic: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=10433.0
moet ik zeggen dat het toch is gaan malen. Ik ben er vrij zeker van, ook gezien het mailtje van de diac dat deze geruchten zeker een kern van waarheid hebben, zo niet gewoon aan het einde van het jaar doorgevoerd gaat worden.
En dan? Ja ik probeer nog steeds een state sponsorship te bemachtigen, maar die kans is niet zo groot. En als ik hem al wel krijg staat in dat topic dat een state sponsorship zonder CSL nog wel priority is, maar wel een lagere priority. Maar laten we even reeel wezen; de kans op mijn state sponsorship is niet zo groot. En dus wordt de kans op mijn emigratie, zeker voor 2012 wel erg klein. Ik ben hier eigenlijk gewoon heel boos over, omdat ik vind dat ze dit niet kunnen maken. Toen ik mijn tweede aanvraag indiende was de wachttijd 10 maanden!!!! Daar hou je rekening mee en al weet je dat het wat langer kan duren, vind ik het echt niet kunnen als die 10 maanden nu 4 jaar worden. Je houdt toch ergens rekening mee. 10 maanden werden 1,5 jaar. Toen heb ik besloten mijn baan op te zeggen en tijdelijk naar nieuw zeeland te gaan (goh dejavu?????), daarna werd het 2 jaar en nu is het ineens 2012?????? Ik vind dat gewoon echt niet kunnen, maar goed daar heeft diac geen boodschap aan.
Ik merk dat de hele procedure me aardig begint op te breken en soms gaat het door mn hoofd of ik hier wel mee door moet gaan. Tot nu toe is het niks dan een teleurstelling. Helaas heb ik ook gemerkt dat ik het niet kan loslaten, maar waar eindigt dit? Ik heb er behoorlijk de balen in! Good things come to those who wait? Amahoela. Ik geloof daar niet meer zo in. Op dit moment zou ik willen dat ik deze hele procedure kon loslaten en kon zeggen dat ik mijn leven verder wel in nederland opbouw, maar na 4 jaar van inspanning en 4 jaar toe werken naar een droom, waarvan ik weet dat deze toch wel blijft bestaan lukt dat ook niet meer.
En dus zit ik vandaag om voor 6.00 al op internet, te hopen dat ik mijn boosheid van me af kan schrijven, wat tot nu toe nog niet erg lukt.

Hee meis,
pff wat een drama he.. Ik kan me niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen.
Het is inderdaad gewoon zooo oneerlijk!
Ik weet het ook even niet meer voor je  :cry:. Damn wat zou ik jouw graag een visum willen geven zeg!!

Hee Femke, geef het niet op alsjeblieft!
Ik snap het helemaal hoor, dat je er niet goed van wordt, van die veranderingen.Het is een ellende waar je niks aan kunt doen  :-(
Toen ik het berichtje las dacht ik ook meteen aan jou.... ik wilde liever niet de boodschapper van het kwaad zijn, maar je kan het maar beter zo snel mogelijk weten als er iets veranderd.

Nu je toch gaat naar NZ, en je dus in de buurt bent, mag je Australie dan binnen op een toeristenvisum?
Zo ja, dan zou je misschien kunnen proberen om voor sollicitatie's te gaan. Want zoals je zegt zijn er behoorlijk wat banen voor jou beroepsgebied, en dus kun je misschien wel een baan in de wacht slepen.Als ze jou enthousiasme en vrolijke persoontje IRL zien wie weet kun je ze overhalen om je visum te regelen...?

Nou ja, dit was dus mijn idee.Ik snap echt dat je er nu helemaal genoeg van hebt, maar je bent een slimme meid, laat het even bezinken , je komt er wel uit.KOP OP!  :flowers:

( p.s die CSL verdwijnt straks ook,en dat maakt weer plaats voor anderen, dat geeft je misschien weer een wat beter gevoel....?  :evil:

:-(
Wat een trieste bedoelling .....
En dan te bedenken dat ze in een land als Nederland iedereen met open armen ontvangen!
Ik geloof dat ik inderdaad maar eens op sollicitatie-vakantie zou gaan !
dan kan het zo gebeurd zijn !
Laat de moed niet varen !
Als je iets zo graag wilt moet het lukken ! :up:

[quote author=Nora link=topic=5453.msg147146#msg147146 date=1253781378]
En dan te bedenken dat ze in een land als Nederland iedereen met open armen ontvangen!
[/quote]

Grapje zeker..

:wink:
Marika

Jeetje Catkin, lees nu pas echt goed hoe lang je bezig bent met het visum! Wat een gestress.
Ik vind je spreuk heel mooi, houd je daar maar aan vast!
sterkte!!

Ik denk dat ik de komende jaren een soort van Nomad wordt... Eerst een jaartje Nieuw Zeeland. In die tijd kan ik nog precies een Working Holiday aanvragen voor Canada, dus daar kan ik dan daarna heen, dan kan ik tussendoor of daarna nog even door Azie reizen en eventueel nog tijdelijk in de UK gaan werken... Sjah mogelijkheden zat om nog niet terug te hoeven naar Nederland, maar ik wil na al die jaren eindelijk wel eens naar australie en een toekomst opbouwen.

