Go#verdomme......

Misschien weet Sacha en Dirk en een goed marinade gerecht bij octopus.
Wat kost Octopus in WA eigenlijk

Cheers,

Jack>:D
 
Ringetjes snijden, deegje van spa rood en bloem en lekker in de frituur. Mjammie!
Remouladesaus erbij. :up:
 
O come on..............frituur vis.
godverdo ....gedverdemme :D.

Daar raak ik van aan de schijterij.....
Zonde van het visje.

Hoe komt mijn letters zo groot?
Heb ik weer ergens tegelijk op gedrukt met mijn dikke klauwe.


Cheers,

Jack>:D
 
O come on..............frituur vis.
godverdo ....gedverdemme :D.

Daar raak ik van aan de schijterij.....
Zonde van het visje.

Hoe komt mijn letters zo groot?
Heb ik weer ergens tegelijk op gedrukt met mijn dikke klauwe.

Cheers,

Jack>:D

Sinds wanneer is een octopus een vis?? :p
 
Sorry, kan je niet helpen met een goed recept voor octopus, woon hier in een huis met een man en 2 kinderen die al gaan gillen als ik het woord "vis" uitspreek... Eet dus alleen buiten de deur een lekker visje op octopusje :(
 
By the highway.....

Nederlandse timmer opleidingen zijn niet van het zelfde caliber als Belgische timmer opleidingen.....beste Belgische vriend.

Meer vraagjes??.............rammel er maar op los.
Zal de volgende keer mijn best doen meer serieus te zijn in beantwoorden.:D
Ha ok....;)

neen serieus, ik ben volop informatie aan het samenrapen welke papieren ik zo allemaal nodig heb, maar voor een Skilles visa duurt het 7mnd tot 14mnd en ik dacht het volgende;
Ik vlieg naar Australie met alle nodig documenten onder een toerist visa en vanuit Australie zoek ik dan naar een werk en zie ik of ik een bedrijf vind die me wil sponsoren. Indien het niet lukt kan ik in afwachting van in NZ wonen en werken, waar de visas meer flexibel zijn...
Wat denk je voor het best te doen en wat is eigenlijk het grote verschil tussen wonen en werken in Aussie als je vergelijkt met NL?
grtz,
 
neen serieus, ik ben volop informatie aan het samenrapen welke papieren ik zo allemaal nodig heb, maar voor een Skilles visa duurt het 7mnd tot 14mnd en ik dacht het volgende; If you are lucky......
Ik vlieg naar Australie met alle nodig documenten onder een toerist visa en vanuit Australie zoek ik dan naar een werk en zie ik of ik een bedrijf vind die me wil sponsoren. Wil je ervaring in buiten getrapt te worden en nooit meer toegelaten te worden , ga dan op toeristen visa. (kijk even je eerste post na op "jack's end" en de reacties....)
Indien het niet lukt kan ik in afwachting van in NZ wonen en werken, waar de visas meer flexibel zijn... Daar heb je ook aan de visa regels te houden.
Wat denk je voor het best te doen en wat is eigenlijk het grote verschil tussen wonen en werken in Aussie als je vergelijkt met NL? Weet niet wat je precies bedoelt.
Vertel eens je ervaringen met werkervaringen in NL of Belgie, dan kan ik je een verschil geven wat hier beter of slechter is.
Iedereen heeft andere ervaringen met werken in Europe en Australia.
What's your age Bjorn

