Catkin's nieuwe weg naar Australië

Wat heerlijk! Nog 2 maandjes... :smile:

Mag ik je wel een goed bedoelde advies geven m.b.t. je kiwi cowboy week? Hoop het want hier komtie :wink:

Laat je niet pushen tot het doen van dingen rondom en op je paard, waar jij nog niet aan toe bent. Ik heb veel plezier en liefdes voor paarden hierdoor kapot zien gaan omdat men een angst leerde kennen doordat sommige dingen gewoon te snel gingen voor die personen. Als je die angst voelt dan is het ongelooflijk moeilijk om er van af te komen. Tijdens de periode dat ik nog met mijn paard op een manege stond heb ik een aantal personen begeleid. Dit waren mensen die verschillende dingen hadden meegemaakt. Er af gevallen, paard een keer op hol geslagen, etc. Ze rijden nu allemaal weer met vertrouwen. Ze geven allemaal stuk voor stuk aan dat het voorval nog steeds in hun achterhoofd zit.

Ik nodig je uit voor een dagje bij mij en mijn paarden, waarbij ik je op weg kan helpen. Je zal allereerst een groot stuk theoretische uitleg krijgen over wat paarden nu eigenlijk voor een dieren zijn en welke plaats zij in de wereld van mensen innemen. Je zult uitleg krijgen over hoe paarden in een kudde leven en wat hun regels zijn en waarom. Ik kan je wegwijs maken in de omgang met paarden op een respectvolle manier naar het dier toe. En het leukste van alles, hoe je psychologie toepast in omgang met paarden.

Je woont maar 1 uurtje van mij vandaag dus dat moet het grote probleem niet zijn. Denk er maar over na.

Groetjes,
Kathren

Wat heerlijk! Nog 2 maandjes... :smile:

Mag ik je wel een goed bedoelde advies geven m.b.t. je kiwi cowboy week? Hoop het want hier komtie :wink:

Laat je niet pushen tot het doen van dingen rondom en op je paard, waar jij nog niet aan toe bent. Ik heb veel plezier en liefdes voor paarden hierdoor kapot zien gaan omdat men een angst leerde kennen doordat sommige dingen gewoon te snel gingen voor die personen. Als je die angst voelt dan is het ongelooflijk moeilijk om er van af te komen. Tijdens de periode dat ik nog met mijn paard op een manege stond heb ik een aantal personen begeleid. Dit waren mensen die verschillende dingen hadden meegemaakt. Er af gevallen, paard een keer op hol geslagen, etc. Ze rijden nu allemaal weer met vertrouwen. Ze geven allemaal stuk voor stuk aan dat het voorval nog steeds in hun achterhoofd zit.

Ik nodig je uit voor een dagje bij mij en mijn paarden, waarbij ik je op weg kan helpen. Je zal allereerst een groot stuk theoretische uitleg krijgen over wat paarden nu eigenlijk voor een dieren zijn en welke plaats zij in de wereld van mensen innemen. Je zult uitleg krijgen over hoe paarden in een kudde leven en wat hun regels zijn en waarom. Ik kan je wegwijs maken in de omgang met paarden op een respectvolle manier naar het dier toe. En het leukste van alles, hoe je psychologie toepast in omgang met paarden.

Je woont maar 1 uurtje van mij vandaag dus dat moet het grote probleem niet zijn. Denk er maar over na.

Groetjes,
Kathren

Wat fijn, het zou toch wel fijn zijn als we een keer kunnen afspreken. Fijn!

Ziek thuis zijn heeft ook zo zn voordelen. Ik heb gister even gekeken naar geschikte accomodatie voor de eerste week dat ik in Auckland ben. Ik ben er dan 6 dagen, waarna ik de Kiwi Cowboy cursus ga doen. Ik heb een leuk soort "bed and breakfast" gevonden, alwaar ik voor een redelijke prijs een een persoonskamer met gratis internet (Wifi) kan krijgen. Aangezien ik maar voor 6 dagen onderdak zocht, vond ik dat ik mezelf wel mocht verwennen met een een persoonskamer. Mijn accomodatie heet Freemans Bed and Breakfast en heeft ook een aparte keuken, dus ik kan gewoon zelf mn maaltijden bereiden.
Verder heb ik vandaag een brief gekregen van DIAC, welke mij terug heeft geschreven namens de minister. Staat niet zoveel nieuws in, alleen dat het op dit moment nog steeds tot eind 2012 duurt eer mijn aanvraag wordt behandeld en naar welke opties ik ook zou kunnen kijken (employer sponsored etc). Verder staat er wel dat er nog wel dingen kunnen veranderen enzo. Niks nieuws, wel netjes dat ik een bref terug kreeg. Jammer alleen dat er zo weinig verandert...
Verder wacht ik ook nog op mijn West Australian state sponsorship. Ik wacht nu bijna 3,5 maand dus verwacht eigenlijk deze maand nog wel wat te horen. Ik verwacht namelijk, dat als er al veranderingen doorgevoerd gaan worden, dit in eerste instantie gaat gebeuren met de aanvragen voor met een State Sponsorship, aangezien deze mensen gewild zijn in een staat. Mocht ik dus alsnog een positief antwoord ontvangen, ga ik mijn aanvraag wel veranderen naar een state sponsorship. Zou leuk zijn hier snel wat over te horen, al maakt het op dit moment nog niet zoveel uit qua tijd.

