Catkin's nieuwe weg naar Australië

Nee, maar had alleen een lege schoen gezet. Heb nu nog geen wortel in huis, maar zal vanavond tijdens het oppassen een mooie tekening maken. En een bakje water neerzetten voor het paard. Als dat niet helpt, morgen de wortel erbij :) En misschien moet ik een virtuele schoen zetten, plaatje van de schoen naar mezelf mailen en dus in mijn mailbox zetten. Dan krijg ik misschien een mailtje in mijn schoen in de mailbox ;)

Het is inderdaad de combinatie: Schoen+Wortel+Water+Tekening+Minimaal 2 liedjes heel hard zingen=kado in schoen de volgende dag. Gegarandeerd succes, werkt voor mijn kinderen altijd, je moet er tenslotte wel wat voor doen. Zou dit trouwens pas op 4 december doen, want anders krijg je alleen een chocolade letter... :)

Blijkt wel weer hoe onpopulair sinterklaas is in Australië. Schoen+ Wortel+ tekening+ mandarijnen+ appel+ water+ drie liedjes en geen cadeau en al helemaal geen uitslag rondom visum... Ik hoop nog op deze week, want ben het wachten nu al zat! Haha ja en dat 2 weken na de medicals al. Die 5,5 jaar waren niks vergeleken bij dit wachten. Hoe langer het duurt, hoe meer ik kansen zie dat ze het visum NIET verstrekken, hoe meer ik het visum WEL wil, dus nee niet echt goed voor mijn gemoedsrust. Afgelopen maand is mijn leven dan ook erg upside down komen te staan (maar ja voor down under, dus wat dat betreft...).

Daarnaast merk ik groot verschil met 7 en 5,5 jaar terug qua beleving, vooral bij anderen. Waren toen mensen redelijk snel aan het idee gewent en leefde mee, heb ik nu het idee er meer alleen in te staan. Ik vind zelf niet heel veel verandert in mijn leven, maar schijnbaar vinden de mensen om me heen dat ik nu een stabieler leven heb opgebouwd dan dat ik destijds had, waardoor het toch zonde is om je leven weer helemaal opnieuw elders op te starten. Mensen zien nu meer de onpraktische kant, terwijl ik nieuwe mogelijkheden zien, die zij eerder ook zagen. Mensen zeggen nu: "goed want dan krijg ik de kans je om te praten dan je niet gaat" of "ow maar je wilt dan ook nog echt gaan?" Je zou denken dat ze erop voorbereid zijn. Ik ben altijd eerlijk geweest in het door laten lopen van mijn visum. Schijnbaar is een derde mogelijkheid er net een teveel en waarschijnlijk moet ik ze meer tijd geven om eraan te wennen. Ditmaal weten mijn collega's ook van niks, dus ook daar kan ik het niet met ze overhebben. En veel mensen die ik op dit forum ken, zijn juist de mensen die al lang en breed in Australië zitten, waardoor je daar ook niet even snel mee afspreekt, om even mensen te spreken die wel positief tegenover een eventuele omslag in het leven staan.
Al met al voel ik me momenteel dus even meer alleen staan in mijn hele visum/ emigratie proces, terwijl ik nu ook juist meer dan ooit de spanning voel of het ditmaal dan wel of weer niet gaat lukken. Het is dan ook een laatste kans.
Dus hopelijk snel de uitslag (en hopelijk ditmaal positief), dan in Maart naar Australië en daarna wordt alles in ieder geval duidelijk voor mijn omgeving, waar mijn toekomst zal liggen...

Nog meer reden om naar de borrel in A'dam te komen ;) Allemaal mensen die deze omslag in je leven volledig begrijpen en onderschrijven!

Hopelijk reageren ze snel ook wat positiever in je directe omgeving!

Succes

De 8ste kan ik niet (als de borrel ws is) ik werk dan van 16.00 tot 20.00 en kan dat niet verzetten. Zondagen werk ik vaak en zijn voor mij vaak lastig.

