JOEHOE, we zijn weer online (zoals Jeroen ook al schreef :-D). EINDELIJK. Ik was al bijna weer afgekikt van dit forum maar gelukkig kan ik nu mijn verslaving weer voortzetten, heerlijk :wink:.
17 december.
Nou zeg, niet te geloven, we hebben een telefoonaansluiting
. Nu internet nog.
18 december.
Lange broekenweer vandaag, echt koud. In de bergen hier een uurtje vandaan vriest het zelfs :freezing:.
22 december 9.00 uur.
Sinds gisteren vallen de mussen (ja, die zijn hier ook) dood van het dak. Heet is het, verschrikkelijk heet. 35 graden in de schaduw. Niks niet :beach: maar de airco aan, lekker cool man. Vandaag wordt het 31 en morgen 36 graden. Nog ff een paar dagen puffen dus. Zaterdag is het weer iets koeler met 27 graden.
Gisteren voor het eerst mijn vrijwilligerswerk in de 'dierentuin' gedaan. Hele ochtend voer voor de beesten klaargemaakt, ze gevoerd en hun hokken schoongemaakt. Ik vind het erg leuk werk en zou het de rest van m'n leven wel willen doen maar helaas is het geen betaald werk en dat heb ik in eerste instantie wel nodig maar wie weet wat de toekomst nog brengt.
Vanmiddag komen misschien onze spullen maar we geloven het pas als ze er daadwerkelijk zijn.
21.00 uur. En ja hoor, onze spullen zijn gekomen. Wel weer drie dagen later dan afgesproken maar dat schijnt hier normaal te zijn, afspraken niet nakomen. Leuk hoor, je eigen spullen weer uitpakken. Met uitzondering van de boeken en cd's is alles is al weer zo'n beetje opgeruimd ('t was ook niet zo veel, in totaal maar 44 dozen, ha, ha.). Jeroen moet eerst nog even wat kasten bouwen om ze in op te bergen.
24 december. "Internet :? :thinking:?", zeiden ze gisteren tegen Jeroen. "U staat niet in ons systeem meneer". Nou, lekker dan. Hebben die klojos van de Optus winkel dat niet doorgegeven. Houdt dus in dat we nóg weer langer kunnen wachten. Misschien 4 januari, ja, ja.
26 december. Kerst zit er weer op. Lekker warm met 25 graden. We zijn de hele dag thuis gebleven. Jeroen computeren en ik lezen. Vandaag zijn we erop uit geweest. Jeroen vissen i :fishing2: in Lake Hume, ik lezen. Alweer lekker warm met 28 graden. De rest van de week wordt het heet met temperaturen tussen de 35 en 39 graden. Dat wordt dus zweten.
31 december. De laatste dag van het jaar alweer. Geen oliebollen dit jaar (nou ja, andere jaren ook niet omdat ik, Erna, er ziek :hang: van wordt, ha, ha). Het jaar is omgevlogen en wat is er voor ons veel veranderd. Alles achtergelaten in Nederland om hier in Australië weer helemaal opnieuw te beginnen. Wat een uitdaging. Ook de zomertemperaturen zijn hier in Albury een uitdaging. Vandaag is het 42 graden en de wind is zo heet als de heetste stand van een fohn. Ik liep een week geleden al te zeuren over de warmte maar 't is nu nog veel heter, :-D. Wel wat anders dan in Nederland om deze tijd van het jaar. De afgelopen dagen was het telkens dicht bij de 40 graden. Na morgen wordt het weer even iets koeler met 32 graden. Gelukkig bestaat er airco :-D. Je past je hier trouwens vanzelf aan aan de temperaturen. Je wordt vanzelf rustiger (relax man) en de mensen beginnen de dag vroeg hier.
