Zo, hè hè, eindelijk weer een update van onze zijde. Er waren wat probleempjes van persoonlijke aard maar die zijn inmiddels zo goed als opgelost. Ik zal daar hier niet over in detail treden want daar worden we met z'n allen niet vrolijker van.
Jeroen is inmiddels weer in Albury terug na een periode van bijna 10 weken in Nederland te zijn geweest om te werken. Nu is het hier weer zweten geblazen om van alles en nog wat te regelen. Er waren van onze zijde wat misverstanden over waar we nu eigenlijk wel en niet mochten wonen met ons SIR visum en er was even sprake van dat we van NSW moesten verhuizen naar VIC. Na een gesprek op het gemeentehuis met iemand die zich bezig houdt met immigranten is het verhuisverhaal van de baan. We mogen gewoon in NSW blijven wonen zolang de Victoriaanse regering (onze sponsor) maar op de hoogte is van onze verblijfplaats. Bovendien ligt Albury op de grens met Victoria dus waarom moeilijk doen. Jeroen krijgt allerlei info toegestuurd nog over het opzetten van een bedrijf (althans dat zeiden ze
bij de gemeente). Verder kunnen we hulp krijgen bij het zoeken naar werk e.d. dus dat is allemaal weer een zorg minder. Dat houdt echter niet in dat er werk voor ons gezocht wordt, dat moeten we nog steeds zelf doen maar als er problemen zijn met bijvoorbeeld het niet kunnen geven van referenties dan kan de gemeente ons helpen, het e.e.a. uit te leggen aan de betreffende instanties.
In de periode dat Jeroen weg was, heb ik mij o.a. bezig gehouden met sporten, sporten en sporten en af en toe wandelen maar vooral zweten. En wat denk je? Nog steeds die extra kilootjes van het afgelopen half jaar er niet af kunnen trainen. Maar ja, hoe kan het ook anders als mijn vrienden uit Nederland dropjes blijven sturen en de winkels hier vol liggen met Tim Tam's (double coated) :-D. Kijk dat die dropjes gestuurd worden en die overheerlijke koekjes in de winkel liggen, is niet zo erg maar eh, alles roept naar mij dat het opgegeten wil worden en tja, dan is het natuurlijk zielig die voor die lekkernijen dat ze onaangeroerd blijven liggen. En ach, in vergelijking met de gemiddelde australische vrouw, breng ik het er nog niet zo raar af
.
Vorige week zondag zijn we naar Mount Hotham geweest. Mooi daar hoor, en dat maar op twee uur rijden van Albury. Wel frisjes daarzo maar het uitzicht was prachtig. We hebben een mooi rondje gereden die dag, ongeveer 400 km. De gravel road tussen Anglers Rest en Falls Creek was fantastisch. Je rijdt er over een hoogvlakte en door het landschap aldaar kreeg ik het Noorwegen gevoel. Zo mooi.
Het autorijden gaat me hier ook steeds beter af nu (dat wordt ook wel tijd na zeven maanden :-D). Alleen als ik in de haast mijn richtingaanwijzer aan moet doen, gaat prompt de ruitenwisser aan :blond: en de spiegels ben ik ook nog af en toe kwijt. En eh, achter het stuur stappen doe ik nog regelmatig via de passagierskant
. Of het ooit nog helemaal goed komt met mij, ik twijfel er soms aan maar ach, ik heb mijn rijbewijs en ben niet meer zo'n gevaar op de weg als twee maanden geleden (vind ik zelf
).
Inmiddels hebben we nog steeds geen meubels
:-D maar ach, de campingstoelen zitten nog steeds goed. Wel hebben we sinds gisteren een tuinset en een party tent. Die party tent was wel een verhaal apart. Dat was weer echt zo'n Proudly Australian Built geval (made in China :-D). Het ding is zo ongeveer 5 keer in elkaar gezet door Jeroen en even zo vaak weer in elkaar gestort. Je kunt dus wel nagaan dat Jeroen op het laatst niet meer zo vrolijk was :x :angry1: en zijn taalgebruik ging er ook niet echt op vooruit . Maar goed, hij is ingenieur dus bedacht wel weer iets waardoor dat geval niet meer in elkaar kon storten (moet zeggen dat het wel lang duurde tot die oplossing kwam :-D, eerst 5 x in elkaar storten????? :lol1: :rotflmao
. Jeroen staat nu achter mij en zegt dat ze dat spul dan maar beter moeten maken. Ja, ja. Maar goed, hij staat. Alleen jammer dat de temperatuur nu in het weekend met zo'n 15 graden is gedaald. 't Is hier 's ochtends stervenskoud man :freezing: met maar 5 graden. Gelukkig warmt het in de middag nog lekker op tot 22 graden zodat we toch nog even in het zonnetje kunnen zitten. Een beetje regen kan hier overigens ook geen kwaad. Er is in de afgelopen 3 maanden slechts 2 mm hemelwater gevallen dus 't is een beetje droog en het stuwmeer waaruit wij ons water krijgen, zit nog maar voor een kwart vol. Niet echt goed dus.
Gisteren is er iemand zo leuk geweest om onze auto binnen te rijden. Zo'n berucht parkeerplaats ongelukje maar wel met schade voor ons. Jeroen en ik stonden netjes op een parkeerplaats te wachten tot de weg vrij was om door te kunnen rijden, komt er een meneer achteruitrijden uit een parkeervak. Kijkt alle kanten op behalve naar de plek waar wij staan. Jeroen toeteren maar die meneer had blijkbaar zijn oren ook op de zondagstand staan want hij reed gewoon door, zo het voorspatbord in. Het ging wel zachtjes en er zijn geen slachtoffers gevallen, alleen ons arme 4WD-tje. Vier deuken erin. Lang leve de all risc verzekering. Vanochtend de schade gemeld bij de NRMA en de gegevens van de 'dader' doorgegeven. Ook een quote laten maken door de garage en op 24 april mag 't ootootje naar de dokter. Maar hij (of zij) mag ons eerst nog naar Coober Pedy brengen met Pasen. Dus Willem, Barry en Vanessa, maak jullie borsten maar nat, want wij komen er weer aan en gaan de bloemetjes daar weer buiten zetten (al betwijfel ik het of er bloemen zijn in CP).
Nou, jullie zijn weer een beetje op de hoogte van ons wel en wee en zodra er weer wat ontwikkelingen zijn, hou ik jullie uiteraard weer op de hoogte.
Groetjes,
Erna & Jeroen