Erna & Jeroen alweer meer dan twee jaar in Oz

Hoi allemaal,

Ff weer een update. 't Is nu alweer 13 oktober en we zitten, na een kleine onderbreking, nog even een paar dagen bij onze vrienden in Nowra omdat Jeroen wat werk moet doen dat snel af moet.
Vorige week hebben we een nieuwe kampeeruitrusting gekocht en afgelopen zondag vonden we dat het tijd werd de spullen eens even uit te proberen. We zijn met onze 4WD (die was wel nodig in dit geval) naar een plek niet ver van Nowra gereden om daar aan de oever van de Shoalhaven River, tegenover de dierentuin, ons tentje :tent: op te zetten. Illegaal weliswaar :donttell: maar ach, wie controleert dat? We hebben er twee nachten doorgebracht waarvan de laatste ijs en ijskoud was maar we hebben het overleefd. Jeroen heeft veel gevist :fishing: en ik heb voornamelijk van het mooie weer en de verschillende dieren(geluiden) genoten met een boek :read: op schoot.
Dinsdag hebben we ons kamp weer opgebroken en zijn naar Huskisson aan de Jervis Bay gegaan. Daar hebben we in een motel overnacht (en konden we ons ff douchen, was ook wel nodig :lol1:).
Gisterochtend zijn we vanuit Huskisson met een boot de zee op gegaan, op zoek naar walvissen en die hebben we gevonden, evenals vele dolfijnen :flipper:. Echt helemaal te gek en elke dollar meer dan waard.
Gistermiddag zijn we weer teruggegaan naar Nowra. Zodra Jeroen klaar is met zijn werk, vertrekken we en gaat onze reis echt beginnen. We houden jullie uiteraard weer op de hoogte van onze belevenissen. Zie ook onze website www.webbezoek.nl.

Groetjes en tot later.

Erna & Jeroen

[quote author=Maluka link=topic=2246.msg31344#msg31344 date=1129181471]
SLIK!

Maluka heimwee naar Australie........
[/quote]

SLIK SLIK  Ik ook .......   :cry:

Ineke

Nadat ik dat allemaal gelezen had, dacht ik; "Wat doe ik eigenlijk hier?". Dan denk ik maar dat het eigenlijk niet eens zo lang zal duren voordat wij daar heen gaan.

In de tussentijd, heel veel pezier daar, Erna en Jeroen.

Gr. Rene

Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag uit Nowra vertrokken. Alle eerst te regelen zaken zijn geregeld dus nu kunnen we gaan reizen. Momenteel zitten we in een internetcafe in Singleton. Niet de meest interessante plek van Oz, eerlijk gezegd. Het was de bedoeling dat we naar Barrington Tops gingen om te kamperen maar het weer liet het EEEERRRRUUUUGGG afweten. Gisteren heeft het de hele dag geregend en vanmorgen was het ook niet helemaal droog. Blij toe dat we in een motel zitten, daar is het in ieder geval droog. Bovendien heeft Jeroen werk te doen waar hij de afgelopen twee dagen mee bezig is geweest en op dit moment verstuurt.
Nou, verder hebben we weinig te melden momenteel dus we laten het hierbij. We hopen wel dat het weer snel weer wat beter wordt want we willen MOOI WEER.

Groetjes,
Erna & Jeroen

Hallo hollandse lieden,

Ff weer een kleine update want dat is alweer even geleden zagen we. Na Singleton zijn we naar Tamworth gegaan. Mooie stad, veel ruimte en een prachtige omgeving. We zouden er op zich wel willen wonen maar de werkgelegenheid is er niet erg groot. Voor wie er ooit naar toe gaat, kunnen Roydons Motel aan de Goonoo Goonoo Road aanraden; niet te duur en uitstekende service.
Met onze 4WD hebben we diverse toertochten over gravelwegen gemaakt in de omgeving. Met zo'n kar kom je toch wel op heel bijzondere plaatsen hoor.
Na een week in Tamworth te zijn geweest, zijn we gisteren in Lismore beland. Iets minder mooie stad dan Tamworth maar toch niet verkeerd. We zitten wederom in een motel en da's maar goed ook want de hel kon vanavond wel eens losbarsten met onweer. 't Was de hele dag broeierig warm maar we hebben nog wel een toertochtje door de omgeving gemaakt o.a. naar Nimbin, het hippie- en drugsparadijs voor de Aussies. 't Is een gat van niks maar de junks vindt je er overal.
Voor nu was het dit weer even. De tent hier gaat zo sluiten dus ik brei er ff een eind aan.