Hee jij ook al ziek thuis! :cold: Toch geen mexicaans griepje he?Ik was ook beetje in lappenmand maar vandaag weer begonnen, maar ik moet zeggen dat uitslapen mij beter beviel! (ben al weer vergeten dat ik me ook echt niet fijn voelde )
Klinkt als een leuk plekje om te beginnen. lekker wat privacy.
Op zich zou het voor jou voordelig zijn als ze de aankomende verandringen snel invoeren, des te eerder weet je hoe het staat met alles.Ik heb ook het idee dat de state sponsored als eerste weer voorrang zouden krijgen. Dus ff afwachten tot je iets hoort.
Beterschap meiske! :ill:

Nee geen mexicaanse griep. Voornamelijk heel erg moe en van daaruit andere klachten (wat duizelig, hoofdpijn en last van mn spastische darm). Lig vanaf zaterdag in bed of op de bank, maar blijf heel erg moe. Ik ga zondag wel weer gewoon werken, aangezien ik zaterdag uitvoering heb met mijn toneelvereniging en als ik kan spelen kan ik ook werken, alleen ben ik nog steeds niet erg fit.

Ik ben erg benieuwd. Wil toch wel graag weten of ik die state sponsorship ga krijgen. Hoop stiekem wel weer heel erg op een ja, maar goed we zien wel.

Aanstaande zondag alweer een laatste keer iets...
Na de galapremieres van de musicals Evita en Joseph and the amazing technicolor dreamcoat, ga ik nu voor de laatste keer naar een grote musicalpremiere in Nederland (althans voorlopig), namelijk naar de premiere van All Shook up- Love me Tender. Ik heb deze voorstelling al gezien tijdens de eerste try out, maar mag nu ook naar de premiere. Altijd leuk en vooral gratis. Er zit ook after party bij, helaas moet ik wel terug rijden erna, dus het op een drinken zetten zal ook niet werken.
Ik heb er heel veel zin in!!!

Verder heb ik wederom weer heel veel vacatures weten te vinden in mijn richting als welfare worker in West Australie en deze als bewijs richting de government of western australia gestuurd. Daarbij ook gevrgaad wanneer ik ongeveer kan rekenen op een antwoord. Dit mailtje heb ik eergister gestuurd, maar nog geen antwoord op gehad. Ik hoop volgende week toch wel iets te horen, dan wacht ik alweer 4 maanden. Gezien het feit west australie bepaalde mensen heel hard nodig heeft verwacht ik eerlijk gezegd (of zal het meer hopen zijn) dat ze de aanvragen voor een state sponsorhsip nog wel zullen veranderen in hogere prioriteit. Nu maar hopen (het is wel veel hopen), dat ik een off list state sponsorship krijg. Gezien de vacatures die er zijn, zou ik toch best goed kunnen zijn voor west australie!!!!

Hee Fem,

Raar he, die laatste dingetjes..
Vind het nog steeds erg gaaf dat je naar die premieres kan!! Jaloerrssss :donttell:

Ik hoop zoooo voor je dat ze je nou eindelijk eens een visum gaan geven. Je zit er zo achteraan met je vacatures dat ze toch wel moeten snappen dat jij ECHT graag wil!
Ik duim voor je! :smiliegoed2: :smiliegoed2: :smiliegoed2: :smiliegoed2:

Haha Gwen heeft de nieuwe smilies gevonden. :thumb:

Jammer dat je er niet bij bent morgen Femke.Dat zou dan (waarschijnlijk) ook een laatste dingetje geweest zijn, aangezien je al bijna gaat. Of voelt het nog ver weg?

Sinds kort begint het korter aan te voelen. Dat komt voornamelijk ook, omdat ik nu 4 dagen vrij ben en dan de nachtdienst inga. Dat is toch een soort van relaxter werken dan overdag (over het algemeen). Als ik weer op dagdiensten ga werken is het al december en dan hoef ik nog maar 1,5 maand te werken. Voor mijn gevoel was het ook steeds zo dat het zou gaan opschieten zodra het december was...
Daarnaast ligt er nu zoveel in het vooruitschiet; 2 verjaardagen, premiere Love me Tender, sinterklaas, sauna dagje, kerstetentje, kerst zelf, nog wat musicals, kookworkshop, overhuizen, afscheidsfeestjes etc etc en dat allemaal in 2 maanden tijd...

