Even voorstellen, Loes

De brief is binnen :) hij heeft uiteindelijk verteld dat we aan het kijken zijn om ooit te emigreren, en dat we de brief nodig hebben om te kijken of dit mogelijk was ..
De brief zelf is wel getekend door een HR partner, maar dit is voor hem zijn enige contactpersoon binnen het consultancy bedrijf dus hopelijk geen probleem..
Nu de laatste stap voor we alles verzenden naar ACS: gecertificeerde kopieën. Dat is mijn doel voor deze week!
Weet iemand of dit color copies moeten zijn? Als ze toch gecertificeerd worden als kopie van het origineel zou ik denken dat het niet veel uitmaakt (en zwart-wit kopietjes maken is makkelijker en gratis'er ;) )
Hopelijk eind deze week dus alles verzenden naar ACS en dan 8 tot 12 weken (ik lees verschillende termijnen) wachten en hopen, hopen hopen :) Dan kunnen we misschien nog de visum-aanvraag doen voor alles mogelijks weer verandert op 1 juli!

De brief is binnen :) hij heeft uiteindelijk verteld dat we aan het kijken zijn om ooit te emigreren, en dat we de brief nodig hebben om te kijken of dit mogelijk was ..
De brief zelf is wel getekend door een HR partner, maar dit is voor hem zijn enige contactpersoon binnen het consultancy bedrijf dus hopelijk geen probleem..
Nu de laatste stap voor we alles verzenden naar ACS: gecertificeerde kopieën. Dat is mijn doel voor deze week!
Weet iemand of dit color copies moeten zijn? Als ze toch gecertificeerd worden als kopie van het origineel zou ik denken dat het niet veel uitmaakt (en zwart-wit kopietjes maken is makkelijker en gratis'er ;) )
Hopelijk eind deze week dus alles verzenden naar ACS en dan 8 tot 12 weken (ik lees verschillende termijnen) wachten en hopen, hopen hopen :) Dan kunnen we misschien nog de visum-aanvraag doen voor alles mogelijks weer verandert op 1 juli!
Zwart-wit is prima.

De notaris zal het kopiëren. Het is niet de bedoeling dat je zelf al een kopie mee neemt. Tenminste dat is mijn ervaring. Bij mij was de kopie idd zwart wit.

En inderdaad allen scannen straks :)

Wellicht overbodige tip: maak overal een scan van.

De notaris zal het kopiëren. Het is niet de bedoeling dat je zelf al een kopie mee neemt. Tenminste dat is mijn ervaring. Bij mij was de kopie idd zwart wit.

En inderdaad allen scannen straks :)

Haha alles is al lang gescanned, elke keer wanneer we iets van nieuwe informatie binnenkregen is dat het eerste wat we gedaan hebben ;)

Heb ondertussen al verschillende quotes van notarissen binnen, lopend van 25 euro voor 20 pagina's tot 20 euro per pagina .. o_O
Zodadelijk na het werk nog in een bureau binnen lopen waar een vriendin het gratis heeft kunnen doen, hopelijk lukt dit mij ook! :)

Dat heeft bij mij serieus het meeste tijd gekocht. Onze scanner/printer staat in een ander kamertje dan de pc, dus voor mij was het: Blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner. En dat x 100 :p:p:p

Dat heeft bij mij serieus het meeste tijd gekocht. Onze scanner/printer staat in een ander kamertje dan de pc, dus voor mij was het: Blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, ................ En dat x 100 :p:p:p

Voordeel van in een klein appartementje te wonen waar de printer op 2 meter van de computer staat .. (en de computer is een laptop dus kan zelfs naast de printer gaan staan als ik echt wil ;) )
De snelheid van onze scanner heeft mij meer gestoord .. :rolleyes:

Voordeel van in een klein appartementje te wonen waar de printer op 2 meter van de computer staat .. (en de computer is een laptop dus kan zelfs naast de printer gaan staan als ik echt wil ;) )
De snelheid van onze scanner heeft mij meer gestoord .. :rolleyes:
Haha ja ik heb ook niet op beste kwaliteit ingescand want dat duurde te lang! Ik heb ook een laptop maar daar stond het printer/scan programma bij mijn ouders nog niet op geinstalleerd.

Dat heeft bij mij serieus het meeste tijd gekocht. Onze scanner/printer staat in een ander kamertje dan de pc, dus voor mij was het: Blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner, blaadje onder de scanner, loop naar computer, druk op scan, loop terug naar scanner. En dat x 100 :p:p:p

Dit typen (als je het zonder kopieren/plakken doet dan) duurde bijna net zo lang als het scannen zeker;)

Dit typen (als je het zonder kopieren/plakken doet dan) duurde bijna net zo lang als het scannen zeker;)
Nou..... Ik denk toch dat ik dat sneller getypt zou hebben aangezien ik best snel, blind, kan typen. Ben zeker 2 uur bezig geweest om alles in te scannen :p

Alles terug gaan halen bij de notaris, wat blijkt nu, ze hebben ipv "Certified True Copy of the Original" (wat ik dus gevraagd had) er een stempel opgezet van certificatie .. In het Frans (Pour copie conforme dus) o_O Ging volgens hun alleen in het Nederlands en het Frans .. Ook al zeiden ze nu dat ze voor in de toekomst misschien een Engelse stempel moesten aanschaffen ;) Ze zeiden erbij dat de mensen in Australië altijd naar hun mochten bellen als het voor problemen zorgde :p
We denken het maar gewoon allemaal in te leveren en hopen dat ACS iets laat weten als dit niet voldoende is en we dus exrta kopieën moeten gaan laten nemen met de exacte Engelse woorden op .. :confused:

(en ja @Gwen alles is mooi ingescanned ;))

Dat is ook stom!! Wat raar dat ze geen Engelse stempel hebben.

