Catkin's nieuwe weg naar Australië

Helaas heb ik problemen met mijn internetprovider, waardoor ik thuis momenteel geen internet en telefonie meer heb en het is nog maar de vraag of dit nog geregeld kan worden voor vertrek. Daardoor zal ik wat minder op het forum aanwezig zijn. Gelukkig kan ik alles een beetje vanaf mijn werk in de gaten houden en ga ik binnenkort maar even naar vrienden en familie om dingen te regelen (heel handig zo vlak voor vertrek).

Verder helaas nog steeds geen nieuws uit West Australie. Duurt gelukkig helemaal niet lang... Maar dat zijn we inmiddels gewent.
Gister kreeg ik van een vriendin een zelf gemaakte aftel kalender in de bus. Elke dag staat er iets van Australie of het afscheid in, ABC'tje etc. En natuurlijk de dingen die we nog samen gaan doen. Heel erg leuk!!!

Kun je net nu goed gebruiken, geen internet.
Balen zeg! :|
Wel lief, een aftelkalender.
Maak ik zomers ook voor de kids in aanloop vd vakantie, anders word ik gek van al dat "wanneer gaan we nou op vakantie-gevraag". :rolleyes:

Nog steeds geen internet? Balen zeg.

Voor het pakken van je dozen heb je gelukkig geen internet nodig :wink: De paklijsten heb ik je gestuurd, succes er mee!

Groetjes, Chantal

Het is bijna zover he femke... spannend!!!
Wat stom dat je nog steeds niks hebt gehoord van je state sponsored :|
De duimen blijven dus nog maar even draaien. :up:

Vanmiddag komt een van mijn huurbazen kijken voor het internet, maar ik verwacht er weinig van. Gelukkig heeft de bibliotheek van scheveningen gratis wifi internet, dus daar zit ik nu. Even mail checken (nee geen reactie van de overheid van west australie, maar vannacht droomde ik ook dat ik een brief kreeg en geen mail) en andere dingen doen. Wel ideaal in deze omstandigheden. Morgen de laatste keer sauna met een vriendin van me en de dagen erna moet ik weer werken en kan ik daar dus even op internet. Maar hopelijk heb ik vanavond internet

Het begint nu zeker op te schieten. Steeds meer verhuisdozen staan volgepakt (duidelijke paklijst chantal, heel erg bedankt). Alle laatste dingen staan nu te gebeuren. Soms zie ik al iemand voor het laatst. Volgende week begint eigenlijk al het echte afscheid, daar ik volgende week maandag voor de laatste keer naar toneel ga en ik volgende week vrijdag (15 januari) mijn afscheidsfeestje vier voor collega's. Ik vertrek ook gewoon deze maand nog.
Soms is dat dan toch wel even erg dichtbij, maar ik heb er voornamelijk heel veel zin in! Ondanks wat er soms op mijn aftel kalender staat (hoge temperaturen en een verhaal wat kaas beter maakt dan een kiwi :lol:. Ik heb vrienden met erg veel fantasie merk ik weer). Ook komen er steeds meer reacties van mensen die wel of niet op mijn afscheidsfeestje komen, maar volgens mij loopt het best vol.
Nou ik ga zo afsluiten, moet ook mn rijbewijs nog aanvragen (loopt binnenkort af) en om 14.00 komen ze weer kijken voor mn internet. Dus tot vanavond, of anders wip ik woensdga op mn werk weer ff langs op de site!!!

