Even voorstellen, Loes

Tsja, ik werd ook een beetje heen en weer geslingerd. Ja, je moet Skill assessment hebben, Nee toch niet, ehhhh.... huh?

Maar je laatste stukje geeft hoop.

Een flinke teleurstelling maar je idee om 2 jaar in OZ ervaring op te doen ipv hier klinkt wel weer goed ;)
 
Ongelofelijk balen is zo'n bericht zeg.
Inderdaad zou ik ook als B-keuze kijken naar de sponsored variant.
Je bent weliswaar afhankelijk van een werkgever, maar als het lukt, ben je in ieder geval binnen.

Succes ermee!
 
Jeetje wat balen zeg van de ACS... Als je een sponsored visa makkelijk kan krijgen, zou ik inderdaad daarvoor gaan. Kan je mooi daar (Australische) werkervaring opdoen. Wie weet wat er daarna weer je pad op komt. Zoals ik het begreep van de 457 is dat alleen bepaalde beroepen van de TRA en Project/Program manager een skills assessment nodig hebben voor application. Je moet sowieso referenties van vorige werkgevers toevoegen om aan te tonen dat je de benodigde skill en ervaring hebt is mij verteld.
Succes en hou ons op de hoogte!
 
Tijd voor een korte update:
wij zitten spijtig genoeg nog steed in Belgie.. Gesponserd werk vinden, bleek toch niet zo eenvoudig te zijn, dus hebben we er ons maar bij neergelegd van nog 2 jaartjes hier te blijven en goed bij te sparen (en te genieten van onze kat ;) )

We hebben nu het plan dat J. begin 2017, wanneer zijn 4 jaren werkervaring afgerond zijn, naar Oz zou vertrekken op een WHV en daar onze 189 zou aanvragen. Zo kan hij daar alvast naar werk zoeken. Ik zou hier blijven om alles af te ronden, en na-reizen wanneer het visum toegekend is. Ik heb zelf mijn WHV al gebruikt, en het lijkt ons daarom beter dat J. alleen naar Australia vertrekt. Zo wordt er toch iets minder geld opgedaan wanneer hij daar een tijd zonder werk zou zitten, dan wanneer we er allebei zitten. Ik kan ondertussen in Belgie gewoon blijven werken (en J. missen, aangezien wij in onze bijna 6-year relationship nog nooit meer dan een week gescheiden geweest zijn, en ook dit is maar 1 keer gebeurd :) )

Nu werkte J. als consultant bij een bedrijf, dat hem na 3 jaren een vast contract heeft aangeboden bij hun. Dit zou ingaan vanaf januari. Daarom vroegen we ons af, of hij bij zijn consultancy-bedrijf zijn employment reference voor de eerste 3 jaren nu al (in januari dus) zou mogen laten schrijven, in plaats van dat we nog een jaar wachten en dan terug contact opnemen met het bedrijf voor de reference. Ik kan mij niet herinneren dat er ergens iets stond van hoe recent de employment reference moest zijn, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? We zouden de reference uiteraard pas laten notarisen wanneer we de aanvraag effectief gaan doen.

Het langer in Belgie blijven dan gepland is op dit moment extra moeilijk, omdat dit de periode is dat we oorspronkelijk van plan waren te verhuizen, maar we houden vol, en blijven aftellen! :)

That's it for now!
 
Altijd goed, even een update. Ook al is het niet het nieuws wat jij en wij het liefst horen, de waarheid mag, en moet gezegd worden. Het is lastig!

Succes met het vervolg!
 
Als je ergens vertrekt, is het verstandig om direct een hele duidelijke en vooral uitgebreide referentie te regelen. Zolang je er nog werkt, heeft dat geen zin volgens mij.
 
