Erna & Jeroen alweer meer dan twee jaar in Oz

't Is maar goed dat ze niet continu staan te controleren op snelheid hier want dan was ik mijn rijbewijs al kwijt geweest volgens mij :-D. Ik zit nogal eens als een behoorlijk duf konijn achter het stuur en dan trap ik het gaspedaal vaak iets te ver in :). Tot nu toe nog geen puntjes kwijt gelukkig maar met die snelle Nemo zou dat wel eens heel gauw kunnen gebeuren.

Hai Erna en Jeroen,

Gefeliciteerd met jullie banen.

Hey Erna, misschien zoeken ze bij Vitens nog mensen die weten waar ze mee bezig zijn en kun je daar laten zien hoe echte werknemers werken.

Go for it.

Groetjes Mariette

Nemo, dat is een supernaam voor je nieuwe Mazvo. Je
zit al helemaal in de Australische afkortingen zie ik  :up:.

Bedankt weer voor je leuke update, je schrijft altijd
erg leuk en uitnodigend.

Groetjes Miranda  :)

[quote author=kallie link=topic=2246.msg58602#msg58602 date=1146894847]
Hai Erna en Jeroen,

Hey Erna, misschien zoeken ze bij Vitens nog mensen die weten waar ze mee bezig zijn en kun je daar laten zien hoe echte werknemers werken.

[/quote]

Dat zou dan een baan op afstand moeten worden want ik ben niet van plan weer terug te gaan naar Nederland :-D

Waar woonden jullie dan in Nederland ik heb er nog nooit van gehoord

Oh ja by the way, ik ben niet blond

Mariette

[quote author=Erna link=topic=2246.msg58524#msg58524 date=1146822647]
2 mei 2006

Met ingang van 22 mei a.s. heeft Jeroen een baan bij een ingenieursbureau in Wodonga :cheers:. Fantastisch :dancing:. Jeroen en ik hebben welgeteld 1 dag fanatiek gesolliciteerd en hebben allebei ook in 1 dag een baan. Dit heb ik in Nederland nog nooit meegemaakt. Ik werd er menigmaal vanwege mijn leeftijd afgewezen en zelfs een keer omdat ik een accent heb. Hier hebben ze niet eens naar mijn leeftijd gevraagd, is niet belangrijk, als je je werk maar goed doet, is het ok. Kunnen werkgevers in Nederland nog iets van leren.

Zo, jullie zijn weer ge-updeet of upgedeet of whatever.

Groetjes :bye:,

Erna en Jeroen

[/quote]

Hallo Erna,

Bedankt voor weer een leuke update.  :up:
Ik had voor de grap willen solliciteren maar ga dat na jouw
bericht toch maar niet doen.  :|
Als het zo snel gaat om werk te krijgen moet je in mijn geval
wel heel voorzichtig zijn, als je wilt blijven reizen natuurlijk  :roll:

Gr. Ton  :-D :cool:

[quote author=Erna link=topic=2246.msg58637#msg58637 date=1146901667]
Wij woonden in Vledder (Drenthe). En ik ben wel blond :-D
[/quote]

Oh, vandaar!

:-D :-D :-D

Hi Erna en Jeroen ! Congrats met jullie banen en de nieuwe Mazvo ! :-D  :up:

Ik lees regelmatig met jullie mee en Erna, je hebt een erg levendige en humoristische schrijf stijl ! :-D

Ik kan me goed voorstellen hoe frustrerend het gebrek aan resultaat bij de Nlse ex-energieleverancier voelt...echt irritant zeg !  :x

Nou ik blijf de updates lezen en veel plezier met de nieuwe banen!  :)

Ingrid  :cool: .

6 mei

Vandaag maar eens even flink aan het leren geslagen want anders raak ik te ver achter met de cursus en dan wordt de juffrouw boos :angry1:.

7 mei

’t Is echt herfstweer vandaag met harde wind en heel veel regen. Echt weer om bij de kachel te zitten, lekker onderuitgezakt op de nieuwe bank, met een boek of voor de tv :tvhappy:.

Mijn dropverslaving :shocking: stak vandaag enorm de kop op. Snel naar Safeway, de enige winkel in Albury die Nederlandse Klene drop verkoopt. Helaas alleen maar zoute drop maar het stilt mijn drop trek in ieder geval even. Gelukkig is er een flinke lading drop onderweg vanuit Nederland (mijn favoriete bielzen en Brussels manneke), besteld bij de webwinkel. Lang leve internet :up: !!!

8 mei

Vanochtend het sollicitatiegesprek gehad dat ik vorige week gemist heb. Nou ja, gesprek :?. Ik stond na 5 minuten alweer buiten. Die dame had volgens mij nog nooit een sollicitatiegesprek gevoerd want de enige vragen die me werden gesteld waren of ik meteen beschikbaar ben en of ik dit werk al vaker heb gedaan. Vervolgens moest ik een formulier invullen en daarna kon ik weer vertrekken.