Hee Fem,

Wat vervelend om te horen dat je er nu zo alleen in staat voor je gevoel :-(
Mijn fam dacht ook dat mijn oz plannen in het verleden lagen na mijn stage en waren ook niet happy toen ik ineens aankondigde toch weer te willen gaan. In mijn geval had het gewoon even wat tijd nodig voor hun om eraan te wennen. Daarna was iedereen wel steunend. Hopelijk heeft het bij jouw fam en vrienden ook gewoon even tijd nodig.
Sterkte! Xxx

Je bent iemand die volgens mij enorm sterk in haar schoenen staat, dus heb vertrouwen in jezelf, want zowel een positieve als een negatieve uitslag is in dit geval een definitieve uitslag. Maar de eeuwige optimist hier duimt voor een positieve uitslag op heel korte termijn voor je :)

Jeetje Femke! Wat een verhaal! Ik kom eigenlijk bijna nooit meer hier en ben van niks op de hoogte maar wat was ik verrast jou weer te 'zien' en je waanzinnige nieuwe update te horen! Gekkehuis! rollercoaster back into town hey?
Nou moet ik toch maar eens vaker hier komen lezen ;-) Heel veel succes gewenst meid, ik hoop van harte dat je straks mag kiezen waar je wilt wonen. Xxx Ingrid

Jeetje Femke! Wat een verhaal! Ik kom eigenlijk bijna nooit meer hier en ben van niks op de hoogte maar wat was ik verrast jou weer te 'zien' en je waanzinnige nieuwe update te horen! Gekkehuis! rollercoaster back into town hey?
Nou moet ik toch maar eens vaker hier komen lezen ;-) Heel veel succes gewenst meid, ik hoop van harte dat je straks mag kiezen waar je wilt wonen. Xxx Ingrid

Thanks @skippie !!! Hopelijk gaat met jullie alles goed daar down under. Leuk je weer even op dit forum te zien :)!

Oh, en too bad dat je je nu alleen voelt staan. Nu net dat het voor jou as 'now or never' voelt... Hoop dat het een beetje omdraait en anders kom je hier maar een keer een bakkie doen (asl je ooit in de buurt van dit gat komt)

He Catkin, je staat zeker niet alleen!
Alleen sommige mensen denken vanuit hun eigen positie en zouden nooit hun droom naleven. En wat op de achtergrond natuurlijk meespeelt is dat ze je liever lekker dichtbij willen houden.
Wij laten ook twee goede banen en een heerlijk huis achter voor een onzeker bestaan in Australië. Maar we leven maar een keer en net als veel anderen op dit forum: je wilt geen spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt. Just go for it!

He Catkin, je staat zeker niet alleen!
Alleen sommige mensen denken vanuit hun eigen positie en zouden nooit hun droom naleven. En wat op de achtergrond natuurlijk meespeelt is dat ze je liever lekker dichtbij willen houden.
Wij laten ook twee goede banen en een heerlijk huis achter voor een onzeker bestaan in Australië. Maar we leven maar een keer en net als veel anderen op dit forum: je wilt geen spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt. Just go for it!

Ik ben het hier heel erg mee eens. Ik herken ook veel in wat je zegt Catkin en het is een lastige situatie. Jouw droom is niet andermans droom dus helemaal begrijpen zal misschien niet altijd lukken voor iemand die naast je staat, maar op den duur denk ik wel dat mensen eraan wennen en zich erbij neerleggen. Kom op, denken ze echt dat ze jou kunnen "ompraten" na al die tijd hard werken en wachten?? als dit niet iets is wat je echt zou willen, had je het niet gedaan natuurlijk. Maar het is wel fijn om te weten dat er mensen zullen zijn die je gaan missen en die niet willen dat je weggaat. Zolang ze maar wel bijdraaien en je uiteindelijk gaan steunen in je avontuur!