Dit is ook een dag met een zwart randje want vanochtend kreeg Jeroen een niet zo'n leuk bericht van de nieuwe baasjes van onze poes Nonnie. Nonnie is vannacht overleden. Ze had een tumor en was de laatste dagen erg verzwakt en vannacht kreeg ze een hartstilstand. Arm poesje. Ze was 14,5 jaar. Verdrietig :cry: zijn we er wel om en Irene en Patrick vast ook. Kater Guus zal het niet erg vinden, hoeft ie ook niet meer naar dat geblaas en gegrom van Nonnie te luisteren. Het klikte nog steeds niet tussen die twee.
1 januari. Gelukkig Nieuwjaar in goede gezondheid voor jullie allemaal. Drink :cheers:er maar één (of meer) op ons.
3 januari. Geloof het of niet maar we hebben EINDELIJK internet
. Twee weken later dan dat de afspraak was maar beter laat dan nooit. We zijn aangesloten bij Optus. Daar werken niet zulke erg slimme mensen, zijn we achtergekomen. Eerst was het al erg moeilijk de telefoonaansluiting op de afgesproken tijd aan te sluiten. Dat zou vijf dagen na de aanvraag geregeld zijn maar dat werden er uiteindelijk 10. Jeroen had tegelijk met de telefoon ook breedband aangevraagd. Hij heeft toen meteen al een modem en een rauter meegekregen. Op 18 december had de aansluiting er moeten zijn maar zoals ik op 24 december al schreef, we waren niet bekend in het systeem bij Optus. Opnieuw aangevraagd dus. Ook stonds ons adres er niet goed in het systeem. Jeroen heeft dat in de Optus winkel een paar keer doorgegeven maar blijkbaar is het erg moeilijk dat te wijzigen. Gistermiddag heeft ie daarom nogmaals gebeld om het juiste adres door te geven en nogmaals (voor de vierde keer of zo) doorgegeven dat we geen modem en rauter meer nodig hebben omdat we die al hebben. Kreeg ie later in de middag een telefoontje van een koeriersbedrijf dat er morgen een pakketje wordt bezorgd. Laat me raden, een modem en een rauter misschien? Toen werden we gisteravond, na een klacht van Jeroen, door Optus!!! gebeld en toen kon zomaar ineens de internetverbinding á la minute geregeld worden!!!!!! Dus we zijn eindelijk weer online. Boos :angry1: worden helpt af en toe wel :-D. Meteen maar goed gebruik gemaakt van internet door twee uur lang met één van mijn beste vriendinnen te MSN-en
.
4 januari. Vanochtend weer gewerkt in de dierentuin. Ik vind het nog steeds jammer dat het geen betaald werk is want ik vind het wel verrekt leuk werk. Vooral de koala's vind ik erg leuk. Kleine knuffelbeertjes (met hele scherpe nagels, ha, ha).
Ondertussen nog steeds druk bezig met solliciteren en maar afwachten of er wat uit komt.
Inmiddels ben ik ook weer aan het trainen in een sportschool sinds gisteren. Dat was schrikken zeg, toen ik daar op de weegschaal moest :loudcry:
. Vijf kilo's erbij in die 3,5 maanden die we hier nu zijn. Veel teveel koekjes en chocolade gegeten om het gemis aan drop te compenseren :-D.
Onze website is een klein beetje gecrasht dus daar kan ik geen foto's van ons huis opzetten momenteel maar er wordt aan gewerkt om dat allemaal weer goed te krijgen.
Eh, nog steeds geen meubels :|.
@ Rene-L. Niet omdat er niet genoeg meubelzaken zijn. Alleen in Albury al zijn er wel een stuk of 5 maar de meubels hier vinden we allemaal zo oerlelijk :x, vandaar dat we nog ff verder zoeken.
@ Annemiek. Die afstand naar Melbourne om Ikea te bezoeken, is het probleem niet maar inderdaad, hoe krijg je een bankstel en een eethoek in een, toch wel, grote auto? Laten bezorgen dan maar, dachten we. Dat was ff slikken, $ 625,00 durven ze daar voor te vragen. Laat nog maar ff dan.
Hier laat ik het even bij voor nu maar ik laat snel weer wat horen. Ik heb tenslotte momenteel toch niet veel beters te doen, ha, ha.
Groetjes van Erna en Jeroen