Gwen's Lastavaza

Weer even n kleine update.

Deze week vrij van werk. Heerlijk! Vanaf de 25e weer aan het werk, en dan is het nog precies 1 maand werken. Tijd mag opschieten nu!

Vandaag even met Australian backpackers gemaild over mijn vlucht van Syd naar Adl. Deze vertrok rond 8u sochtends ofzoiets, maar dat leek me niet heel praktisch, omdat ik dan om 5u snachts ofzo al naar het vliegveld zou moeten. Gemaild of Qantas niet heel toevallig diezelfde dag nog een vlucht had, en ja hoor!! Nu vlieg ik rond 12u smiddags. Beter!

Ook vannacht even een mail de deur uitgedaan naar mijn eerste WWOOF baantje met de vraag of het werk op hun boerderij geld voor het 2e WHV, en ook daar positief antwoord! Moet dan wel 6u per dag werken ipv 4u, maar dat vind ik nog niks. Dus helemaal top.

Ben nu aan het rondkijken voor hostels in Adelaide.. Die heb ik nog niet geboekt, maar denk dat dit toch wel handig is, voordat de goede straks al vol zitten. Heb ook geen zin om met mijn backpack van hostel naar hostel te lopen in de hoop ergens n plekje te vinden. Maar voelt toch wel weer als een stap om dat vast te leggen. Wat denken jullie, gewoon doen?

Cheers! :cool:

Ik heb nooit iets vast gelegd tijdens mijn reis door OZ, hostels genoeg en daar sliep ik eigenlijk ook bijna nooit, maar ja sommige mensen kiezen liever voor zekerheid en als je graag een goed of bepaald hostel wil of als je daar een fijn en ontspannen gevoel van krijgt moet je wel vast boeken. Ik heb altijd de insteek van dat je nooit weet hoe het gaat lopen. Misschien ontmoet je wel een leuke reisgenoot of de man van je dromen in Sydney, blijf je daar langer hangen en verandert je hele reisplan.

Fijn dat je zo makkelijk je vlucht kon omzetten!

Gwen,

Gewoon doen! ikzelf reserveer meestal niets van te voren af als ik door een land backpack/ trek. Meestal als de vlucht niet zo gunstig uitpak dat ik de eerste nacht wel een gereserveerde slaapplek heb en anders gewoon gaan en zien waar je kan crashen ;) Het is maar een slaapplek waar je toch niet zo vaak zult zijn (althans dat hoop ik).

Ha, goed geregeld met je vlucht! Toen ik voor het eerst naar Australië ging heb ik wel de eerste 2 nachten een hostel geboekt, dat was in Adelaide. Ik vond het wel fijn om dat niet bij aankomst nog te moeten regelen. Daarna heb ik elke keer een dag van tevoren geboekt als ik wist wanneer ik weer ergens anders heen zou gaan. Maar als je weet dat je die dag sowieso in Adelaide bent en daar een plek nodig hebt om te overnachten, kun je dat toch altijd alvast boeken? Dat je daarna kijkt of je daar nog wilt blijven of ergens anders heen wilt.

Wat is ook alweer je eerste WWOOF baantje? Heb het volgens mij wel eens gelezen, maar zie het zo snel niet meer staan.

Ik wil mijn reis zo ongepland mogelijk doen, omdat ik me wil laten leiden door wat er op mijn pad komt. Maar het staat al wel vast dat ik 5 dagen sydney, 8 dagen adelaide en 7 tot 9 dagen Perth doe. Daarna mijn WWOOF baantje op een kangoeroe boerderij (http://www.wildlifelandtrust.org.au/index.php/sanctuaries/western-australia/308-kenandra) en daarna staat alles nog open. Die dagen in Adelaide wil ik besteden aan het 'thuis' zijn in mijn stadje en het opzoeken van oude vrienden. Ik heb dus wel een thuisbasis nodig vanuit waar ik dit kan doen. Het liefste in het centrum omdat ik vanuit daar heel makkelijk naar verschillende plekken kan reizen.
Ik zit nu te twijfelen of ik meteen mijn hele 7 nachten zal boeken, of de eerste twee, en daarna weer verder kijk..

