Erna & Jeroen alweer meer dan twee jaar in Oz

Yep al lekker wakker (Joe, mijn zoontje wilde 'lekker beneden spelen'  :up:). Fijn dat jullie geland zijn, wat triest dat het nu dooit zeg, en jullie hadden nog zo naar de sneeuw uitgekeken. Wel lullig als je koffer vol zit met skispullen niet!! :evil: :evil:!!

Hé succes met acclimatiseren en ben benieuwd hoe alles verder zal lopen.

VEEL SUCCES!!!!!!

groetjes Miranda

Fijn te lezen dat jullie veilig zijn geland. De eerste dagen hebben wij ook een beetje suffig doorgebracht. Geniet van je koffie!

Hoi,
Wat lekker dat jullie er eindelijk zijn. Geniet lekker van Sydney

Groetjes
john en Ineke

Hi Erna en Jeroen.

WELKOM IN AUSTRALIA.

Ik wens jullie een great time en geniet er van.
Hopelijk tot ziens in Melb of waardan ook!!!!!!   :)

GRoetjes Ineke   :up:

Alrighty!

:-D Jullie zijn er jullie zijn er!
Hoe voelde het om in Syndey uit het vliegtuig te stappen?

:)
Annemarie

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer even. Zijn op 23 september in Sydney geland. Taxi genomen naar het hotel en zo ongeveer direct gaan slapen. Behoorlijk gejetlagged, vooral ik, heb er nu, 4 dagen later nog steeds last van. In Sydney nog een halve dag gespendeerd maar daar hebben we het wel gezien. Zondag naar Katoomba gegaan waar we gisteren de Three Sisters (alweer) hebben bekeken. De afgelopen dagen regen gehad en het is hier koud (dikke trui en een jas aan!!!!). De regen was overigens wel nodig want het heeft hier in de afgelopen 3 maanden slechts 2 dagen geregend dus dat water wat welkom.
We zitten nu te internetten in Lithgow (was nogal moeilijk om ergens een internetverbinding te vinden maar die zit hier in de bibliotheek). We slapen vannacht in Blackheath en gaan nog een beetje de Blue Mountains bekijken als het weer nog iets beter wordt. Daarna gaan we naar onze vrienden in Nowra. Daar zouden we al eerder naar toe maar ze waren er allemaal ziek dus wordt het een weekje later.

Dit was weer een kleine update. Veel bijzonders hebben we tot nu toe niet gedaan maar dat komt waarschijnlijk nog wel. Het enige waar ik momenteel zin in heb is slapen, slapen en nog eens slapen :sleep:

[quote author=Erna link=topic=2246.msg29270#msg29270 date=1127783473]
het is hier koud (dikke trui en een jas aan!!!!).
[/quote]
Hoe koud was het dan?

Het enige waar ik momenteel zin in heb is slapen, slapen en nog eens slapen

Je kan in ieder geval met een gerust hart slapen nu.

Veel sux6

Rene

Ben zo benieuwd hoe je je voelt als je het vliegveld uitloopt en de eerste stappen doet in je nieuwe thuisland. Als je er op vakantie bent geweest is het toch anders, dan wanneer je voor het eerst het vliegveld uitkomt en je weet dat je voorlopig nog ff niet terug gaat ;)

Hallo allemaal, weer ff een update van ons :computer:

Gisteren hebben we vanuit Blackheath nog wat uitzichtpunten in de Blue Mountains bezocht. 't Was wel wat mistig maar sommige plekken waren erg indrukwekkend vooral Pulpit Rock (vooral als je zoals Erna hoogtevrees hebt).
Vanochtend was het vreselijk slecht weer; veel regen, heel veel wind en nog veel meer  kou. Uit Blackheath vertrokken en naar onze vrienden Cindy en Dave in Nowra gereden (een autoritje van 9 uren; zie onze website www.webbezoek.nl). 't Is goed ze na twee en een half jaar weer terug te zien. De komende dagen brengen we bij hen door en we gaan hier ff wat zakies regelen zoals een auto kopen en wat verzekeringen afsluiten.
Het weer aan de oostkant van de bergen is overigens wel goed al laat de temperatuur nog een beetje te wensen over.

Rene-L: koud was het in Katoomba en Blackheath; zo'n 10-16 graden.

Annemiek: het was weer gewoon thuiskomen toen we uit het vliegtuig stapten. Het besef dat Oz nu ons thuisland is, was er nog niet echt en dat is er eerlijk gezegd nog steeds niet echt maar dat zal ook wel komen doordat we eerst vakantie houden voor een paar maanden. Zodra we in Adelaide aankomen, zal het gevoel wel komen. We besteden overigens wel meer aandacht aan het nieuws hier dan dat we eerder tijdens vakanties deden en we zijn al een beetje aan het kijken in wat voor huis we eventueel wel zouden willen wonen en we moeten ons uiteraard de komende weken even bezig gaan houden met verzekeringen e.d.

