Coronavirus in Australië

Just a bit of better news:

MMM, allemaal leuk en aardig, maar het artikel beweert dat het virus waarschijnlijk minder actief wordt in wam weer, zoals bij influenza. Daar is tot nu toe geen bewijs voor. Wij hebben hier 30+ graden dagen en ook Corona. Zie voor nog meer (ook grappige) fabeltjes: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters
 
MMM, allemaal leuk en aardig, maar het artikel beweert dat het virus waarschijnlijk minder actief wordt in wam weer, zoals bij influenza. Daar is tot nu toe geen bewijs voor. Wij hebben hier 30+ graden dagen en ook Corona. Zie voor nog meer (ook grappige) fabeltjes: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters


Als dat zo zou zijn, dan zouden er in de Cariben zoals Curaçao, Aruba etc nu geen bestemming zijn. Volgens mij zijn daar gewoon besmettingen met zelfs overledenen.
Ook ik geloof er weinig van.

Hoop wel dat de ellende snel voorbij is..
 
Hoe is het nu met Annelies? Ik hoop dat ze zich wat beter voelt. Het verbaast me en verontrust me dat er bij haar niet getest werd op het virus en aan de andere kant verbaast het me ook weer niet. Het bevestigt wel mijn vermoeden dat door niet te testen er hoogstwaarschijnlijk veel meer besmette mensen rondlopen dan de cijfers die bekend worden gemaakt, zeker omdat gebleken is dat veel mensen mildere verschijnselen hebben.
Ik wacht er op dat ze de scholen hier (in Qld) gaan sluiten, hoewel de regering voet bij stuk houdt om de scholen open te houden. Bij ons op school is nog ongeveer 65% van de leerlingen aanwezig, hoewel het wel elke dag minder wordt. Op een school met 2000 leerlingen is dat nog altijd 1200 leerlingen (+ ca. 100 leerkrachten en ander personeel) die elke dag samen komen. Er wordt nog steeds beweerd dat de gezondheid van de mensen voorop staat, hoewel ik het alleen niet helemaal kan rijmen vanuit het oogpunt van de leraren. Gelukkig hebben we wel een school met verschillende gebouwen en zijn de looppaden allemaal in de buitenlucht, maar social distancing werkt niet echt goed in pauzes en na schooltijd met zoveel leerlingen, die nog niet helemaal doordrongen zijn van het hoe en waarom en wat er verder allemaal in de wereld gebeurt.

Tnx voor vragen! Ze gaat nu gelukkig weer helemaal goed, maar was er een 3/4 dagen behoorlijk beroerd van. We maken er allebei maar grappen over dat we het waarschijnlijk al gehad hebben omdat we allebei kort na elkaar aanzienlijk zieker waren de afgelopen maand dan we in jaren zijn geweest met symptomen die we nooit eerder gehad hebben (niet kunnen slapen van het hoesten, hoofdpijn, moeite met ademhalen, dat soort dingen).

Verder is Annelies vandaag voor minimaal een maand onbetaald naar huis gestuurd. Blijkbaar gaan overal tijdelijk bedrijven in haar sector dicht omdat in NZ, en naar verwachting ook binnenkort hier in Australië, alle retail dicht gaat/is. Het zal behoorlijk schrikken zijn voor een hoop mensen, maar ik ben blij dat er inmiddels gewoon harde maatregelen getroffen worden. Alles dicht, een goeie maand pijn lijden zodat we daarna weer kunnen beginnen aan de wederopbouw. Liever dat, dan dat we het maanden en maanden blijven voortslepen.

Qua scholen, tsjah ik hoor er veel mensen over. Net als de kinderopvang. Zelfs als de kinderopvang gesloten wordt sturen blijkbaar veel opvangplekken nog gewoon dezelfde rekening elke week/maand met begeleidend schrijven dat zegt dat als je niet betaald, je kind z'n plek op de opvang kwijt is en dat het maar de vraag is of je weer een plek kunt krijgen.
Ik weet het allemaal niet. Ik heb zelf geen kinderen dus ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen. Ik begrijp de beredenering om scholen open te houden, maar tegelijkertijd voelt het als een gek iets om te doen als je van alle volwassenen verwacht dat ze weken thuis blijven.
 