Mijn vorige post was een beete sarcastisch, maar ik ben nu toch even verder aan het kijken. Er kan bij Diac in een jaar weer van alles veranderen, maar ik ben me even gaan orienteren op andere dingen. Wel blijf ik hopen op een State Sponsorship, want ook al scheelt het niet veel in priority, maar elk beetje is meegenomen momenteel! Op dit moment ziet het er naar uit dat ik na mijn jaar nieuw zeeland nog geen visum heb voor Australie en dan moet je natuurlijk een optie B (inmiddels zullen we bij optie L zijn ofzo) verzinnen. Ik zou mezelf niet zijn als ik niet een alternatief verzin. En dan kom ik toch uit op een Working Holiday voor Canada. Dat programma van die Working Holiday's is wel aan mij besteed. Deze is echter wat moeilijker te verkrijgen, daar er maar een beperkt aantal plaatsen voor zijn, maar toch. Canada is niet mijn eerste keus, maar als ik dan toch tijd moet volmaken is het wel leuk daar ook eens te gaan kijken en werken. Ook zou ik nog graag een paar maanden door Azie trekken of wat kortere werkprojecten doen in het buitenland.
Maar eerlijk is eerlijk, Canada is momenteel voor mij een goede optie voor na Nieuw Zeeland, mocht het nodig zijn en hopelijk heb ik daarna toch wel een visum. Het klinkt een beetje nomadisch en eerst vond ik het wel jammer dat ik dan niks kan opbouwen, maar aan de andere kant geniet ik het meest van op reis zijn, vooral als je soms, wegens werk, ergens ook wat langer kan blijven. En dus kan ik hier ook enthousiast voor worden, al moet ik me nu weer aanpassen.
Ik ga me nu eerst maar eens verheugen op Nieuw Zeeland, want door al dit gedoe is die vreugde een beetje gezakt. Want wat er ook gebeurt; 31 januari vertrek ik in ieder geval naar Nieuw Zeeland en daarna ligt de wereld nog steeds voor me open. Australie is en blijft mijn eindstation en inmiddels weet ik dat je daar pas komt met vele omwegen. Dan kan ik die omwegen het best maar zo plezierig mogelijk maken.
Maar nu richt ik mij op Nieuw Zeeland!!!

Roeien met de riemen die je hebt! :surfer: (kan geen bootje vinden met een roeiende smilie..) En tot OZ maar genieten wat er tot die tijd op je pad komt!

Hoi Catkin,

Heb net je verhaal eens doorgelezen, tja some of us have to do it the hard (long) way! Ook wij zijn al zeker 5 jaar bezig, en na dit laatste nieuws is het zekers even moeilijk om jezelf voor de zoveelste keer weer op te beuren en door te gaan!
Alles gebeurd voor een reden, mischien komt die visum opeens wel veel eerder en ga je vanuit NZ naar Oz, mischien duurt het toch heel lang maar dan was het gewoon nog niet jou tijd om in Oz te gaan vestiging en zul je een hoop ervaringen, belevenissen en vrienden rijker zijn voordat je je nieuwe toekomst in Australie op gaat bouwen!
Het is in ieder geval fijn om te weten dat we niet alleen zijn in de lange weg naar Oz en in de tussen tijd gaan we er maar het beste van maken!

