Erna & Jeroen alweer meer dan twee jaar in Oz

[quote author=Jeroen link=topic=2246.msg69385#msg69385 date=1156842778]
Ik heb besloten om sneeuwschuivers in WA & NT te promoten, dat schijnt echt goed geld op te kunnen leveren.
[/quote]

Je zult i.i.g weinig last hebben van concurrentie! :-D

Daar ben ik mij van bewust! Maar................stel dat er over 1000 jaar een ijstijd komt in WA en NT, dan ben ik wel mooi de eerste met sneeuwschuivers, oh! En dan ben ik binnen, ha! Vooruitdenken heet dat Louw

(pssst,......nog zin in unneh....leuk handeltje? Keb nog een leuke aanbieding..............krokodillelerenlinkerschoenen, loopt als een trein joh)

:-D

Was het trouwens een project dat door de overheid gesponsord werd? Ook hier in Tasmanie haalt de regering vaak dat soort fratsen uit.

Nou ja, het blijft politiek nietwaar? :roll:

Dag allemaal weer :cheer:,

Tijd weer voor een update. Met een beetje mazzel update Jeroen één dezer dagen onze website www.webbezoek.nl ook weer voor de liefhebbers (ook in het engels).

1 augustus 2006
Vandaag stond in de krant The Border Mail dat de Uiver :plane:, de DC2 die hier in 1934 tijdens de vliegrace
London – Melbourne is geland op de paardenracebaan, naar een speciale hangar op het vliegveld is gebracht om daar de komende 3 jaar gerestaureerd te worden. De kosten van dit 6000 manuren durende project worden betaald met geld dat door vrijwilligers bijeen wordt gesprokkeld. Vliegtuigdeskundigen bieden gratis hulp aan om het vliegtuig te repareren zodat het weer tentoongesteld kan worden. De daadwerkelijke restauratie begint in november en zal eindigen in oktober 2009; 75 jaar nadat de Uiver hier is geland. Leuk zo’n klein stukje Nederland in Albury.

6 augustus 2006
Wat een heerlijk weer vandaag. Tijd weer voor een ritje door de omgeving. ’s Middags rijden we naar Lake Urana, zo’n 125 km ten noordwesten van Albury. Er is weinig meer te zien; er zit geen drup water meer in. De rit er naartoe is echter weer heel mooi, langs de landerijen. Net de provincie Groningen maar dan veeeeeeeeeeel ruimer.

7 augustus
Vanmiddag ben ik met collega Rosalyn Schmidt (klinkt wel erg Australisch hè? Ze is Duitse van oorsprong maar kwam als baby naar Australië) meegegaan naar haar huis om samen te lunchen; dat was gezellig. Ros heeft haar huis te koop staan; het is de plek van mijn dromen. Het huis staat op 1 ha. grond, een mooie siertuin direct om het huis heen met een paar mooie terassen en de grond om de tuin heen is bos. Er vliegen diverse papegaaien rond en er komen kangoeroes als het schemerig is. Vanuit de tuin heb je uitzicht op de heuvels en het huis zelf staat tegen een heuvel aangebouwd. De buren wonen mooi op afstand en het is er heel stil. Wauw. Echt mijn droomplek. Helaas hebben we nog niet de hoeveelheid geld bij elkaar om die droom te verwezenlijken :-( maar ach, er zijn vast meer droomplekken in Australië.

9 augustus
Jeroen mag vandaag in pak naar zijn werk. Dat is schrikken voor zijn collegae :evil:. Er wordt een foto gemaakt van Jeroen (vindt ie toch al zo leuk, niet  :x). Die foto komt in de krant te staan. De gemeente Wodonga wil even mis…eh, gebruik maken van de situatie door net te doen of Jeroen via hen en het Skilled Independant Regional Programma bij CWES (zijn werkgever) terecht is gekomen maar dat is dus niet zo want Jeroen is, zoals jullie weten, zelf bij CWES binnengestapt om om werk te vragen. De gemeente Wodonga is daar helemaal niet aan te pas gekomen. Het stukje dat in eerste instantie in de krant zou komen, stond helemaal in het teken van de gemeente Wodonga maar daar heeft Jeroen een stokje voor gestoken. Het stukje komt nu in het teken te staan van CWES (mooi stukje reclame voor het bedrijf). De gemeente gebruikt Jeroen om de regio te promoten. Prima maar dan wel een beetje eerlijk graag.

13 augustus
Tijdens mijn ochtendwandeling rondom onze woonwijk stond ik zomaar oog in oog met vier grote grijze kangoeroes :). Het leven in Australië is helemaal geweldig :up:.

19 augustus
Vanochtend zijn we er eindelijk in geslaagd, na 11 maanden in Australië, een eethoek te vinden die we beiden leuk vinden, nou pffffffffft hè hè. We moeten nog wel een paar weken wachten voordat ie geleverd wordt maar ach, we doen al zo lang zonder dat die paar weken er niet meer toe doen.

Vanavond zijn we voor het eerst naar de Dutch Club geweest hier in Albury. Leuk om weer wat nieuwe mensen te leren kennen al zijn ook hier de meesten al behoorlijk op leeftijd; Jeroen is nu het jongste lid met zijn 38 jaar en Sjaan het oudste met 95 jaar :gramps:; een zeer krasse dame nog die niet bepaald op haar mondje is gevallen. In de loop van de avond kwam ze even een praatje met ons maken en tegen mij zei ze dat ze dacht toen we binnenkwamen dat Jeroen mijn zoon (!!!) was (zo oud zie ik er toch niet uit dacht ik, ha, ha) en tegen Jeroen zei ze dat hij van dichtbij vies tegen viel. Sjaans doel is om 100 jaar te worden (haar moeder werd 102). Gewoon blijven ademhalen.