Hey Gwen,
Eerste 2 nachten na de lange vlucht boeken vind ik altijd wel prettig, omdat je meestal behoorlijk uit je ritme en vermoeid bent. Daarna zal meestal niet zo'n probleem zijn, want er zijn hostels genoeg. Alleen moet je even rekening houden met de public holidays. Tijdens deze vakanties kan het zijn dat je heel moeilijk een slaapplekje kan vinden, dan kun je het maar beter van tevoren gereserveerd hebben.
Wanneer je aan het rondreizen bent kun je ook wildkamperen of in de auto overnachten.

Ik zou dan zelf denk ik de eerste twee nachten boeken. Wie weet wat je nog voor slaapplaatsen aangeboden krijgt van vrienden her en der.

Ziet er mooi uit dat sanctuary! Dan zul je vast nog wel meer dieren tegenkomen dan alleen kangoeroes :up:.
Ik hoop zelf dat ik ook wat met wildlife kan werken als ik eenmaal in Australië zit, lijkt me zo leuk!

Nou, ik heb gekozen voor de eerste 2 nachten hostel boeken in Adelaide. Ik ga naar Our House, heerlijk midden in het centrum!!! Geboekt via een vrouwtje van het hostel zelf en betalen bij aankomst, ipv via website en gelijk betalen.

Ook vandaag mijn eerste 'afscheid' ingepland. Was vanochtend oppassen bij mijn oppas kindjes, dus voor over een maandje even afgesproken om op de thee te komen voor afscheid.

Maar ook in Australië al een afspraak gepland, met mijn oude stage begeleidster in Adelaide! Super leuk om weer even bij te kletsen, en natuurlijk altijd goed om warm te houden, mocht ik ooit een sponsor nodig hebben ;).

29 days to go!!! :cool:

Op werk ook rustig aan het afronden. 26 maart mijn laatste dienst.

Wel heel vreemd dat ik met vrienden en familie niet weet of ik echt afscheid moet nemen, of dat het is 'tot over een half jaar...'. Ik denk dat ik maar voor het afscheid ga, aangezien ik de kans dat ik blijf groter acht, en als ik dan na een half jaar toch terug kom, is er geen man overboord. De andere kant op misschien wel.

Wel heel vreemd dat ik met vrienden en familie niet weet of ik echt afscheid moet nemen, of dat het is 'tot over een half jaar...'. Ik denk dat ik maar voor het afscheid ga, aangezien ik de kans dat ik blijf groter acht, en als ik dan na een half jaar toch terug kom, is er geen man overboord. De andere kant op misschien wel.

Gewoon afscheid nemen tot over een half jaar. Zelfs als je mocht blijven zal je ze weer zien en dan neem je weer afscheid tot de volgende keer. Niets is voor goed :)

Houdt lekker gewoon beide opties open! Afscheid nemen is hoe dan ook moeilijk, of het nu voor "slechts" een half jaar is, of voor altijd. Hoewel afscheid nooit voor altijd is. Echte vrienden en zeker je familie zul je sowieso nog wel blijven spreken!

Het plan is dus om een half jaar naar Australië te gaan en te werken? Of mis ik iets? :)

Wow! Dat gaat snel zeg! Wat ga je nog doen de komende maand in Nederland?
Werken tot 26 maart en ondertussen nog veel afspreken met vrienden. Komend weekend nog naar een vakantievriendin die in Ede woont en nog een weekendje naar mijn beste vriendin in Zeewolde.

Het plan is dus om een half jaar naar Australië te gaan en te werken? Of mis ik iets? :)
Ja klopt.. Rondtrekken en telkens baantjes voor korte periode. En dan hopen dat ik zoek wat ik vind. Maar waarschijnlijk blijf ik dus langer dan een half jaar. En dat weet zo ongeveer iedereen behalve mijn teamleider :p.

Ja klopt.. Rondtrekken en telkens baantjes voor korte periode. En dan hopen dat ik zoek wat ik vind. Maar waarschijnlijk blijf ik dus langer dan een half jaar. En dat weet zo ongeveer iedereen behalve mijn teamleider :p.
Klinkt als een geweldig avontuur! :)
Ik dacht trouwens ook iets te lezen over trouwen in je profiel? Of verwar ik je nu met iemand anders?

Back