2 mei 2006
Gisteravond kreeg ik een telefoontje van het Commodore Motel. Joan vroeg me: ‘wanna give it a try tomorrow at 9?’. Natuurlijk zal ik rond die tijd daar zijn. Na het telefoontje begon ik me af te vragen :thinking: wat ze nou eigenlijk bedoelde. Moet ik voor een sollicitatiegesprek komen of om te werken? Ach nou ja, ik zie het vanzelf.
Om 9.00 uur heeft Jeroen met bij het Commodore Motel afgezet. Het was inderdaad de bedoeling dat ik direct aan de slag ging!!!!! :-D. Beetje vreemd allemaal maar ach, het is werk. Ik heb de ochtend meegedraaid met één van de schoonmaaksters en het ging prima.
Aan het eind van de ochtend kreeg ik een soort loonbelastingverklaring mee. Prima maar ik wil toch eerst wel graag wat meer informatie over het hoe en wat van deze baan. Degene die mij die info kan geven, is er niet. Ik ben dus nog niet veel wijzer geworden. Het enige dat ik weet, is dat het een baan op oproepbasis is. Ik heb liever wat meer vastheid zodat ik een vast inkomen heb maar het begin is er in ieder geval.
Inmiddels heb ik uitgevogeld bij welk bedrijf ik afgelopen maandag had moeten zijn voor een job interview. Ik heb gebeld, de situatie uitgelegd en ben uitgenodigd voor een nieuw gesprek op 8 mei. Als ze daar in mij geïnteresseerd zijn en mij een bepaald aantal uren per week kunnen bieden dan doe ik dat uiteraard liever dan het werk op oproepbasis. Ik wacht het wel af.
’s Middags belde Harvey Norman dat morgen ons bankstel wordt afgeleverd. Hè hè, kunnen we eindelijk de campingstoelen opbergen en lekker onderuitgezakt op de bank voor de tv gaan hangen. Kacheltje ervoor en we zijn weer helemaal blij.
’s Avonds werd ik weer door Joan gebeld of ik morgen wil werken. Maar natuurlijk wil ik dat.
3 mei.
Het bankstel is afgeleverd. We waren verbaasd dat het de goeie was en ook nog in de goede kleur.
ops!:, hij is wel wat groot voor onze kleine living. Misschien is het een idee om de tweezits maar in de dining neer te zetten. Kan ik lekker voor de kachel zitten de hele avond. ’t Is hier koud ’s avonds, brrr :freezing:.
5 mei.
Toen ik van mijn werk terugkwam (ja, ja, ze zijn blijkbaar erg tevreden over mij want gisteren mocht ik het meteen al alleen doen en vandaag ook weer. Nou ja, zo moeilijk is schoonmaken ook niet toch?), was Jeroen verdwenen. Lopend? Hmmm, vreemd, hij is niet zo’n actieveling. Dat kan volgens mij niets anders betekenen dan dat de nieuwe auto gehaald kan worden. En ja hoor, 10 minuten later komt Jeroen aanrijden :drive: MET de nieuwe bolide. Hij (Jeroen, niet de auto) is dubbel gelukkig nu want de bodem van de auto schijnt van Volvo te zijn en Jeroen is nogal idolaat van Volvo. We hebben nu dus een splinternieuwe Mazvo :-D.
Sinds 21 september 2005 wonen we niet meer in Vledder. Waterleidingmaatschappij Vitens vindt dat blijkbaar maar moeilijk te begrijpen want ze blijven maar geld innen van onze rekening. Hoe vaak we ook bellen :call: of mailen, niemand schijnt te begrijpen wat die meterstand toch betekent die we op 21 september hebben doorgegeven. Allemaal :blond: zeker. Voor de eerste twee bedragen waren we helaas te laat om ze nog zelf te kunnen storneren maar met het laatste bedrag is dat wel gelukt. Vorige week heeft Jeroen nog een mailtje gestuurd om de situatie nogmaals uit te leggen en voor de zoveelste keer werd ons verzekerd dat het allemaal in orde zal komen. In welk jaar hebben ze er niet bij vermeld helaas. Wat schetst onze verbazing? Vandaag ontvingen we een betalingsherinnering van Vitens dat ze de laatste termijn niet konden incasseren :wall: :wall: :wall:. Nou, wat vreemd nou toch, hoe zou dat nou toch kunnen???? NOG een mailtje gestuurd. Ben benieuwd hoe lang dit allemaal nog gaat duren. We worden er wel heel errug moei van.
Met ingang van 22 mei a.s. heeft Jeroen een baan bij een ingenieursbureau in Wodonga :cheers:. Fantastisch :dancing:. Jeroen en ik hebben welgeteld 1 dag fanatiek gesolliciteerd en hebben allebei ook in 1 dag een baan. Dit heb ik in Nederland nog nooit meegemaakt. Ik werd er menigmaal vanwege mijn leeftijd afgewezen en zelfs een keer omdat ik een accent heb. Hier hebben ze niet eens naar mijn leeftijd gevraagd, is niet belangrijk, als je je werk maar goed doet, is het ok. Kunnen werkgevers in Nederland nog iets van leren.
Zo, jullie zijn weer ge-updeet of upgedeet of whatever.
Groetjes :bye:,
Erna en Jeroen