Tijd voor een korte update:
wij zitten spijtig genoeg nog steed in Belgie.. Gesponserd werk vinden, bleek toch niet zo eenvoudig te zijn, dus hebben we er ons maar bij neergelegd van nog 2 jaartjes hier te blijven en goed bij te sparen (en te genieten van onze kat ;) )

We hebben nu het plan dat J. begin 2017, wanneer zijn 4 jaren werkervaring afgerond zijn, naar Oz zou vertrekken op een WHV en daar onze 189 zou aanvragen. Zo kan hij daar alvast naar werk zoeken. Ik zou hier blijven om alles af te ronden, en na-reizen wanneer het visum toegekend is. Ik heb zelf mijn WHV al gebruikt, en het lijkt ons daarom beter dat J. alleen naar Australia vertrekt. Zo wordt er toch iets minder geld opgedaan wanneer hij daar een tijd zonder werk zou zitten, dan wanneer we er allebei zitten. Ik kan ondertussen in Belgie gewoon blijven werken (en J. missen, aangezien wij in onze bijna 6-year relationship nog nooit meer dan een week gescheiden geweest zijn, en ook dit is maar 1 keer gebeurd :) )

Nu werkte J. als consultant bij een bedrijf, dat hem na 3 jaren een vast contract heeft aangeboden bij hun. Dit zou ingaan vanaf januari. Daarom vroegen we ons af, of hij bij zijn consultancy-bedrijf zijn employment reference voor de eerste 3 jaren nu al (in januari dus) zou mogen laten schrijven, in plaats van dat we nog een jaar wachten en dan terug contact opnemen met het bedrijf voor de reference. Ik kan mij niet herinneren dat er ergens iets stond van hoe recent de employment reference moest zijn, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? We zouden de reference uiteraard pas laten notarisen wanneer we de aanvraag effectief gaan doen.

Het langer in Belgie blijven dan gepland is op dit moment extra moeilijk, omdat dit de periode is dat we oorspronkelijk van plan waren te verhuizen, maar we houden vol, en blijven aftellen! :)

That's it for now!

En hoe gaat het nu @Loeloe ?
 
En hoe gaat het nu @Loeloe ?


Op dit moment wachten we nog op januari 2017, wanneer J zijn 4 jaar werkervaring binnen heeft. We zijn toch van plan het visum hier aan te vragen, en hopen alles rond te krijgen binnen het half jaar. Als alles blijft zoals het nu is, moet dit lukken. Uiteraard wachten we wel nog even op 1 juli om te kijken of er niks veranderd aan de regeltjes...
Ik zal in November de IELTS opnieuw doen ( :mad: ), dan bereiden we in December al onze documenten voor behalve de SkillsAssesment. Dan in Januari ACS, hopelijk gaat dit even snel als bij de afwijzing (toen was het in een week rond, we hopen nu op minder dan een maand), en dan asap EOI invoeren :)
Het plan is er, de tijd gaat alleen niet goed vooruit!

Het wachten is soms wel moeilijk. Wij zijn nog vrij jong, en zien al onze vrienden "settelen", maw huizen en kindjes kopen :) Dat is soms wel moeilijk, omdat wij alles nu uitstellen ..
Ook op het werk krijg ik regelmatig de vraag "gaan jullie nog niet kopen", maar ondertussen ben ik al een hele goeie leugenaar geworden ;)

Dus jammer genoeg niet veel te melden .. We dachten deze zomer nog op vakantie naar Australia te gaan, maar hebben beslist, om voor de laatste keer (in hopelijk een lange tijd) binnen Europa te reizen. Hopelijk goed gegokt! :)
 
Het wachten is soms wel moeilijk. Wij zijn nog vrij jong, en zien al onze vrienden "settelen", maw huizen en kindjes kopen :) Dat is soms wel moeilijk, omdat wij alles nu uitstellen ..
Ook op het werk krijg ik regelmatig de vraag "gaan jullie nog niet kopen", maar ondertussen ben ik al een hele goeie leugenaar geworden ;)

Haha, kindjes kopen?

Maar spannend! Good luck on the waiting game!
 
