Catkin's nieuwe weg naar Australië

Het voordeel voor jullie is dan wel weer, dat jullie gelijk naar Australie kunnen en het voor mij nog zeer onzeker is wanneer ik daar terecht kan. Wellicht moet ik na Nieuw Zeeland, eerst nog elder in den wereld vertoeven... Maar ik blijf stiekem een beetje hoop houden dat ik wellicht na Nieuw Zeeland toch naar Australie kan en anders wordt het een andere oplossing zoeken...
In Nieuw Zeeland heb ik in ieder geval onwijs veel zin!

Ik merk dat ik momenteel wel een beetje ongeduldig ben. Op de site van West australie, staat dat de aanvraag van een state sponsorship nu zo'n 3 tot 4 maanden duurt. Inmiddels wacht ik bijna 4,5 maand en heb nog niks gehoord. Met de huidige situatie hoop ik toch snel iets te horen.... Maar goed, ik wacht gewoon (on)geduldig door)...

Kun je geen mailtje sturen? Of had je al vaker gemaild? Zou je toch wel verwachten elk moment en zeker voor de feestdagen iets te horen.....

Ik heb zowel vorige als deze week al gemaild... Helaas nog geen antwoord, terwijl ik dat eerder altijd binnen 2 dagen had. Ik zou toch wel graag mijn visum om zetten naar een state sponsorship en in ieder geval weten of dit nog tot de mogelijkheden gaat behoren, of dat ik uberhaupt geen state sponsorship krijg...

oh ships, dan krijg je echt de kriebels ja, als je nog steeds niks hebt gehoord.
Je portie "wachten" heb je voor de rest van je leven wel gehad he :|

Wat een bureaucratie... :computer: :spam:
:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Vandaag mail terug van de overheid van west australie, op de vraag wanneer ik kan verwachten dat mijn aanvraag voor een state sponsorship wodt verwerkt en ik een antwoord kan verwachten:

your application is currently queued for processing and it will be assessed in the next two weeks.
Once assessed the decision letter will be posted to the address nominated in the application.

Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben...

Verder is uitgerekend nu mijn verwarming kapot. Ik heb wel warm water, maar geen verwarming. Dadelijk dus maar snel de huurbaas bellen.... Want het is toch wel erg :freezing: :freezing: :freezing:

Hee Fem.

Nog 2 weken!! Goed nieuws meis. Ik duim voor je dat het positief is :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Succes met die kapotte verwarming. Dat is nu inderdaad geen pretje :-(

TWEE WEKEN :shock: :shock:
Ik ben het eelt op mijn duimen aan het duimen (met 2 x duimen in 1 zin moet dat toch lukken he!!)

Groetjes Miranda :grin:

Er staat wel bij dat ze de brief versturen zodra de assessment klaar is. Het kan dus zijn dat er nog een paar weken posterijen aan die twee weken worden toegevoegd, zo ging het met mijn ACS uistalg ook.
Maar ik hoop natuurlijk dat het gewoon lekker snel en positief op de mat ploft!

En sterkte met warm blijven! Op internet is vast wel te vinden hoe je een iglo bouwt...

Ik heb ze na dat mailtje gelijk gemaild met de vraag of ze de uitslag ook per mail willen zenden, zodat ik, bij een positieve assessment, gelijk DIAC op de hoogte kan stellen en mijn 175 aanvraag in een 176 aanvraag kan veranderen.

Hé Femke,
Ziet er goed uit voor je zeg...super :up:
Na de feestdagen is het hink-stap-sprong voor jou.
Ben erg benieuwd naar al je verhalen vanuit NZ.
Enne...als jij al bijna aan d beurt bent met je sponsorship, hoelang zal het voor ons dan nog duren? :rolleyes: (al moet ik zeggen dat Dan er niet meer in geloofd op het moment :| )

Groet, Marie

Ja na de feestdagen is het voor mij zo voorbij. Althans dan vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Ben er nog niet klaar mee totdat ik in australie zit natuurlijk.
Ik geloof uberhaupt niet zo in het verkrijgen van mijn off list state sponsorship, maar hoop er des te harder voor. Op dit moment is dat nog de enige manier om er nog een beetje vaart in te zetten. Maar na alle tegenslagen, denk ik niet dat dit een positief bericht wordt. je zou bijna denken dat ze me in australie gewoon niet willen :oops:
Maar goed ik wacht nog even af en hoop dat dit toch eindelijk het positieve bericht is. We zullen zien. In ieder geval is het straks duidelijk; wordt het nog een tijd wachten of kan het toch nog wat sneller gaan (maar ook dan weet je niet hoe snel of langzaam het gaat). We gaan het zien. Ik gok nu op halverwege volgende week!

Vanavond heerlijk bin Southern Cross gegeten. Het was erg gezellig en erg lekker. Toch wel weer leuk met die Australische sfeer. Toen ze hoorde dat ik van plan ben naar Australie te emigreren en dat dit een soort afscheids/ kerst diner was, werd mijn toetje mooi versierd:
DSC02867.jpg

Erg leuk!!!
Verder heb ik nog een pak australian fosters bierviltjes meegekregen voor mijn afscheidsfeestje. En als kerstcadeautje van mijn moeder en man heb ik malysische ringgit gehad (voor tijdens mijn tussenstop van 15 uur) en wat Nieuw Zeelandse Dollars voor de eerste avond... Van mijn broer en zijn vrouw heb ik alvast een kaartje voor de Musical Rent in Auckland gehad (of althans die mag ik bestellen)...Erg handig en leuk dus allemaal. De kerst is dus gezellig en goed begonnen :up:

Da's wel een heel leuke verrassing met dat dessertje.
Heel mooi gedaan. :up:

Niet meer lang en dan ben je al op het vliegtuig onderweg naar een nieuwe bestemming.
Hopelijk laten die Aussies dan ook snel wat van zich horen, he. :wink:

Back