Erna & Jeroen alweer meer dan twee jaar in Oz

:up:  Geweldig! eindelijk je eigen plek he :) Jullie hadden helemaal niets aan meubels laten verschepen toch? Alles nieuw.... hmmmm... dan ben je nog wel een tijdje bezig denk ik voordat je alles hebt...

@Annemiek. Ach, valt wel mee hoor. Zoveel zijn we niet van plan aan te schaffen in eerste instantie; alleen de meest noodzakelijke dingen zoals een koffiezetapparaat (zijn we van die vieze bagger :dizzy: hier af en kunnen we eindelijk eens weer echte koffie gaan drinken :-D). Verder zit in het huis al een gasfornuis en een vaatwasser (had niet gehoeven want ik heb ook nog twee handen). Wel moeten we veel kleine dingen aanschaffen zoals mokken (voor die lekkere koffie die we gaan zetten :-D), wc borstel en dat soort zaken. In het huis zitten allemaal inbouwkasten dus die hoeven we ook al niet aan te schaffen (m.u.v. boekenkasten voor de 400 boeken die we hebben meegenomen).  Wel leuk trouwens om alles weer nieuw te kopen maar 't is wel zoeken naar meubelzaken hier die verkopen wat wij leuk vinden maar we vinden vast wel wat en ach, dat zoeken naar spulletjes houdt ons van de straat (of juist niet :lol1:)
Ik stop weer met mijn :blahblah: :blahblah: :blahblah: :lol1:

Erna

Hey Erna & Jeroen,

Beetje laat vandaag, maar ook namens ons:
:congrats:

Heel veel geluk in jullie nieuwe woning :up:.

Groetjes,
Mel en aanhang

Hallo guys,

Eh, 't is weer een heel verhaal wat hier komt te staan maar ach dan hebben jullie weer wat te lezen.

29 november 2005. Grappig, woon je in een land waarvan je denkt dat het er (bijna) altijd mooi weer is, verwachten ze in Brisbane een witte kerst. Niet vanwege sneeuw maar vanwege hevige hagel. Mooi gezicht hoor, mensen die sleetje rijden op straat in een stad die dicht bij de tropen ligt.
In Albury was gewoon droog, bewolkt en een beetje fris. Nederlands weer, zeg maar, ha, ha.

We hebben voor ons huisje alvast een bed gekocht. Wordt morgen afgeleverd dus we kunnen direct in het nieuwe onderkomen slapen.

30 november. We hebben de sleutel van ons huis gekregen en zijn er meteen ingetrokken met alleen onze kampeerspullen en twee tassen met kleren. Dat wordt dus flink shoppen (YEAH!!) want we hebben vanuit Nederland aan huisraad amper iets laten overbrengen. We hebben vandaag een koelkast, een vrieskast een broodrooster, een broodmachine (het brood dat ze hier verkopen is, zeggen ze, allemaal zonder conserveringsmiddelen maar het blijft wel een dikke week vers, ja, ja, geen conserveringsmiddelen. Dan moet het wel wonderbrood zijn. Echt kleffe zooi dus we gaan ons eigen brood maar bakken, kan nooit slechter smaken dan wat ze hier verkopen), een mixer, een home cinema (want wat is het leven zonder muziek en je eigen films. Wat ze hier op tv vertonen is ronduit bagger barstensvol reclame, op z'n amerikaans zullen we maar zeggen), een stofzuiger (Miele), een strijkijzer en uiteraard een koffiezetapparaat want koffie kunnen ze hier ook niet zetten.
Tot nu toe hebben we nog geen meubels kunnen vinden die we mooi vinden en als we iets wel mooi vinden, zit het voor geen meter. Waar ze wel mooie en betaalbare meubels hebben, is bij IKEA maar helaas zit de dichtstbijzijnde in Melbourne, zo'n 3,5 uur rijden hier vandaan. Wellicht toch het overwegen waard als we hier echt niets kunnen vinden wat ons aanstaat.