Ik hoop dat je niet al te lang nog hoeft te wachten, en vooral hard blijven doorzingen!!

Dit begint inderdaad een beetje een reunie topic te worden. Maar is ook wel gezellig, om alle mensen uit die goede oude tijd weer eens terug te zien (al is het maar alleen online).
Helaas, gister weer sinterklaasliedjes gezongen, maar nog steeds niks in mijn schoen (of mailbox). Vandaag had alles binnen moeten zijn (31 Oktober mail van CO en 28 dagen om alles aan te leveren), dus morgen kan ze mijn dossier doornemen en mailen (alhoewel ik elke dag om 9.00 denk dat ze dan morgen kan mailen, behalve op vrijdag en zaterdag). Alles is ook allang opgestuurd en ontvangen. Lees dat veel mensen binnen twee weken bericht hadden, nadat alles opgestuurd was, maar bij mij duurt alles lang... Waarschijnlijk is prioriteit 5, ook bij het al dan niet toekennen van visa de minst belangrijke stapel, dus wellicht ook nu nog even wachten. Of het is een te groot schoencadeau en het wordt 5 december... Echter andere topics, waar mensen niet zolang hoeven wachten bieden hoop en dus is elke ochtend toch weer spannend! En dus wachten we ongeduldig door. Het is lastig, omdat ik plannen wil maken voor de toekomst, hier of daar. Ik was hier net bezig een nieuwe toekomst voor mezelf te maken. Maar verder gaan met mijn eigen (coaching en trainings) bedrijfje opzetten hier, heeft geen zin als ik wil gaan emigreren. Dus worden dingen weer "on hold" gezet, zoals ik van 2006 tot 2010 een gedeelte van mijn leven "on hold" zette (ik ging immers emigreren). Vanaf 2010 juist weer bewust in het heden gaan leven, niet meer alleen toekomst gericht, nu word ik weer terug geworpen op het nemen van beslissingen voor de toekomst. Hopelijk is het voor een goed doel. Ik vind het allemaal helemaal niet erg als ik wist dat ik mijn visum zou krijgen, haha. Maar de onzekerheid dat maakt het momenteel lastig. Niet weten of je door moeten gaan met het opzetten van je bedrijfje, niet weten of je je weer kan gaan oriënteren op leven in Australië. Niet weten... Voor iemand die altijd graag de controle wil een moeilijk begrip :)
Gister gaf mijn moeder wel aan dat ze "dus nog steeds moest duimen". Ik denk dat zij wel weet dat de kans, mocht ik een visum krijgen, groot is dat ik werkelijk ga. Ik heb natuurlijk ook al 2x eerder afscheid genomen van iedereen, met het plan mijn toekomst in Australië op te bouwen en ben hier ook al 7 jaar mee bezig! Dus mijn familie weet hoe het is, afscheid nemen. Al kwam ik tot nu toe altijd terug, wegens visum problemen. Ik begrijp ook wel dat zij, na al die jaren, niet meer op deze stap gerekend hadden en dat zij ook moeten wennen aan het feit dat er wederom een kans inzit dat ik vertrek. Als puntje bij paaltje komt, mocht ik uiteindelijk echt een visum krijgen, weet ik wel dat ze me zullen steunen (ze hebben ook geen keus;)). Bepaalde vrienden, ik weet niet hoe zij uiteindelijk zullen reageren. Anderen zullen ongetwijfeld wellicht meer interesse tonen als ik mijn visum eenmaal heb, of als ik eenmaal weet welke keuze ik wanneer ga maken. Ik denk dat dit vooral gewoon even een lastige periode is, waarin het fijn was geweest als mensen meer steunend waren geweest. De laatste kans, dus ook extra spannend of het lukt of niet...

En anders inderdaad dit forum stalken! Hier begrijpen mensen beter dan wie dan ook de plannen, de stres van het wel/ niet krijgen van een visum, de moeite die je ervoor moet doen etc.

Back