Tnx voor vragen! Ze gaat nu gelukkig weer helemaal goed, maar was er een 3/4 dagen behoorlijk beroerd van. We maken er allebei maar grappen over dat we het waarschijnlijk al gehad hebben omdat we allebei kort na elkaar aanzienlijk zieker waren de afgelopen maand dan we in jaren zijn geweest met symptomen die we nooit eerder gehad hebben (niet kunnen slapen van het hoesten, hoofdpijn, moeite met ademhalen, dat soort dingen).

Verder is Annelies vandaag voor minimaal een maand onbetaald naar huis gestuurd. Blijkbaar gaan overal tijdelijk bedrijven in haar sector dicht omdat in NZ, en naar verwachting ook binnenkort hier in Australië, alle retail dicht gaat/is. Het zal behoorlijk schrikken zijn voor een hoop mensen, maar ik ben blij dat er inmiddels gewoon harde maatregelen getroffen worden. Alles dicht, een goeie maand pijn lijden zodat we daarna weer kunnen beginnen aan de wederopbouw. Liever dat, dan dat we het maanden en maanden blijven voortslepen.

Qua scholen, tsjah ik hoor er veel mensen over. Net als de kinderopvang. Zelfs als de kinderopvang gesloten wordt sturen blijkbaar veel opvangplekken nog gewoon dezelfde rekening elke week/maand met begeleidend schrijven dat zegt dat als je niet betaald, je kind z'n plek op de opvang kwijt is en dat het maar de vraag is of je weer een plek kunt krijgen.
Ik weet het allemaal niet. Ik heb zelf geen kinderen dus ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen. Ik begrijp de beredenering om scholen open te houden, maar tegelijkertijd voelt het als een gek iets om te doen als je van alle volwassenen verwacht dat ze weken thuis blijven.
Gelukkig dat ze zich weer beter voelt. Ik vond het al een beetje verdacht stil van jouw kant. Het klinkt wel als het coronavirus als ik het zo lees, maar toch is het wel vervelend dat je geen zekerheid hebt.
Vanaf maandag zijn de scholen hier alleen nog maar open voor studenten van ouders van ‘essential workers’. Aangezien ik casual ben en iedereen in principe vanuit huis gaat werken om online les te geven, zal ik voorlopig niet nodig zijn. Bij mijn man zijn geplande opdrachten gecancelled of uitgesteld, zodat wij voorlopig ook van onze spaarcenten moeten leven. Maar beter zo dan dat de scholen waren open gebleven. Het voelde de afgelopen week echt oncomfortabel om nog door te blijven werken met zoveel leerlingen om je heen in soms kleine ruimtes.
Dat van die kinderopvang vind ik eigenlijk wel schandalig, maar iedereen moet zien hoe ze zich er door heen slaan.
 
Om maar eens even de knuppel in het hoenderhok te gooien....misschien heeft Trump wel een beetje een punt. Laten we wereld economie instorten, miljoenen mensen ontslaan, staatschuld opblazen, de huizenmarkt instorten en bedrijven failliet gaan? Als samenleving accepteren we ook doden door autorijden, griep-epidemie en roken.
De Sydney Morning Herald had hierover een interessant artikel vandaag.


Het is een ethisch vraagstuk, wat is een mensenleven waard? Stoppen we de samenleving at all costs? Het heeft mij toch wat aan het denken gezet.
 
Solidariteit is multi-richtingverkeer. Anders wordt het leven, zoals wij het thuis noemen, een 'KarelB'tje'.
 
