Catkin's nieuwe weg naar Australië

Zo, ik ben er even helemaal klaar mee :(. Sta ik extra vroeg op, bel ik eerst het nummer op de brief van mijn CO. Er wordt weer niet opgenomen. Wederom mijn casenumber, telefoonnummer, vraag en e-mail adres ingesproken, net als een paar dagen geleden. Het centrale nummer gebeld. Sta ik 20 minuten in de wacht, stopt mijn telefoon (ik heb alleen een mobiel, dus dat gaat snel qua kosten) ermee, omdat mijn bel bundel op is. Waardeer ik zo snel mogelijk op, bel ik terug, is het kantoor gesloten. Dus nog steeds geen duidelijkheid :mad:. Ben er nu echt wel even helemaal klaar mee. Alle tijd, geld en moeite die je erin steekt en de onduidelijkheid die blijft. Bah. Waarom kunnen ze niet voor een keer gewoon duidelijkheid verschaffen en de laatste fase van de afhandeling van mijn traject goed laten verlopen? Maar ja, schijnbaar kan dat niet in mijn aanvraag.
Maar goed, ik ga snel verder, moet zo ook nog tot 23.30 gaan werken...
Off day!

Last edited:
On day!
Zelfs mijn Case Officer leefde mee denk ik en heeft net, op de valreep, mijn GRANT letter gestuurd :):):):up::up::up:
Nu is het definitief. Ik heb mijn skilled independent visum binnen!!!
Ik moet voor 19 november 2014 binnen zijn geweest en heb tot uiterlijk 11 december 2018 de tijd om binnen te komen!!!
Raak ik dan nu al mijn mee-levers kwijt???
Bedankt allemaal voor het mee-leven! Aangezien ik tot laat en heel het weekend werk, geen groot feest, maar klein feestje in mezelf.
@Sacha : trek de champagne maar open :)

Wow Catkin, het is het wachten allemaal waard geweest! Gefeliciteerd! En natuurlijk horen we nu nog graag wat je gaat doen. Volg je hart!

:D haha nou, op de valreep dan toch nog! Gefeliciteerd!
't is me wat ;)

Raak ik dan nu al mijn mee-levers kwijt???
Ermmm, nee wat mij betreft niet. Het lijkt me best heftig waar je nu zit. Gelukkig heb je een validatietrip geboekt, dat zal een mooi moment zijn om nog eens goed na te denken (en te voelen) waar jouw toekomst gaat liggen.
Maar nu eerst een (klein) feestje. Na al die tijd heb je iets bereikt! Wat je ermee gaat doen komt later wel

fijn weekend :)

Congratulations-003.gif

Yes!!!!! Gefeliciteerd!! Wat een ontlading! Je meelevers raak je niet kwijt hoor, ik denk dat we allemaal in staat zijn om nu een feestje voor je te organiseren. Geniet ervan meid!

Yes!!! .... Nu plannen maken.... en nadenken en genieten van de mogelijkheid om naar je hart te luisteren...
Het lijkt me wel erg moeilijk, het was zo'n lange, lange weg naar waar je nu bent aangekomen..

Geweldig nieuws! Van harte! Geniet van deze dagen, hoewel het je af en toe ook wel even bij de keel zal grijpen....!
groetjes van Marja

72 pagina’s (een ruim 7 jaar durend visum traject) samengevat…

Het begin van een lange, lange weg…
23-08-2006: eerste bericht in dit topic
03-10-2006: Skills Assessment opgestuurd AIWCW
14-10-2006: IELTS gedaan (behaald met 7, 7, 6 en 8)
04-11-2006: Positieve Skills assessment AIWCW (Welfare Work)
21-11-2006: Visum aanvraag verstuurd
09-02-2007: VOG opgestuurd
09-03-2007: Xray gedaan en bloed geprikt
16-03-2007: Medicals afgerond bij panelarts
13-09-2007: Visum afgekeurd, 3 maanden tekort aan werkervaring volgens DIAC (vreemd!)

01-07-2008: Een nieuwe poging; tweede visum aanvraag voor Skilled Independent

Vanwege de economische crisis beland mijn aanvraag ergens onder het stof! Dus een andere route proberen, namelijk via een State Sponsorship.
17-04-2009: Skills Assessment AASW (Social Work) opgestuurd voor state sponsorship VIC.
05-07-2009: Negatieve uitslag Skills assessment Social Work.
De verschillende staten sponsoren geen Welfare Workers en ik kom niet in aanmerking als Social Worker, dus maar weer wachten op het skilled independent visum, waarvan de aanvraag nog steeds op een schap onder een dikke laag stof ligt en waarvan ik een aantal keer bericht krijg dat het allemaal meer en meer vertraging op gaat lopen….

Dan ineens, 5 jaar en 4 maanden na het indienen van mijn tweede visum aanvraag: 31-10-2013: Vraag vanuit mijn Case Officer voor een VOG en medicals

05-11-2013: VOG geleverd gekregen en gemaild naar mijn CO, samen met Form 80.
14-11-2013: Medicals gedaan in Amsterdam
11-12-2013: Visa Grant

De toekomst ligt weer open…
03-03-2014 t/m 17-03-2014: Validatie- vakantie Perth

Ok, nou kan het natuurlijk niet ineens helemaal goed gaan, dus ik hou een kleine slag om de arm. Ik heb namelijk geen Grant Letter ontvangen via mail. Op mijn ImmiAccount zie je staan: last updated 11-12-2013 en achter mijn naam staat "granted". Verder staat er een Grant Letter op, maar als ik die wil openen, staat er dat er een error en dat er geen grant letter is voor deze persoon om te openen. Mijn CO neemt de telefoon niet op, dus ik blijf een beetje voorzichtig, maar dat er staat "granted" achter mijn naam en "finalised" bij status biedt toch wel hoop, toch? [/quote

Zou het dan toch eindelijk gebeuren. heel veel success :up::up:

Back