Helaas heb ik nog steeds geen internet thuis. Mijn huurbaas kan hier niks aan doen en Online weigert er tot nu toe iets aan te doen. Ik ben erg blij dat de bibliotheek maar een kleine 10 minuten lopen is van mijn huis en ik hier gratis wifi kan internetten. Toch is het niet ideaal.
Maar goed... We gaan gewoon even zo door. Nog maar 2 weken dat ik hier woon.
Alles loopt hier nu zo'n beetje op zijn einde. Komende week nog 3 dagen werken en die week erop 4 dagen werken. Komende week voor de laatste keer toneel en vrijdag mijn afscheidsfeestje van mijn collega's. Laat mij maar vertrekken. T is nog maar 3 weken, waarin ik ook veel leuke dingen heb gepland, dus mag niet klagen. Alhoewel ik de uitslag van de State Sponsorship op dit momenten wel erg lang vind duren. Ze zeggen wel een een brabants kwartiertje, maar in australie kunnen ze er ook wat van.
Nou ik ga zo maar weer eens naar huis. Na 1,5 uur heb ik het wel weer gezien in de bibliotheek en heb ik (voor zover ik me herinner) alles geregeld wat ik wilde regelen. Maandagmiddag weer een tripje naar de bieb!

Ach ja kan ik vast wennen aan de West australische mentaliteit.

Ik krijg deze maand inderdaad geen internet meer. Het zou online zeker 3 weken duren eer ik weer internet zou hebben, dus dat gaat niet lukken. Ik krijg van de maand januari wel mijn geld terug!!!Dat is in ieder geval iets... Nog 20 nachtjes en dan vertrek ik. Nog 1,5 week werken (nog 7 diensten). Verder ben ik niet bezig met aftellen :grin:

Ben zo benieuwd hoe dat voelt Femke, zo dicht op het vertrek. Hoe ziet je huis eruit? Hoe regel je alles op het laatst? Is het veel of valt het allemaal te overzien omdat jij ook genoeg tijd had om alles te regelen?

Mijn huis begint redelijk leeg te worden, met verhuisdozen in de hoek. Vrijdag heb ik nog een feestje thuis, voor mijn collega's. Daarna ga ik ook alle meubels uit elkaar halen. Dus vanaf het weekend wordt het echt een beetje camperen.
Op zich heb ik tijd voldoende om alles te regelen. Alleen merk ik dat ik het best druk heb, waardoor ik weinig zin meer heb in mn werk (nog maar 6 diensten, volgende week woensdag laatste werkdag).
Wel heb ik komende week erg veel gepland, waardoor ik denk ik wel erg moe ben na volgende week... Gelukkig heb ik dan nog een weekje om uit te rusten.

Fijn om te horen dat je wel genoeg tijd hebt om alles te regelen. Druk zal het vooral zijn met bezoekjes van iedereen die er nu nog ff "gebruik" van wil maken, niet?
Jij hebt dus ook een week rust voor je gaat.... ik zat zelf ook te denken om nog te werken tot 6 augustus , dan heb ik nog iets meer dan een week vrij voor vertrek maar ik weet nog niet hoeveel je te regelen hebt voor vertrek :think:

Volgende week woensdag werk ik voor het laatst, dus ik ben 10 dagen voor vertrek vrij.
Ik heb het op het moment voornamelijk druk met spullen uitzoeken, inpakken en uit elkaar halen en inderdaad wat leuke dingen; met mensen nog een keer naar het theater, een australische kookworkshop met een vriendin etc.
Ik moet zeggen dat op dit moment voornamelijk het werk opbreekt. Het liefst ga ik dan verder om mijn spullen in te pakken en dergelijke. Maar goed nog maar een weekje. De laatste dag maak ik een australische lunch voor de jongeren en collega's.

Oh, en hoe ziet die Australische lunch er dan uit? Ik kan me herinneren dat we vaak van die vierkante droge boterhammen kregen als lunch met kaas, sla tomaat enzo...Maar dat ga jij vast niet maken lijkt me.... toch geen Tims-tams :grin:

Ik heb wat pakken Tim Tams voor bij de thee in de ochtend en voor de overdracht voor mn collega's, dus die krijgen ze ook, maar niet bij de lunch.

Ik ga een soort scrammbled eggs maken (heb een australische recept hiervoor gevonden met groenten en bacon), meat pies en nog wat kangaroo bereiden. Dus niet die vieze kleffe boterhammen die een week vers blijven omdat er zoveel troep inzit :grin: Natuurlijk kunnen de eidjes wel op de lekkere hollandse boterhammen!

Back