Ik vind het ook jammer dat ik morgen niet kan komen, maar een vriendin van mij viert haar verjaardag en ik kan moeilijk de laatste keer dat ik op haar verjaardag kan komen missen!

Vandaag is het afscheid begonnen. Ik heb mijn poes Mouse naar haar nieuwe baasje gebracht. Aangezien ik gister de brief heb gestuurd dat ik mijn huur op ga zeggen en ik geen huisdieren mag hebben en ze nu wel kunnen komen kijken, heb ik besloten haar vandaag al weg te brengen. Dan kan ik januari nogmaals gaan kijken bij haar.
Ze heeft 10 minuten onder de bank gezeten en toen is ze in haar nieuwe huis pop onderzoek gegaan. Liep met ons mee naar boven en heeft alles bekeken en besnuffeld. Daarna leek het eigenlijk goed te zijn. Na een paar lieve knuffel heb ik haar daar achtergelaten :| Ik heb er gelukkig wel een goed gevoel over en ze zit bij iemand die ik ken. Toch mis ik haar wel thuis en verwacht ik haar elke keer te zien. Het is nu best leeg thuis. De plek waar haar kattenbak stond en dergelijke, vult zich wel langzaam met verhuisdozen, aangezien ik langzaam aan al wat aan het inpakken ben. Nog een goede 2 maanden en ik vertrek :up:

Heh dat zijn de mindere dingen aan een emigratie he.. Ik kan me voorstellen dat het huis ineens heel leeg is. Is toch altijd anders als je 'leven' in huis hebt vind ik. Succes meis.

Dank je!

Ik heb trouwens ook mijn plannen enigzins gewijzigd betreffende mijn Nieuw Zeeland avontuur. Na mijn toneelvoorstelling een paar weken terug vond ik het toch wel heel jammer het toneelspelen te moeten missen. Daarom heb ik besloten dat ik wel de kiwi cowboy cursus ga doen, maar daarna niet gelijk ga WWOOF'en. Ik heb besloten dat ik me, ondanks dat ik de stad niet geweldig vind, wil gaan vestigen in Auckland. Daar hebben ze namelijk een aantal leuke theater workshops en cursussen. Na wat heen en weer gemaild te hebben heb ik nu een, op het oog, leuke cursus gevonden. Bij het Howick little theatre geven ze voor volwassenen 2 cursussen, namelijk de beginners cursus en de"advanced cursus. Ik heb mijn voorgaande cursussen en ervaringen gemaild en daar bleek uit dat ik in aanmerking kom voor de advanced cursus, een drama cursus van 4 termen van 9 weken (lopend van februari t/m december, elke maandag van 20.00 t/m 22.00). Gezien de australie visum ontwikkelingen zit het er wel in dat ik tegen die tijd nog in Nieuw Zeeland ben. De prijs valt heel erg mee, 130 dollar per termijn (wat in een jaar neerkomt op een bedrag van nog geen 250 euro voor de gehele cursus van bijna 10 maanden).
Dat lijkt me toch wel wat. Gezien de grootte van auckland is de kans aannemelijk dat ik daar wel wat werk moet kunnen krijgen (hetzij in het begleiden van mensen, of als een soort nanny functie voor ouders). Daarnaast hebben ze op zaterdagochtend een Broadway dansworkshop, wat me ook erg leuk lijkt, al kan ik dus helemaal niet dansen!!! Ik heb ook al zitten kijken naar de mogelijkheden van shared accomodation, maar dat zoek ik verder wel uit als ik daar ben.
Sjah ik zou mezelf niet zijn als ik niet een paar keer mijn plannen bijstel. Maar ik vind het idee van het wonen op een plek, ipv steeds maar weer het rondreizen endergelijke, toch ook wel erg fijn.

jij bent erg flexibel en ik herken mezelf daar erg in :up:

Je wil gewoon weg... naar Oz en dan zoek je aalerlei wegen om er te geraken...ik ken dat en vind het super dat bij jou ook te herkennen :up:

succes en hou ons op de hoogte van je avonturen!

Hee Fem,

er zijn zoveel geweldige dingen in de wereld om te doen! Jij gaat daar helemaal uitkomen, daar heb ik vertrouwen in.
Wat je zegt over op 1 plek wonen ipv veel rondtrekken snap ik wel. Als je op 1 plek zit kun je toch wel redelijk wat opbouwen, wat denk ik beter is om heimwee en eenzaamheid tegen te gaan :wink:
Good luck

Wat klinkt dat leuk Femke, wat je in NZ wil gaan doen. Heb je ook so you think you can dance gekeken....? Daar kwam ook wel eens broadway als dansstijl in voor.
Wel erg sneu dat poesie al weg is uit je huisje. Dat zal niet fijn zijn. Goed voor het beesie dat jij zo'n goed nieuw tehuis voor hem hebt gevonden.
Wij zijn ook al langzaam aan spullen aan het uitzoeken, wat mee gaat en wat we nog kunnen verkopen op marktplaats en vlooienmarkten. Voor jou komt het dichtbij.Krijg je daar een ander gevoel bij, of is het nog steeds fijn om te weten dat je nu eindelijk bijna gaat vertrekken?

