Go#verdomme......

Maar op de snelweg met 110 km/h blijft men braaf op de middelste (en some uiterst rechtse) baan rijden. Doe het zelf inmiddels ook, je past je automatisch toch aan, maar het kan mateloos irritant zijn vooral als er in de verste verte geen verkeer is te zien en een automobilist nog steeds in het midden blijft plakken.
Da's handig, dan kunnen we nl gewoon links inhalen .. blijkt vaak de snelste manier te zijn ... :p
 
Precies, doe ik ook. In NL haalde ik nooit rechts in. Maar hier is het onmogelijk om niet links in te halen.
 
even stoom afblazen
Vanochtend de kids op de fiets naar school gebracht. De eerste keer op de fiets, want de fiets van dochterlief was eigenlijk te groot dus het duurde lang voor ze goed op en af kon stappen, en meestal gaan we daarna naar het werk dus dan ga je toch maar met de auto. Maar vandaag kon het op de fiets. Leuk, zou je denken. Zoon voorop, dochter erachter en ik daarnaast. Net als we in Nederland fietsten.
De eerste auto die achterop kwam begon te toeteren. Dus ik dacht, er is iets mis. Maar er viel niks uit een tas, de fietshelmen zaten goed, dus er was niks aan de hand. De volgende chauffeur keek heel boos mijn kant op toen ze in kwam halen. De volgende ook. En daarna nog een paar. Ik snapte er niks van. Nog niet eigenlijk. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze vonden dat ik niet naast m'n kind had mogen fietsen. Maar er was genoeg ruimte om in te halen. En als er een tegenligger aan was gekomen was er ook niet genoeg ruimte geweest met 1 fiets.
Is het zo raar om naast je kind te fietsen? Ik doe dat altijd, uit principe, als er genoeg ruimte is. Ze is klein, op een kleine fiets dus het is veiliger als je ernaast fietst, toch? Ik ga toch niet mijn kind risico's laten lopen zodat zij net iets makkelijker in kunnen halen?
Of mis ik hier iets?

Kwam ik vanochtend dit tegen in de krant:

http://m.canberratimes.com.au/execu...-when-road-rage-finds-you-20130729-2qt8q.html
 
Wat ontzettend k dat zeg, hou er zo van elke dag alles op de fiets te doen, kids weg brengen, boodschappen, stad, (ok als het regent en sneeuwt vloek ik wel eens hard) maar wil niet zo'n luie autorijdende mama worden :(
 
Het mooie ervan is dat al die zeikerds mensen die klagen dat ze van hun fiets worden gereden .....stappen dezelfde dag in hun 4x4 en hebben niet in de gaten dat ze hetzelfde doen met andere fiets verkeer. G$%&^ver(mme man.

Jack>:D

(click the image below for full-size version...o_O)
 
GVD!! Belastingdienst. (Nederlandse belastingdienst, die in Oz nog geen last van gehad).

we hadden hier al vanalles gelezen over conserverende aanslagen etcetc dus we hebben vorig jaar voor vertrek al contact gehad met de belastingdienst om te vragen wat we moesten doen. Niks, kregen we te horen, komt later wel. Begin dit jaar, een jaar later dus, kregen we op ons nlse postadres de M-formulieren, terug te sturen voor 1 juli. Die formulieren moesten eerst naar hier gestuurd, ingevuld en dat duurde wel even want sommige van die getallen kostten vreselijk veel tijd om boven tafel te krijgen (met name iets van de ABP -die vertellen wel wat je per maand krijgt na je 67e, maar niet het bedrag wat je nu opgebouwd hebt, en dat wil de belastingdienst dan weer weten). Maar goed, na veel bellen en mailen hadden we de boel ingevuld. Nog gauw even gescand, voor de zekerheid, en op de post gedaan. Half mei. Mooi op tijd toch?

kregen we op 23 juli op het postadres een brief: jullie hebben je M-formulieren niet op tijd ingestuurd, foeifoei, stout, je hebt tot 2 augustus en dan moet het echt binnen. Nou was dat letterlijk fysiek onmogelijk, want we hadden geen papieren meer om in te sturen. Gebeld, nee, sorry, mag echt niet later, we zullen nieuwe formulieren opsturen maar dat kan even duren. Grrrr. Plan B was kijken of een accountant in nederland de boel voor ons in kon vullen. Internet, accountant gevonden en die adviseerde om de kleurenscan te printen en in te sturen. Zo gezegd zo gedaan, en drie dagen later was die print weg.
Vandaag kregen we weer een brief dat ze die scan niet accepteren. Dikke kans dat we morgen weer een brief krijgen dat we te laat zijn met het insturen van ons formulier. Da's alweer een maand later. En er zijn nog geen lege formulieren aangekomen op ons postadres. Dus wij worden geacht uit het niks wat niet bestaande formulieren in te sturen, binnen 10 dagen, waarvan zij de lege versies niet binnen een maand bij ons postadres kunnen hebben. Dus, we krijgen dadelijk een boete, omdat de post de boel heeft laten verdwijnen, de belastingdienst niet in staat is om lege formulieren weg te sturen, ze een fysiek onmogelijk deadline stellen en een bijna identieke kleurenscan niet accepteren. Wat kunnen we dan nog doen?
Het ergste is nog, wij krijgen geld van hun. Niet andersom.

