Forum verslaving of; "Australië?". Toch niet weer!

Heb het gelukkig helemaaaaal niet druk op mijn werk....ts..........en toch nog ff de laatse berichtjes bijhouden he.....?

Dus iedereen heeft medelijden dat ik nog zo veel moet doen, maar eigenlijk zit ik dus meer te dagdromen en checklijstjes te maken dan wat anders :-D
 
[quote author=marina link=topic=2839.msg37482#msg37482 date=1132655437]
Hmmm, balen!
Wat voor iets doe je op je stage als ik vragen mag?
Sterkte he!
[/quote]

Dank je, Marina
Ik doe archiveerwerkzaamheden op mijn stage; dit is gerelateerd aan mijn SOD-opleiding. Ingekomen stukken moet ik invoeren en in een document in een van de kasten (en soms in een depot) plaatsen. Opzicht vind ik het wel interessant, maar de leidinggevende is momenteel van mening dat het (nog) schort aan mijn inzicht in het systeem (oa het opbergen van documenten). Ik zit er wel mooi mee  :-(
 
maar over deze stage heb ik toch wel een onbestemd gevoel gekregen 

wat zou je het liefste doen?

Ik ben nu zelf directiesecretaresse. voorheen juridisch secretaresse geweest.. Moet zeggen dat de papierstapels mij nu wel beginnen te vervelen. Misschien als ik minder zou werken zou ik er nog wel plezier in hebben maar zou graag iets totaal anders gaan doen. Weet alleen nog niet wat... (wie weet wat ik straks tegenkom in Oz...?)
 
Ja, ik ken dat gevoel...ik twijfel ook aan wat ik nu van werk doe...misschien is de verhuis naar Oz wel een moment om het eens helemaal overhoop te gooien en iets anders te doen....maar langs de andere kant denk ik dan 'heb ik dan tien jaar voor niks gestudeerd?', als ik iets compleet anders ga doen (Hans en ik zouden in het NT graag een bedrijfje starten om toeristen tochten te paard te laten doen) ?
Moeilijke keuzes allemaal...ga gewoon op je gevoel af zou ik zeggen!  :up:
 
[quote author=marina link=topic=2839.msg37491#msg37491 date=1132657183]

wat zou je het liefste doen?

[/quote]

Tsja; is moeilijk te zeggen. Ik vind deze stage opzicht wel okay, maar heb soms wel het idee dat ik zelf erg nadrukkelijk om 'opdrachten' moet vragen.
Verder is het contact met mijn leidinggevende ietwat formeel en lijkt hij het soms wat lastig te vinden als ik met vragen kom....
Daarbij komt dat het ook niet altijd even 'goed' voor mij is dat we hier internet hebben (intranet zou veel beter geweest zijn; voor mij in ieder geval  :p ). Soms is er gewoon weinig te doen en dan is het weer surfen geblazen. Maar goed; daar is hier al veel over gediscusseerd.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jij zoal (opleiding etc) hebt gedaan, Marina. Heb nog wel even in het 'voorstel-topic' gekeken, maar daar kon ik verder niet veel over vinden. En wat zou je voor werk willen gaan doen in Australie?
 
Als ik de replies zo lees, lijkt het of iedereen aan winter depressies lijdt in plaats van herfst depressies. Alles lijkt moeilijk; je baan, het weer, de files en noem maar op.
Ik zit thuis te wachten op de aannmemer die onze ramen gaat vervangen met kunststof ramen.
Je weet hoe dat gaat. Raam er uit, vóórdat er een raam ingezet wordt. en dan wordt het koud binnen.
Ja, en dan verlang je naar een beetje mooi weer.
Maar het is maar voor een week, en dan zal het warmer worden binnen.

Voor diegenen die wat gedeprimeerd voelt, sterkte!! We leven met jullie mee.

Rene
 
Jean: vooropleiding: vmbo en een afgekapte kmbo opleiding!!!!!!!

Maar: met doorzettingsvermogen kom je overal!
Goede brief geschreven en mijn eerste baantje was gelijk raak: advocatenkantoor. Na 2 jaar runde ik de boel onderhand en kreeg geen salarisverhoging... kreeg toen een baan als management assistent op amerikaans gasbedrijf, maar na 4 maanden snapte ik al waarom er zoveel voor mij waren vertrokken. weer gesolliciteerd en weer gelijk prijs. dit keer op een (vmbo haha) school als directiesecretaresse voor het unit hoofd (op dit moment vallen zo onderhand alle scholen in Breda onder hem).

Mijn geluk is denk ik geweest dat ik mijn soll. brief gewoon ben gaan brengen (net pakje aan grote smile) en dat sprak ze altijd wel aan.

Ik hoop dat dit ook op deze manier gaat lukken in Oz. Wat dat betreft zie ik de wereld voor mij open staan...... (wat minder met dat raam Rene!!!! dat kanvolgens mij wel dicht haha  :-D)
 
Marina; Ik vind het toch wel erg knap hoor zoals jij je hebt opgewerkt. Heb ik bewondering voor  :up:
Ikzelf heb MAVO (mee gestopt in de 3e klas) en ook KMBO (wel afgemaakt, maar vraag niet hoe) gedaan, maar echt heel veel kon ik hier niet mee. Heb dan ook jarenlang van die 'los-vast-baantjes' gehad. Doe momenteel dus weer een opleiding en ik hoop van ganse harte dat ik dit goed ga afronden. Ben het wel erg zat om aan te ploeteren en steeds teleurgesteld te raken. Wellicht daarom ook mijn drang om mij ooit in Oz te willen vestigen, hoewel ik wel besef dat dit nog weleens heeeeeeeel erg ver weg kan zijn.
 