Hoewel ik geen hekel heb aan schoonmaakwerkzaamheden, ga ik dit toch niet erg lang doen. Mijn rug kan het niet aan. Door het trainen met gewichten heb ik mijn rug wel aardig wat sterker gemaakt maar niet sterk genoeg om dit werk te kunnen blijven doen. Na 4 halve dagen werken vorige week, was ik helemaal kapot en heb ik het het hele weekend moeten bezuren. Dat doen we dus maar niet. Ik ben dus maar meteen vandaag naar wat uitzendbureau’s gegaan om om werk te vragen dat wat minder belastend is voor mijn rug en de komende week zal ik maar weer wat bedrijven bij langs gaan om persoonlijk om werk te vragen. Best wel irri :cry:, die rug.

YES, YES, YES, :dance: ik heb eindelijk een winkel gevonden, in Lavington, waar ze ECHTE GOUDSE kaas verkopen en niet eens schandalig duur. Meteen maar een kilootje meegenomen en nog wat heerlijk Goudse komijnekaas erbij. Ze verkopen er nog veel meer Nederlandse producten waaronder Venco drop en stroopwafels. Nou, mijn leven hier in Albury kan niet meer stuk. Thuis uiteraard meteen een homp kaas gegeten en verdomd, het IS echte Goudse kaas. Mmmmmmmmmmmmmmmm.

10 mei

De boodschappen uit Nederland zijn al aangekomen vandaag. Dat is snel want ik kreeg een week geleden een berichtje van BoodschappenuitHolland.nl dat ze mijn bestelling hadden verstuurd. Ik ging ervanuit dat het half juli zou worden voordat ze er zouden zijn want ik had voor de goedkope (hoe Nederlands) manier van verzenden gekozen namelijk per boot. Dat scheelt toch zo’n € 45,00. De boodschappen zijn echter met het vliegtuig gestuurd. Vandaar dat ze er zo snel waren. Gelukkig maar want nu kan ik eindelijk weer toegeven aan mijn dropverslaving :p. Heerlijk.

12 mei
Ongelooflijk, fantastisch, helemaal geweldig en gefeliciteerd :congrats: VITENS. Ze hebben het eindelijk begrepen want we hebben de eindafrekening van onze wateraansluiting in Nederland dan nu toch ontvangen. Het heeft slechts 8 maanden geduurd maar ach, beter laat dan nooit.

15 mei

Vandaag naar TAFE geweest voor de eerste keer, voor mijn cursus. Nou, ik heb nog nooit zo’n saaie  :hang: les meegemaakt. Zelfs niet op de HAVO, als ik wiskunde had (mijn favoriete :error: vak, niet). Ik heb niets opgestoken in die les. Alles wat werd verteld, stond ook in het lesboek dus ik begon me na een uur dan ook ernstig af te vragen wat ik daar deed. Helaas is het verplicht om te gaan want anders krijg ik mijn papiertje niet. Gelukkig hoef ik er maar twee keer twee uur aan te geloven. A.s. vrijdag nog een keer. Ik zal een extra sterke bak koffie nemen vooraf zodat ik niet in slaap val.

19 mei

Weer zo’n saaie (GAAP) dag op school. Gelukkig maar twee uur. Ik had die tijd liever besteed aan lekker buiten zijn want het is echt schitterend herfstweer hier in Albury. De hele week al trouwens. Temperaturen van 20 graden, heerlijk. Ben blij dat ik maar halve dagen werk, kan ik ’s middags lekker van het mooie weer genieten voor zolang het nog duurt.

Zo, weer genoeg geleuterd :blahblah: :blahblah: :blahblah: nu. Zodra ik weer nieuws heb, laat ik het jullie uiteraard weer weten.

Groetjes,

Erna (& computerfreak Jeroen)

Nederlanders en drop .... het blijft fascinerend, zelfs voor een Belg.  :-D Enfin, ik vind het ook lekker hoor! Betaal je er in Oz niet ongelooflijk veel geld voor, als je dat laat overkomen??

Sara

[quote author=sarabaes link=topic=2246.msg59955#msg59955 date=1148039138]
Nederlanders en drop .... [/quote]

Doet me aan die Venco reclame denken van die stomerij!  :-D Jakkes!!!

Leuk om jullie update weer te lezen!!!

Groetjes Lin

Ps: écht herfstweer hebben jullie zeg!!!

@Lin. Ik ben wel verslaafd maar nog niet zo erg dat ik bijvoorbeeld de dropjes tussen de motellakens weg eet :-D.

20 mei

Prachting weer vandaag :stupid2: (tja, dat heb je in Australië hè :)) en onverwacht een dag vrij van mijn werk dus een mooie gelegenheid om een lange wandeltocht te maken in de heuvels. Jeroen zit liever achter de computer dus ik trek er, als computerweduwe, in mijn eentje op uit. Ik heb met volle teugen genoten.

22 mei

Brrrrrrr :freezing:, wat is het koud ’s ochtends en wat dacht je wat? We moeten ijs van onze autoruiten krabben.
Jeroen heeft voor het eerst in zijn nieuwe baan gewerkt vandaag. We zullen eens zien hoe lang hij het werken voor een baas hier in Oz vol gaat houden, gezien zijn ervaringen (of liever gezegd aanvaringen :devil:) met Nederlandse werkgevers in het verleden.