Het is een ethisch vraagstuk, wat is een mensenleven waard? Stoppen we de samenleving at all costs? Het heeft mij toch wat aan het denken gezet.
Dat vraag ik me we eens vaker af. Het lijkt wel of tegenwoordig alles en iedereen "gered" moet worden, no matter wat het kost.
Vrede hebben met een "ongelukkige" afloop, lijkt er tegenwoordig niet meer in te zitten.
Gevolg van verminderde religie ("Het is goed zo, het is de wil van God") en verbeterde zorg (We kunnen X in leven houden, dus dat doen we")?
 
Tja.......het is moeilijk...........wie wil er als eerste gaan? Zijn er vrijwilligers of wordt het een loterij?
 
Om maar eens even de knuppel in het hoenderhok te gooien....misschien heeft Trump wel een beetje een punt. Laten we wereld economie instorten, miljoenen mensen ontslaan, staatschuld opblazen, de huizenmarkt instorten en bedrijven failliet gaan? Als samenleving accepteren we ook doden door autorijden, griep-epidemie en roken.
De Sydney Morning Herald had hierover een interessant artikel vandaag.


Het is een ethisch vraagstuk, wat is een mensenleven waard? Stoppen we de samenleving at all costs? Het heeft mij toch wat aan het denken gezet.
Dit is als eerste een gezondheidscrisis. Als we die laten voortwoekeren wordt de economische schade alleen maar groter. Ik ben erg voor short &sharp: we gaan in lockdown voor een paar weken om het aantal besmettingen te controleren. Dat Trump wil dat de kerken met Pasen vol zitten slaat helemaal nergens op. Hij wil ten koste van alles de economie redden want dat is zijn enige verkiezingspunt. Die man gaat lekker over lijken (en wrapt ik begrijp is het geen fijne dood). Hij was notabene degene die het virus bagatelliseerde toen het volop woekerde in a China. Daarom gaat het daar nu zo hard met de infecties en aantal doden.
 
Om maar eens even de knuppel in het hoenderhok te gooien....misschien heeft Trump wel een beetje een punt. Laten we wereld economie instorten, miljoenen mensen ontslaan, staatschuld opblazen, de huizenmarkt instorten en bedrijven failliet gaan? Als samenleving accepteren we ook doden door autorijden, griep-epidemie en roken.
De Sydney Morning Herald had hierover een interessant artikel vandaag.


Het is een ethisch vraagstuk, wat is een mensenleven waard? Stoppen we de samenleving at all costs? Het heeft mij toch wat aan het denken gezet.

Als je't echt puur economisch bekijkt, dan is gezien dat COVID vooral de chronisch zieken en gepensioneerden doodt, die economisch relatief weinig tot niet opbrengen, er geen twijfel aan, laat het maar los lopen!

Punt is, dat iedereen hier familie, kennissen en vrienden hebben in die categorieen.

Het is met andere woorden hoofd vs hart. En gezien de relatief hoge sterftegraad in sommige landen veroorzaakt wordt door de incapaciteit van de gezondheidsinfrastructuur, is het afvlakken van de curve zoals de maatregelen nu wereldwijd worden genomen, het meest efficiente, zowel voor de economie als voor het sociale.
 
Punt is ook, dat er op XPdite een grote groep mensen is die tot die categorieeen BEHOREN.

Is in die prachtige rekensom van economisch redundant en retired dus butgetdrukkend, dus lamaar omvallen, ook meegerekend wat wij de veertig jaar daarvoor hebben bijgedragen aan de economie middels belastingen, opbouw, ontwikkeling, inventions, vooruitgang?
 
Punt is ook, dat er op XPdite een grote groep mensen is die tot die categorieeen BEHOREN.

Is in die prachtige rekensom van economisch redundant en retired dus butgetdrukkend, dus lamaar omvallen, ook meegerekend wat wij de veertig jaar daarvoor hebben bijgedragen aan de economie middels belastingen, opbouw, ontwikkeling, inventions, vooruitgang?

