Go#verdomme......

BTW als het je vooral om een ander klimaat gaat, waarom dan niet kiezen voor een zuid-europees land? Binnen de EU mag je toch zo ergens gaan wonen en werken zonder papieren rompslomp? Dan kun je nu bv op vakantie naar Spanje gaan, en daar een baan zoeken. Dat mag wel.... is een stuk sneller, veiliger en goedkoper.
 
Niet ter verdediging van de plannen van deze timmerman, maar denk je werkelijk dat Spanje met 20% werkloosheid een goede aanrader is?
 
Niet ter verdediging van de plannen van deze timmerman, maar denk je werkelijk dat Spanje met 20% werkloosheid een goede aanrader is?
daar zat ik op te wachten ;). Italie en Griekenland leken me ook geen beter voorbeeld. Maar toch, waarschijnlijk is het makkelijker om daar op een vakantie een baan te vinden dan hier...?

Op de Hongaarse puszta zijn de zomers ook heet en droog...
 
daar zat ik op te wachten ;). Italie en Griekenland leken me ook geen beter voorbeeld. Maar toch, waarschijnlijk is het makkelijker om daar op een vakantie een baan te vinden dan hier...?

Op de Hongaarse puszta zijn de zomers ook heet en droog...

Het is me er vooral om te doen dat ik uit Europa ga werk zoeken, omdat ik ize dat de conomie hier enkel maar achterop hinkt. Ik ben niet op zoek om snel, snel naar de andere kant van de wereld te gaan, maar mijn ervaring verteld me dat je soms zaken sneller gedaan krijgt ter plaatse dan vanop een afstand. Ik ben in 2008 met een toeristenvisa naar NZ geweest en na 14 dagen had ik een workpermit...Nu, ik veronderstel dat Australie zal moeilijker worden, maar ik heb me nu toch ingeschreven op http://www.nationalvisas.com.au/ waar ik de applicatie ga doen voor een werkvisum, want als ik zo de reacties lees, lijk ik wel een misdadiger... Mij is het er enkel om te doen om in Australie te gaan werken in de sector waar ik het meest ervaring in heb en waar ik een minder stressvol leven wil...Het mooie weer, de open cultuur is dan een mooie meevaller, want Canada is ook een optie, maar voor mij veel te koud....Heeft iemand nog enige raad met welke zaken ik nog rekening moet houden?
 
...want als ik zo de reacties lees, lijk ik wel een misdadiger...

hahaha, spijker op de kop, want dan ben je dan ook ;) Hebben ze Border Security niet op de TV in Vlaanderen?

Maar goed dat je naar de mogelijkheden aan het kijken bent, gewoon even puzzelen en dan kom je er vast wel uit! :up:
 
Bjorn, laat je niet van de wijs brengen, je bent hier op de juiste plek als je meer wilt weten over een minder risicovolle migratie. We hebben allemaal de wens om in Oz te wonen, dus dat snappen we wel.
 
Het is me er vooral om te doen dat ik uit Europa ga werk zoeken, omdat ik ize dat de conomie hier enkel maar achterop hinkt. Ik ben niet op zoek om snel, snel naar de andere kant van de wereld te gaan, maar mijn ervaring verteld me dat je soms zaken sneller gedaan krijgt ter plaatse dan vanop een afstand. Ik ben in 2008 met een toeristenvisa naar NZ geweest en na 14 dagen had ik een workpermit...Nu, ik veronderstel dat Australie zal moeilijker worden, maar ik heb me nu toch ingeschreven op http://www.nationalvisas.com.au/ waar ik de applicatie ga doen voor een werkvisum, want als ik zo de reacties lees, lijk ik wel een misdadiger... Mij is het er enkel om te doen om in Australie te gaan werken in de sector waar ik het meest ervaring in heb en waar ik een minder stressvol leven wil...Het mooie weer, de open cultuur is dan een mooie meevaller, want Canada is ook een optie, maar voor mij veel te koud....Heeft iemand nog enige raad met welke zaken ik nog rekening moet houden?

Now we're talking.

, want als ik zo de reacties lees, lijk ik wel een misdadiger...
Als je gaat doen wat je hierboven schrijft dan zullen ze pakken, laten betalen en uitzoeken of je wel bent wat op je paspoort staat en dan zul je niet meer binnen komen.
Gewoon de regels volgen die legaal zijn en je zult een wereld tijd hebben in dit fantastisch land.
Alles heeft gewoon zijn tijd nodig......geduld is een .......

Cheers,

Jack>:D
 
Aaarchh gisteren echt een verschrikkelijke dienst gehad op werk!! Getuige van huiselijk geweld achter gesloten deur.. En dan neemt natuurlijk net niemand van collega's, teamleider, psycholoog op.. Zul je net zien :confused:. Stond op het punt om de politie te bellen toen mijn collega gelukkig terug belde. Ben echt diep geraakt.. Zo verschrikkelijk om je dan zo machteloos te voelen terwijl je hoort en weet wat er afspeelt.. Niet leuk :(
 
Aaarchh gisteren echt een verschrikkelijke dienst gehad op werk!! Getuige van huiselijk geweld achter gesloten deur.. En dan neemt natuurlijk net niemand van collega's, teamleider, psycholoog op.. Zul je net zien :confused:. Stond op het punt om de politie te bellen toen mijn collega gelukkig terug belde. Ben echt diep geraakt.. Zo verschrikkelijk om je dan zo machteloos te voelen terwijl je hoort en weet wat er afspeelt.. Niet leuk :(
Slechte zaak.. Hoop dat je het kunt bespreken..
 
Slechte zaak.. Hoop dat je het kunt bespreken..
Jazeker, gelukkig wel. Teamleider heeft me vanavond ook nogmaals gebeld en vroeg of ik anders morgen vrij wilde zijn. Maar heb aardig wat afspraken staan dus lieve aanbod maar afgewezen. Er wordt gelukkig wel altijd super door het team en de mensen eromheen gereageerd als er iets voorvalt op de groep.
 
Dat enap ik nooit aan de zorg hier... Mijn vriendin ook. Teveel geweld gezien en gevoeld tijdens het werk en m.i. Te weinig countergeweld. Maargoed, daaom werk ik ook niet in de zorg denk ik :D

Sterkte ermee, heeft een behoorlijke impact!
 
Teveel geweld gezien en gevoeld tijdens het werk en m.i. Te weinig countergeweld. Maargoed, daaom werk ik ook niet in de zorg denk ik :D

Eens..
Als je ziet hoe ze soms thuiskomt...
En breek me de bek niet open over shirts en brillen die naar de haaien gaan.:eek:
It's more than 'just a job', I reckon...
 
Ze zijn in ons dorp begonnen met aanleggen van glasvezel. Hartstikke mooi natuurlijk, totdat ze bij jou in de straat gaan graven en de ADSL kabels doorsteken...

Schijnt ook nog wel eens een paar dagen te duren voor ze zoiets fixen... Kan ik vast een beetje aan OZ wennen, want 3G is er ook niet of nauwelijks in het dorp. Er zijn reeds 36 uur voorbij...

Hou...het...bijna...niet...meer.........vol...
 
Back
Top