Je wil gewoon weg... naar Oz en dan zoek je aalerlei wegen om er te geraken...ik ken dat en vind het super dat bij jou ook te herkennen

Je moet iets als het allemaal tegenzit. Daarnaast ben ik nu 4 jaar bezig met mijn emigratie plannen en is de koek van het wachten, na vier jaar, toch wel een beetje op. Momenteel ben ik erg tevreden met mijn keuze om naar Nieuw Zeeland te gaan. Hopelijk verandertondertussen de gang van zaken bij DIAC, want na dat jaar zou ik het liefst naar australie gaan. Andere opties zijn eventueel nog een jaartje Canada of een werkproject elders op de wereld... Sjah je moet iets. Het zijn geen eerste keuzes (dat is Australie), maar het is uiteindelijk wel beter dan hier bljven zitten en wachten :grin: En zeker in het komende jaar heb ik erg veel zin. Jij ook succes, volg jouw vragen en verhalen ook al een tijdje :up:

Wat je zegt over op 1 plek wonen ipv veel rondtrekken snap ik wel. Als je op 1 plek zit kun je toch wel redelijk wat opbouwen, wat denk ik beter is om heimwee en eenzaamheid tegen te gaan
Dat klopt en om weer alleen rond te reizen (ik heb al gereisd in Nieuw Zeeland) en steeds met tas van plaats naar plaats te gaan is leuk voor even, maar ik weet niet of ik dat het komende jaar wil. Daarnaast vind ik toneel hardtsikke leuk en nu heb ik de mogelijkheid om eens elders een cursus te doen, wat toch ook weer een nieuwe ervaring is. Daarnaast staat het idee om iets op te bouwen, al is het maar voor een jaar, me inderdaad wel erg aan! En een weekendje of weekje weg kan altijd :up: Misschien dat ik de laatste maand nog wel ga reizen ofzo. Ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil, dus ik bekijk het gewoon per dag.

Voor jou komt het dichtbij.Krijg je daar een ander gevoel bij, of is het nog steeds fijn om te weten dat je nu eindelijk bijna gaat vertrekken?
Ik vind het heerlijk om te weten dat ik bijna vertrek. Tel al echt helemaal af. Natuurlijk is er wel eens een moment van twijfel, maar dat is vooral tijdens iets leuks. Zo had ik laatst echt de leukste premiere ooit, van de musical All Shook up- Love me Tender, waarbij ook nog eens de afterparty geweldig was. Ja ik heb hier de kans dat soort dingen regelmatig bij te kunnen wonen, wat best speciaal is. Dat zal ik ook best wel gaan missen. En toen ik Mouse wegbracht, was het ook wel even vervelend, zij moet weg vanwege mijn keus. Maar dat weegt allemaal niet op tegen de voordelen voor mij. Ik heb er gewoon zoveel zin in, dat ik liever gister zou vertrekken dan vandaag! Maar goed, nog maar twee maanden en dan is het al zover! Ik hoef ook nog maar t/m 20 januari te werken en dan ben ik al lekker vrij. Het schiet gelukkig dus allemaal wel op.
Jullie gevoel, met visum, moet toch ook wel goed zijn momenteel?! :up:

Leuke plannen! :up: Gaat het aftellen nog een beetje? Nog even volhouden, de dagen zullen met de feestdagen voor de deur voorbij vliegen. Voor jou natuurlijk lekker, alleen ik vind het iets minder :wink:

Succes met alles en tot ziens!

Groetjes, Chantal

p.s. nog 2 dagen 21 uur en 30 minuten :lol:

Ik heb er gewoon zoveel zin in, dat ik liever gister zou vertrekken dan vandaag! Maar goed, nog maar twee maanden en dan is het al zover! Ik hoef ook nog maar t/m 20 januari te werken en dan ben ik al lekker vrij. Het schiet gelukkig dus allemaal wel op.
Jullie gevoel, met visum, moet toch ook wel goed zijn momenteel?! :up:

Oh dat gevoel heb ik nu zelfs al Femke! Dat ik liever gister ging dan vandaag.Maar wij moeten echt nog even blijven. I.v.m Rimko's eigen zaak is het beter om niet te vroeg in het jaar te gaan.Het blije gevoel om het visum hebben we nog steeds maar ik kan dus nu al niet wachten om te gaan!

Back