Even voorstellen, Loes

Ik dacht ook dat het maar 1 jaar geldig was. Maar je hoeft toch maar een 4,5 te halen? Nog steeds flink balen dat het nog een keer moet, maar het is in ieder geval niet zo spannend :up:
 
Mijn twee directe managers weten het, en een enkele goede collega. Maar de managers lijken het soms alweer vergeten, veel mensen geloven het pas als je op Schiphol staat schat ik :p

Raar hè, dat was bij ons ook. Niemand geloofde dat we echt zouden gaan, totdat we vertelden dat we de vliegtickets hadden gekocht.
 
Ik dacht ook dat het maar 1 jaar geldig was. Maar je hoeft toch maar een 4,5 te halen? Nog steeds flink balen dat het nog een keer moet, maar het is in ieder geval niet zo spannend :up:

Klopt, en het "doorbreekt" een beetje de lange trek tot januari wanneer we eindelijk aan de visum aanvraag kunnen beginnen :)
 
Om in de IELTS-sfeer te blijven (met alle IELTS-posts van de laatste dagen ;)):
Ik kreeg vorige week een e-mail van de British Council met als titel: "Your IELTS schedule". Vond ik al raar, ik kon niet herinneren dat ik vorige keer op voorhand een "schema" had gekregen, enkel een startuur.
De eerste zin in de mail was:
"Please find below the timetable for your IELTS Speaking and Written exam scheduled to take place on Friday, 28 October and Saturday 29 October 2016 respectively."
:eek::eek::eek:
Mijn Speaking examen is dus al op vrijdag (om 10u 's ochtends), de andere 3 delen zoals normaal op zaterdag.
Ik kan mij niet herinneren dat dit ergens vermeld stond wanneer ik mij heb ingeschreven ... Ik had gelukkig sowieso al verlof genomen die vrijdag, maar dat was dan wel eerder om mij nog wat voor te bereiden voor zaterdag :D Het zou wel vervelend geweest zijn, moest ik geen verlof meer hebben kunnen nemen, aangezien je deze afspraak voor Speaking niet kan verplaatsen ..
Voordeel is wel dat ik zaterdag dus niet moet zitten wachten op mijn mondeling, en ik heb ook het geluk dat ik in Brussel woon, dus is het voor mij geen ramp om 2 keer tot daar te gaan .. Maar toch wel vreemd allemaal!
 
Zo werd het bij mijn IELTS test in Amsterdam ook gedaan. Ze kunnen waarschijnlijk niet alle mondelinge examens kwijt op 1 dag. dus de kandidaten die in Amsterdam of directe omgeving woonden werden op de vrijdag ingepland.
 
Ik kreeg een mail of ik op de vrijdag mijn IELTS wilde doen. Denk inderdaad omdat ze al die mensen niet op de zaterdag kunnen plannen
 
ik vind dit het vervelendste deel van de examens, dus zal blij zijn als ik er al eerder vanaf ben! ;)
 
Vandaag om 10u mijn spreektest, niet in het examen centrum waar ik morgen de andere onderdelen moet afleggen, maar op the British council zelf. Ik ben altijd goed op tijd, dus om 9u30 meld ik mij aan de balie. Of ik kan terugkomen om 9u55, want daarvoor mag ik nog niet naar boven. En ja ik mag wel wachten aan het onthaal, maar er zijn geen stoelen. Dus nu zit ik buiten op een bankje te wachten!
:D:D:D
 
Bugger! Morgen ga ik ook weer voor de IELTS, want dat heb ik nodig voor registratie als teacher. Gelukkig kan ik het wel allemaal op een dag doen. Heel veel succes!
 
Het viel mij deze keer beter mee dan de vorige keer, het onderwerp lag mij meer. Eerst over mijn familie, dan over mijn favoriete film. Gelukkig een onderwerp waar ik op voorhand al goed over had nagedacht. Alleen de bijkomende vragen vind ik dan weer moeilijker: "Wat voor impact hebben locale films volgens jou op de cultuur. Zoals bv Bollywood." Dan heeft het bij mij niets meer te maken over mijn kennis van het Engels, ik zou op deze vraag in het Nederlands al niet kunnen antwoorden :D Ik heb wel een antwoord gegeven, ookal was hiet letterlijk een antwoord op de vraag, hopelijk was het voldoende!

Ik moet ook wel zeggen dat ik blij ben dat ik van dit deeltje al af ben! Nu ben ik toch een stuk relaxter voor het volgende deel morgen. Ook vond ik dat ze op de Council wel vriendelijker waren dan op het testcentrum. Ze hadden bijvoorbeeld problemen met hun fototoestel, alles ging er relaxer aan toe :)

(Ik ben trouwens ook ziek, zit met een lichte sinusitis, dus ben blij dat ik een kwartier heb volgehouden zonder zakdoek/hoesten ;) Hopelijk lukt mij dat morgen ook, zeker tijdens het luistergedeelte!)
 
Ennnnn mijn resultaten zijn binnen:
Listening 9
Reading 7.5
Writing 7.5
Speaking 7

Mijn listening en speaking is hetzelfde als vorige keer, reading is een puntje minder en writing 0.5 meer. Ik ben vooral een beetje teleurgesteld in mijn reading, ik vond het inderdaad wel moeilijker als vorige keer, maar hier had ik toch wel echt meer voor verwacht. Ben wel blij dat mijn schrijven een half puntje omhoog is gegaan, dus we blijven positief! :up: (en ik moest ook niet echt hoge scores halen, dus eigenlijk ben ik boos om niets :D)

Nu zal ik mij de komende weken bezighouden met het maken van onze bewijs van relatie, maar ik denk dat we na 7 jaar toch genoeg bewijzen verzameld hebben :)
Ondertussen is het aan J. om zijn vorige werknemer te contacteren om een bewijs van zijn eerste 3 jaar werkervaring vast te krijgen. Begin januari moet hij dit dan vragen aan zijn huidige werkgever. Dan zal het daar dus wel duidelijk worden dat er plannen zijn ... Dus we kruisen onze vingers dat dit niet te moeilijk loopt!
En dan hopen we dat ACS even snel werkt als vorige keer, toen we ons resultaat na een dikke week denk ik al binnen hadden! Dan kunnen we misschien in februari onze EOI al indienen.

