Catkin's nieuwe weg naar Australië

Aangezien ik alleen vertrek, is dat denk ik voor mij misschien wel het grootste opstakel, de grootsteuitdaging!

Heb ik ook gedaan en moet zeggen, dat dat niet altijd meeviel, maar wat anderen ook zeggen: vriendschappen opbouwen heeft tijd nodig.
Ikzelf ben nogal stilletjes uitgevallen, maar kan zeggen, dat ik in de zes jaar dat ik hier nu zit een aantal bijzonder goede vriendschappen heb weten op te bouwen, zowel hier in Whyalla als in (en in de buurt van) Adelaide. Probeer gewoon je NLse hobbies hier weer op te pikken of begin - zoals ik gedaan heb - aan nieuwe dingen.
Je lijkt me niet iemand die thuis achter de geraniums wegkruipt, dus naar mijn idee komt het helemaal goed. Volg je hart. Ga de uitdaging aan :)
 
Zo binnenkort wat makelaars benaderen (alle tips zijn welkom) en dan is de volgende stap mijn huis in de verkoop gooien en dan... weer wachten. Een mens wordt daar goed in ;)
Ik merk dat ik op zich de stap wel wil maken maar vooral opzie tegen de processen in de tussentijd; de stap om je huis te verkopen, om met de dieren aan de slag te gaan. Niet omdat ik de stappen zelf moeilijk vindt, maar omdat ik dat nou gewoon minder leuke stappen vindt! Maar we beginnen er maar aan. Anders kom ik sowieso nergens :D
 
Begrijpelijk....
Uitstellen is een slechte remedie, daar wordt het alleen maar erger van.
Succes met de verkoop en de beestjes!
 
Nou met de beestjes begin ik pas na verkoop huis, want anders zijn inentingen enz niet meer geldig. Misschien dat ik me alleen wat meer ga verdiepen in de regels voor vervoer katten!
 
Ik weet niet hoe het nu is, maar in 2012 vlogen Max en ik met KLM/Malaysia Airlines en toen zat er naast ons een stel met een raskat gewoon in een reismandje. Af en toe werd ie gevoerd en geknuffeld, nooit UIT zijn mandje overigens. Maar dat is toch 12 uurtjes naar Kuala Lumpur. Ik was wel verbaasd. Ligt natuurlijk ook vooral aan het land waar je naar toe reist....
 
Ik weet niet hoe het nu is, maar in 2012 vlogen Max en ik met KLM/Malaysia Airlines en toen zat er naast ons een stel met een raskat gewoon in een reismandje. Af en toe werd ie gevoerd en geknuffeld, nooit UIT zijn mandje overigens. Maar dat is toch 12 uurtjes naar Kuala Lumpur. Ik was wel verbaasd. Ligt natuurlijk ook vooral aan het land waar je naar toe reist....
En met welke maatschappij, dat maakt ook verschil.
 
Zo na weer een poos twijfelen, ook omdat er momenteel veel appartementen in ons gebouw te koop staan, waarvan sommige voor een prijs waarvoor ik echt niet kan verkopen, toch besloten 5 maart te beginnen met het huis verkoop klaar te maken en in de weken erna afspraken te maken met een aantal makelaars!
ik had gehoopt dat de hele goedkope flats inmiddels weg waren, maar helaas. Omdat de huizenmarkt wel weer aantrekt nu maar de gok wagen en hopen dat ik de komende drie jaar mijn huis verkocht krijg! Eerder stonden alle flats te koop voor een extreem laag bedrag, dat begint wel bij te trekken, al is het jammer dat er nog steeds 4 appartementen uit dit gebouw te koop staan... Maar goed, je weet maar nooit en je kan maar beter iets proberen. Zeker in een periode waarin de economie weer aantrekt!
En ook natuurlijk omdat ik hier gewoon de 100 blz wil halen :D.
Australie blijft altijd een speciaal plekje houden. Als het lukt zou het mooi zijn dat ik er voor een paar jaar (of iets langer ;)) zou kunnen wonen. Maar ja, first things first! Huis te koop en 2 april maar weer eens een forum uitje! Daarna zien we wel weer verder... Bye for now...:up:
 
100 pagina's is ook een doel.
Succes met die verkoop.
Ik ken het gevoel, wij zitten ook in die mallemolen.
Maar je doet het nooit voor niks, er is altijd een reward!
CU then.
 
Opknappen werkt altijd. En opruimen natuurlijk.
Het moet fris zijn, en open. Veel vloeroppervlak in het zicht geeft een gevoel van ruimte.
En een goede lichtinval doet ook veel. Dus weg met die trendy donkerbruine muur en een zachte off-white natuurtint terug.
Denk aan de entree. De eerste indruk bepaalt veel.
 
De eerste grote opruiming van mijn huis heb ik vrijdag gehad! Deze week nog even eea opruimen en schoonmaken en dan een paar makelaars benaderen hier in den haag! Dan ben ik benieuwd wat zij gaan zeggen!
 
De eerste grote opruiming van mijn huis heb ik vrijdag gehad! Deze week nog even eea opruimen en schoonmaken en dan een paar makelaars benaderen hier in den haag! Dan ben ik benieuwd wat zij gaan zeggen!
Dat gaat goedkomen. De markt in de grote steden is behoorlijk aangetrokken, dus het zou best wel eens snel kunnen gaan!
Succes!
 
Nou er staan al vier appartementen in mijn complex te koop, waarvan drie voor een prijs waarvoor ik niet kan verkopen, dus dat kan ook nog wel eens tegen vallen :mad:
 
Zo vandaag drie makelaars gemaild om een afspraak te maken om eens te kijken of ze kunnen helpen met de verkoop van mijn appartement. Hopelijk levert dat binnenkort iets op!
Verder vanavond even bij gekletst met wat forumleden op ons xpdite uitje bij Southern Cross in Heemstede, Erg gezellig weer. Ik kwam er spontaan achter dat ik in Juni alweer 10 jaar op deze site kom :eek:! Ergens wist ik dat natuurlijk, maar 10!!!!! jaar... en nog steeds in Nederland :p:oops::mad: Dat is toch even ineens een ander getal dan de 9 jaar die ik eigenlijk stiekem dacht (ok, het scheelt maar een jaartje, maar het klinkt gelijk zoveel langer).
Ondanks dat het, gezien de verkoop van mijn huis, waarschijnlijk onrealistisch is heb ik besloten dat het er in het najaar van 2017 dan maar van moet komen. Je moet toch een soort streefdatum hebben he! Ik weet niet of het haalbaar is, of ooit zelfs haalbaar is, maar goed een streefdatum is niet definitief en ik weet inmiddels dat alles continue kan veranderen... Je moet toch een punt prikken, dus waarom niet het najaar van 2017? En als alles continue kan veranderen, zoals in mijn draadje al vaker te lezen is, kan alles ook plotseling ten goede veranderen.
Maar goed, dat duurt nog even, first things first: eerst maar op naar de 100 pagina´s van deze LASTAVAZA! Wellicht een reëler doel en een mooi doel ernaast :p Owja en dan kan ik ondertussen dit draadje verwerken in een boekvorm, welke ik kan uitgeven als het dan eindelijk zover is ;) en als afscheidscadeautje iedereen cadeau kan doen haha!
 
Last edited:
Wat goed dat je een paaltje geslagen hebt! Uiteraard kun je die altijd weer uit de grond trekken en ergens anders slaan, of hem gewoon vergeten. Maar het/een doel is gemarkeerd!

Ga ervoor! (en deze korte schriftelijke bijdrage helpt je ook weer bij je andere doel, 100 pagina's)
 
Back
Top