Het is maar goed dat je het ingescand hebt want mij pakket is hoogstwaarschijnlijk vermist liet PostNL mij gisteren weten :confused::confused:. Ik ben al met AASW in contact en met de post maar ben flink over de zijk. Zal een update in mijn lastavaza plaatsen als ik meer weet.

Waarom wel een Franse en geen Engelse;) heel apart!

Omdat ik in Brussel woon en ze dus enkel een Nederlandse en een Franse stempel hadden, en er dan toch voor gekozen hebben om, ondanks dat ik Nederlandstalig ben, de Franse er op te zwieren! ;)

Ik heb morgen maar een half dagje verlof genomen om naar een andere Notaris te gaan, die het gratis wilt doen zolang ik er zelf al de juiste woorden wil opzetten .. Zo zijn we zeker dat het allemaal correct is voor ACS .. :)

Bah, slecht nieuws!

ACS heeft SUPER snel gereageerd (iets meer dan een week), maar J.'s diploma's zijn assessed als 'not closely related to your nominated occupation'.
Dit is echt wel suuuper slecht nieuws .. Het probleem ligt hem dat J. als Analyst Programmer werkt, maar dat dit eigenlijk ver "onder" zijn diploma ligt .. Hij heeft een master van Industrieel ingenieur Elektronica-ICT. Dus er zit wel behoorlijk wat ICT inhoud in zijn vakken (zijn diploma's zijn ook wel erkend als Computing-major), maar dus net niet in zijn werkgebied .. :(
Ik moet zeggen dat dit toch wel heel teleurstellend is .. alles ging tot nu toe zo vlot .. bah! :)

Nu zijn we aan het zoeken naar andere opties:

kijken of er geen ander beroep is van ACS dat nog steeds dicht bij zijn beroep ligt (want de omschrijvingen liggen toch vaak dicht bij elkaar) en waar zijn diploma's misschien toch meer raakvlakken heeft.

OF wat we toch beginnen overwegen is voor een 457 visum te gaan .. J. heeft al veel job offers gezien waar ze willen sponsoren .. Maar het is ons niet 100% duidelijk of je voor een 457 nu een skills assessment moet doen of niet .. Ik denk dat ik te veel dingen heb gelezen en daardoor aan alles begin te twijfelen :)

We vinden hierover het volgende terug:

If you are a visa applicant under the standard business sponsor stream, you are required to demonstrate
that you have:
• a genuine intention to perform the nomination occupation
• the skills and experience necessary to perform the occupation.
The evidence that you can provide to demonstrate you meet these requirements may include, but is not
limited to:
• a successful 457 skills assessment conducted by Trades Recognition Australia (trade occupations
only)
• a successful migration skills assessment, in your nominated occupation, from the relevant assessing
authority
• a certified copy of relevant qualification certificates (professional and educational)
• a certified copy of any required registration/licensing
• previous employment references
• your curriculum vitae or resumé.

Skills assessment
If your nominated occupation is a trade occupation you may be required to undertake a skills
assessment. To determine if you are required to do so, please refer to the Trades Recognition Australia
website www.innovation.gov.au/Skills/SkillsAssessment/TradesRecognitionAustralia
Trades Recognition Australia updates the skills assessment processes from time to time to provide for
formal skills testing of trade occupations.
If your nominated occupation is in an occupation other than a trade occupation, you may be required to
provide evidence of a suitable skills assessment from the relevant assessing authority for your nominated
occupation.
Information on assessing authorities other than Trades Recognition Australia, can be found on the
department’s website www.immi.gov.au/

Er staat altijd "may" "may "may" .. niet zo duidelijk toch!

Dus als er iemand hier een antwoord op heeft..

Edit:ik vond net dit terug in een ACS document van mei 2014:
The ACS is also a registered skills assessment authority, assessing the skills suitability of ICT professionals seeking permanent skilled migration to Australia. The ACS assesses only a very small number of 457 Visa applicants – estimated at less than ten applications per annum – and only at the request of the sponsoring employer.
Dit is dan weer een beetje hoopgevender :)

Dit was voor ons nooit plan A, we wouden uiteraard liefst voor een permanent visum gaan. Maar als we uiteindelijk moeten kiezen tussen nog 2 jaar hier werk ervaring opdoen (en weer alle grote stappen in ons leven uitstellen) of 2 jaar al in Australië gaan zitten om daarna een permanent visum aan te vragen .. Is de keuze snel gemaakt :)

Last edited:
Back