Catkin's nieuwe weg naar Australië

Dank je, dat heb ik nodig!!!! Moet nog 1 oefening maken... Dan heb ik wel alle oefeningen gemaakt en voor zover ik kon zien (bij de schrijftest is het moeilijk te zien of je er een voldoende voor zult halen) overal wel voldoende voor gehaald... Maar goed talen zijn niet mijn sterkste punt, dus het blijft afwachten.
 
Ik heb net een mailtje ontvangen van de AIWCW, die mijn skills assessment doen, dat een skills assessment in deze tijd van het jaar maar ongeveer 2 weken duurt. Dat betekend dat ik waarschijnlijk aan het eind van deze maand al mijn uitslag heb.  :up: Ik ga eind Oktober mijn paspoort (nieuw) aanvragen, heb zaterdag de IELTS test en heb 14 November een afspraak bij de notaris om nog wat gecertificeerde kopieen te laten maken. Als alles dus goed gaat, kan ik halverwege November dus al mijn visumaanvraag op de bus doen, wat dan weer betekend dat ik een maand voor blijf lopen op mijn eigen schema (wilde voor eind december alles naar DIMA opgestuurd hebben).
 
Dat klinkt als een strak plan Catkin!! Nu nog hopen
dat de aanvragen dan ook sneller behandeld worden.
Dan ga je als een trein  :up: :up:

Succes alvast, al is het nog vroeg, met je Ielts.

Groetjes Miranda  :)
 
heej, kei-goed Catkin! En alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes zaterdag met de IELTS!
bij mij duurde t allemaal zoooo lang!!! GRMBL!
 
Catkin, je gaat goed!!!

Alvast veel succes zaterdag bij de IELTS  :up:

Groetjes,
Lela
 
hi Femke,

Doe je best he, zaterdag!
Heb je nog wat geoefend met het materiaal!
Alhoewel wij niet dagelijks hebben zitten oefenen moet ik zeggen dat wij er wel degelijk wat aan hebben gehad.
Je weet in ieder geval hoe de vraagstelling is en je kunt je eigen antwoorden etc vergelijken met die op de cdrom.
Nou, als je dat dan hoort weet je dat je goed uit de bus zal komen.
Hardstikke veel succes,

Mariette
 
Ik heb er wel degelijk iets aan gehad. Heb alle oefeningen gemaakt voor de general test, voor de luistertoets had ik 7 foutjes (ook een paar waarbij ik wel het goede woord had maar verkeerd gespeld), van de 40 en bij de leesopdracht idem dito... De spreek opdracht kan ik natuurlijk niet vergelijken, maar lijkt wel mee te vallen. De schrijfopdraxcht is ook moeilijk te beoordelen, maar ik hoop gewoon op het beste. Heb natuurlijk wel al 10 maanden in australie, nieuw zeeland en amerika gereisd en toen alleen maar engels gepraat!
 
Even een vraagje: Ok heb de checklist bekeken voor de visum aanvraag (forumulier 47sk). Nu zag ik dat daar niet op stond dat je informatie over je opleiding en diploma's mee moest sturen. Nu ben ik er bijna zeker van dat ik dat wel ergens heb zien staan. Mijn vraag dus: moet je ook diploma's en uitleg over je opleiding naar DIMA sturen, of is je uitslag van de skills assessment genoeg??? Ik dacht het eerste maar twijfel nu een beetje.
 
Hai Femke,

|Wij hebben inderdaad ons hele TRA dossiers weer mee gestuurd.
Kon het inderdaad ook zo snel meer vinden, maar weet zeker dat het  wel ergens staat vermeld, misschien in de checklist, heb ff geen tijd om te checken, nu zal later even kijken of ik het nog kan vinden.

Mariette
 
Ik baal  :-( Net de IELTS test gedaan. De luistertoets begon niet zo lekker, maar ging op zich wel owkee. De leestoets vond ik erg moeilijk en twijfel ik wel een beetje over (hoop op een voldoende is er nog), de schrijftoets ging op zich ook wel owkee (redelijke kans op voldoende), maar de spreektest ging echt waardeloos. Ik kan best engels, maar ik had zo'n ***onderwerp... En het liep ook gewoon niet. Ik was moe en kon gewoon niet op goede antwoorden komen  :cry: Ik baal dus nogal. Nou maar even de resultaten afwachten, maar ben erg bang voor een onvoldoende voor spreken (terwijl ik daar van te voren juist wel positief over was)...
 