De bouwvakkers zijn in ons huis vandaag nog druk aan de slag geweest. Warm water moest nog worden aangesloten, de afwasmachine (wat een luxe voor ons) moest nog geplaatst worden en het bubbelbad (nog meer overbodige luxe maar ja, het zit bij de huur in evenals het gasfornuis. Scheelt allemaal wel in de aanschafkosten) moest nog worden aangesloten en dat is nu bijna allemaal klaar. Ook hebben we kennis gemaakt met de eigenaresse van het huis en dat klikt wel. We hoorden trouwens gisteren dat we in een van de minder goede buurten van Albury gaan wonen maar aan de buurt is het amper te zien. Dit is zeg maar de wijk waar de minderbedeelden onder ons wonen. Nou ja, mochten we er last van krijgen dan kunnen we altijd over een half jaar hier weer weg. We maken er ons (nog) geen zorgen om.

1 december. Nou, dat was me het dagje wel weer. In touw geweest van 6.00 tot 20.30 uur. En nu zit ik lekker onderuit gezakt op een campingstoel. Vandaag heb ik (in m'n uppie, weer veel spulletjes gekocht, voornamelijk voor de keuken, en Jeroen heeft zich beziggehouden met het uitzoeken welke telefoonmaatschappij het beste is. Hij heeft gekozen voor Optus omdat die veel goedkoper is dan Telstra waar het internet betreft. Aanstaande dinsdag wordt de telefoon aangesloten en als het goed is, hebben we over een paar weken ook weer de beschikking over internet.
Nog steeds geen meubels naar onze smaak kunnen vinden dus of dat allemaal voor de kerst nog gaat lukken is nog maar de vraag. Ach, de campingstoelen zitten ook wel lekker. Morgen worden de koelkast, vriezer (kan ik weer spullen kopen om die te vullen) en tv gebracht. Morgen ga ik lekker nog meer geld uitgeven aan kleine prutjes en wie weet, vinden we dan ook meubels die we leuk vinden.

2 december. In mijn eentje (Eendje? Nee, in de Mitsubishi, ha, ha) naar de stad geweest. Jeroen moest thuis blijven omdat er nog werklui zouden komen om het één en ander te repareren. Ik had al een tijd niet meer gereden dus ik vond het wel weer een beetje eng en onwennig, vooral ook omdat het druk was in de stad. Voor de zekerheid maar twee parkeerplaatsen ingepikt (ha, ha, zag ik pas toen ik weer terugkwam bij de auto). Zo kon ik er wel gemakkelijk uitrijden met dat grote gevaarte. Ik zal blij zijn als ik de beschikking heb over een auto van normaal (wat is hier normaal in Oz) formaat. Ik heb weer allerlei prutjes gekocht die we 'nodig' hebben. Met mijn hollandse zuinigheid wil ik mooie spullen hebben voor weinig geld. Dat is even zoeken maar uiteindelijk vind ik dan toch wat ik wil hebben. Qualitatief misschien niet op en top maar ach, dan kan ik nog eens een keer weer wat nieuws kopen.

13.15 uur. Onze tuin staat blank. Er staat een centimeter of 5 water (dat bij de airco inloopt) en we zijn blij dat we binnen zitten. Wat een gigantische hoosbui met onweer. De tweede keer al vandaag; ook om 7.00 uur ging het al zo tekeer. De heuvels achter ons huis zijn een tijdje onzichtbaar geweest vanwege de bui. Komt wel goed uit die bui, kunnen we meteen even controleren of het nergens lekt want de huizen in Oz worden niet zo waterdicht en tochtvrij gebouwd als in Nederland (op dat gebied kan er nog veel verbeterd worden hier). Nou, en óf het lekte zeg. Stromend water langs de muren in de dining. Het water komt zo door de ramen naar binnen stromen. Blijkt dat ze de ruiten niet hebben afgekit. Gelukkig is het niet ons huis dus ook niet onze zorg (de eigenaresse heeft ons laten weten dat ze het probleem laat oplossen).
De stroom is inmiddels ook uitgevallen. 't Lijkt hier een hollandse herfst. Jeroen is foto's aan het maken van de waterval in de keuken en van het zwembad dat we nu in onze tuin hebben. Bewijs voor de eigenaresse dat het huis niet helemaal deugt.

