Catkin's nieuwe weg naar Australië

Iedere keer wanneer ik op het forum kom, is dit nu het eerste draadje dat ik controleer... Ik hoop en duim zo met je mee!!!! Het MOET gewoon lukken, ik zie geen enkele reden om geen visum te krijgen, dus we bidden en hopen gewoon nog even verder, kop op meid, geloof mij nou maar, volgende week heb jij een visum!!!

Blijf geloven!!! Ook in Sinterklaas natuurlijk.
Kan me voorstellen dat het soms ook wrang moet zijn te lezen hoe gladjes het bij anderen lijkt te gaan.

Het is in ieder geval super fijn dat iedereen met me mee hoopt :up:. Helaas ook vandaag geen mail. Het is vooral zo vervelend dat ze geen uitspraken doen over wanneer je iets kan horen. Zou graag mijn CO even mailen, om in ieder geval te vragen wanneer zij verwacht dat ik iets hoor. Dat maakt het plannen en wachten toch wat overzichtelijker. Er staat alleen echt specifiek beschreven dat deze mailtjes niet worden beantwoord. Ik vind dat dan wel weer vervelend, na 5,5 jaar ineens weer omschakelen en niet weten waar je nu goed aan doet (verder je leven hier opbouwen, of oriënteren op een leven in Australië). Ik zou dan toch graag een timeframe hebben waarin staat wanneer ik ongeveer een antwoord kan verwachten, of ben ik dan gewoon een controlfreak?! :D

Toen ik mijn documenten opstuurde naar mijn CO (ik heb dit twee keer via de email moeten doen) kreeg ik steeds een automatisch bericht terug waarin stond dat dit bericht gold als een bevestiging van ontvangst van mijn documenten en dat ze verder ook geen andere bevestiging zouden sturen en idd dat mailen met de vraag "is het binnen??" niet zou worden beantwoord. Maarrrrr... er stond ook in dat automatische bericht dat er binnen 7 werkdagen een reactie zou komen. Heb jij niet zo'n bericht gekregen? Is het al meer dan 7 dagen bij jou? ik geloof het wel... maar weet het niet zeker...

Ik begrijp heel goed dat je gewoon wil weten wat je kan verwachten, zeker na jarenlang hiermee te zijn bezig geweest. Je bent dan geen controle freak, je wil gewoon weten waar je aan toe bent! Ik hoop ook met je mee dat je snel bericht krijgt!

Na de mail nogmaals gelezen te hebben heb ik inderdaad deze zin gevonden; If your General Skilled Migration (GSM) visa application has already been allocated to a case officer for assessment, we will respond within seven (7) working days.

Misschien geld dit alleen voor vragen? Ik heb toch mijn CO voor de zekerheid maar even gemaild, want anders ga ik me wel echt een beetje zorgen maken... Ik wil ze liever niet teveel lastig vallen, maar wil wel ook duidelijkheid haha :DEn ja, ik weet het, ik ben een beetje neurotisch aan het worden :confused::cool::p En als ze niet reageert dan weet ik dat ze het niet gewaardeerd heeft dat ik toch een mailtje heb gestuurd om deze reden ;)

Last edited:
ZINGEN, ZINGEN, ZINGEN, ZINGEN... Ligt er morgen een visum in je schoen!!!! Hoop ik....

hmmmm, geen visum voor pakjesavond dus... nou, dan gaan we nu met z'n allen gewoon duimen voor een heeeeel vroeg kerst kadootje...

Wow, ben even een paar weekjes niet op het forum geweest en nu dit! Ik hoop zo dat je zeer binnenkort wat (positiefs ;)) hoort, want dit is gewoon niet te doen. Hoor je eindelijk iets, krijg je weer hoop, laten ze niks van zich horen. Ik duim voor je!! Als er iemand recht heeft op 'n visum ben jij het wel!

Het blijft akelig stil aan de kant van mijn CO... Dus ik dacht, ik kijk even online (niet dat ik had verwacht dat daar dan een uitslag zou staan, maar goed). Om je status te kunnen bekijken moet je een account aanmaken, met je gegevens (paspoortnummer, trn etc), dat is nieuw sinds 6 december. Dus ikheb dat 3x geprobeert, krijg ik telkens de melding dat ze op deze gegevens geen aanvraag kunnen vinden. Voor afgeronde aanvragen kunnen geen accounts meer aangemaakt worden, maar ik heb nog niks gehoord en kan er dus vanuit gaan dat mijn aanvraag niet is afgerond. Als ik een visum moet kiezen, staat skilled er wel bij, met een aantal nummers, maar het oude 175 nummer, waaronder mijn aanvraag nog valt staat er ook niet meer bij. Nou ja, vaag allemaal. Ben benieuwd wat het gaat worden, maar ben er wel een beetje klaar mee (met al het wachten enbhet feit dat het dan weer niet lukt om een account te maken etc).

Of je hebt het visum al wel en hebben ze een mailstoring gehad net op de dag dat ze je dit nieuws wilde meedelen. Dat was tenminste bij ons het geval. Ik kreeg toen bericht dat ik opgenomen was in de Skills Matching Database (totally useless als je het mij vraagt) en dat was vreemd als je nog geen bericht had gehad van je CO. Dus er toch maar een telefoontje aan gewaagd toen, waarna bleek dat ik het visum al een tijdje in bezit had (zat toen een week of drie tussen).

