Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hey, welkom terug!

Fijn te horen dat het lekker gaat. Volgens mij las ik net in een post van Rob Breumelhof (forum skilled visa) iets over categorie drie en de toewijzing van CO's:

" Vanaf volgende week worden de eerste visumaanvragen die vallen binnen prioriteitscategorie 3 toegewezen aan een ‘Case Officer’. Dit gebeurt in volgorde van datum van binnenkomst, waarbij men aanvragen gaat toewijzen die begin januari 2009 zijn ingediend."

Succes :up:

:smile:
Marika

Fijn om te horen dat het allemaal weer zo lekker gaat hier.
Misschien toch eens een telefoontje aan het DIAC wagen? :up:

Ik heb Diac even gemaild. Voorlopig blijf ik waarschijnlijk toch wel in Nederland (net een appartementje gekocht en ben bezig met een driejarige opleiding waarvan ik hoop dat ik deze mag afronden). Ik wil echter wel een beetje weten waar ik aan toe ben qua visum en wil deze optie voor de toekomst zeker openhouden (of als ik op een gegeven moment zou moeten stoppen met de opleiding ofzo). Ik ben al zooooooooooo lang bezig met die veromde visum aanvraag... En gelukkig heb ik op dit moment ook mijn geluk wel weer hervonden in Nederland...

Geniet maar lekker van ons kikkerlandje en dan na je studie je visum in je paspoort en dan de keuze maken of je gaat of niet?? :wink:

Het zou echt te belachelijk voor woorden zijn als ze alles wat voor 2009 is ingediend gewoon zouden 'vergeten'. Vooral die groep zit al eeuwen te wachten!! Blij te horen dat je je draai weer in NL hebt gevonden en dat je - voor nu - even de onzekerheid die Australie heet achter je hebt gelaten. Heel veel succes met je opleiding!! (theater opleiding toch?)

Fijne feestdagen!

Nog steeds aan het twijfelen? Kan niet anders zeggen dat je het virus goed te pakken hebt en een doorzetter bent.
Succes met je opleiding en je leventje in Nederland!

Groetjes, Chantal

Het is niet eens zozeer twijfelen. Op dit moment wil ik het liefst de opleiding waar ik aan begonnen ben afmaken. De opleiding is heel confronterend en wat dat betreft ook echt lastig voor mij, maar persoonlijk hoop en denk ik er al zoveel uit te kunnen halen, dat dit echt iets is waar ik voor wil gaan... Echter weet je natuurlijk nooit wat er gebeurt en over ruim 2,5 jaar is de opleiding afgelopen, dus dan wil ik de deur graag openhouden. Wellicht dat ik tegen die tijd beslis helemaal niet meer te willen gaan, maar het hebben van de keuze zou prettig zijn. Of het weten dat het nooit gaat gebeuren.
Voorlopig ligt mijn toekomst wel echt in Nederland en dan vooral vanwege de opleiding, maar ook vanwege mijn nieuwe huisje enz.

Hmmm... Ik heb diac een maand geleden gemaild en nog steeds geen bericht. De service is niet meer wat het is geweest <_< En aangezien bij mij alles fout gaat, wat maar fout kan gaan, denk ik niet dat het erg goed zal komen...

Hé Cat,

Kleine troost, maar wij wachten ook nog steeds...
Ook wij hadden een tijd terug bedacht dat we het maar gewoon los moesten laten, maar de liefde is te groot.
Ik vind dat ze ons als troostprijs n visum moeten geven, als langst wachtenden!!! :up:

Balen Cat, het schiet gewoon niet op, en je wacht al zo verschrikkelijk lang...

Die troostprijs heb jij en Marie en Dan inderdaad ondertussen wel verdiend!

Sterkte en succes,
Annemarie

En er nog maar een mailtje naar DIAC tegenaan gegooit om te vragen hoe het nu zit met mijn visum aanvraag. Ondanks dat ik de komende 2,5 jaar sowieso waarschijnlijk niet vetrek, wil ik toch wel graag weten waar ik aan toe ben en er zeker van zijn dat er niet iets fout gaat. Heb er teveel tijd en geld in gestoken om nu nog iets mis te laten gaan. Dus we wachten maar weer af. Op zich niet erg als ze pas over een jaartje ofzo aan mijn aanvraag beginnen, want heb eigenlijk toch geen geld om mijn visum te gaan valideren. Maar ach, een verplichte vakantie naar australie is niet zo een straf...
Maar goed. We wachten weer af.

Al 65 pagina's op deze site en nog steeds geen visum haha. Slecht verhaal....

Volgens mij hebben we nog steeds een afspraak op de "Cappucino Strip" staan.
Wordt wel eens tijd hoor.

BaMiBo

Ja die afspraak staat nog steeds... Maar jullie moeten denk ik nog even wachten.

Van de week namelijk een bericht terug van DIAC en wat ik in eerste instantie al dacht, maar later door omstandigheden toch weer ging twijfelen, is gebleken. Ik ben namelijk een catagorie 4! Staat volgens mij aan: heb heeeeeel veeeeeel geduld.

State sponsorship heb ik geprobeert, maar omdat geen enkele staat mijn beroep sponsort, was dat een offlist state sponsorship en dat is niet gelukt.
Gesponsord worden door een instelling is, gezien ik welzijnswerk werk, niet heel makkelijk. Ben nu in nederland ook dit jaar begonnen aan een opleiding, welke ik graag af wil maken. Dus de komende 2,5 jaar heb ik wel geduld.

Back