16.00 uur. Het blijkt dat we hier in West Albury nog geluk hebben gehad met het weer, dat hoorden we van de werklui en de eigenaresse die hier gistermiddag waren. In Lavington, Thurgoona en de rest van Albury (ook in Canberra en in Victoria ten zuiden van Albury) heeft het verschrikkelijk tekeer gegaan. Er is blijkbaar een windhoos of iets dergelijks geweest want overal zijn bomen ontworteld en op auto's terechtgekomen. Ook is er veel wateroverlast geweest. Toen we vanavond nog even op pad gingen, was het waterpeil in het afvoerkanaal van Albury, dat gisteren nog zo goed als nul was, meer dan een meter gestegen. We vinden het wel vreemd dat ze dat water, in een land met een tekort aan water, niet opvangen want het stroomt nu zo de Murray River en uiteindelijk de zee in zonder dat er iets mee gedaan wordt.

Inmiddels hebben we (eindelijk) de formulieren voor het inklaren van onze 4 m3 aan spulletjes (zijn op 11 november in Brisbane aangekomen) ingevuld en verstuurd. Als het goed is worden de spullen volgende week ingeklaard en worden ze de week daarop bij ons thuis gebracht. Daar kijk ik wel naar uit; m'n eigen spulletjes, ook al is het niet veel, terug.

3 december. Vanmorgen weer de stad ingegaan want we hebben onze inboedel nog niet compleet. Ook vandaag geen succes met het vinden van meubels.
We hebben vandaag ook een bankrekening geopend bij Westpac omdat de producten die ze aanbieden voor weinig geld ons wel bevallen. We betalen $ 5,00 per maand voor een lopende rekening, een spaarrekening en internetbankieren en we mogen net zoveel transfers doen als we willen. Bij andere banken zit aan de transfers vaak een limiet.

In de krant van vandaag stond veel nieuws over de enorme ravage die het weer gistermiddag heeft aangericht. Ook net over de grens in Victoria is er een ravage aangericht. Veel ontwortelde bomen en een serie gesneuvelde auto's en kapotte huizen. De highway in Albury is een paar uur afgesloten geweest. Kinderen zijn geëvacueerd van scholen omdat de daken van scholen op instorten stonden. In Albury stond in de winkelstraten ca. 30 cm water waardoor winkels blank stonden en gesloten moesten worden. In Canberra is een man omgekomen omdat er een boom op z'n auto was gevallen. Overal liggen afgewaaide takken langs de straten. Kortom, het heeft flink tekeer gegaan. Het water in het afvoerkanaal is inmiddels weer tot een normaal peil gezakt en de meeste rotzooi is alweer opgeruimd. Jeroen en ik hebben mazzel gehad hier in West Albury.

4 december.

Jeroen is de hele dag al bezig uit te tekenen hoe hij zijn kantoor wil gaan inrichten. Hij heeft besloten zelf een bureau te bouwen want in de winkels kan hij niet vinden wat hij wil hebben en als hij al iets ziet wat hem bevalt dan is het te duur (hoe Nederlands, ha, ha).

5 december.

Geen Sinterklaas hier. Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Nog geen meubels maar wel een bureaustoel voor Jeroen.

6 december.

Jeroen heeft vanochtend een bezoek gebracht aan Bunnings Warehouse en heeft zich helemaal uitgeleefd met het kopen van gereedschap en zo, hij is zo blij als een kind (a boy and his toy). Hij heeft zijn zaagtafel in elkaar gefrutseld vandaag dus hij kan nu beginnen met het bouwen van onze bureau's. Goedkoop dat gereedschap hier.
Ik heb vandaag weer prutjes voor in huis gekocht en ik heb bij de NRMA een inboedelverzekering (is hier inclusief aansprakelijkheid) afgesloten; ook goedkoop hier en als je huis goed beveiligd is, zoals het onze, dan krijg je ook nog extra korting. Voor de autoverzekering die we in Nowra hadden afgesloten, kregen we ook nog geld terug omdat het in Albury goedkoper is.
Ondertussen hebben we nóg steeds geen meubels kunnen vinden en we overwegen nu ernstig om tóch maar 'even' naar Melbourne naar IKEA te gaan. Wat ze hier in Albury verkopen, is niet onze smaak.
De werklui hebben vandaag de laatste dingen afgewerkt (hopelijk); de ramen zijn afgekit dus geen stromend water meer langs de muren, extra drainage in de tuin en een antenne op het dak.
Ik heb verzekeringen geregeld voor de inboedel en dat was het wel weer zo'n beetje vandaag.