26 mei

Op tv zag ik dat Cirque du Soleil met de show Varekai naar Australië komt. In Nederland zijn we een paar jaar geleden naar de show Dralion geweest en dat vonden we echt helemaal te gek. We hebben besloten naar de show in Melbourne te gaan. Het duurt nog ff voordat ze daar zijn maar ik heb alvast geboekt. Op 28 april 2007 zijn we in The Oval te vinden.

27 mei

Vanmiddag weer een eindje rondgereden in de omgeving, op zoek naar een plek waar we over een paar jaar wel een huis zouden willen kopen c.q. bouwen. Dit keer zijn we een eindje langs de noordzijde van Lake Hume gereden. Errug mooi was het daar, ideaal plekje om te wonen. Verder noordwaards richting Holbrook en Culcairns vonden we geen van beiden echt bijzonder. Wel mooi maar niet mooi genoeg om er te willen wonen. Tot nu toe gaat onze voorkeur toch nog steeds uit naar een plekje in Victoria maar ach, we zien wel wat de toekomst brengt.

28 mei

Vanmiddag weer naar een bijeenkomst van Dutch Care geweest. Eerst zijn we naar Bonegilla geweest. In Bonegilla is het voormalige emigrantenkamp te vinden. Het oorspronkelijke terrein is 130 ha. groot en het is in WOII gebouwd voor het leger. In 1947 werd het een emigrantenopvang- en trainingscentrum. Tot en met 1971 werden emigranten o.a. hier opgevangen. Het was het eerste Australische huis voor meer dan 320.000 na-oorlogse emigranten uit meer dan 30 landen. Momenteel bestaat alleen block 19 nog; men is nu bezig van dit block een museum te maken. Het oorspronkelijke kamp bestond uit 24 blocks met op ieder block accommodatie en andere gebouwen zoals een keuken en slaap- een eetzalen etc. Op het terrein waren ook een ziekenhuis, bibliotheek, 3 kerken, bioscoop, school, kantine, slagerij, kapper, politiebureau en 3 banken te vinden. Iedere emigrant kreeg bij aankomst een wollen deken, bestek en andere items die ze tijdens hun verblijf nodig hadden. De emigranten bleven in dit kamp totdat er woonruimte en werk voor ze gevonden was. Sommige leden van de Dutch Care club hebben zelf ook in dit kamp gezeten en sommigen vergelijken het migrantenkamp met een concentratiekamp. Er waren emigranten die slechts een paar weken in Bonegilla verbleven maar er waren er ook die er maanden tot jaren hebben gezeten.
Vanaf Bonegilla zijn we naar Baranduda gegaan waar we in het Community Centre de rest van de middag hebben doorgebracht met BBQ-en, praten en spelletjes doen. Er werd wat oubollige Nederlandse na-oorlogse muziek gedraaid. Jeroen vroeg me wat voor Nederlandse muziek ze zouden draaien als wij zo oud :gramps: zijn als de huidige leden. Tja, wie zal het zeggen?

Ik denk overigens niet dat Dutch Care hier in Albury dan nog bestaat. Wij zouden waarschijnlijk de enige leden nog zijn gezien er momenteel geen Nederlandse emigranten naar Albury-Wodonga wonen. Waarom dat zo is, begrijpen Jeroen en ik niet. Waarom willen de huidige emigranten toch allemaal zo graag in de miljoenensteden Sydney, Melbourne, Perth en Brisbane wonen? Kunnen ze eindelijk weg uit het drukke en overvolle Nederland, zoeken ze toch de drukke steden weer op!!??!! En dat terwijl in Albury-Wodonga dezelfde voorzieningen te vinden zijn als in die joekels van steden, alleen in minder grote hoeveelheden. Er is hier werk in overvloed, zeker voor Chefs, Kappers, Nurses, Lassers en Managers (de kranten staan hier op zaterdag bol van allerlei vacatures), we hebben hier geen last van files en de omgeving is geweldig. Dus mensen, kom naar Albury - Wodonga :up:

Groetjes,

Erna & Jeroen

Hoi Erna,

Ik zou eens met het Albury-Wodonga visitor centre gaan praten. Volgens mij ben jij een perfecte promotor!!  :wink: :-D

Henriette

Hai Erna,

ik zal het wel ergens onderweg hebben gemist, maar wat voor cursus doe je dan, dan de juf boos wordt omdat je niet hebt geleerd?

mariette

Wij komen naar Alburry hoor! Maar dan op de koffie!! :up:

Leuk om je update te lezen! Hoe gaat het op je werk? Heb je het nog naar je zin?

Groetjes Lin

Het allerliefste ga ik richting de kust wonen. En dan zodanig richting de kust dat je maar een half uur of hooguit een uur hoeft te rijden voordat je er bent. Het moet voor ons nog blijken waar we gaan wonen, maar Brisbane heeft een voorkeur...

Ook al eens aan Perth gedacht ?? Het is bijna onmogelijk om meer dan een uur van de kust af te zitten !!
M.vr.gr.
Perthpete

Back