Smiles, Betty

Het is vervelend dat het steeds uitgesteld wordt, maar ik ben in ieder geval blij dat ik alleen ben en ik dus nu kan doen wat ik wil. Net was een vriendin hier en dan ga je samen heel enthousiast zitten praten en dan krijg ik allemaal ideeen, om bijvoorbeeld na Nieuw Zeeland 2 a 3 maanden door Laos en Vietnam te trekken (wat ik altijd al wilde doen en waarvan de lonley planets ook al in de kast staan), een jaartje Working Holiday in canada (mogelijkheden op een cruise schip te werken en in de zomerkampen voor gehandicapten kinderen), waar ik eigenlijk nog nooit over na heb nagedacht, eventueel een ander project in het buitenland, op de nederlandse antillen, in afrika of zuid amerika... Ik heb nog het geluk dat ik alleen ben en momenteel nog in aanmerking kom voor een aantal working holiday visa. Daarnaast hou ik van reizen en mocht het visum echt nog zolang duren (ik heb straks geen baan en huis meer in nederland) kan ik al deze gebieden van de wereld onderzoeken, waarbij ik op sommige plaatsen ook mag werken om weer te verdienen om verder te reizen. Ook zijn er veel mogelijkheden om op de wereld te werken tegen kost en inwoning. Zo wil ik in nieuw zeeland ook wel veel gaan werken, zodat ik mijn reis door Azie kan betalen. Het spaargeld wat ik nu heb blijft dan staan voor mijn emigratie naar Australie. In canada kan ik sparen voor een vakantie in de US, of een ticket naar zuid amerika, waar ik eventueel wat werk projecten kan gaan doen. Ik leg niks vast en alles staat open, maar zoals ik beschrijf zijn er genoeg mogelijkheden om de komende jaren bezig te blijven en te verdienen zodat ik niet aan mijn spaargeld hoef te komen. Als ik dat zo bespreek, dan wordt ik ook erg enthousiast. Ik mag helemaal niet klagen. Ik vertrek over ruim 4 maanden naar Nieuw Zeeland en daarna? Geen idee, maar er zijn zoveel mogelijkheden en terugkomen naar nederland hoeft nog lang niet (al kan ik daar ook weer een paar maanden werken om geld te verdienen en vervolgens weer weg te gaan). Als ik dat zo bedenkt dan vind ik dat ik niet mag klagen. Ik heb straks een tijd lang (1 tot 3 jaar) de tijd om te doen wat ik het liefste doe; namelijk reizen. Tuurlijk wil ik ook graag zo snel mogelijk mijn visum voor Australie, maar tot de tijd dat ik die in mn bezit heb ga ik me prima vermaken en ga ik zorgen dat ik zoveel mogelijk van de wereld zie. Dus vanaf nu ga ik genieten van het vooruitzicht van mijn toekomst en hoop ik daarin natuurlijk zo snel mogelijk mijn visum te krijgen, maar ik ga vooral genieten van de mogelijkheden die voor mij open liggen.

Is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Zoals gezegd, ga ik niet alles vastleggen, maar hou ik alle opties open en dan zie ik wel hoe het allemaal gaat lopen!

Hoe doe je dat eigenlijk als je voor je visum dan je medische keuring en VOG moet aanleveren? Kan je die ook bij een ambassade aanvragen? en schrijf je je wel uit in NL of doe je dat pas als je je ozzie visum hebt?
Groetjes

Een medische keuring, kun je in elk land laten doen, dus dat is geen probleem. Ik machtig mijn moeder om een VOG op te halen voor me (dat is mogelijk), dus ook dat is gedekt. VOG moet je ophalen in je laatste woonplaats, omdat je daar in bepaalde gegegevens wel blijft staan.
Het enige probleem is dat ik de komende 2 jaar wellicht in andere werkvelden ga werken. Nu moest ik bij visum aanvraag aangeven van de laatste 4 jaar minimaal 3 in de zorg te hebben gewerkt. Ik weet niet of ik dat over 2 jaar nogmaals moet aantonen, of dat dit geld voor het moment van aanvraag... Iemand een idee?

Verder schrijf ik me uit uit nederland, daar ik niet van plan ben voorlopig terug te keren en min of meer al ga emigreren. Daarnaast geven ze aan dat je je moet uitschrijven als je minimaal 8 maanden naar het buitenland vertrekt (vanaf 8 maanden is het een emigratie). Ik heb al een expad verzekering van JOHO afgesloten. 40 euro per maand en daarmee ben je zowel voor ziektekosten als reiskosten verzeked.

Wat handig dat je iemand kan machtigen voor je VOG!

Volgens mij vragen ze trouwens niet nog een keer om je werkervaring hoor. Als je dit kon aantonen toen je je visum aanvroeg is dat goed genoeg.
Als je je uitschrijft in Nederland, schrijf je je dan ook weer ergens in? Want anders ben je eigenlijk zwevende zeg maar. Mag dat?
En wat voor een ticket koop je? Want voor je WHV NZ moet je een retour kunnen aantonen toch?
Wat een vragen he! Maar ben zelf ook heel erg zoekende op het moment naar wat handig is om te doen nu het ook met een sponsorship super lang gaat duren.
Trouwens wel heel tof, alle opties waar je nu over aan het nadenken bent. Als je straks je Ozzie visum hebt (die komt er zeker wel!) dan heb je weer een hele dosis ervaring in je rugzak erbij!

Ik schrijf me hier uit, maar hoef me niet perse ergens in te schrijven. Hbe ik vorige keer ook niet gedaan toen ik ben gaan reizen. Weet ook niet hoe dit in andere landen geregeld is. Dit is naar mijn idee ook geen probleem. Ze weten natuurlijk ook welk land je in bent gegaan.
Ik heb gewoon een enkele reis. Je moet een retour ticket hebben of een enkele reis met voldoende financiele middelen om een ticke terug te kopen.
Vraag zoveel je wil. Ik ga gewoon kijken wat er allemaal gaat gebeuren de komende jaren. Voldoende plannen om wat van de wereld te zien en over ruim 4 maanden heb ik alle tijd om al die plannen werkelijkheid te laten worden. Was het maar al zover.

4 maanden gaan snel! Voor je het weet begint je avontuur. Hoe lang duurt het trouwens voordat je waarschijnlijk iets hoort van WA?

Back