Catkin's nieuwe weg naar Australië

Al moet ik gelijk toegeven dat ik wel een spannend moment had hoor. In het ziekenhuis... Heb je longfoto's laten nemen. Komen ze na een half uur. Ehhh.. Meneer, de dokter wil graag wat meer foto's van uw longen. Dat was voor mij wel een spannend uurtje zeg maar :confused: Uiteindelijk niets aan de hand :D

Dat klinkt inderdaad wel even spannend ja. Gelukkig was het loos alarm, maar kan me voorstellen dat het even een schrik moment is!

De hele visumaanvraag is niet meer wat het is geweest! Eerst hoor ik al dat je geen sticker meer in je paspoort krijgt en nu viel de Medicals ook al tegen. Hoe lang bent u en weet u uw gewicht?
WAT? Zit er voor die prijs niet eens een meet en weegmoment in?
U ziet goed, met of zonder bril/ contactlenzen? WTF? Ook niet even letters ontcijferen van een afstand. In 2007 zat dat allemaal bij de prijs in begrepen.
Nou dan alleen even bloeddruk meten en horen of mijn hart klopt! Beide in orde, u kunt verder...

In het ziekhuis, werd ik gelijk als emigrant herkend. "OW ik zie het al u komt voor een keuring"... En bij het lab was de vrouw die me prikte zelf ook liefhebster van Australië, dus ze vond het helemaal leuk!
Longfoto was goed, uitslag HIV laat even op zich wachten, maar dat zit ook wel goed. Ikzelf moest weer even wennen aan vragen als; "waar gaat u naartoe emigreren?" En "gaat u tijdelijk of permanent"... Ehm! Help, what is happening? Is this really real???
Nu gaan we de wacht modus weer in, maar de uitslag zal vast geen jaren in beslag nemen en ik ben inmiddels een professional in wachten... Maar ben wel een beetje ongeduldig, vooral ook omdat ik weet dat alles op het laatste moment nog kan veranderen!

Ow dilemma, dilemma. Ik zat even vluchten te bekijken naar Australie, voor rond Maart. Mocht ik mijn visum krijgen, dan wil ik begin Maart mijn visum gaan valideren. Nu hebben ze nog een paar discount tickets, 800 euro retour, met singapore airlines... Ik heb niet meer zoveel geld, waardoor deze 300 euro verschil echt enorm zou helpen, alleen straks krijg ik weer geen visum (heb ik wel een vakantie) en wel een ticket (zou niet de eerste keer zijn). Ik weet natuurlijk niet wanneer ik de uitslag krijg van visum en gezien het beperkte aantal plaatsen nog, is de kans groot dat er tegen die tijd geen discount tickets meer zijn! ARRRRGGHHHH!

Ow dilemma, dilemma. Ik zat even vluchten te bekijken naar Australie, voor rond Maart. Mocht ik mijn visum krijgen, dan wil ik begin Maart mijn visum gaan valideren. Nu hebben ze nog een paar discount tickets, 800 euro retour, met singapore airlines... Ik heb niet meer zoveel geld, waardoor deze 300 euro verschil echt enorm zou helpen, alleen straks krijg ik weer geen visum (heb ik wel een vakantie) en wel een ticket (zou niet de eerste keer zijn). Ik weet natuurlijk niet wanneer ik de uitslag krijg van visum en gezien het beperkte aantal plaatsen nog, is de kans groot dat er tegen die tijd geen discount tickets meer zijn! ARRRRGGHHHH!
Hmmmm lastiggg!!!! 800 euro retour is echt heeeeeeeeel weinig! Of is dat zonder belasting??
Ik gok dat een annuleringsverzekering niet uitbetaald als je wilt annuleren omdat je visum niet door is gegaan... Je altijd je verz kunnen bellen om toch te vragen (als je doorlopende hebt)..

Het is inclusief taxes en surcharges en dus inderdaad erg goedkoop. Een verzekering gaat het niet dekken als de visum aanvraag niet doorgaat.

