Catkin's nieuwe weg naar Australië

Femke,

Op een of andere manier kan ik zelfs een beetje jaloers op je zijn. :rolleyes:
Je hebt heel bewust een einde gemaakt aan een onzekere periode, hebt alle opties open, gaat vol goede moed een nieuwe toekomst tegenmoet.
Leuke nieuwe dingen doen, nieuw huisje, opleiding, enz.
Wat jij schrijft over veel dingen laten ivm met "aanstaande" vertrek, dat is maar al te herkenbaar.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook voorzichtig weer wat dingen aan het ondernemen ben, voor je het weet ben je (en zeker de kids) "oud".
Blijft wel dubbel.... :-(

Succes met het zoeken van een baan!

Marie

Welkom terug! Je hebt wel triest NL weer uitgezocht, vorige week was het hier nog stralend :wink: .

Veel succes met het vinden van een baan en je draai hier!
Annemarie

Welcome home! Het is idd misschien niet datgene dat je jaren voor ogen hebt gehad, maar op een bepaald moment wil je zekerheid en stabiliteit en daar heb je nu voor gekozen en dat zal niemand je kwalijk kunnen nemen. Wie weet wat er over een paar jaar nog gebeurd en hoe je er dan voor staat.
Succes met alles!

Hey die Femke,

Al weer helemaal gewend aan Nederland? Zit je nog in Doetinchem of heb je inmiddels al je eigen woning? Begreep dat je weer in de richting van Den Haag wilt gaan, betekend dit ook dat je weer bij je oude werkgever gaat werken of dat toch niet?

We kunnen altijd weer een kroegje/restaurantje pakken als ik in Nld ben, zowel D'chem als Den Haag staan op de planning voor sept/okt :lol:

Meid heel veel succes met je nieuwe start!

Groetjes Chantal

Hey,

Ik heb een tijdje niks van me laten horen in dit topic, vooral ook om dat ik voorlopig toch niet ga en dit een australie emigratie forum is. Maar inmiddels heb ik wel wat nieuws...
Ik woon inmiddels weer in scheveningen. heb een tijdelijk kamer hier, wel wat klein (max 20m2, inclusief het balkon), maar wel met een eigen "keukentje" en douche en alleen de toilet moet ik delen.
Verder heb ik vandaag een tweede gesprek gehad bij jeugdformaat en vanaf 7 juni ga ik daar als ambulant hulpverlener werken, voor 36 uur per week. Nu werk ik tijdelijk via het uitzendbureau, maar dat duurt dus niet zo lang meer!
Ik hoop binnenkort een nieuw appartementje te kunnen zoeken.
In Juni heb ik auditie voor mijn theater/ acteer opleiding, ondanks dat ik al aangenomen ben (ik moet toch komen om de leerkrachten te leren kennen, maar kan niet meer afgewezen worden) en begin in September dus metde opleiding. Dan ga ik het dus ook erg druk krijgen. Zo begint mijn leven toch een beetje vorm te krijgen.
Chantal: als je in nederland bent, hoor ik het wel. Altijd gezellig om af te spreken!

Hai Femke, ik zit niet veel op het forum maar lees nu dat je terug bent in NL. Kan me goed voorstellen dat je dit besluit genomen hebt, je kunt niet jarenlang in de "toekomst" leven, die ook nog onzeker is. Inderdaad is 'welfare work'van de SOL gehaald, helaas...wij waren ook al een eindje op weg en nu is alles super-onzeker. Het is nu afwachten of het beroep op een van de State-sponserings lists voor gaat komen...en of de toelatingseisen gaan veranderen. Wens je veel succes met alles wat je nu onderneemt, leuke opleiding!

Hoi Femke, dat klinkt alsof je de boel best snel aardig op de rit aan het krijgen bent. Geniet ervan, baan en opleiding, super! Wordt wel druk natuurlijk, maar als het dingen zijn die je leuk vindt is dat niet erg. Succes, goed gedaan!

Ja, helaas is het niet anders. Ik ben ook benieuwd of ik mijn visum ooit nog krijg, daar mijn opleiding niet meer op de SOL staat en volgens mij het nu niet zeker is of je dan uberhaupt je visum nog krijgt. Wat dat betreft maar goed dat ik deze keuze heb gemaakt. Toch ben ik wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen qua visumaanvraag... Maar goed, ondertussen maar lekker mn leven hier opbouwen...

