Catkin's nieuwe weg naar Australië

Zou het me ooit lukken Australie helemaal uit mijn hoofd te zetten? Ik heb expres gewacht met het kijken naar McLoeds Daughters, omdat ik bang was heimwee te krijgen naar Australie als ik dat zou zien, het accent zou horen etc. Een paar weken geleden en vandaag toch een dvd'tje ervan in mijn dvd speler gedaan en ik denk dat het niet uitmaakt hoelang ik ermee wacht. Spontaan krijg ik weer heimwee, baal ik dat het allemaal zo is gelopen.
Ik heb een heel leuk leven; een geweldig appartementje in Scheveningen, een hele gave studie, en toch mist er iets. De kans die ik had willen hebben om te kijken of Australie het voor mij is! Ik zou waarschijnlijk niet eens mijn studie opzeggen voor Australie, maar zou zo graag weten dat ik over 3 jaar de kans nog heb daarheen te gaan. Na mijn studie. Vandaag even bekeken of je leuke acteerworkshops hebt in Australie van een aantal weken, zodat ik die na mijn studie eventueel kan gaan doen. En ja er is natuurlijk genoeg. Ik ben bang dat ik het nooit uit mijn hoofd kan zetten. Het lukte me aardig het afgelopen jaar. Dat was vorige keer na mijn mislukte poging ook. Maar elke keer na een jaar gaat het dan weer enorm kriebelen.
Misschien volgend jaar maar een paar weken naar australie gaan. Gewoon even lekker genieten van vakantie. Even weer de natuur, de cultuur opsnuiven. Dit jaar gaat dat helaas niet lukken!

Ik kan alleen maar zeggen dat je gevoelens zeeeer herkenbaar zijn. Met het grote verschil dat jij het land nog behoorlijk hebt ervaren en ik nog alleen via vrienden en lezen.
Misschien is het voor mij nog teveel een droom, waar het voor jou toch echt een reeel gemis is. Maar dat maakt het meeleven niet minder.
Misschien dat je op een dag zelfs tegen de liefde van je leven aanloopt tijdens een vakantie..en zit je er alsnog op spousebasis.. :wink:
Maar ik heb een sterk gevoel dat je in Australie zal komen met tijd. Al dat lange wachten en verlangen zal echt beloond worden.

Succes.. :smile:

Ik heb deze week een mail gehad dat ik in priority group 5 zit. Ik weet niet wat daar nog priority aan is, als je aanvraag eens wordt behandelt als alle andere mensen zijn voorzien :huh:
Maar goed, het beestje moet een naampje hebben en "uitzichtloos" klinkt ook weer zo vervelend in de oren van veel mensen. Dus ja dan maar priority group 5. Maar goed. Voorlopig dus nog steeds in Nederland. Ik blijf nog steeds hopen op 2013, 5 jaar na de aanvraag van mijn visum. Mooi als mn opleiding is afgelopen! Maar met alle "surf rescue, junior masterchefs" en andere programma's begint de heimwee ook wel weer een beetje op te steken. Het is nu ook nog vakantie op mijn opleiding... Maar komt goed... Uiteindelijk... Ooit.

Overigens vier dit topic volgende maand (23 augustus) zijn vijfjarige jubileum! Dan ben ik dit topic vijf jaar geleden gestart hahaha. Sorry zag ik net, niet heel nuttige informatie, maar toch!

haha, met een priority 5, denk ik niet dat je duimen heel veel zin heeft, maar ach... Baad het niet, dan schaad het niet!

Balen dat het nog langer gaat duren! Maar ben je nog steeds van plan deze kant op te komen?

Geniet lekker van Nederland en je familie en vrienden, die tv programma's zijn immers maar tv programma's.