Het is inclusief taxes en surcharges en dus inderdaad erg goedkoop. Een verzekering gaat het niet dekken als de visum aanvraag niet doorgaat.
Ooh lastige keuze zeg.. Pfff :confused:o_O:eek:
En omdat het een aanbieding is heb je natuurlijk ook geen optie om zoveel tijd vantevoren nog te cancellen enzo...?
Ja meis, de keuze is echt aan jou. Ik zou ook echt niet weten wat ik in jouw situatie zou doen :(.

By the way..

Ik had een paar weken terug zo'n zelfde (maar veel kleinere schaal!) dilemma met een ticket in de aanbieding naar Brisbane. Moest in 1 minuut bedenken of ik het wilde boeken of niet, en ben er voor gegaan! Of het een goede keuze was? Dat weet ik nog niet.. Ik vlieg 17 dec naar Brisbane, dus we zullen zien of het allemaal goed uit gaat pakken. Maar soms moet je gewoon in het diepe springen (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard).

Ja ik weet het. De vraag is vooral; als ik geen visum krijg, vind ik het dan fijn om toch twee weken naar Australie te gaan... Ik weet niet in hoeverre mijn aanvraag nu afgewezen kan worden en hoelang het duurt eer ik (nu ik alles heb opgestuurd en de medicals heb gedaan) wat hoor van mijn CO. Het is wel heeeeuuuuulllll verleidelijk nu een ticket te kopen, zo goedkoop.

En wat betreft in het diepe springen. Ik heb al twee keer een tickets geboekt en kreeg telkens geen visum... Ik ben gewoon bang dat het nu weer op niks gaat uitlopen...

Ja ik weet het. De vraag is vooral; als ik geen visum krijg, vind ik het dan fijn om toch twee weken naar Australie te gaan... Ik weet niet in hoeverre mijn aanvraag nu afgewezen kan worden en hoelang het duurt eer ik (nu ik alles heb opgestuurd en de medicals heb gedaan) wat hoor van mijn CO. Het is wel heeeeuuuuulllll verleidelijk nu een ticket te kopen, zo goedkoop.

En wat betreft in het diepe springen. Ik heb al twee keer een tickets geboekt en kreeg telkens geen visum... Ik ben gewoon bang dat het nu weer op niks gaat uitlopen...
Wanneer loopt de actie af? Is er nog genoeg tijd om maandag met je CO te bellen en je dilemma te bespreken? Misschien kan hij/zij wel wat prijs geven over de kans dat het allemaal op tijd rond is..

De actie loopt tot 21 November. Als ik mijn visum krijg, dan is het allemaal wel op tijd rond denk ik. Tenminste ik ga er vanuit dat als je een CO hebt en alle informatie is opgestuurd, dat het dan geen drie maanden meer duurt voordat je iets hoort. De voornaamste twijfel zit hem in het wel/ niet krijgen van het visum...

Last edited:
Hmm, snap dat je niet staat te springen om naar OZ te gaan als je net daarvoor gehoord hebt dat je visum niet door gaat (waar we natuurlijk niet vanuit gaan!)

En 800 euro is wel heel cheap zeg!