Je hebt nog steeds één leven actief en één in de koelkast. Ik denk dat het verstandig was om te kiezen die Australische maar even in de koelkast te zetten in plaats van die hier in NL. Maar hij blijft in de koelkast, dus je weet nooit en dan kun je weer wisselen.

En we gaan vrolijk door, want proberen een aantal mensen hun huis hier te verkopen, heb ik afgelopen week een 6tal appartemenjes bekeken. Gister ben ik met mijn broer 3 appartementjes nogmaals gaan bekijken en hij gaat komende week, voor mij, in onderhandeling en een bod uitbrengen op een van de appartementjes...
Morgen begin ik ook officieel met werken. Ik begin met een teamuitje, dus dat is wel leuk! Daarnaast heb ik ook kaarten gewonnen voor het Musical Award Gala, waar ik dus morgen na het teamuitje heel snel heenga!

Daarnaast heb ik ook kaarten gewonnen voor het Musical Award Gala, waar ik dus morgen na het teamuitje heel snel heenga!

Wooooow dat is mijn droom!! Gaaf Femke! Geniet er van, maar dat komt zeker goed... Jeetje wat stoer zeg!

Dit is al het derde jaar dat ik erbij ben :cool: Maar het is wel altijd erg leuk om er weer bij te kunnen zijn :up:

Hoi Femke,

Klinkt alsof je het allemaal weer mooi op de rit hebt. :up:
Knap dat je zo snel schakelt, lijkt me niet altijd makkelijk.

Succes met je appartementje!

Marie

Dit is al het derde jaar dat ik erbij ben :cool: Maar het is wel altijd erg leuk om er weer bij te kunnen zijn :up:

Hoe krijg je dat voor mekaar?
shocked.gif

En inderdaad succes met je appartementje!

Ik win elk jaar kaartjes en kan vaak ook als pers mee, dus de laatste jaren gaan we zelfs in een dubbele rol!

Inmiddels loopt mijn leven hier steeds beter. Er is een bod geaccepteerd op een appartementje in scheveningen. Zodra ik mijn proeftijd doorben kan ik de hypotheek in orde gaan maken en kan ik er per Oktober in.
Daarnaast heb ik gister het auditieweekend voor de opleiding aan de acteerstudio afgesloten. Ik was al door, maar gelukkig was het erg leuk het hele weekend en was het ook een positief einde. Ik ga dus zeker beginnen aan de opleiding in September. Ook ga ik figureren in een nieuwe nederlandse bioscoopfilm en ben ik gevraagd door mijn oude toneelvereniging om iemand te vervangen die weggaat, waardoor ik dus onverwacht weer een rolletje heb in een toneestuk welke e in november 2x gaan opoeren.
Verder werk ik alweer 3 weken, heb ik inmiddels weer een fiets, maar ook een autootje gekocht en ga ik zaterdag 4 ratjes ophalen (phantom, saigon, ciske en tarzan), waardoor ik dus niet meer helemaal alleen woon. :up: Al met al lijkt het, na alle australie tegenslagen, hier dus te beginnen te lopen. Lekker druk, maar wel leuk.

Hallo Femke,

Hartstikke leuk voor je allemaal en wat fijn dat alles zo goed gaat.

Ga zo door!!!

Groetjes,
Sacha

Zo ik ben al een hele tijd niet hier geweest. Nu ik voorlopig mijn leven in Nederland moest opbouwen, wilde ik dat eerst doen, voordat ik weer hier zou komen. Ik heb inmiddels een erg leuk appartementje, ben alweer op eenderde van het eerste jaar van mijn nieuwe opleiding, heb een baan (al ben ik wel op zoek naar een andere baan) etc. Mijn leventje is dus alweer aardig op de rit. Mijn visum aanvraag loopt nog wel door, maar geen idee meer hoelang ik er nu rekening mee moet houden voordat ik een CO toegewezen zal krijgen... Iemand een idee, als je in catagorie 3 hoort (sta wel op de SOL, maar dat is geloof ik het enige)? Ik heb al een tijdje niet meer bijgelezen en om alles helemaal te doorzoeken...

Back