6 mei
Vandaag maar eens even flink aan het leren geslagen want anders raak ik te ver achter met de cursus en dan wordt de juffrouw boos :angry1:.
7 mei
’t Is echt herfstweer vandaag met harde wind en heel veel regen. Echt weer om bij de kachel te zitten, lekker onderuitgezakt op de nieuwe bank, met een boek of voor de tv :tvhappy:.
Mijn dropverslaving :shocking: stak vandaag enorm de kop op. Snel naar Safeway, de enige winkel in Albury die Nederlandse Klene drop verkoopt. Helaas alleen maar zoute drop maar het stilt mijn drop trek in ieder geval even. Gelukkig is er een flinke lading drop onderweg vanuit Nederland (mijn favoriete bielzen en Brussels manneke), besteld bij de webwinkel. Lang leve internet
!!!
8 mei
Vanochtend het sollicitatiegesprek gehad dat ik vorige week gemist heb. Nou ja, gesprek :?. Ik stond na 5 minuten alweer buiten. Die dame had volgens mij nog nooit een sollicitatiegesprek gevoerd want de enige vragen die me werden gesteld waren of ik meteen beschikbaar ben en of ik dit werk al vaker heb gedaan. Vervolgens moest ik een formulier invullen en daarna kon ik weer vertrekken.
Hoewel ik geen hekel heb aan schoonmaakwerkzaamheden, ga ik dit toch niet erg lang doen. Mijn rug kan het niet aan. Door het trainen met gewichten heb ik mijn rug wel aardig wat sterker gemaakt maar niet sterk genoeg om dit werk te kunnen blijven doen. Na 4 halve dagen werken vorige week, was ik helemaal kapot en heb ik het het hele weekend moeten bezuren. Dat doen we dus maar niet. Ik ben dus maar meteen vandaag naar wat uitzendbureau’s gegaan om om werk te vragen dat wat minder belastend is voor mijn rug en de komende week zal ik maar weer wat bedrijven bij langs gaan om persoonlijk om werk te vragen. Best wel irri :cry:, die rug.
YES, YES, YES, :dance: ik heb eindelijk een winkel gevonden, in Lavington, waar ze ECHTE GOUDSE kaas verkopen en niet eens schandalig duur. Meteen maar een kilootje meegenomen en nog wat heerlijk Goudse komijnekaas erbij. Ze verkopen er nog veel meer Nederlandse producten waaronder Venco drop en stroopwafels. Nou, mijn leven hier in Albury kan niet meer stuk. Thuis uiteraard meteen een homp kaas gegeten en verdomd, het IS echte Goudse kaas. Mmmmmmmmmmmmmmmm.
10 mei
De boodschappen uit Nederland zijn al aangekomen vandaag. Dat is snel want ik kreeg een week geleden een berichtje van BoodschappenuitHolland.nl dat ze mijn bestelling hadden verstuurd. Ik ging ervanuit dat het half juli zou worden voordat ze er zouden zijn want ik had voor de goedkope (hoe Nederlands) manier van verzenden gekozen namelijk per boot. Dat scheelt toch zo’n € 45,00. De boodschappen zijn echter met het vliegtuig gestuurd. Vandaar dat ze er zo snel waren. Gelukkig maar want nu kan ik eindelijk weer toegeven aan mijn dropverslaving
. Heerlijk.
12 mei
Ongelooflijk, fantastisch, helemaal geweldig en gefeliciteerd :congrats: VITENS. Ze hebben het eindelijk begrepen want we hebben de eindafrekening van onze wateraansluiting in Nederland dan nu toch ontvangen. Het heeft slechts 8 maanden geduurd maar ach, beter laat dan nooit.
15 mei
Vandaag naar TAFE geweest voor de eerste keer, voor mijn cursus. Nou, ik heb nog nooit zo’n saaie :hang: les meegemaakt. Zelfs niet op de HAVO, als ik wiskunde had (mijn favoriete :error: vak, niet). Ik heb niets opgestoken in die les. Alles wat werd verteld, stond ook in het lesboek dus ik begon me na een uur dan ook ernstig af te vragen wat ik daar deed. Helaas is het verplicht om te gaan want anders krijg ik mijn papiertje niet. Gelukkig hoef ik er maar twee keer twee uur aan te geloven. A.s. vrijdag nog een keer. Ik zal een extra sterke bak koffie nemen vooraf zodat ik niet in slaap val.
19 mei
Weer zo’n saaie (GAAP) dag op school. Gelukkig maar twee uur. Ik had die tijd liever besteed aan lekker buiten zijn want het is echt schitterend herfstweer hier in Albury. De hele week al trouwens. Temperaturen van 20 graden, heerlijk. Ben blij dat ik maar halve dagen werk, kan ik ’s middags lekker van het mooie weer genieten voor zolang het nog duurt.
Zo, weer genoeg geleuterd :blahblah: :blahblah: :blahblah: nu. Zodra ik weer nieuws heb, laat ik het jullie uiteraard weer weten.
Groetjes,
Erna (& computerfreak Jeroen)