Groetjes,
Erna & Jeroen

Hi Erna & Jeroen

Heerlijk zeg om zo lekker rond te rijden......hmm, wie weet ooit weer eens! Nimbin vind ik zelf ook drie keer nix hoor. De omgeving is inderdaad schitterend maar het dorp zelf :-o Kennissen van ons runnen daar een bakerijtje. Jullie hebben wel takke-weer zeg :), wij zijn er helemaal happy mee maar ik kan me voorstellen dat als je net weer aangekomen bent je het liever iets droger ziet :up:

Lekker genieten zeg
Groetjes
Syl

Zo te horen hebben jullie de tijd van jullie leven (afgezien van ev. regen enzo).
Krijgen we nog foto's te zien?? Ben benieuwd.

Rene

In andere woorden, WEER niet goed gekeken.  :oops:  :p Moet toch zo even naar hun website. :)

(Sommige ouderen hebben brillen nodig. Maar ik zit nog in een ontkennings verschijnsel.)

Rene

Wat een mooi verhaal van jullie,zo'n beetje in dagboek stijl.En heel informatief voor alle mensen die nog willen gaan!Clair.

G’day mates,

’t Is alweer 27 oktober en het wordt tijd dat we eens even een fatsoenlijke update van wat we vanaf Nowra allemaal hebben gedaan  :). Zoals ik al eerder schreef zijn we van Nowra naar Singleton gegaan via het Wollemi National Park. Een mooie rit door een prachtig gebied.
Na vijf dagen weinig inspirerende ‘stad’ Singleton, zijn we vertrokken naar Tamworth, de hoofdstad van de country muziek. Dat vonden we allebei een prettige stad. Er wonen zo’n 35.000 mensen maar dat was niet te merken want ’t was overal rustig in de stad. We zouden er op zich wel willen wonen. De grond en de huizen zijn er erg goedkoop en de omgeving is prachtig met al die nationale parken. Helaas is de werkgelegenheid hier niet zo groot dus dat kan voornamelijk voor mij nog wel eens een probleem worden dan.

In Tamworth hebben we wat goede kaarten bij de NRMA opgehaald (gratis als je er lid van bent, anders betaal je geloof ik AUD 6,95) waarop ook de meeste gravel roads staan aangegeven. Aan de hand van die kaarten hebben we wat leuke tracks in de omgeving gereden en we hebben wat mooie stuwmeren bezocht (Split Rock Dam en Lake Keepit). Ik zelf ben op een middag, terwijl Jeroen zat te werken (verschil moet er zijn :evil:) van het motel naar de Oxley Lookout gewandeld. Van daaruit heb je een mooi uitzicht over Tamworth en kun je goed zien hoeveel ruimte er om de stad heen is.
Bij de RTA in Tamworth hebben we onze nederlandse rijbewijzen omgezet in australische. Werd ons in Nowra nog verteld dat we rij- en theorie-examen moesten doen, in Tamworth was het alleen een kwestie van wat documenten tonen, fotootje laten maken (gewoon bij de RTA) en een ogentest doen (ook gewoon bij de RTA). Het enige waarvoor Jeroen nog weer examen moet doen, is voor z’n vrachtwagenrijbewijs. We zijn nu dus de trotse bezitters van een australisch rijbewijs. Nu moet ik alleen nog leren rijden :drive: maar ‘k hoef in ieder geval niet de stress van het rij-examen nog een keer weer mee te maken, YES! :happy:. Tot 22 oktober heb ik slechts een half uurtje achter het stuur gezeten op een heel erg achteraf weggetje.

