Catkin's nieuwe weg naar Australië

Mooi en gevoelig geformuleerd. Erg begrijpelijk ook. Als je echt iets wilt, is alles daaraan ondergeschikt. Met een heldere focus kun je recht op je doel afgaan. Maar als dan blijkt dat het doel niet bereikbaar schijnt te zijn, stort er een stukje van je pad in.

Dat is meteen ook een goed argument om niet je hele leven in te richten voor dat doel. Je leven 'on hold' zetten voor de droom. Voor iedereen die met het vraagstuk zit wat de droom je waard is, is het goed ook dit aspect mee te nemen in de overwegingen. Een goed alternatief is, heb ik ontdekt, het duidelijk afbakenen van de offers. Sparen? Prima, maar voor een vaste periode. Dingen uitstellen? Ook goed, maar hou er rekening mee dat het toch een keer moet gebeuren.

Emigreren... Pff, het is een grote stap. Loskomen van de oude situatie is daarbij misschien wel het moeilijkste. Komen we weer uit bij die andere forum-term: Emogreren.

Veel geluk met je keuze.
 
Ik denk ook dat de enige manier om de twijfels uit de weg te ruimen is om te gaan. Als je het niet doet hou je eeuwig spijt, en ook al zou het maar tijdelijk zijn heb je toch een kans aangegrepen om je dromen waar te maken. Er is geen goede of foute keuze, maar het feit dat je zo actief bent op het forum zegt mij dat de droom er zeker nog is:rolleyes:. En natuurlijk gaat het gewone leven door, dat gaat vanzelf.. ga lekker genieten nu het kan:D:up:
 
Bij ons sloeg na het eerste enthousiasme ook de twijfel toe. En als je eenmaal gaat twijfelen blijf je twijfelen, want voor elk positief argument om te gaan is er wel weer een negatief argument te vinden om niet te gaan. Uiteindelijk hebben we gekozen voor ons eerste gevoel en dat heeft bij ons goed uitgepakt.
 
Twijfels horen bij het em(o)igratieproces! En dat is maar goed ook, want echt niet alles is in Oz beter, dus wees eerlijk. Wij hebben ook best wel eens getwijfeld of het allemaal de moeite waard is om alles op te zeggen (goede banen/bedrijf/huis) en te gaan. Wij zitten hier nu een half jaar en tot zover kan ik zeggen dat ik zeker blij met met de keuze!
 
Ook na de emigratie heb ik trouwens nog wel eens twijfels gehad, want inderdaad is niet alles beter in Oz. Maar een ding is zeker: Ik kan redelijk inschatten hoe mijn leven in Nederland er uit zou zien als ik niet was gegaan (was ook prima trouwens), maar ik zou dan nooit hebben geweten hoe het leven hier in Australie zou zijn geweest. Als ik twijfelde dacht ik aan alles wat ik anders allemaal zou hebben gemist en aan de mensen die ik nooit zou hebben ontmoet en dan waren de twijfels ook meteen weer weg.
 
Last edited:
Mooi geschreven Catkin! Moeilijk met al die twijfels, die zullen altijd blijven omdat we zoveel mooi herinneringen verzameld hebben over de hele wereld. Dat maakt het er niet makkelijk op. Geniet eerst van je mooie vakantie die er aan zit te komen en dan plannen maken (waar die ook heen mogen gaan)!
 
Hoi hoi! Nog anderhalve week en dan ga ik er lekker even tussenuit. Even vier weken genieten van een reis door Thailand en Laos. Ik kijk er enorm naar uit.
Als ik dan terugkom zal de volgende fase voor mij ingaan. Het te koop zetten van mijn appartement. De verkoop zal nog wel even duren dan, maar dan blijf ik de optie openhouden. En als het is verkocht is de kans groot dat ik liever dakloos ben in een warm land dan in Nederland . Maar we gaan stap voor stap en zien wel waar we belanden, mijn traject duurt immers toch al zolang, ooit kom ik ergens uit .
 
