Go#verdomme......

Waarom moet die notaris de originelen op echtheid controleren? Het enige wat hij hoeft te doen is verifierren dat de kopie het zelfde is als het origineel. Of die originelen wel van de betreffende instanties/personen komen is je eigen verantwoordelijkheid en immi vraagt er niet om dat te laten verifieren. Of heb ik wat gemist betreffende dit geval?

mee eens. Voor zover ik weet is die notaris er alleen voor om een stempel te zetten op de kopie en daarmee aan te geven dat die hetzelfde is als het origineel. Als je in tijdnood zit, zou ik een andere notaris zoeken en die de kopie laten waarmerken. Ben je meteen van het gedoe af.
 
Wat ben ik toch blij met dit forum! Het is ook een beetje m'n eigen schuld, omdat ik zelf aangaf dat de notaris de kopieën op echtheid moest verifiëren. En heb zelf verzuimd om erbij te vertellen dat het alleen gebaseerd moest wezen op de originelen. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn. Dank slatsr en lamarck voor de feedback. Onderstaande tekst vond ik zelf na wat zoekwerk, en daar staat precies wat jullie ook zeggen. Nogmaals dank, zo even een mailtje naar de notaris met onderstaande tekst. Problem solved!

How each document should be certified
Copies of documents
Each copy of every page of the original document must be certified separately and must

show clearly:
the words 'certified true copy of the original' • the original signature of the certifying officer • the name and address or provider/registration number (where appropriate) of the certifying officer legibly printed below the signature. •

Photographs
Each photo should include:
the wording 'This is a true likeness of [candidate's full name]' • the certifier's details • the certifier's signature. •

We do not accept:
photocopies or faxes of certified copies • certification by a company • certification where the identity of the certifying officer is unclear or illegible • certification made by persons not authorised to certify documents. •

Please note:

Copies of documents will not be returned. • Do not send original documents. • You should keep a copy of all documents submitted. •
 
Winter in de OZ Alps (uurtje of twee vanaf Canberra)
thredbo-gall3-600x400.jpg


Zomervakantie spot Miss & Mr Bang in Europa :(
9122428843_c3373e7381_z.jpg


What's wrong with these pictures :(
 
Argh... Ik ben op mijn werk niet zo van de procedures, dus als we er eentje kunnen ontwijken dan doe ik dat. Alleen, nu zit ik in een high profile project en dan kan het niet. Duidelijk, dat weet ik, dat accepteer ik, etc. Maar als er dan ineens via-via een opmerking bij mij terecht komt dat iemand vindt dat ik de boel aan stagneren ben terwijl ik alleen maar de procedures volg --> STOOM uit alle gaten in mijn lichaam. Donder lekker even op...


Zo, dat moest er even uit.
 
Ja, als het ministerie van justitie er straks uit ligt omdat jij de protocollen hebt overgeslagen stagneert er nog veel meer.

Daar sta jij toch zeker boven?
 
Ja, als het ministerie van justitie er straks uit ligt omdat jij de protocollen hebt overgeslagen stagneert er nog veel meer.

Daar sta jij toch zeker boven?
Meestal wel, maar het is niet lastig als het ineens van één van mijn bazen af naar beneden komt zeg maar...
 
And another one in de serie: Zomer in Holland

Zomer in Holland

9139367225_61e922b770.jpg


Winter in Canberra (toch niet de beste weerspot in OZ)
9141592930_4ff46c826d.jpg


OK, OK, een paar graadjes kouer in ACT (zeker 's nachts) Maar wel het zonnetje erbij, and for crying out loud, het is wel zomer vs. winter :confused:
 
klopt, maar dan is het jouw werk om te laten zien dat baas het verkeerd ziet ;)
Oh en dat lukt ook wel. Een mail forwarden naar de baas waarin letterlijk staat waarom ik iets tegen gehouden heb met de vriendelijke vraag erbij om even aan te geven hoe hij verwacht dat ik om <random-procedurele-barriere> heen had kunnen gaan terwijl het volledige hoofdkantoor meekijkt, doet wonderen.

Hij kwam ook direct terug met een mail met de strekking "It seems that I'm misinformed, please continue", maar dat neemt niet weg dat ik een broertje dood heb aan mensen die achter mijn rug om naar de baas rennen omdat ze het niet me eens zijn. 
 
Aaaaaaaarch.... net te laat de uitnodiging van DIAC gekregen en na afgelopen vrijdag ingediend..... Scheelt even dik 3000AUD...... Echt kkkkkk dat we niet gezien hebben dat het geld voor vrijdagavond 9pm binnen moest zijn. De nieuwe tarieven gaan dus per direct in en voor een gezin met kids naar ruim 6.000 AUD. Ik zeg het niet snel maar heb nu wel even een GVD momentje!
 
Aaaaaaaarch.... net te laat de uitnodiging van DIAC gekregen en na afgelopen vrijdag ingediend..... Scheelt even dik 3000AUD...... Echt kkkkkk dat we niet gezien hebben dat het geld voor vrijdagavond 9pm binnen moest zijn.

Daar zou ik ook wel even ziek van zijn ja...
 
misschien een hele kleine troost: met de huidige dollarkoers is 3000 dollar nu gelijk aan een dikke 2100 euro, met die van een half jaar geleden was dat 2500 euro geweest
- ja ik weet het, een half jaar geleden was die 3000 dollar 0 euro geweest, maar goed, probeer nog ergens een lichtpuntje te vinden :(
 
Medicare Levy, F YOU!

Net tax return gelodged en er ging een behoorlijk bedrag af naar de levy, net iets minder als een bruto week salaris :-(

Een heffing omdat je geen of niet genoeg aan prive ziekenfonds hebt/betaald.......1.5% komt toch hoog uit!!
Niet alleen voor groot verdieners, alles boven $21K netto wordt een 1.5% op bruto jaar salaris een heffing gezet.
Mijn collega die een cadet engineer is verdient $34K bruto en hij wordt afgerekent met $550 dollar, dat is bijna een heel week bruto salaris!!

Ben benieuwd of er mensen zijn die geen geld terug krijgen van de belasting en bij moeten betalen door deze heffing.

Uit onderzoek is namelijk gebleken dat nu inderdaad de mensen worden gestraft die geen prive zorg verzekering hebben terwijl de mensen met prive zorg verzekering het niet erg vinden om meer te betalen.
Waarom wordt de levy nu weer verhoogt naar 2% voor de mensen zonder prive zorg verzekering?
Laat de mensen die kiezen voor een prive zorg verzekering meer betalen, want dat willen de meeste ook.
 
Back
Top