Nou ja voor the fun of it (die moet ik geloof ik weer even terug vinden..) heb ik zowel een mailtje gestuurd naar het algemene e-mail adres (hoe het zit dat ik mijn aanvraag niet in mijn account kan zetten) als aan mijn Case Officer (of zij ook verder kan gaan met het afronden van mijn visum op het moment dat het niet in mijn ImmiAccount staat, terwijl zij eerder al wel al mijn documenten heeft gehad).
Gezien de feestdagen die eraan komen, zal alles ook wel weer vertraagd worden. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor. Daar gaat mijn voornemen om zo min mogelijk contact op te nemen...
Nou vandaag verder maar weer loslaten. Lekker shoppen en eten in Haarlem en vanavond even genieten bij een concert van Miss Molly and Me.

Pfff, wel een beeeeeeeeetje vervelend. Kan me die periode ook nog wel herinneren. Wat een knudde tijd, en tegelijk zo vol verwachting... :rolleyes:

Het is meinmiddelsgelukt een account aan te maken. Ik weet alleen niet of ik nu ook bepaaldedocumenten in ditsysteem moet hangen of niet. Zou dat iets zijn waarvoor ik bij mijn CO moet zijn (om te vragen of en welke gegevens in in ImmiAccount moet zetten) of zou dit bij een centraal iemand nagevraagd moeten worden?

Catkin,

Ik zou het lekker rustig houden als ik jouw was. Mocht je CO je visa goedkeuren dan krijg je vanzelf een e-mailtje. Een account aanmaken zal weinig zin hebben want mocht die status veranderen naar grant krijg je vanzelf ook een e-mailtje.

Ik zou me niet te druk maken als ik jouw was. Je CO vraagt niet voor niets medicals. Het zijn gewoon de laatste loodjes. Enja, het is frustrerend als je er bijna bent en alles hebt gegeven wat je CO heeft gevraagd en dat er dan geen reply komt... Het komt goed!!!

Ik zou lekker doen wat goed voelt voor jou Catkin! Ik begrijp het als je onrustig wordt, dus geef je groot gelijk dat je een mailtje stuurt. Waarschijnlijk heeft jouw CO alle documenten al die ze nodig hebben daar, maar zit jouw aanvraag nog in een oud systeem ofzo, je hebt immer al zo lang geleden die aanvraag gedaan en dat het daarom wat langer duurt (zou kunnen toch? ;))

Je hebt genoeg mensen die voor je duimen, dus het gaat gewoon lukken! Sterkte met de onzekerheid, maar probeer lekker te genieten van andere dingen (makkelijk gezegd.. maar toch)

72 pagina’s (een ruim 7 jaar durend visum traject) samengevat…

Het begin van een lange, lange weg…
23-08-2006: eerste bericht in dit topic
03-10-2006: Skills Assessment opgestuurd AIWCW
14-10-2006: IELTS gedaan (behaald met 7, 7, 6 en 8)
04-11-2006: Positieve Skills assessment AIWCW (Welfare Work)
21-11-2006: Visum aanvraag verstuurd
09-02-2007: VOG opgestuurd
09-03-2007: Xray gedaan en bloed geprikt
16-03-2007: Medicals afgerond bij panelarts
13-09-2007: Visum afgekeurd, 3 maanden tekort aan werkervaring volgens DIAC (vreemd!)

01-07-2008: Een nieuwe poging; tweede visum aanvraag voor Skilled Independent

Vanwege de economische crisis beland mijn aanvraag ergens onder het stof! Dus een andere route proberen, namelijk via een State Sponsorship.
17-04-2009: Skills Assessment AASW (Social Work) opgestuurd voor state sponsorship VIC.
05-07-2009: Negatieve uitslag Skills assessment Social Work.
De verschillende staten sponsoren geen Welfare Workers en ik kom niet in aanmerking als Social Worker, dus maar weer wachten op het skilled independent visum, waarvan de aanvraag nog steeds op een schap onder een dikke laag stof ligt en waarvan ik een aantal keer bericht krijg dat het allemaal meer en meer vertraging op gaat lopen….

Dan ineens, 5 jaar en 4 maanden na het indienen van mijn tweede visum aanvraag: 31-10-2013: Vraag vanuit mijn Case Officer voor een VOG en medicals

05-11-2013: VOG geleverd gekregen en gemaild naar mijn CO, samen met Form 80.
14-11-2013: Medicals gedaan in Amsterdam
11-12-2013: Visa Grant

De toekomst ligt weer open…
03-03-2014 t/m 17-03-2014: Validatie- vakantie Perth

Ok, nou kan het natuurlijk niet ineens helemaal goed gaan, dus ik hou een kleine slag om de arm. Ik heb namelijk geen Grant Letter ontvangen via mail. Op mijn ImmiAccount zie je staan: last updated 11-12-2013 en achter mijn naam staat "granted". Verder staat er een Grant Letter op, maar als ik die wil openen, staat er dat er een error en dat er geen grant letter is voor deze persoon om te openen. Mijn CO neemt de telefoon niet op, dus ik blijf een beetje voorzichtig, maar dat er staat "granted" achter mijn naam en "finalised" bij status biedt toch wel hoop, toch?

Dat biedt zeker hoop! Naar mijn idee kunnen we je feliciteren!!
Probeer het bestandje later op de dag nog eens te openen. Wellicht is het gewoon nog niet ge-upload.

Maar super dat het nu afgerond lijkt te zijn! Dit moet wel heel onwerkelijk voelen na al die jaren!
Gefeliciteerd! Want ik ben ervan overtuigd dat je binnen bent :) Enne... veel succes met het vervolgtraject: inpakken e.d. :) :)

Groetjes,
Janka (die al een tijdje stilletjes, maar geinteresseerd meeleest :) )

Back