Zo, even weer een update van onze zijde. Vanwege onze drukke werkzaamheden beleven we niet echt veel maar wat we doen, daarin laten we jullie meedelen (niet in alles uiteraard :wink
.
13 juni 2006
Heel Australië staat op zijn kop nu Australië de eerste wedstrijd op het WK heeft gewonnen van Japan :congrats:. Australië is compleet gek geworden :happysun:. Iedere tv zender (wel 5) begon met de wedstrijd en het andere nieuws was gewoon even niet van belang. Het was alles voetbal wat de klok sloeg. Wie weet wordt voetbal hier net zo populair als in Nederland.
14 juni 2006
Jeroen levert blijkbaar goed werk bij zijn werkgever want hij is vandaag al gepromoveerd tot projectleider en dat terwijl hij er nog maar drie weken werkt en dus nog in zijn proeftijd zit
. Ik geloof niet dat hij zich zorgen hoeft te maken of hij wel een vast contract krijgt daar.
18 juni 2006
Onze website (www.webbezoek.nl) begint weer ergens op te lijken dus het duurt niet lang meer voordat die weer helemaal is zoals we hem willen hebben. De foto-albums zijn weer bijgewerkt (maar nog niet zichtbaar voor bezoekers), alleen de tekst moet er nog bij.
21 juni 2006
Terwijl het in Nederland vandaag de langste dag van het jaar al weer is, is het hier de kortste dag. De kortste dag geeft hier in Albury toch zo ongeveer 2 uur meer daglicht dan de kortste dag in Nederland. Om 7.30 uur is het al volop licht en schijnt de zon er weer vrolijk op los en om 17.30 uur is het pas donker. Voordeel van de winter hier in vergelijking met de Nederlandse winters vind ik dat het veel lichter is. In Nederland vroeg ik me ’s winters wel eens af of het ooit wel weer licht zou worden. Ook over de wintertemperatuur hoor je ons niet klagen hier. ’s Nachts vriest het weliswaar maar overdag hoeven we geen dikke winterjassen aan te hebben met temperaturen tussen de 15 en 18°C. Ik ben nog iedere dag blij dat ik Albury op de kaart heb geprikt om te gaan wonen. We hebben 4 seizoenen, een prachtige omgeving met bergen en zee op redelijke rijafstand en lekker veel zon al zou een paar weken regen hier absoluut geen kwaad kunnen.
22 juni 2006
Vandaag heb ik mijn cursus afgerond en mijn assignment ingestuurd. Afwachten wat het eindresultaat wordt.
23 juni 2006
Eindelijk, het heeft de hele dag geregend in Albury en dat werd hoog tijd
.
1 juli 2006
Vandaag zijn we naar een hobbybeurs geweest in Wodonga. Het was de $ 13,00 entree absoluut niet waard :x maar ach, weten we ook wat een beurs hier in deze buurt inhoudt; niets dus.
6 juli 2006
Het eindresultaat van mijn cursus was positief. Had ook niet anders verwacht want ik kon zo alles overschrijven uit het boek. Heb ik wel in mijn eigen woorden gedaan uiteraard :-D.
13 juli 2006
Ik ben jarig vandaag :congrats:. Voor het eerst in Australië en voor het eerst in de winter. Heerlijk rustige dag. Gewoon gewerkt, geen visite, want ik heb niemand verteld dat ik jarig was, dus geen verplichtingen. Mijn cadeau van Jeroen krijg ik volgende week.
21 juli 2006
Vandaag gaat mijn verjaardagscadeau beginnen. We gaan een lang weekend naar Lake Tyers Beach in East Gippsland. Lekker genieten van de zee, vissen en wandelen op de 90 Miles Beach :flipper:. Een rit van 4 uur brengt ons via de Omeo Highway (mooie route maar ik was wel heel erg wagenziek :hang: van alle bochten) eerst naar Omeo en vervolgens via de Great Alpine Road naar Lake Tyers. Overnachten doen we in een luxe cottage; geen zeezicht maar wel een mooie plek waar het ruizen van de zee goed te horen is.
Jeroen gaat meteen maar even uitproberen hoe het vissen :fishing2: hier gaat en ik ga een mooie strandwandeling maken.
22 juli 2006
Waar water is, moet gevist worden; ook vandaag weer. Dit keer in Lakes Entrance waar Jeroen op een van de jetty’s zijn hengeltje uitwerpt in het meer. Ik ga weer een mooie wandeling maken naar de ingang waar de zee het meer instroomt (Lakes Entrance dus). :fishing2: :fishing2: :fishing2:
’s Middags vist Jeroen in de zee bij Lake Tyers en ik breng mijn tijd door met het zoeken naar schelpen. Nooit geweten dat schelpen zoveel mooie verschillende kleuren hebben.
23 juli 2006
Vanochtend gaan we de Buchan Caves bekijken; zo’n 70 km hier vandaan. We bekijken de Fairy Cave en het is daadwerkelijk een sprookje.
’s Middags vermaken we ons weer op het strand met vissen en schelpen zoeken. De grote vissen laten het overigens afweten maar ach, het gaat om het plezier.
’s Avonds horen we op het nieuws dat er noodweer is geweest in Melbourne met veel regen en onweer :cloud:. Wij hebben alleen maar mooi weer
gehad, gelukkig. Het slechte weer trekt naar het noord-oosten wat betekent dat er sneeuw in de bergen kan vallen; daar moeten wij morgen langs als we weer naar huis gaan.
24 juli 2006
Het weekend is alweer om. Tijd om weer naar Albury terug te keren. Eerst nog even een paar uur naar het strand toe. In Lakes Entrance bij het Visitors Information Centre gevraagd of de Great Alpine Road over Mount Hotham open is. Die is inderdaad open maar het is wel verplicht sneeuwkettingen mee te nemen; die zijn te huren in Omeo. Na nog even door Bairnsdale gereden te zijn, gaan we richting Albury. In Omeo huren we sneeuwkettingen, die we helemaal niet nodig hebben want er ligt amper sneeuw in de bergen (zonde geld :x), en in Harrietville leveren we ze weer in.
Bij thuiskomst in Albury regent het; dat is goed want het is nog steeds veel te droog hier.
Wat een fantastisch cadeau was dit; zeker voor herhaling vatbaar.
Groetjes maar weer van Erna en Jeroen en voor iedereen die nog bezig is met de aanvraag en twijfels heeft, niet twijfelen want het is hier geweldig.