Allemaal leuk en aardig, maar als er een keuze gemaakt moet worden tussen iemand die al bijgedragen heeft en verder niks meer bijdraagt aan de economie in de toekomst en waarschijnlijk alleen maar geld gaat kosten, of een jong persoon welke nog jaren lang geld in het laatje brengt. Dan is de keuze toch niet moeilijk. Laten we hopen dat het er hier niet van komt want dat verdient niemand.
 
Ik hoop voor jou dat je dit nooit hoeft te ervaren als je zelf oud en redundant wordt. Ook jonge mensen leunen op de overheid In Tijden van Liefde en Corona, gezien de massaontslagen in de seventies, eighties en nu, de starters die op hun 30e nog niet aan het werk zijn, bij schoonmoeder in de basement wonen en geen huis kunnen krijgen, het falende overheidsbeleid voor gehandicapten omdat werkgevers ze niet willen . Ik hoop dat je dan ook 'de keuze toch niet moeilijk' vindt.
 
Ik hoop voor jou dat je dit nooit hoeft te ervaren als je zelf oud en redundant wordt. Ook jonge mensen leunen op de overheid In Tijden van Liefde en Corona, gezien de massaontslagen in de seventies, eighties en nu, de starters die op hun 30e nog niet aan het werk zijn, bij schoonmoeder in de basement wonen en geen huis kunnen krijgen, het falende overheidsbeleid voor gehandicapten omdat werkgevers ze niet willen . Ik hoop dat je dan ook 'de keuze toch niet moeilijk' vindt.

gelukkig hoef ik persoonlijk deze beslissing niet te nemen. Maar ik weet dat ze gemaakt worden om bovengenoemde redenen, dus vanuit dat perspectief is de call enorm lastig, maar wel te verantwoorden. En nee ik hoop ook niet in die situatie verzeild te raken, en ik hoop dat de curve zo flat kan blijven dat niemand aan dit soort keuzes bloot gesteld hoeft te worden.
 
Hierbij een positief verhaal: https://news.yahoo.com/90-old-woman-washington-state-213817285.html

Wat me vooral raakte was het volgende citaat: After seeing her family, Wood started to make an improvement....
Isoleren van de ouderen heeft ook zijn schaduw kanten. In Nederland zijn de bejaardentehuizen afgesloten van de buitenwereld. Je kan je afvragen wat dat met de mensen doet....

Alle totalitaire maatregelen vind ik persoonlijk beangstigender dan het virus zelf.... Als mensen hun hond in de UK willen uitlaten in een afgelegen gebied worden ze op deze manier te schande gezet... Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat dus heel heel creepy!!
 
Last edited:
Om maar eens even de knuppel in het hoenderhok te gooien....misschien heeft Trump wel een beetje een punt. Laten we wereld economie instorten, miljoenen mensen ontslaan, staatschuld opblazen, de huizenmarkt instorten en bedrijven failliet gaan? Als samenleving accepteren we ook doden door autorijden, griep-epidemie en roken.
De Sydney Morning Herald had hierover een interessant artikel vandaag.


Het is een ethisch vraagstuk, wat is een mensenleven waard? Stoppen we de samenleving at all costs? Het heeft mij toch wat aan het denken gezet.

En het lastige is dat beide keuzes lijden met zich mee brengt. De wereldwijde lockdown zeg maar zal wel eens groter lijden tot gevolg kunnen hebben... Economie vs levens redden is een foute vergelijking .... Ipv bedrijven die failliet gaan kun je je ook het menselijk leed daarachter voorstellen. De vaders en moeders die de touwtjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, de spanningen in de gezinnen die oplopen... de kinderen die daaronder lijden...
En dan heb je nog de landen waar een lockdown helemaal desastreus zijn buiten beschouwing gelaten.
https://www.bbc.com/news/world-asia...tEVt0rv5xAvesy1hjB5bYhzWlRRzkk0pVEiHMW3StPKH0
 


OFX
Back
Top