Family Zwerver (Q, Aysha and Sam)

Ja dat ja. Maar, en dat wist ik dan weer niet, blijkbaar mag BHN voor alles betalen (dus ook mijn deel) en dat doen ze dan ook…
 
Last update: We are lodging now!

En daarna was het stil. Niets van de advocaat van het werk qua reference number, niks. Rare jongen die Australiërs die in LA bij een advocatenkantoor voor mijn werk de aanvraag doen... :p
 
Last update: We are lodging now!

En daarna was het stil. Niets van de advocaat van het werk qua reference number, niks. Rare jongen die Australiërs die in LA bij een advocatenkantoor voor mijn werk de aanvraag doen... :p
Very Australian. Just sit still, be patient, wait your turn.

Maar: Gefeliciteerd! De klok is gestart! ;)
 
En daar is het request voor de medicals.... Hoe snel ging dat ook alweer voor @SteveSW iets van 14 dagen na je medicals of zo?
30/06 visa aanvraag ingediend
Zo goed als meteen request voor medicals. Formulieren ingevuld en geboekt.
22/07 medicals
26/07 medical results, all cleared
12/08 visa granted
 
Gisteren een defect inspectie gedaan voor ons nieuwe huis en de sleutels (okay, een code) voor het huis gekregen. Officieel mogen we er maandag pas onze spullen neerleggen (want early access contract gaat pas maandag in), maar misschien dat ik er morgen alvast wat dozen in de garage zet ;)
 
Gisteren een defect inspectie gedaan voor ons nieuwe huis en de sleutels (okay, een code) voor het huis gekregen. Officieel mogen we er maandag pas onze spullen neerleggen (want early access contract gaat pas maandag in), maar misschien dat ik er morgen alvast wat dozen in de garage zet ;)
Gefeliciteerd! Hoop dat jullie je er snel thuis gaan voelen. Altijd fijn zo'n eigen huis, al is het alleen al om zelf te beslissen waar je wat op de muur hangt in plaats van te moeten zoeken naar een verdwaalde schroef of spijker!
 
Daarnet een optie genomen op de volgende vluchten:

19/12: BNE to AMS
18/1: AMS to BNE

Waarom? Mijn vrouw heeft haar part 2 exams op 7/2 en ze geeft aan dat het onrustig is met ons thuis en de grootouders hebben de kinderen dan ongeveer 2 jaar niet gezien. Het is een beetje een gok met hoe Europa er nu voorstaat met covid, maar het is de meest ideale periode. En we hebben een grote kans dat we Oma dan direct mee terugnemen op de 18e als de grenzen open zijn voor toeristen.
 
Gisteren een defect inspectie gedaan voor ons nieuwe huis en de sleutels (okay, een code) voor het huis gekregen. Officieel mogen we er maandag pas onze spullen neerleggen (want early access contract gaat pas maandag in), maar misschien dat ik er morgen alvast wat dozen in de garage zet ;)
Gefeliciteerd! waar in Brisbane zitten jullie ergens? wellicht is dat al gemeld maar heb ik het over t hoofd gezien..
 
Right… update time.

We zitten in Lota, alles is in de afgelopen weken verhuist en we hebben zaterdag de sleutel ingeleverd. Niks meer gehoord van de agency, dus gaan we er maar vanuit dat de check out goed was.

Over 2 weken vertrek ik naar Nederland met de kids, zodat de opa’s en oma’s de kleinkinderen kunnen zien en Q zich even een maandje kan focussen op haar phase 2 examens (die zijn op 7/2).

Qua PR/186: niks dan stilte. We hopen nog steeds dat het geregeld is voor de kerst, maar misschien dat immi nu weer op 5 maanden processing zit voor de 186?
 
Kleine korte update. We (kids en ik) zitten nu alweer 9 dagen in Nederland bij mijn moeder. Heb de verschillende vrienden gezien, oma heeft tijd gehad met de kids en zondag gaan we naar mijn vader in Portugal.

Behalve alle uitzoekstress als je van NL naar PT wilt gaan (wel een RAT, maar je hoef je vaccinaties niet in de NL app te hebben, gelukkig want de GGD heeft pas tijd als ik het land verlaat) gaat het allemaal best goed.

Nu maar hopen dat QLD die laatste 3% second dose er nog even bij gaat plussen zodat ik onze vlucht terug niet hoef aan te passen op de 19e (quarantaine met twee peuters gaan we dus niet doen, dus onze fallback wordt vliegen op Sydney, bus naar de grens en daar de camper trailer overnemen van Q).
 
Kleine korte update. We (kids en ik) zitten nu alweer 9 dagen in Nederland bij mijn moeder. Heb de verschillende vrienden gezien, oma heeft tijd gehad met de kids en zondag gaan we naar mijn vader in Portugal.

Behalve alle uitzoekstress als je van NL naar PT wilt gaan (wel een RAT, maar je hoef je vaccinaties niet in de NL app te hebben, gelukkig want de GGD heeft pas tijd als ik het land verlaat) gaat het allemaal best goed.

Nu maar hopen dat QLD die laatste 3% second dose er nog even bij gaat plussen zodat ik onze vlucht terug niet hoef aan te passen op de 19e (quarantaine met twee peuters gaan we dus niet doen, dus onze fallback wordt vliegen op Sydney, bus naar de grens en daar de camper trailer overnemen van Q).
Goed plan, Portugal heeft zijn zaakjes prima op orde wat ik hoor. Ik duim voor je dat die 3% gehaald word vóór de 19e 👍. Geniet nog van je tijd in Portugal en ik wens je een fijne tijd nog met je pa. Je fallback klinkt niet slecht, mocht het nog nodig zijn.
 
Behalve alle uitzoekstress als je van NL naar PT wilt gaan (wel een RAT, maar je hoef je vaccinaties niet in de NL app te hebben, gelukkig want de GGD heeft pas tijd als ik het land verlaat) gaat het allemaal best goed.
Fijn dat het allemaal lijkt te lukken (ook al is het niet makkelijk). Hoe makkelijk was het uiteindelijk om de Nederlandse corona-app met vaccinatiebewijs te krijgen als niet in Nederland wonende?
 


OFX
Back
Top