Fijne vakantie!! Spannend dat je daarna de eerste stap gaat zetten met de verkoop van je appartement.. Maar eerst genieten van Azië!
 
Het is heerlijk hier in, op dit moment, Laos! Lekker zonnetje, 27 tot 31 graden en super mooie omgeving. Even weg van de sleur in nederland, van het werk en van alle knopen die moeten worden doorgehakt. Ik merk wel dat ik, nu ik hier de rust heb, steeds meer neig richting emigreren. Als ik hier rondloop hoor ik direct mensen praten met het australische accent (en ben dan ook direct enrhousiast), de eerste bar die ik hier zie is de aussie bar en in de supermarkt loop ik allerlei koekjes voorbij zonder ze te zien, maar de timtams heb ik al zien liggen haha. Zonder alles wat bind in Nederland is het misschien ook makkelijker, maar het laat me inzien dat ik nog steeds terug verlang naar dat land ver weg. En ik durfniet te zeggen dat ik er voor altijd blijf, maar ik denk wel dat ik spijt ga krijgen als ik het niet ‘a go' geef. veel hangt natuurlijk af hoe ik daar mijn leven kan opbouwen qua werk, maar ook sociaal leven. Aangezien ik alleen vertrek, is dat denk ik voor mij misschien wel het grootste opstakel, de grootsteuitdaging!
 
Ik ken je niet persoonlijk, maar ik weet zeker dat jij wel op je pootjes terecht komt. En alles heeft tijd nodig, dat ondervind ik ook op dit moment. Vriendschappen opbouwen heeft tijd nodig, maar het komt goed! Vaak via het werk en de buurtjes of via al die lieve mensen die op dit forum zitten :D
 
Als ik naar ons proces kijk zijn we uiteindelijk ook weer uitgekomen op:

  1. She'll be alright
  2. Better to try and fail (by the way, it isn't failing...) than to never try at all
En ja, even weg uit de sleur laat je juist vaak zien wat je echt belangrijk vindt. Als ik hier woon/werk sta ik ook vaak op auto-pilot. Dat gaat ons in OZ uiteraard ook weer gebeuren maar nu is er even iets belangrijks te besluiten dus moet de auto-pilot soms even uit zodat je zelf weer op de instrumenten moet kijken hoe alles er bij staat. En nog belangrijker, ook even uit de cockpit kijken!
 
Ik ken je niet persoonlijk, maar ik weet zeker dat jij wel op je pootjes terecht komt. En alles heeft tijd nodig, dat ondervind ik ook op dit moment. Vriendschappen opbouwen heeft tijd nodig, maar het komt goed! Vaak via het werk en de buurtjes of via al die lieve mensen die op dit forum zitten :D
Woonde je maar wat dichterbij mevrouw!!! Ik zou je zo kunnen vinden met al die kaarsjes voor je raam hihihi! * BIG HUG!!!! * :up:
 
Fijn dat je zo geniet van je vakantie! Ik denk dat je gewoon je hart moet volgen. Wat het sociale leven hier betreft, hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Het is over het algemeen gemakkelijk om contact te maken. Vriendschappen zijn hier wel oppervlakkiger dan in Nederland, daar moet je rekening mee houden. Ik heb via dit forum een aantal hele leuke mensen ontmoet en die vriendschappen zijn me dierbaar. Het feit dat je dezelfde achtergrond hebt (nationaliteit en de ervaring van het emigreren) schept toch wel een bijzondere band.
 
Lekker genieten daar in Azië, klinkt goed! En zoals iedereen hierboven zegt: volg je hart, spring er volop in. Ook al is het voor een paar jaar, het hoeft niet allemaal definitief te zijn. Het leven laat zich toch niet regelen.
Het sociale leven komt vast goed, ik heb zelf daar de beste vrienden gemaakt tijdens mijn 2 1/2 jaar daar.
Zoals afterbang ook zei: She'll be apples!
 
Back
Top