)_(*#&*^$*)(#*
 
Wij hebben hetzelfde gehad en hebben toen met de belastingdienst gebeld en utgelegd ze hebben een notitie gemaakt en er was verder geen probleem dat de formulieren later kwamen dan vermelde datum. Succes.
 
Wij hebben hetzelfde gehad en hebben toen met de belastingdienst gebeld en utgelegd ze hebben een notitie gemaakt en er was verder geen probleem dat de formulieren later kwamen dan vermelde datum. Succes.
ha, we hebben ze al tig keer gebeld, en ze zeggen steeds dat we geen uitstel kunnen krijgen. Net weer gebeld, die formulieren die drukken ze maar zo weinig dat ze wachten tot er weer genoeg zijn, en het kon tot 8 weken duren voor we op het nederlandse postadres weer een nieuwe set hebben. Dan moet het nog hierheen, getekend worden, weer teruggestuurd, hopen dat het niet kwijt raakt, en de vorige keer kregen we welgeteld 10 dagen om dat allemaal te doen (en dat is dus inclusief die 8 weken die zij nodig hebben). Dus toen we net zeiden aan de telefoon dat dat niet kan, dat we echt niks hebben om in te sturen dus dat we dat echt niet gaan halen, kregen we als antwoord dat we niets anders konden doen dan afwachten, en dat er dan inderdaad waarschijnlijk een boete komt voor het niet op tijd inleveren. Da's toch belachelijk!
 
ha, we hebben ze al tig keer gebeld, en ze zeggen steeds dat we geen uitstel kunnen krijgen. Net weer gebeld, die formulieren die drukken ze maar zo weinig dat ze wachten tot er weer genoeg zijn, en het kon tot 8 weken duren voor we op het nederlandse postadres weer een nieuwe set hebben. Dan moet het nog hierheen, getekend worden, weer teruggestuurd, hopen dat het niet kwijt raakt, en de vorige keer kregen we welgeteld 10 dagen om dat allemaal te doen (en dat is dus inclusief die 8 weken die zij nodig hebben). Dus toen we net zeiden aan de telefoon dat dat niet kan, dat we echt niks hebben om in te sturen dus dat we dat echt niet gaan halen, kregen we als antwoord dat we niets anders konden doen dan afwachten, en dat er dan inderdaad waarschijnlijk een boete komt voor het niet op tijd inleveren. Da's toch belachelijk!
Lamarck, waarom machtig je niet gewoon iemand (je moeder/vader/zusje/whatever) in Nederland om het in te sturen? Hier staat dat ze dan mogen vragen om een schriftelijke machtiging van jullie kant, maar dat is sneller te regelen (want kan je reeds naar de gemachtigde zelf sturen met handtekening etc. Kan die het mooi doorsturen) dan 8 weken in spanning zitten of je een boete gaat krijgen of niet. Eventueel, als je niemand wil belasten, kan je een administratiekantoor het laten doen. Die rekening meestal niet de hoofdprijs (max. 200 euro) en als je meer dan dat geld terugkrijgt kan het zeer de moeite waard zijn. Administratiekantoren hebben vaak een betere naam bij de BD en kunnen daardoor meer gedaan krijgen dan de gewone burger (hoe idioot dat ook is).
 
Zwerver, dat is inderdaad het plan. Als we het de familie willen laten doen, dan moeten toch eerst die papieren binnen zijn anders valt er voor hun ook niks in te vullen. Dus we hopen nu dat accountants zelf iets hebben en het zonder die formulieren kunnen. Maar er gaat vandaag voor de zekerheid een machtigingsbrief naar familie. Voor het geval dat. ;)
 
Zwerver, dat is inderdaad het plan. Als we het de familie willen laten doen, dan moeten toch eerst die papieren binnen zijn anders valt er voor hun ook niks in te vullen. Dus we hopen nu dat accountants zelf iets hebben en het zonder die formulieren kunnen. Maar er gaat vandaag voor de zekerheid een machtigingsbrief naar familie. Voor het geval dat. ;)
Dat klinkt alweer een stukje minder wanhopig dan je eerste post! Good on ya!
 
Zwerver, dat is inderdaad het plan. Als we het de familie willen laten doen, dan moeten toch eerst die papieren binnen zijn anders valt er voor hun ook niks in te vullen. Dus we hopen nu dat accountants zelf iets hebben en het zonder die formulieren kunnen. Maar er gaat vandaag voor de zekerheid een machtigingsbrief naar familie. Voor het geval dat. ;)

Nog een aanvullende tip.... Ik neem aan dat jullie beiden het moesten invullen. Wij in elk geval wel ook al deden we samen aangifte, alleen wat wij 'fout' hadden gedaan was van beide in 1 envelop.

Volgens de BD hadden we geluk dat het goed was gegaan want normaal kan hun computer dat niet aan....
 
Back
Top