20 augustus
Winter in Albury. ’s Middags lekker buiten zitten in korte broek en hemdje. Lentekriebels :cool:. Heerlijk leven.

31 augustus
Gisteren heb ik eindelijk een fietshelm aangeschaft; maat XS maar nog te groot, maar om nou met een Barbie helm rond te gaan fietsen…………. Ik heb nu geen excuus meer om niet te fietsen. Ik heb het al een bijna een jaar niet meer gedaan, ook omdat fietsen hier levensgevaarlijk is. Maar ik moet het toch maar weer eens proberen. Gelukkig hoef ik naar mijn werk toe maar zo’n 500 meter langs een drukke weg te rijden, de rest kan ik over een fietspad ZONDER heuvels, yes.

Nou, dawas lekker, zo op ’t fietsje :bike: naar het werk en ik heb het allemaal overleefd. ‘t Was 15 minuten heen en 20 terug. Zaten er verdikkeme toch nog 3 kleine heuveltjes in mijn route maar ik heb maar 1x af hoeven stappen om een stukje te lopen en dat viel mezelf meer dan mee. Voortaan maar iedere dag op de fiets naar het werk. Scheelt ook weer in de benzine. Was ook meteen de eerste opmerking die mijn baas Fred maakte. Hij vroeg of de benzine nu ècht te duur was geworden.

Zo dawastweer.

Groetjes :bye:,
Erna en Jeroen

Leuke update! :up:

[quote author=Erna link=topic=2246.msg69653#msg69653 date=1157006549]
Er wordt een foto gemaakt van Jeroen (vindt ie toch al zo leuk, niet  :x). Die foto komt in de krant te staan.
[/quote]

Ha! Scannen die handel en hup op het forum! :-D

Inderdaad leuk om even bij te lezen :up: enneh...kom maar op met die foto :)

Groetjes
Syl

p.s. ik dans nog even door voor die regenbui...

@ Lost, eh, helaas :-(, we hebben geen scanner en dat krantenartikel + foto hebben we ook al niet. Ik denk dat Jeroen die krant bewust niet heeft :evil: anders zou ik zeker zorgen dat die foto op het forum terecht zou komen :-D.

@ Syl, al moegedanst?  :-D. 'k Geloof niet dat het nog zin heeft vandaag hoor. Nog steeds volop zon. Probeer het morgen maar weer, je moet tenslotte ook ff rust hebben, toch?

Groetjes,
Erna

Even voor de duidelijkheid, er word hier niet gescant en zeker niet geplaatst.  :naughty:  :whip:

Hey Erna,
(13 augustus
Tijdens mijn ochtendwandeling rondom onze woonwijk stond ik zomaar oog in oog met vier grote grijze kangoeroes . Het leven in Australië is helemaal geweldig.)

Krijg helemaal de rillingen, IK WIL OOK!!!!!!

Hadden jullie je fietsen zelf meegenomen, en zo ja hoe schoon moeten ze zijn?

Mariette

@ Mariëtte. Alleen IK had mijn fiets mee want Jeroen HAAT fietsen. Ik heb de fiets helemaal schoongeboend en dat was goed genoeg blijkbaar want hij (of zij?) is zonder problemen geëmigreerd naar Oz.

@ Syl. Eh, The Border Mail :-D. Lokale krant dus. Jeroen is nou ook weer niet ZO belangrijk :-D.

Groetjes,

Erna

Hi, wil gewoon even zeggen, dat ik het geweldig vindt om elke keer weer jullie updates en verhalen te lezen!!

wow... kangaroos op je ochtendwandeling  :up:

Groetjes,
Lela

Hoi Erna en Jeroen,

Ook wij zijn van plan om definitief down under te gaan en moesten erg lachen toen we zagen dat jullie naar Nowra gaan.
Afgelopen januari zijn wij vanuit Sydney met onze huurauto naar Kangaroo valley gereden en na de hereniging met mijn broer deze weer in Nowra ingeleverd. Vanuit Kangaroo Valley was dit onze shopping town en we zijn er een keer of 3 geweest.
Overigens: in Kangaroo valley geen kangaroo gezien....... (behalve dan die ene bult in de verte. de helft van het gezelschap dacht dat het een hoge pol gras was -  de ander hield het - heel optimistisch - op een kangaroo

groetjes,
JeLiNaNo

Nou, eh, Jeroen zal het er wel niet mee eens zijn maar ik doe het lekker toch (hoezo eigengereid? :).

Hier het artikel over hem dat vandaag in de krant stond (we dachten dat dat een tijd geleden al gedaan was).
MET foto Syl.
http://www.bordermail.com.au/news/bm/local/419164.html

Erna

Hey!

Leuk om te lezen! :up:  prima artikel, kun je alvast weer bij je c.v. voegen.

Good on ya!
Groetjes
Syl

Dat is pas een opsteker, zoiets in de krant te
lezen over jezelf  :up: :up:

Hartstikke leuk !!

:bangingdoor:  :cloud: :redcard:

Even een reactie van mijn kant; tis dat ik het w8woord van Erna niet weet en dat ik geen moderator van dit forum meer ben, maar anders was de link al van het forum verwijderd.  :devil:  :whip:

Ik zal er verder ook niet meer op reageren, vrouw Janssen merkt de gevolgen nog wel.  :stretcher:   

:eek:utraged: :eek:utraged: :eek:utraged: :eek:utraged: :eek:utraged:

(geintje)

Back