Catkin's nieuwe weg naar Australië

Nou en gelukkig begint de verkoop van onze appartementen weer een beetje aan te trekken!
Stonden er eerst 4 op funda, blijken mijn buren in februari hun appartement verkocht te hebben en een ander appartement wat al lange tijd te koop stond is ook onder voorbehoud verkocht! Nu staan er nog twee op funda; een vrij goedkoop en eentje voor een prijs waarvoor ik ook zou kunnen verkopen! Dat scheelt toch weer iets! Wordt wel benieuwder naar de afspraak met de makelaar. Ze stonden wel beide al meerdere jaren te koop, maar mijn appartement hoeft niet binnen een maand weg te zijn en mag ook over een jaartje verkocht worden ;)! Voor nu sla ik het paaltje najaar 2017 even wat steviger in de grond (wie weet helpt het).
 
Even een reply om je op weg te helpen naar de 100. Want het kan natuurlijk niet zo zijn, dat opeens bij pagina 84 je huis al verkocht is, en je bij pagina 90 in Australie zit. :D
 
:D:D:D;)! Zou leuk zijn! Dan blijf ik vanuit australie nog wel even 10 pagina's posten! Maar vooralsnog vind ik najaar 2017 een mooi streven (eerder m'n huis verkopen is natuurlijk geen probleem) en 1,5 jaar voor 19 blz moet lukken! Zeker als jullie inderdaad een beetje lief meehelpen :up:!

Ik kwam er net trouwens ook achter dat dit topic al een triologie is; de titel begon ooit met; Catkin's weg naar Australie! Toen het allemaal tegen zat heb ik de titel verandert in Catkin's lange weg naar Australie en toen ik ineens (na zoveel jaar) een Case Officer kreeg heb ik de titel verandert in Catkin's nieuwe weg naar Australie!
 
Last edited:
Queen of Australia is next ;)

200_s.gif
 
Haha!
Net contact gehad met 1 van de 3 makelaars die ik heb benaderd. Maandagmiddag 11 april heb ik een afspraak met hen!
Aanstaande woensdag, 6 april, komt ook al een makelaar langs (gaat snel aan de schoonmaak).
 
Last edited:
Inmiddels alle drie de benaderde makelaars in kunnen plannen op verschillende dagen; woensdag, volgende week maandag en volgende week woensdag! Wat fijn dat mijn afspraak vanmorgen uitviel, want nu is in ieder geval de slaapkamer ook al schoon! Verder staat, naast werk, nu dus snel poetsen op het programma! To be continued!
 
Oh wat spannend! Hoop echt dat het snel kan verkopen!
ps. Ik zie Mcleod's (Stevie) in je onderschrift, leuk! Ik ben 1,5 jaar geleden in Gawler geweest en heb de tour gedaan. Was erg leuk om alle filmlocaties te zien!
 
Leuk @Move123 ! Ik vond vooral de quote zo toepasselijk. En aangezien het ook Australie is en aangezien ik alle afleveringen al een paar keer heb gezien !

Ondertussen is m'n huis bijna schoon! Of althans zo schoon en opgeruimd als in twee dagen gaat! Door de rest kijkt de makelaar wel heen. Sommige dingen maak ik wel op orde voor de echte verkoop! T is in ieder geval lange tijd niet zo schoon geweest!
 
Heel goed! Ik moet binnenkort nog even schilderen en hoor verder wel wat de makelaar nog wil dat er gebeurt voor verkoop!

Jullie ook heel veel succes :up:
 
oh wat spannend! ik help mee met het paaltje dieper in de grond slaan. Het is je zo gegund!!!!!!!!:up:

en je hebt al een eerste koper van je triologie hoor. kan niet wachten :D
 
Eerste makelaar is langs geweest. Zij zitten zelf niet in Scheveningen, maar contact was positief. Morgen belt hij op om aan te geven voor hoeveel ze hem te koop zouden willen zetten. Als dat een bedrag is waarmee ik akkoord kan gaan, dan vraag ik ook naar hun courtage. In afwachting van de andere makelaars neem ik dan alles mee; courtages, verkoopprijs en waar ik me prettig bij voel. To be continued again...
Iemand ervaring in wat een beetje een normale courtage is van een makelaar en hierin eventueel te onderhandelen?
 
Courtage is rond 1-1.5% incl BTW en zeker onderhandelbaar. Dan ook nog extra kosten voor het plaatsen op Funda, tussen 200 en 500 Euro.
Je kan ook een prestatie beloning afspreken, waarbij de courtage afneemt naarmate de verkoop langer duurt. Dat zorgt ervoor dat de makelaar flink z'n best doet. Bijvoorbeeld 1.5%, en na 3 maanden 0.1% eraf per maand, met een ondergrens van 1% of zo.
 
Wow, bij ons in België is de normale tarief voor de makelaar 3% excl. BTW !! (All-in welteverstaan incl. plaatsing op verschillende websites dus). En volgens mij niet onderhandelbaar indien het langer dan gepland te koop staat hoor.
Indien de marktwaarde van de woning hoger dan gemiddeld ligt kan je wel gaan negotiëren, maar 2-2,5% is toch het minimum hoor dat ze hier willen.

Volgende week meer nieuws over onze te koop aangeboden woning, hopelijk... we zijn al bijna 2 maand bezig met een potentiële koper... hopelijk volgende week.
 
Ik zie hier een enkele makelaar openlijk adverteren met 1% of een vast bedrag van 2500,- (daar zullen nog wel wat kleine lettertjes in zitten) Maar 1 - 1.5% is tegenwoordig niet raar
 
Helaas wel even wat financiële tegenslag! Omdat ik helemaal geen verstand heb va hypotheken, heb ik destijds advies gevraagd bij de Hypotheker en mijn familie! Gezien de rente gaf iedereen aan dat een bankspaarhypotheek voor mij gunstig zou zijn. Aangezien niemand heeft aangegeven dat dit alleen gunstig is als je de hypotheek minimaal 15 jaar gebruikt en ik dit ook uit alle informatie niet heb kunnen opmaken heb ik deze afgesloten! Dit betekend echter dat als dit geld eerder vrij komt dit gezien wordt als inkomsten en je hier dus enorm veel belasting over betaald! Alles wat ik dus al heb gespaard voor het aflossen van de hypotheek kan ik bijna delen door 2, waardoor ik maar ongeveer de helft overhou om mijn hypotheek voor een gedeelte af te lossen. Financieel gezien dus wel echt een "set back". Dus nu hopen voor een snelle verkoop, zodat ik nog een half jaar een goedkope kamer kan vinden en heel hard kan werken, zodat ik dan nog even goed kan sparen!
Ach ja, het kan ook niet allemaal goed gaan he! En dat naast wat financiële tegenvallers aan mijn auto is het wel even jammer :confused:
Ik hou het geloof ik de rest van mijn leven maar op huren!
 
Back
Top