9 december.

De laatste paar dagen heb ik mij bezig gehouden met het doen van boodschappen; wat een gezoek in de winkels maar gelukkig heb ik tijd genoeg om alles opnieuw te ontdekken hier. Jeroen heeft bijna 1 bureau klaar maar het moet nog wel geschilderd worden; hij is dus nog wel een paar dagen van de straat.
Onze auto moet vóór 12 december opnieuw geregistreerd worden. Op naar de RTA. Blijkt dat we eerst bij de verzekeringsmaatschappij een Green Slip moeten halen EN betalen (WA-verzekering) en de auto moet gekeurd worden om een Pink Slip te kunnen krijgen. Dat wisten we allemaal niet; nu wel dus. De Green Slip hebben we direct maar gehaald. De auto wordt a.s maandag gekeurd en we hopen dat er niets aan mankeert zodat we direct de Pink Slip meekrijgen. Wat een gedoe allemaal zeg. Dát was in Nederland wel wat eenvoudiger. Gewoon 1 x per jaar een APK'tje en klaar was Klara.
Ook hebben we vandaag EINDELIJK de koelkast en vriezer gekregen die vorige week vrijdag gebracht zouden worden. Jeroen vindt het allemaal maar niks dat men zich hier niet aan afspraken houdt, ik heb me er maar alvast bij neergelegd dat dat hier nu eenmaal zo is; scheelt een hoop ergernissen. Zo zouden we bijvoorbeeld ook afgelopen dinsdag een telefoonaansluiting krijgen maar .................. jullie raden het al, die aansluiting is er nog steeds niet. Jeroen op hoge poten naar Optus. Hadden ze daar een computerstoring gehad (niet ff bellen of zo) en nu kan het nog wel tot woensdag duren voor we telefoon hebben. Internet zal dan ook dit jaar wel niet meer lukken; zou 2 á 3 weken duren (vanaf vorige week) maar daar vertrouwen we al niet meer op.

15 december.

Nog steeds geen telefoonaansluiting en 't is al weer donderdag. Wel zijn we nu gebeld door Optus dat het nu niet lang meer zal duren!! Ja, ja, ik persoonlijk geloof daar niet meer zo in. Internet wordt dus inderdaad volgend jaar want dat schijnt weer niet tegelijk met de telefoonaansluiting geregeld te kunnen worden. Erg moeilijk allemaal hier.

Vandaag heb ik een sportschool gevonden waar ik lid van ga worden want de kilootjes die ik hier in de paar maanden dat we hier nu zijn heb vergaard, moeten er wel ff weer afgetraind worden. Ja, al die Tim Tam's hè, nie goe maar wel heel erg lekker, vooral die met de dubbele chocoladelaag, ha, ha.

Verder hebben we nog ff gezocht naar een autootje pour moi. 't Wordt waarschijnlijk een Toyota Yaris, splinternieuw ook nog al zijn we daar niet echt naar op zoek maar ja, de Yaris is hier nog maar een paar maanden uit en er zijn dus nog geen tweede handsjes.

Jeroen is nog steeds bezig met de bureau's. Ze zijn nu bijna aan een verfbeurt toe dus ze zijn nu écht bijna klaar. 't Ziet er trouwens naar uit dat hij de rest van de meubels ook maar zelf moet gaan bouwen want de meubels die we tot nu toe hebben gezien (en dat waren er heel veel), zijn niet wat we zoeken. Beetje ouwe lullen meubels vinden we. Misschien biedt IKEA nog uitkomst maar dan moeten ze wel eerst die catalogus sturen die ik een week geleden heb besteld.

16 december.

Vanochtend heb ik me bij een sportschool aangemeld om de vetrandjes eraf te trainen. Ik begin in januari, nieuwe start.
Verder heb ik me als vrijwilliger opgegeven bij een sanctuary hier vlakbij. Volgende week woensdag loop ik een ochtend mee.