Gisteren hebben we na een klein weekje, Tamworth achter ons gelaten en zijn via Armidale naar Guyra gereden. Van daaraf hebben we weer een gravel road genomen en zijn via Blackwater, Wards Mistake (foutje bedankt) en Kookabookra (ja, vind ik ook) naar Glen Innes gereden. Raad eens wie er vanaf Guyra gereden heeft??? Juist, IK!! En ik heb geen brokken gemaakt :-D. Wel was ik af en toe op zoek naar de versnellingspook, dan dacht ik dat ie in de deur zat. Slechts één keer zag ik de ruitenwisser aangezien voor de richtingaanwijzer en af en toe had ik wat moeite met het vinden van de veiligheidsgordel; die zocht ik dan links in plaats van rechts. Het links rijden en het links schakelen, voelt allemaal nog wel onwennig maar ik leer het wel. Na die paar uurtjes rijden, had ik de smaak te pakken en ben ik ook nog naar Tenterfield gereden tot de afslag naar het Richmond Ranges National Park. Daar heb ik het stuur weer overgedragen aan Jeroen. Na vier uur rijden, vond ik het wel genoeg. De reis door het Nationale Park was een erg mooi ritje. We zagen onderweg hele kleine kangoeroetjes (naam weten we niet) en we zagen er de de Yellow Footed Rock Wallaby (denken we). Van Kyogle zijn we naar Lismore gereden omdat we in Kyogle geen motel konden vinden. Vanmiddag zijn we ondanks de hitte toch maar weer in de auto gestapt om een rondje in de omgeving gaan maken naar het Nightcap National Park. We hebben er de Protestors Falls gezien. Vanwege de droogte was het wel een beetje een zielig stroompje maar ’t was er wel mooi in het regenwoud. Onze volgende stop was Mount Nardi. Daar zou volgens de kaart een Lookout zijn maar wij hebben die niet gezien. Toen we weer bij de auto aankwamen na een wandeltocht van een kilometertje of drie naar de Lookout die er niet was, zag Jeroen een bloedzuiger op z’n schoen zitten die probeerde er doorheen te kruipen. Met een pincet heeft hij hem eraf weten te krijgen. Ik ging mezelf ook maar even controleren en ja hoor :angry1: er had zich zo’n mormel mooi vastgezogen PP in m’n voet. Jeroen heeft hem eraf gepeuterd. ’t Wondje bleef wel lang bloeden maar ‘k ben nog net niet leeggebloed PP. Overigens voel je er helemaal niets van. Na de lookout die er niet was, zijn we naar Nimbin gereden, not our place to be, en toen weer terug naar Lismore. 
Nou, dit lijkt me wel weer genoeg update. Tot de volgende keer maar weer.

Gaaf hè als je zo alles kan bekijken, heb je niet zoiets van ik leef een beetje in een roes? Trouwens gefeliciteerd met het behalen van HET RIJBEWIJS, en nog even goed oefenen Erna, komt vast goed. Mooie website trouwens, het gaat gelijk weer kriebelen als ik die foto's zie. Veel plezier verder en leuk jullie update te lezen  :up:

groetjes Miranda  :)

Hi Erna en Jeroen

Geeft wel kriebels, al die mooie verhalen van jullie. (Ik wil er ook heen!!)
Nog gefeliciteerd met het halen van je rijbewijzen (en nog wel zo makkelijk!!)

Ben door jullie website gegaan. MOOIE AUTO!!! :up: :up: En mooie foto's.
(Ben nog niet door jullie hele website gegaan; de baas vindt het niet leuk als ik te lang op internet zit; ik moet af te toe ook werken.)

Ik blijf jullie escapades volgen.
Rene

Ps. "Hostruimte.nl"? Jullie eigen bedrijf? Hmmm.

Wow! Wat ik alleen wel raar vind... In de ene plaats werd verteld dat je een theorie en praktijkexamen moest doen en in de andere stad weer niet. In dezelfde staat?

Ja stom he Annemiek, inderdaad in dezelfde staat. Gewoon ff hier en daar eens navragen welke regels ze er hanteren en dan de gemakkelijkste uitkiezen.

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer met een update van ons gedoe in Oz.
Op 28 oktober hebben we maar weer een autoritje gemaakt van zo'n 300 km. Eerst naar het Border Ranges National Park gereden langs verschillende uitzichtpunten vanwaar we uitzicht hadden op de caldera van Mount Warning National Park. Erg mooi. Daarna zijn we naar de kust gereden, naar Byron Bay om precies te zijn. Leuk om even de zee te zien en de lekkere koele zeebries te voelen ter afwisseling van de hitte van de voorgaande twee dagen. Van de moteleigenaresse hoorde ik later op de dag dat Byron Bay een drugsparadijs schijnt te zijn. Wij hebben daar niets van gemerkt maar we zijn er dan ook maar een uurtje geweest.