Scherp @Move123
ik heb mijn leven niet on hold gezet, in mijn droom om hier te komen. Gewoon huizen gekocht in NL en ik heb geen kinderwens, dat is een groot verschil.
Ik wil alleen maar zeggen, laat het niet je leven bepalen. Je weet nooit wat de dag van morgen brengt.
 
Scherp @Move123
ik heb mijn leven niet on hold gezet, in mijn droom om hier te komen. Gewoon huizen gekocht in NL en ik heb geen kinderwens, dat is een groot verschil.
Ik wil alleen maar zeggen, laat het niet je leven bepalen. Je weet nooit wat de dag van morgen brengt.

Het is ook niet dat we heel ons leven on hold zetten, maar grote "veranderingen" stellen we wel uit. We gaan nu geen huis kopen als we het idee hebben van toch binnen max 1.5 jaar te vertrekken. Ook willen we ook echt gesetteld zijn voor we met ons gezinnetje starten (ondanks mijn giga-kinderwens ;) )

Verder leven we hier gewoon verder zoals we gewoon zijn en doen we gewoon wat we ook zouden doen als we deze plannen niet hadden :)
 
Haha, ik ken dat. We woonden in een veel te klein appartementje, met zijn drieen. Maar we wilden niet verhuizen of kopen, want we dachten de hele tijd dat we bijna zouden gaan emigreren ;) Uiteindelijk is het emigreren wel gelukt, en toen waren we toch blij dat we geen huis hoefden te verkopen, maar gewoon de huur op konden zeggen. Dat is toch weer een hele zorg minder. :)
 
Een hele kleine update: aangezien de ielts voor de meelifter maar een jaar geldig zijn, mag ik deze leuke ervaring ( o_O ) nog eens overdoen, en staat dit vast voor 29 oktober. Geen stress want moet niet veel punten halen, maar er zijn wel leukere manieren om je zaterdag door te brengen ;)

Verder merk ik toch wel, nu voor mij hopelijk ons laatste jaar hier is aangebroken, dat ik echt extra hard van de dingen geniet. Zo trouwt dit weekend mijn stiefzus, verwachten mijn beste vriend en zijn vriendin hun 2e kindje rond kerst, en ga ik in september weddingdress shoppen met mijn zusje die in mei trouwt en waar ik getuige van mag zijn. Dan ben ik super blij dat ik hier nog ben om deze momenten mee te maken. Maar ook van het gewoon gezellig afspreken met vrienden om iets te gaan drinken, geniet ik extra hard! :)
Ik heb het wel heel moeilijk om kei hard te liegen tegen een collega die tegelijkertijd ook een hele goeie vriendin geworden is. Ik denken dan dat er mensen toch wel heel hard gaan verschieten als we de aankondiging maken dat we vertrekken. Zeker omdat het dan in ons geval ook echt vertrekken op hele korte termijn zal zijn... :D

Oké, dat was het weer, niet zo interessant misschien maar toch allemaal dingen/gedachten die erbij komen kijken :)
 
Een hele kleine update: aangezien de ielts voor de meelifter maar een jaar geldig zijn, mag ik deze leuke ervaring ( o_O ) nog eens overdoen, en staat dit vast voor 29 oktober. Geen stress want moet niet veel punten halen, maar er zijn wel leukere manieren om je zaterdag door te brengen ;)

Verder merk ik toch wel, nu voor mij hopelijk ons laatste jaar hier is aangebroken, dat ik echt extra hard van de dingen geniet. Zo trouwt dit weekend mijn stiefzus, verwachten mijn beste vriend en zijn vriendin hun 2e kindje rond kerst, en ga ik in september weddingdress shoppen met mijn zusje die in mei trouwt en waar ik getuige van mag zijn. Dan ben ik super blij dat ik hier nog ben om deze momenten mee te maken. Maar ook van het gewoon gezellig afspreken met vrienden om iets te gaan drinken, geniet ik extra hard! :)
Ik heb het wel heel moeilijk om kei hard te liegen tegen een collega die tegelijkertijd ook een hele goeie vriendin geworden is. Ik denken dan dat er mensen toch wel heel hard gaan verschieten als we de aankondiging maken dat we vertrekken. Zeker omdat het dan in ons geval ook echt vertrekken op hele korte termijn zal zijn... :D