Cheers buddy,

Jack>:D
 
neen serieus, ik ben volop informatie aan het samenrapen welke papieren ik zo allemaal nodig heb, maar voor een Skilles visa duurt het 7mnd tot 14mnd en ik dacht het volgende; If you are lucky......
Ik vlieg naar Australie met alle nodig documenten onder een toerist visa en vanuit Australie zoek ik dan naar een werk en zie ik of ik een bedrijf vind die me wil sponsoren. Wil je ervaring in buiten getrapt te worden en nooit meer toegelaten te worden , ga dan op toeristen visa. (kijk even je eerste post na op "jack's end" en de reacties....)
Indien het niet lukt kan ik in afwachting van in NZ wonen en werken, waar de visas meer flexibel zijn... Daar heb je ook aan de visa regels te houden.
Wat denk je voor het best te doen en wat is eigenlijk het grote verschil tussen wonen en werken in Aussie als je vergelijkt met NL? Weet niet wat je precies bedoelt.
Vertel eens je ervaringen met werkervaringen in NL of Belgie, dan kan ik je een verschil geven wat hier beter of slechter is.
Iedereen heeft andere ervaringen met werken in Europe en Australia.
What's your age Bjorn

Cheers buddy,

Jack>:D

ok, ik ben 32 jaar en heb meer dan 10 jaar ervaring in interieur en timmerwerken. Ik ben momenteel 5 jaar zelfstandig(eigen bedrijf) en wil een ander leven in een ander klimaat. Ik heb een technisch A2 diploma schrijnwerker -meubelmaker en wil graag mijn vak uitoefenen in loondienst. De plaats in Australie maakt niet veel uit, maar natuurlijk wil ik alles reglementair doen. Als ik u onder een toerist visa en ik hou mijn papieren thuis en laat die opsturen vanaf ik een job heb gevonden, want kan er dan verkeerd gaan? Ik heb je ervaringen niet gelezen, want ik ben hier net op het forum, maar is het dan zo moeilijk???
 
Bjorn, het forum zit vol met mensen die vaak veel geld en tijd stoppen in het verkrijgen van het juiste (legale) visum. De weg naar een legaal visum wordt steeds lastiger dus ook de effort en geld die het vaak kost. Een toeristenvisum is niet bedoeld om op te werken. Daarom heet wellicht ook een toeristen visum...

Als je vragen stelt over een 189/190/457 enz. zal je waarschijnlijk veel mensen vinden die allerlei info hebben. Over illegale methodieken is nu eenmaal wat minder info of minder animo.

Als iedereen op een toeristenvisum naar OZ gaat om daar te blijven wordt het er voor veel andere mensen niet leuker of makkelijker op.
 
Als ik u onder een toerist visa en ik hou mijn papieren thuis en laat die opsturen vanaf ik een job heb gevonden, want kan er dan verkeerd gaan? , maar is het dan zo moeilijk???

Bjorntje Bjorntje BJORNTJE.....you stupid little f%^k.

Hou het uit je kop wat je wilt proberen........je bent echt een belg :D .

Jack>:D
 
Tja, het hangt een beetje van je instelling af. Als je snel in Oz wilt zijn, en bereid bent om daar grote risico's voor te nemen, dan zou het misschien nog lukken ook met een toeristenvisum. Het is anderen soms ook gelukt. Er zijn er echter meer die na hun 'vakantie' een illusie en een hoop geld armer thuiskomen omdat ze geen baan hebben gevonden, of (en die kans is groot) terug naar nederland zijn gestuurd en helemaal niet meer Australie in mogen omdat ze zich niet aan de voorwaarden van het toeristenvisum hebben gehouden. Alles of niks, dus. Volgens mij is dat in Nieuw-Zeeland niet makkelijker.

Een andere optie, en daar kiezen de meesten hier voor, is de legale (lange) route. Dat kost tijd, maar geeft je wel meer zekerheid. En je hebt de mogelijkheid om je leven in Belgie goed af te sluiten, wat extra spaargeld te verzamelen etc. Sommige mensen hebben trouwens binnen drie maanden een visum, dus het kan misschien wel snel, maar ik weet niet hoe dat zit met timmermannen.

Je vraagt naar ervaringen hier, maar dat is zo divers. Het is een groot land, met veel tegenstellingen, dus het hangt er maar vanaf wat je zoekt en wat je wilt. Veel kan, en veel kan niet. Het is niet te doen om al die verschillende punten uit te leggen. Er staat al veel op dit forum, dus misschien helpt het om wat door te lezen.
 
Back
Top