Nou, dat was het weer. 't Is een heel verhaal geworden doordat ik niet de beschikking over internet had maar ach, dan hebben jullie weer wat te lezen.

Groetjes en prettige feestdagen van Erna en Jeroen

[quote author=Erna link=topic=2246.msg40745#msg40745 date=1134715615]
Nog steeds geen telefoonaansluiting en 't is al weer donderdag. Wel zijn we nu gebeld door Optus dat het nu niet lang meer zal duren!!
[/quote]

Hahaha...leuk joh..zo'n mobiel abonnement....zelfs zonder telefoonaansluiting weet de telecomprovider je te vinden :)

Leuk verhaal trouwens Erna....

Hi Erna en Jeroen,

Mooi verslag, en een die ook weer bevestigd dat Australiërs makkelijk zijn met hun afspraken (No worries, mate. She'll be right).
Maar zijn er nu zo weinig meubelzaken daar, of konden jullie nier slagen in de bestaande buurt meubelzaken.

Van dat noodweer hebben wij hier niets van mee gekregen. Alhoewel het ook noorderlijker behoorlijk tekeer kan gaan. Heb ik het fout als ik zeg dat dat soort noodweer daar toch niet zo gebruikelijk is? Ik weet dat Vic nat kan zijn, maar zó nat, dat wist ik niet.

Toch leuk te horen dat alles daar goed gaat met jullie, en dat je je draai daar goed kan vinden. En nu maar hopen op de aansluiting.

Hé jongens, nog veel succes met je jacht naar je spulletjes.

Rene

Wow! Ik vind het echt heerlijk om dit soort verhalen te lezen! Zo krijg je zelf ook een beetje een inzicht van hoe de eerste tijd kan verlopen :)
3.5 uur rijden zijn toch geen reistijden in Oz :D Dat doe je toch zo ff  ;) Nadeel is alleen dat je ze zooi wel zelf mee moet nemen bij IKEA toch?

Lijkt me alleen niet handig om zo'n catalogus in een internetcafe te bekijken.... Je doet er normaal gesproken wat langer over als je echt ergens naar op zoek bent :)

Hi Erna
Ik voel met je mee.
Leuk verslag en leuk om te lezen, ga zeker door.
Als jullie naar Melbourne gaan geef dan een seintje, we moeten elkaar
dan zeker treffen.
Suc6 met de meubels en gr. aan Jeroen.
We houden contact.

Gr. Ton en Ineke  :up:

Hi Erna & Jeroen,

Leuk dat jullie ons weer eens updaten :).
Wat een gedoe, he, met die meubels en de telefoonaansluiting.
Heel veel plezier en natuurlijk succes met het aanschaffen van jullie spulletjes en met het settlen :up:.

Groetjes,
Mel

Hoi Erna en Jeroen,

Leuk om jullie verhaal te lezen, zo krijg je zelf ook een beetje een beeld van hoe iets kan lopen. Thanks.

groetjes Miranda  :)

Ja Erna en Jeroen,

Erg leuk om dit alles te lezen :up:
ga zo door dan hebben wij een idee wat je allemaal te wachten kan staan in de eerste periode in Australie.

Groetjes Wilbert

[quote author=Jeroen link=topic=2246.msg42168#msg42168 date=1136291400]
We hebben eindelijk internet in huis, een heel verhaal opzich, dat komt later wel.
[/quote]

We wachten vol ongeduld. :hi:

JOEHOE, we zijn weer online (zoals Jeroen ook al schreef  :-D). EINDELIJK. Ik was al bijna weer afgekikt van dit forum maar gelukkig kan ik nu mijn verslaving weer voortzetten, heerlijk :wink:.

17 december.
Nou zeg, niet te geloven, we hebben een telefoonaansluiting :up:. Nu internet nog.

18 december.
Lange broekenweer vandaag, echt koud. In de bergen hier een uurtje vandaan vriest het zelfs :freezing:.