Maak je nog maar niet te druk,

Achteraf heb je toch een ander cijfer dan je net na de toets zou verwachten.
Ik heb al heel wat mensen gehoord die zeker over het spreekgedeelte een lager cijfer verwachtte dan ze uiteindelijk kregen. Ook het schrijven kun je je bijna geen inschatting van maken.
Dus ga maar niet bij de pakken neerzitten en wacht maar gewoon af, je kunt er nu in ieder geval weinig meer aan veranderen.

Sterkte en geniet maar ff van je weekend.

Mariette
 
Hee nog even een vraagje. Hoe weet ik welke cijfers iok moet halen voor de IELTS test. Staat dat ergens vermeld. Kon het tot nog toe namelijk niet vinden (dacht dat ik een 6 nodig had, maar weet dit niet zeker).
 
Hé Catkin,

nou ik herken het gevoel helemaal. Heb eind september de IELTS gedaan en was super teleurgesteld over mijn mondelinge gedeelte. Had o.a. als onderwerp waarom ik dacht dat de tijd sneller ging naarmate iemand ouder wordt  :| Tjee zeg... da's al moeilijk om in het nederlands over te praten... Dus ging balend naar huis... maar wat denk je vorige week de uitslag.... een 7 voor mijn mondelinge gedeelte (YES) Overal band score ook een 7 dus helemaal gelukkig!

Als je alles minimaal een 6 scored dan ben je competent speaker en da's voor SIR voldoende.

Succes met het wachten ... 10 werkdagen (+ 1, want het wordt exact op de 10e werkdag verzonden)

Groetjes,
Marjolein
 
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg73095#msg73095 date=1160924261]
Hee nog even een vraagje. Hoe weet ik welke cijfers iok moet halen voor de IELTS test. Staat dat ergens vermeld. Kon het tot nog toe namelijk niet vinden (dacht dat ik een 6 nodig had, maar weet dit niet zeker).
[/quote]

Ligt aan het vak dat je gaat uitoefenen, het aantal punten dat je nodig hebt Booklet 6, page 27 dacht ik

Mariette
 
Maar hoe weet ik wat ik nodig heb voor het vak wat ik ga uitoefenen (welfare work)... Bij de AIWCW wisten ze dit niet (instantie die de skills assessment doet). Ik kan echter nergens informatie hierover vinden gericht op mijn beroep. Allen bij de DIMA, dan je voor gemiddelt een 5 15 punten krijgt en bij gemiddelt een 6 20 punten... Ik heb aan 15 punten geloof ik al genoeg, maar wil ook graag weten wat ik moet halen voor welfare work. Iemand een idee of dit anders is?

Heb voor de zekerheid ook de AIWCW gemaild om dit nogmaals te vragen. Vorige keer wisten ze niks af van engelse test en eventueel cijfer wat je moest hebben...
 
hmmm kwou dat ik t antwoord voor je wist....
mijn spullen zijn nu enkele weken geleden op de bus gestuurd maar wordt misschien wel anders gewaardeerd omdat ik meelift op Liam's visum... Ik baalde na afloop van de IELTS ook als een stekker. Had t gevoel veel te weinig tijd te hebben!!! Achteraf toch nog goeie punten behaald terwijl ik op Academischg nivo de IELTS heb afgelegd. (was eigenlijk niet nodig, maar de pas een paar weken voor mn geplande ielts test vertelden ze me dat er die dag alleen Academic was en geen General. Zelfs ik heb t gehaald en had niet geoefend van te voren!

Kzal voor je duimen!!!
 
Bij de AIWCW geven ze aan dat ze niks te maken hebben met het niveau van Engels en dat dat ligt bij de DIMA... Dus neem ik aan dat er geen eisen gesteld worden.
 


OFX
Back
Top