Groetjes,
Chantal

Tv programma's zijn maar Tv programma's, maar brengen wel herinneringen terug van toen ik daar werkelijk was.
Ach soms heb ik even een dipje. Over het algemeen gaat het goed, geniet ik van wat ik hier in Nederland heb; mijn opleiding, mijn baan, vrienden, familie... Ik heb vaak weinig tijd voor heimwee. Maar soms steekt het gewoon ineens even op. Ik denkd at ik hetzelfde zou hebben met nederland, als ik in australie zou zitten...

Mmmm... Begrijp helemaal wat je bedoeld!!!! Ik weet nog dat ik jaren trug hier ook ff actief was en je mooie berichtje las... 'When the world says give it up... hope whispers try it one more time'! Wow... dat heeft me toen de moed gegeven om door te gaan en na 6 lange, lange jaren mogen we.... Remember hoe je je voelde toen je aan dit grote avontuur begon! Leef 'nu', wat je ook aan het doen bent, blijf bij jezelf, maar laat je DROOM niet gaan... Your time will come, when it comes... believe in it!!! Ik heb echt reuze respect voor jou en meerdere hier op dit forum. Vindt het ook zo oneerlijk en onwerkelijk dat sommige hier op aarde wel ergens mogen 'zijn' en sommige niet! Liefs, Betty

Oke! Het is een paar jaar geleden dat ik hier voor het laatst was. Inmiddels heb ik mijn leven aardig op orde hier in Nederland. Huisje gekocht. Ik ben door gegaan met acteren en werk, naast drie banen (waarvan een als zelfstandig ondernemer) ook als trainingsacteur in de zorg, heb twee gehandicapte Griekse straatkatten geadopteerd etc. Uiteraard heb ik nog vaak gedacht aan mijn "mislukte" emigratie naar australie, maar al met al heb ik het goed in Nederland.
En toen was daar vanochtend ineens mail uit Brisbane. Van.... ja mijn Case Officer. Met het verzoek tot het toesturen van de laatste documenten. Jaren hoor je niks, bouw je een leven op en uiteindelijk zijn ze toch terecht gekomen bij die stapel aanvragen, van mensen die voorheen voldeden aan de eisen en die al jaren wachten... Dus er is hoop.

Mooi om te lezen! En er is altijd hoop! Nu maar hard duimen dat de volgende mail een You are welcome here! Is :)

Inderdaad. Nou zover als nu ben ik nog nooit gekomen. Ik ga morgen naar het gemeentekantoor voor een bewijs van goed gedrag en ik ga morgen ook bellen voor een afspraak met de panelarts. Dan lijken 28 dagen ineens heel kort (had deze mail gewoon nog niet verwacht).
Wellicht toch een mooi kerstcadeautje daarna...

Inderdaad. Nou zover als nu ben ik nog nooit gekomen. Ik ga morgen naar het gemeentekantoor voor een bewijs van goed gedrag en ik ga morgen ook bellen voor een afspraak met de panelarts. Dan lijken 28 dagen ineens heel kort (had deze mail gewoon nog niet verwacht).
Wellicht toch een mooi kerstcadeautje daarna...
Volgens mij hebben we nog een koffie afspraak staan op de Cappucino strip in Freo?:up:

BaMiBo

Volgens mij hebben we nog een koffie afspraak staan op de Cappucino strip in Freo?:up:

BaMiBo

Als het doorgaat moet ik volgend jaar mijn visum valideren en wil ik graag wat afspreken met mensen die al in australie wonen, om te bekijken wat ik zelf nou wil. Dus die afspraak komt er zeker. En ik hou van Freo, dus mooie plek om af te spreken. Tot volgend jaar dus!

De laatste maanden zag ik steeds vaker sph topics opduiken en moest altijd aan jou denken :)

Hopelijk komt het nu goed. En dan de grote vraag... Wat ga je doen!

He Catkin, ik ken jou alleen van de oude topics over SPH, die ik doorgespit heb toen ik hier net kwam. Wat leuk om te horen dat je bericht heb gekregen en wat bizar dat het zo lang daar heeft stilgelegen!
Hopelijk gaat het nu voorspoedig! Succes!

Back