22 december 9.00 uur.
Sinds gisteren vallen de mussen (ja, die zijn hier ook) dood van het dak. Heet is het, verschrikkelijk heet. 35 graden in de schaduw. Niks niet  :beach:  maar de airco aan, lekker cool man. Vandaag wordt het 31 en morgen 36 graden. Nog ff een paar dagen puffen dus. Zaterdag is het weer iets koeler met 27 graden.

Gisteren voor het eerst mijn vrijwilligerswerk in de 'dierentuin' gedaan. Hele ochtend voer voor de beesten klaargemaakt, ze gevoerd en hun hokken schoongemaakt. Ik vind het erg leuk werk en zou het de rest van m'n leven wel willen doen maar helaas is het geen betaald werk en dat heb ik in eerste instantie wel nodig maar wie weet wat de toekomst nog brengt.

Vanmiddag komen misschien onze spullen maar we geloven het pas als ze er daadwerkelijk zijn.

21.00 uur. En ja hoor, onze spullen zijn gekomen. Wel weer drie dagen later dan afgesproken maar dat schijnt hier normaal te zijn, afspraken niet nakomen. Leuk hoor, je eigen spullen weer uitpakken. Met uitzondering van de boeken en cd's is alles is al weer zo'n beetje opgeruimd ('t was ook niet zo veel, in totaal maar 44 dozen, ha, ha.). Jeroen moet eerst nog even wat kasten bouwen om ze in op te bergen.

24 december. "Internet :? :thinking:?", zeiden ze gisteren tegen Jeroen. "U staat niet in ons systeem meneer". Nou, lekker dan. Hebben die klojos van de Optus winkel dat niet doorgegeven. Houdt dus in dat we nóg weer langer kunnen wachten. Misschien 4 januari, ja, ja.

26 december. Kerst zit er weer op. Lekker warm met 25 graden. We zijn de hele dag thuis gebleven. Jeroen computeren en ik lezen. Vandaag zijn we erop uit geweest. Jeroen vissen i :fishing2: in Lake Hume, ik lezen. Alweer lekker warm met 28 graden. De rest van de week wordt het heet met temperaturen tussen de 35 en 39 graden. Dat wordt dus zweten.

31 december. De laatste dag van het jaar alweer. Geen oliebollen dit jaar (nou ja, andere jaren ook niet omdat ik, Erna, er ziek :hang: van wordt, ha, ha). Het jaar is omgevlogen en wat is er voor ons veel veranderd. Alles achtergelaten in Nederland om hier in Australië weer helemaal opnieuw te beginnen. Wat een uitdaging. Ook de zomertemperaturen zijn hier in Albury een uitdaging. Vandaag is het 42 graden en de wind is zo heet als de heetste stand van een fohn. Ik liep een week geleden al te zeuren over de warmte maar 't is nu nog veel heter,  :-D. Wel wat anders dan in Nederland om deze tijd van het jaar. De afgelopen dagen was het telkens dicht bij de 40 graden. Na morgen wordt het weer even iets koeler met 32 graden. Gelukkig bestaat er airco :-D. Je past je hier trouwens vanzelf aan aan de temperaturen. Je wordt vanzelf rustiger (relax man) en de mensen beginnen de dag vroeg hier.

Dit is ook een dag met een zwart randje want vanochtend kreeg Jeroen een niet zo'n leuk bericht van de nieuwe baasjes van onze poes Nonnie. Nonnie is vannacht overleden. Ze had een tumor en was de laatste dagen erg verzwakt en vannacht kreeg ze een hartstilstand. Arm poesje. Ze was 14,5 jaar. Verdrietig :cry: zijn we er wel om en Irene en Patrick vast ook. Kater Guus zal het niet erg vinden, hoeft ie ook niet meer naar dat geblaas en gegrom van Nonnie te luisteren. Het klikte nog steeds niet tussen die twee.

1 januari. Gelukkig Nieuwjaar in goede gezondheid voor jullie allemaal. Drink :cheers:er maar één (of meer) op ons.