Op 30 oktober zijn we verkast van Lismore naar de Glass House Mountains in Queensland. Onderweg een tussenstop gemaakt in Beenleigh om Lin en de kids en haar vader en Constance te bezoeken. We kwamen er een beetje onverwachts aan maar we werden warm onthaald.
In Glass House hebben we een vakantiehuisje voor 2 nachten gehuurd en op 31 oktober zijn we naar de Australian Zoo van Steve Irwin geweest. Niet zo groot als het Noorder Dierenpark in Emmen maar wel heel mooi opgezet en uiteraard staan de krokodillen centraal, al worden ook de andere dieren niet vergeten. Tussen 11.00 uur en 13.00 uur worden er diverse shows gegeven in het Crocoseum met slangen, vogels, tijgers en natuurlijk de krokodillen.
Na het bezoek aan de dierentuin zijn we naar een Lookout gereden vanwaar we een mooi uitzicht hadden op de Glass House Mountains.

1 november. Onze reis werd weer vervolgd. We zijn helemaal naar Rockhampton gereden, zo'n 550 km ten noorden van Glass House Mountains. We zijn nu officieel in de tropen want de Tropic of Capricorn (Steenbokskeerkring) loopt dwars door Rocky heen. We zitten nu zo'n 500 meter daarboven. 't Is hier wel lekker warm en vochtig.

Op 2 november heb ik, omdat Jeroen weer een dag moest werken, in Rockhampton de Botanical Gardens en Zoo bezocht (allemaal gratis). Prachtige tuinen. De dierentuin is heel klein maar wel heel mooi opgezet.

3 november. Om 7.30 uur zaten we alweer in de auto. Op weg naar Shute Harbour, zo’n 450 km ten noorden van Rockhampton. We zitten hier in een prachtig motel (Coral Point Lodge, iets duurder dan we gewend zijn maar de plek is uniek). ’t Is hier heerlijk rustig en we hebben uitzicht op zee en de Whitsunday Islands.

Vandaag hebben we een mooie bootreis van 5 uur gemaakt van Shute Harbour via Hamilton Island (een van de Whitsundays) naar Reefworld. Op het Great Barrier Reef hebben we 4 uur doorgebracht met snorkelen, varen met een glass bottom boat en Jeroen heeft nog 1,5 uur gedoken. Niets voor mij dat scuba diving, ik vind snorkelen al uitdaging genoeg want dat alleen maar ademen door de mond vind ik helemaal niks. Toch heb ik nog zo’n 3 kwartier al snorkelend doorgebracht omdat ik toch wel iets van het mooie rif wilde zien. De excursie kostte wel een paar dollars maar die waren het ook wel waard.

Nou, dawastweervoornu.

Groetjes van Erna en Jeroen

Hi Erna en Jeroen,

Echt leuk om jullie updates steeds te volgen.
Zo te zien genieten jullie echt van de omgeving.
Ben echt benieuwd naar het vervolg :).

Groetjes,
Mel

Geweldige reis Erna & Jeroen.
Wij hebben deze route in 1997 ook gereden en het voert je door hele mooie gedeeltes van Queensland met allemaal een heel verschillende uitstraling.
Mochten jullie ooit weer eens in de buurt van Mount Warning komen dan kan ik jullie absoluut de wandeling en daarna de verticale klim (hoewel het meer hijswerk van jezelf bij de ketting omhoog is) van de Caldera warm aanbevelen. Echt geweldig.

Toen wij er waren en ik halverwege aan de ketting hing, kwam ik huilende mensen tegen die niet meer verder durfden. Ze wilden nog maar 1 ding en dat was NAAR BENEDEN !!.
Ik twijfelde ook, maar toen ik kinderstemmetjes van de Caldera hoorde komen, dacht ik:
" Vooruit ben je nou helemaal bezopen? Als die kinderen daar zijn moet ik er ook kunnen komen.
Het was er dan ook geweldig met een 360 graden view.

Er zijn mensen die er blijven slapen om de zon op te zien komen.

Heel veel plezier verder  :up: 

Back