Ik moet zeggen dat het ineens allemaal weer heel dicht bij komt! Van "nog 5 maanden eer we er aan kunnen beginnen en nog helemaal geen stress", naar "shit nog een dikke maand en dan begint het!"
Het moeilijkste blijft voor ons dat we onze kat zullen moeten achterlaten. Dit speelt toch het hardste mee in het "aftellen'. Dit zou voor ons echt een reden zijn om niet te emigreren (ik hoop dat andere mensen met katten dit een beetje begrijpen en ons niet als gekken beschouwen :p).
Uiteraard zou ik hem het liefste meenemen, maar het is gewoon een hele bange kat. Hij is een binnen-kat, kent niets buiten de muren van ons appartement. Weent heel de weg naar de dierenarts, kruipt onder het bed als we bezoek hebben, is bang van duiven (die hij door het raam ziet ;)). Ook heeft hij de laatste 2 jaar een stuk of 5-6 keren een soort "epilleptische" aanval gehad, waarvoor nog steeds geen duidelijk oorzaak bekend is. Het idee dat hij dit zou krijgen wanneer hij in het vliegtuig zit ... Dan zoeken we hem liever hier een goeie thuis! Maar waar dat is, dat blijft nog een groot vraagteken. En daar proberen we nu dus nog niet te veel aan te denken ;)

Maar we blijven positief en hopen toch nog steeds volgende zomer te kunnen vertrekken. Ik hoop mijn 30e verjaardag aan de andere kant van de wereld te kunnen vieren ;)
 
Als dieren (en katten) liefhebber. Je bent niet raar ;)

Wij nemen onze 3 stofnesten wel mee en ook daar maak ik me zorgen over hoe het daar zal gaan. De oudste (4e kat) blijft wel achter. Heeft astma en doet het voor 21 jaar nog best goed. Maar niet zo dat je die nog meesleept. Ze gaat naar mijn moeder.

Succes met een plekje zoeken!
 
He Loes, Ik denk dat je juist de allerbeste beslissing hebt genomen en uitgegaan bent van wat het beste is voor je kat. Dat je het daar zelf moeilijk mee hebt, bewijst alleen maar weer dat je van de kat houdt. Niets mis mee en de kat past zich snel genoeg aan op z´n nieuwe adres in Nederland.
 
He Loes, Ik denk dat je juist de allerbeste beslissing hebt genomen en uitgegaan bent van wat het beste is voor je kat. Dat je het daar zelf moeilijk mee hebt, bewijst alleen maar weer dat je van de kat houdt. Niets mis mee en de kat past zich snel genoeg aan op z´n nieuwe adres in Nederland.

Bedankt! we hebben het er gisteren nog eens over gehad met mijn zus en haar vriend, en zij hebben laten weten dat zij hem altijd willen. voordeel is dat we hem zo nog steeds kunnen zien en ik ben er zeker van dat hij het daar zo goed zal hebben als hun andere 2 katten. Alleen is het natuurlijk afwachten hoe zij zullen overeenkomen, maar dit komt zeker goed ! :up:
Like I said, ik ben een gigantische optimist! :up:

En nu ga ik weddingdress shoppen met mijn zus, blij dat ik hier nog ben voor deze ervaring! :):)
 
heel veel succes nog net shoppen! mooie resultaten op de test BTW. Afstand doen van beestjes heb ik nooit makkelijk gevonden maar goed, denk dat het een universeel gedeeld gevoel is :), vandaar dat wij nog niet aan honden gaan beginnen.
 
Dan zoeken we hem liever hier een goeie thuis! Maar waar dat is, dat blijft nog een groot vraagteken. En daar proberen we nu dus nog niet te veel aan te denken ;)

Wij hebben onze katten juist maaaaaaaaanden van te voren weg gedaan. Het was niet perse het plan om ze zo vroeg weg te doen, maar wel om zo vroeg te beginnen met kijken. We wilden zeker weten een goed huis voor ze vinden en niet door tijdsdruk gaan bepalen.

En nu hebben we een hond en dat bevalt ons toch wat beter ;)
 
Wij hebben onze katten juist maaaaaaaaanden van te voren weg gedaan. Het was niet perse het plan om ze zo vroeg weg te doen, maar wel om zo vroeg te beginnen met kijken. We wilden zeker weten een goed huis voor ze vinden en niet door tijdsdruk gaan bepalen.

En nu hebben we een hond en dat bevalt ons toch wat beter ;)

Voorlopig houden we vast aan het voorstel van mijn zus. het is inderdaad wel de bedoeling om hem ruime tijd voor vertrek al te verhuizen, zodat we ook zeker zijn dat hij daar goed zit. Dit is dan een zorg minder wanneer we vertrekken, en zo ontnemen we hem hopelijk ook de stress van het leeghalen van het appartement :)
(En wij zijn wel echt kattenmensen , ik kan mij niet voorstellen dat er bij ons ooit een hond binnenkomt ;) )
 
Back
Top