3 januari. Geloof het of niet maar we hebben EINDELIJK internet :up:. Twee weken later dan dat de afspraak was maar beter laat dan nooit. We zijn aangesloten bij Optus. Daar werken niet zulke erg slimme mensen, zijn we achtergekomen. Eerst was het al erg moeilijk de telefoonaansluiting op de afgesproken tijd aan te sluiten. Dat zou vijf dagen na de aanvraag geregeld zijn maar dat werden er uiteindelijk 10. Jeroen had tegelijk met de telefoon ook breedband aangevraagd. Hij heeft toen meteen al een modem en een rauter meegekregen. Op 18 december had de aansluiting er moeten zijn maar zoals ik op 24 december al schreef, we waren niet bekend in het systeem bij Optus. Opnieuw aangevraagd dus. Ook stonds ons adres er niet goed in het systeem. Jeroen heeft dat in de Optus winkel een paar keer doorgegeven maar blijkbaar is het erg moeilijk dat te wijzigen. Gistermiddag heeft ie daarom nogmaals gebeld om het juiste adres door te geven en nogmaals (voor de vierde keer of zo) doorgegeven dat we geen modem en rauter meer nodig hebben omdat we die al hebben. Kreeg ie later in de middag een telefoontje van een koeriersbedrijf dat er morgen een pakketje wordt bezorgd. Laat me raden, een modem en een rauter misschien? Toen werden we gisteravond, na een klacht van Jeroen, door Optus!!! gebeld en toen kon zomaar ineens de internetverbinding á la minute geregeld worden!!!!!! Dus we zijn eindelijk weer online. Boos :angry1: worden helpt af en toe wel :-D. Meteen maar goed gebruik gemaakt van internet door twee uur lang met één van mijn beste vriendinnen te MSN-en :).

4 januari. Vanochtend weer gewerkt in de dierentuin. Ik vind het nog steeds jammer dat het geen betaald werk is want ik vind het wel verrekt leuk werk. Vooral de koala's vind ik erg leuk. Kleine knuffelbeertjes (met hele scherpe nagels, ha, ha).
Ondertussen nog steeds druk bezig met solliciteren en maar afwachten of er wat uit komt.

Inmiddels ben ik ook weer aan het trainen in een sportschool sinds gisteren. Dat was schrikken zeg, toen ik daar op de weegschaal moest :loudcry: :oops:. Vijf kilo's erbij in die 3,5 maanden die we hier nu zijn. Veel teveel koekjes en chocolade gegeten om het gemis aan drop te compenseren :-D.

Onze website is een klein beetje gecrasht dus daar kan ik geen foto's van ons huis opzetten momenteel maar er wordt aan gewerkt om dat allemaal weer goed te krijgen.

Eh, nog steeds geen meubels :|.
@ Rene-L. Niet omdat er niet genoeg meubelzaken zijn. Alleen in Albury al zijn er wel een stuk of 5 maar de meubels hier vinden we allemaal zo oerlelijk :x, vandaar dat we nog ff verder zoeken.
@ Annemiek. Die afstand naar Melbourne om Ikea te bezoeken, is het probleem niet maar inderdaad, hoe krijg je een bankstel en een eethoek in een, toch wel, grote auto? Laten bezorgen dan maar, dachten we. Dat was ff slikken, $ 625,00 durven ze daar voor te vragen. Laat nog maar ff dan.

Hier laat ik het even bij voor nu maar ik laat snel weer wat horen. Ik heb tenslotte momenteel toch niet veel beters te doen, ha, ha.

Groetjes van Erna en Jeroen

Ik zal mij ook eens van mijn kant laten horen, dat is al een mooi poos geleden. De sfeer in Australië is dusdanig relaxed  :drink: dat de mensen hier vergeten afspraken na te komen of niet afbellen. Een voorbeeld? Ik kan er meerdere opschrijven voor je:

Goed, we hebben al meer dan een maand een huurwoning en deze is gloedjenieuw en modern voor Australische begrippen en natuurlijk zitten er nog wat foutjes in.  :shout: EN DIE BLIJVEN ER OOK ECHT WEL INZITTEN! Toch is er wel het een en ander hersteld zoals de pennen van de scharnieren even vast slaan enne……………nou ja, dat was het wel zo’n beetje. Echt ‘proudly australian build’, kortom, waardeloos gebouwd. Nu is dat natuurlijk ook niet helemaal waar, maar echt kwaliteit is het ook niet echt. De deuren hebben dusdanige naden aan alle zijden, een inbreker met anorexia hoeft de klink niet te gebruiken zeg maar. Recht, vlak en haaks kunnen denk ik hier heel nieuw begrip gaan worden, er is alleen nog iemand nodig die ze dat gaat uitleggen. Ja, ja, ik dwaal af. Een detail in de keuken: een aantal wandtegeltjes zijn niet goed in de kleur, ach wat zou het. Maar goed, toch even bij de eigenaresse gemeld: worden nog voor de Kerst vervangen! Ok dan. Ik moet er nu wel even bijzeggen dat we ondertussen telefoon hebben, anders geloof je niet dat we gebeld werden.
Dat met die telefoon is ook een apart verhaal (even tussendoor). Ik geloof dat ik 28 of 29 november naar een Optus winkel ben gegaan om en een huisaansluiting en breedband internet aan te vragen. Papiertjes (beide) ingevuld, mobiele nummer achtergelaten, getekend en kreeg te horen dat de huisaansluiting met 3 tot 4 dagen een feit zal zijn en internet dan 14 dagen later. Een week later ga ik weer naar diezelfde winkel, en ik ben nog kalm als ik binnenstap, en vraag wat er aan de hand is. Computerstoring. Goed, kan gebeuren, maar waarom moet ik dan een kwartier rijden om vervolgens te horen te krijgen dat het nog een week langer kan duren, jullie hebben mijn nummer, een belletje zou zeer op prijs worden gesteld. Had tie niets op in te brengen natuurlijk. Iets langer dan een week dan eindelijk telefoon, gaat allemaal weer perfect, toch? NOT.
Goed, weer even terug komen op die tegeltjes, we werden door de tegelboer gebeld met de vraag of er iemand langs mocht komen om de tegels even te bekijken. Tuurlijk kan dat. Er kwam inderdaad iemand en ook bijna op het afgesproken tijstip, scheelde maar 3 kwartier. Kijken en weer weg. Een paar dagen voor Kerst worden we weer gebeld door die tegelboer met de vraag of ze op die en die dag tussen 09:30 en 10:00 mochten komen ivm de tegels, is er dan iemand thuis. Ja hoor, kom maar. Om 2 minuten over 10 ben ik de stad maar ingegaan om weet ik veel wat te doen. Maar het blijkt dat er ook echt niemand is geweest die dag en even bellen dat ze niet komen of niet hadden kunnen komen is er echt niet bij. De mensen die nog naar Australië gaan, bereid je voor op een hele relaxte houding hiero. Waar je ook naar toe gaan en met wie je ook afspraken maakt, het lukt gewoon niet, echt niet. En vergeet hoop, je komt er bedrogen uit. Tis hier fantastisch geregeld allemaal.
Na veel 5555 en 6666 hebben we dan eindelijk internet, moest wel voor een tweede keer aangevraagd worden, de eerste keer was het niet in de computer ingegeven.
Waarom me dat echt boos  :eek:utraged: heeft gemaakt is het feit dat er een of andere Leo Uit Leeuwarden vanaf mijn server een aanval heeft gedaan op een andere server en dat is niet zonder schade gebleven. Dat moet wel allemaal hersteld worden natuurlijk en dat kan alleen maar via internet en dan is een internet café echt duur. Maar goed, de laatste dingetjes nog (hoop ik) en dan moet alles weer normaal kunnen draaien.

Ik zal proberen de volgende keer wat meer positiever te zijn. 

Hoi Erna en Jeroen,

Goed om weer van jullie te horen! Wat een verhaal zeg. Ik herken er wel wat van. Wij wonen in een zelfde huis als jullie. Echt gebouwd voor de verhuur met dezelfde kieren rond de deuren. Bij ons kwam het water als het regende onder de deur door. Gelukkig hebben ze daar wat aan gedaan en we zijn nu best tevreden. De afwerking is niet je van het, maar daar wen je aan. Echt balen van de server. Als je geen internet hebt ben je echt onthand, Ik vond het in ieder geval verschrikkelijk :roll:.

Back