Oké, dat was het weer, niet zo interessant misschien maar toch allemaal dingen/gedachten die erbij komen kijken :)

Hi Loeloe, je leeft zeker een stuk bewuster als je zo'n grote beslissing als emigratie neemt. Geniet ervan en je zult zeker verrassende reacties krijgen van je omgeving, zowel in goede als minder goede zin. En een update is altijd leuk!
 
Same here. Net terug uit de Alpen en man ik heb de bergen wel op willen zuigen met mijn ogen. Probeer echt bewust te genieten wat Europa allemaal wel niet bieden heeft.

Om straks uiteraard te genieten van wat Australia te bieden heeft. Succes met je gezicht in de plooi houden, ik ga langzaam op het punt komen dat ik het collega's moet gaan vertellen.
 
Same here. Net terug uit de Alpen en man ik heb de bergen wel op willen zuigen met mijn ogen. Probeer echt bewust te genieten wat Europa allemaal wel niet bieden heeft.

Om straks uiteraard te genieten van wat Australia te bieden heeft. Succes met je gezicht in de plooi houden, ik ga langzaam op het punt komen dat ik het collega's moet gaan vertellen.

Succes daarmee! :up:
Bij ons zijn het enkel de collega's die niks weten van de plannen, alle vrienden en familie zijn al lang op de hoogte. Op zich geen probleem, behalve voor die paar collega's die ook vriendinnen zijn.. en waar ik het dus echt pas tegen kan vertellen als ik mijn ontslag ga indienen. :(

Ik denken trouwens dat de reactie van de collega's heel positief zal zijn. Ik ben meer benieuwd of er vrienden hun reactie gaat veranderen als we ook echt ons visum en vertrekdatum hebben. Tot nu toe is iedereen positief, maar het sleept al enkele jaren aan, dus denk ik dat er een aantal tussen zitten die niet echt geloven dat het nog gaat gebeuren.. ;)

Nog een jaar genieten in ieder geval! :up:
 
Mijn twee directe managers weten het, en een enkele goede collega. Maar de managers lijken het soms alweer vergeten, veel mensen geloven het pas als je op Schiphol staat schat ik :p
 
Een hele kleine update: aangezien de ielts voor de meelifter maar een jaar geldig zijn, mag ik deze leuke ervaring ( o_O ) nog eens overdoen, en staat dit vast voor 29 oktober. Geen stress want moet niet veel punten halen, maar er zijn wel leukere manieren om je zaterdag door te brengen ;)

Vreemd, ik moet ook opnieuw de test doen. Als meelifter. Maar die van mij is van eind 2013. Dus na 3 jaar verlopen en niet na 1 jaar. Weet je zeker dat je opnieuw moet?
Het zou trouwens ook weer eens allemaal logisch zijn....
 

Main applicant moet een competent level Engels hebben, ielts is 3 jaar geldig.
https://www.border.gov.au/Lega/Lega/Form/Immi-FAQs/how-can-i-prove-i-have-competent-english

Secondary applicant moet functional level hebben, ielts is dan maar 1 jaar geldig...
https://www.border.gov.au/about/corporate/information/faqs/how-can-i-prove-i-have-functional-english

Ik wist dit in het begin ook niet, maar ben dan eens een post tegengekomen van Gwen waar dit in stond en ben het dan zelf gaan opzoeken...
Nu begin ik zelf ook wel te twijfelen, ik moet minstens functional hebben, maar als mijn resultaten competent zijn, is de test dan toch 3 jaar geldig? o_O

Anyway, test staat gepland en is altijd goed om nog eens te oefenen! :D
 
Back
Top