Ik ga er nog even een nachtje over slapen. Het is toch wel erg aanlokkelijk... Dus ben geneigd te boeken, maar (daar komt die vervelende maar weer om de hoek kijken).
Op zich vind ik een vakantie naar Australie helemaal niet vervelend, ook als ik geen visum krijg... Ik heb ook een rekensommetje gemaakt van de hostel kosten/ overige verblijfskosten en reiskosten (voor twee weken, langer is financieel momenteel even niet haalbaar) en dan heb ik eigenlijk deze korting wel nodig, om in Maart weg te kunnen. Anders wordt het gewoon heel krap. Als ik een visum krijg, wil ik ook echt graag in Maart weg...
Nu ben ik alleen bang dat het dan weer misgaat. Als ik mijn visum niet krijg, heb ik alsnog een lekkere vakantie (einde van de Hollandse winter, dus dan is 2 weekjes Australie echt geen straf...). Maar stel dat ik over drie maanden nog niks van mijn CO heb gehoord, ondanks dat alles is opgestuurd. Ik heb daarna geen geld om nogmaals te gaan (ter validatie). Dat wordt dan mijn grootste angst als ik nu ga boeken. Ik weet dat de kans klein is dat ik over drie maanden niks heb gehoord, maar de Australische Immigratie dienst heeft me inmiddels wel een beetje bang gemaakt. Ik heb inmiddels twee maal een reis geboekt ivm visum en elke keer is dat nog mis gegaan. Sjah, dan wordt je toch iets voorzichtiger, zelfs met een gevoel van BOEKEN!!!!! Ik had overigens al bijna geboekt, maar mijn twijfelachtige verstand heeft me vooralsnog tegen gehouden.
Mijn gevoel zegt: boeken, lekker naar australie gaan, met permanent of vakantie visum.
Mijn verstand geeft angst signalen af: straks heeft je Case Officer vier maanden nodig om alles na te kijken, of je krijgt wederom toch geen visum (maar die laatste is dan eigenlijk een minder grote angst voor dit probleem, omdat ik dan alsnog lekker van het mooie WA kan genieten)...
Dus ik ga er een nachtje over slapen, of er een nachtje niet over slapen!
Ik heb trouwens ook al nachtmerries gehad over de Medische test. Je kon namelijk op internet zien hoelang het nog zou duren eer je bloed onderzoek afgerond was en hoe dat eruit zag. Nu schoten mijn bloedwaardes alle kanten op. Uiteindelijk bleek dat, in mijn droom, om de temperatuur van mijn bloed te gaan. Dat was te koud, maar 3 a 4 graden (en ja, ik leefde nog gewoon...). Ik wist niet of dit zou betekenen dat ik mijn visum niet zou krijgen, daar er alleen op HIV getest werd. Ik vond eigenlijk dat het dus niet van invloed mocht zijn, maar het stond wel beschreven.