Ik ga er nog even een nachtje over slapen. Het is toch wel erg aanlokkelijk... Dus ben geneigd te boeken, maar (daar komt die vervelende maar weer om de hoek kijken).
Op zich vind ik een vakantie naar Australie helemaal niet vervelend, ook als ik geen visum krijg... Ik heb ook een rekensommetje gemaakt van de hostel kosten/ overige verblijfskosten en reiskosten (voor twee weken, langer is financieel momenteel even niet haalbaar) en dan heb ik eigenlijk deze korting wel nodig, om in Maart weg te kunnen. Anders wordt het gewoon heel krap. Als ik een visum krijg, wil ik ook echt graag in Maart weg...
Nu ben ik alleen bang dat het dan weer misgaat. Als ik mijn visum niet krijg, heb ik alsnog een lekkere vakantie (einde van de Hollandse winter, dus dan is 2 weekjes Australie echt geen straf...). Maar stel dat ik over drie maanden nog niks van mijn CO heb gehoord, ondanks dat alles is opgestuurd. Ik heb daarna geen geld om nogmaals te gaan (ter validatie). Dat wordt dan mijn grootste angst als ik nu ga boeken. Ik weet dat de kans klein is dat ik over drie maanden niks heb gehoord, maar de Australische Immigratie dienst heeft me inmiddels wel een beetje bang gemaakt. Ik heb inmiddels twee maal een reis geboekt ivm visum en elke keer is dat nog mis gegaan. Sjah, dan wordt je toch iets voorzichtiger, zelfs met een gevoel van BOEKEN!!!!! Ik had overigens al bijna geboekt, maar mijn twijfelachtige verstand heeft me vooralsnog tegen gehouden.
Mijn gevoel zegt: boeken, lekker naar australie gaan, met permanent of vakantie visum.
Mijn verstand geeft angst signalen af: straks heeft je Case Officer vier maanden nodig om alles na te kijken, of je krijgt wederom toch geen visum (maar die laatste is dan eigenlijk een minder grote angst voor dit probleem, omdat ik dan alsnog lekker van het mooie WA kan genieten)...
Dus ik ga er een nachtje over slapen, of er een nachtje niet over slapen!

Ik heb trouwens ook al nachtmerries gehad over de Medische test. Je kon namelijk op internet zien hoelang het nog zou duren eer je bloed onderzoek afgerond was en hoe dat eruit zag. Nu schoten mijn bloedwaardes alle kanten op. Uiteindelijk bleek dat, in mijn droom, om de temperatuur van mijn bloed te gaan. Dat was te koud, maar 3 a 4 graden (en ja, ik leefde nog gewoon...). Ik wist niet of dit zou betekenen dat ik mijn visum niet zou krijgen, daar er alleen op HIV getest werd. Ik vond eigenlijk dat het dus niet van invloed mocht zijn, maar het stond wel beschreven.

Aii Catkin, wat een dilemma inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je inmiddels wat angst hebt voor de rare capriolen die de immigratiedienst uit kan halen. Is er een mogelijkheid om een optie op dat ticket te nemen? Zodat je wellicht wat extra bedenktijd scoort en ondertussen wellicht al meer info van je CO losgepeuterd krijgt? Sterkte en succes met beslissen!

Dilemma inderdaad... Heb je er al over kunnen nadenken? Hopelijk kun je zoals Tamaria zegt een optie nemen (volgens mij had Gwen dat ook gedaan). Stel dat het bericht langer duurt van de CO (met de grant natuurlijk), heb je dan genoeg geld om nog een keer te gaan om te valideren? Succes! en ook genieten van de kleine stapjes die je nu weer maakt, soms komt je hoofd overvol te zitten met al die emigratie perikelen...

Ik heb besloten te gaan boeken. Ik wil hoe dan ook een vakantie... Visum of niet en Perth is nooit een straf (lekker naar Fremantle, het strand, Rottnest etc). Het moet, denk ik, wel heel vreemd lopen wil ik binnen nu en drie maanden niks horen... Mocht ik over een maand nog niks hebben gehoord, kan ik altijd contact opnemen met mijn CO om te vragen of ik voor 3 Maart iets kan horen. Maar ik lees bij veel mensen dat ze na het hebben van een CO en het opsturen van de gegevens toch eigenlijk wel vrij snel antwoord hebben!
Dus vertrek ik lekker op 3 Maart naar Perth. Helaas laten mijn financiën het niet toe om lang te gaan, waardoor ik alweer op 17 Maart terug vlieg. Maar toch. Heerlijke vakantie in het vooruitzicht.

Last edited:
Back