Waar een wil is, is een weg!!! Ik had nooit kunnen denken dat ik als alleenstaande moeder er ooit nog zou belanden, maar het leven kan rare streken met je uithalen!
Gewoon voor gaan! En je kunt altijd nog gaan proberen voor een jaar te gaan rondtrekken ofzo, wie weet wat daaruit vloeit. Misschien kom je een leuk iemand tegen  :wink: of een Baantje hier, baantje daar.
Een vriendin van mij is met het minimale bedrag wat ze nodig had om te mogen vertrekken gegaan en is er nog steeds! Ook geen opleiding...!
 
Winterdepressie  :-o,JA HEB IK LAST VAN !!!
Ik haat de winter ,lippen die stuk vliegen ,handen die je om de zoveel tijd moet insmeren ,koud ,koud en nog eens koud .Bah !
Mijn dochter zei het gisteren ook ."Dat we maar vlug zomer zijn .Eh neen ,winter .Zitten we misschien al in Australie .Gedaan met die kou "
Ben ik niet alleen in de familie  :-D
Groeten ,Katja
 
@Marina

We hebben ons laten vertellen dat bij een bedrijf binnenlopen met je cv e.d. bij de hand DE manier is om te solliciteren. De Ozzies schijnen toch wel wat minder gefocused te zijn op eerst brieven met cv (en dus papieren selectie), en juist initiatief te waarderen.. Go for it!

@Sara

Je geeft enige twijfel aan over misschien 10 jaar voor niks gestudeerd te hebben, maar kennis en ervaring die je opdoet zowel bji studie als bij 'het leven' als bij het werk is nooit voor niks. Ook al ga je uiteindelijk iets geheel anders doen (toeristen te paard, mooi idee trouwens!) dan nog zal je merken dat je altijd dingen uit eerdere periodes kunt gebruiken. Ook als je iets geheel anders doet....

M.vr.gr.

Perthpete
 
Ja, toeristen te paard. Dat lijkt mij ook wel wat. Gaan jullie dan ook mensen "opleiden" die nog nooit op een paard hebben gezeten?? Vergeet de video camera dan niet, kan je misschien leuke opnames maken.

Rene
 
Pfff, 't is gewoon vier uur 's nachts...
Kan m'n slaap niet meer vinden :|.
Nou, dan maar ff het forum checken, he...
Helemaal niet verslaafd :lol:.
 
Tja, half...
Heb net besloten om ook m'n huiswerk maar eens te up-daten.
Wat moet je anders doen 's nachts :-D.
 
[quote author=Rene-L link=topic=2839.msg37533#msg37533 date=1132682685]
Ja, toeristen te paard. Dat lijkt mij ook wel wat. Gaan jullie dan ook mensen "opleiden" die nog nooit op een paard hebben gezeten?? Vergeet de video camera dan niet, kan je misschien leuke opnames maken.

Rene
[/quote]

Nou, het is de bedoeling om trektochten te paard te organiseren voor gemiddelde en goeie ruiters....met beginners moet je oppassen hé, zeker als je ze zo'n vijf of zes uur per dag op een paard laat zitten....dan kunnen ze er nadien noooooit meer afgeraken!  :lol:
Nadien kunnen we misschien korte tochtjes maken met beginners, maar het is in het begin echt de bedoeling om tochten te maken van verschillende dagen, van kampplaats tot kamplaats.....
Maar eerst settelen en wat geld verdienen om deze droom te kunnen waarmaken!  :sunny:
 
:cry: Ik heb een heilse schrik van paarden .'K weet ni hoe da komt ,maar is al mijn hele leven zo.
hebben enkele jaren geleden in Brugge een zaak gehad .En we moesten elke dag de grote markt over om er te geraken .De dees nam dus een fantastisch grote omweg . :bike:
Groeten ,Kat
 
[quote author=njusha link=topic=2839.msg37678#msg37678 date=1132748618]
:cry: Ik heb een heilse schrik van paarden .'K weet ni hoe da komt ,maar is al mijn hele leven zo.
hebben enkele jaren geleden in Brugge een zaak gehad .En we moesten elke dag de grote markt over om er te geraken .De dees nam dus een fantastisch grote omweg . :bike:
Groeten ,Kat
[/quote]

Kom dan maar eens langs in Alice, dan help ik je er wel overheen. Ze lijken eng, omdat ze zo groot zijn, maar we beginnen met een Shetlandertje, die komt maar tot aan je knieën!  :lol:
 
De die ,daar heb ik ook schrik van .Weet nog vroeger op de kermis .Ik grote held  :-o ging eens op de paartjes rijden ,totdat ik ervoor stond  :dizzy: :cry2:.
Zullen ginder eens langs komen en moet je maar mijn goeroe  :-D zijn om mij over die angst heen te helpen .
Groeten ,Kat
 
Back
Top