Voor nu was dit het weer. We laten snel weer wat horen want we hebben nu een paar dagen de beschikking over een internetverbinding.

Groetjes,

Jeroen en Erna

Blackheath.... Dat roep herinneringen op. Onze eerste vakantie in Australie, aan het rondreizen. Op een gegeven moment een mooie wandeling (boven langs de rotsen als het ware) van het ene outlook point naar het andere (Govett´s Leap, bij Blackheath). Is daar een mooi zijpadje langs een riviertje genaamd de Bridal river, wat vie een leuk watervalletje naar beneden stort. Langs het riviertje (richting Blackheath) lopend breekt Ellen haar been. Heel verhaal, uiteindelijk opgetakeld door een helikopter en naar ziekenhuis in Penrith vervoerd.. Operatietje waarbij een plaatje in het been bevestigd is, en 3 dagen later met gips en krukken weer op weg...

Affijn, sorry voor deze mijmering, kwam effe naar boven..

M.vr.gr.

Perthpete

Maar goed dat jullie toen nog via NL verzekerd waren  :loldevil:

Zeker als ik het veslag van Ineke lees over ambulancevervoer  :oops: :hang:

Ja inderdaad.. We hebben helemaal niets gezien van kosten. Dat is op een of andere manier rechtstreeks tussen Australie en Nederland afgerekend neem ik aan ;-). Het enige wat we moesten doen was een kopietje van het paspoort van Ellen in het ziekenhuis afgeven.

Naderhand hebben we nog wel eens nagedacht over wat voor rekening dat we niet geweest moet zijn (helikopter met piloot, co-piloot en arts, ambuylance broeders, police-rescue, 3 dagen ziekenhuis, operatie, gips, etc, etc)..

M.vr.gr.

Perthpete

Welja, shit happens everywhere. Ben zelf met een acute hernia vanuit Noorwegen naar Nederland vervoerd (ambulance, helikopter, helikopter, vliegtuig, vliegtuig, ambulance). Was vast ook behoorlijk prijzig maar daar hebben we toen (in 1994) niets van gemerkt.

Maar goed, dit gaat over Oz. By the way, hallo allemaal.

FF een updeetje. We zijn sinds 29 september bij onze vrienden in Nowra. We worden hier (met de griekse keuken) compleet vetgemest. Hebben al drie zeer uitgebreide diners en twee bbq's achter de rug en de broeken zitten al wat strakker :-D. We moeten hier maar niet te lang blijven want dan groeien we dicht.
Wat hebben we hier tot nu gedaan behalve eten? Niet veel eigenlijk. Wel hebben we een auto gekocht. Een Mitsubishi Pajero 4WD dieseltje. We zouden hem vandaag ophalen en cash betalen maar we kregen het geld niet los bij de bank. De limiet op de credit card liet dat niet toe maar inmiddels hebben we al een andere oplossing gevonden waardoor we toch deze week het autootje(??) nog kunnen ophalen. We regelen dan ook meteen de verzekeringen.
Verder is er weinig nieuws aan de horizon (en ook weinig zon vandaag) hier in Nowra. Het koude weer van vorige week is weg, al was het vandaag ook maar 19 graden. Gisteren was het 32 en morgen wordt het weer 31. Hoezo wisselvallig??

Nou, dat was het weer voor nu.

PS. Voor de liefhebbers. We hebben inmiddels wat foto's op onze website www.webbezoek.nl onder het kopje Onze Reizen gezet.

Tot later en de groeten van Erna & Jeroen

Cool man, zo'n Pajero  :p. Mooie foto's ook. Ziet er allemaal goed uit, lui.
We wensen jullie heel veel plezier.

groetjes

Jan & Annelies

Whoohoo! Heerlijke foto's.
Ik moet nog tot januari wachten voordat ik eindelijk
voor een langere tijd naar Oz mag.

De vakantie duurt nog maar 2 weken, maar dat wachten
maken jullie mij ook nog moeilijk!  :p

Moet mijn camera niet vergeten   

Wat gek, he. Dat mensen zich daar zo snel thuis voelen.
Ik ben er nog niet eens geweest en voel me al een beetje Ossie.

:)
Annemarie

[quote author=Erna link=topic=2246.msg30416#msg30416 date=1128427533]
Wel hebben we een auto gekocht. Een Mitsubishi Pajero 4WD dieseltje. We zouden hem vandaag ophalen en cash betalen maar we kregen het geld niet los bij de bank. De limiet op de credit card liet dat niet toe maar inmiddels hebben we al een andere oplossing gevonden waardoor we toch deze week het autootje(??) nog kunnen ophalen.
[/quote]

Das echt een dikke vette auto! Tenminste.... voor zover ik me nog een Pajero voor de geest kan halen :)
Nu ff de foto's bekijken :)

Gave site hebben jullie toch! Ik heb even lekker bijgespiekt en gelezen! Verheug me erop jullie "binnenkort" te zien!!

Groetjes Lin :bye:

Back