Gwen's Lastavaza

Ik moet het forum snel eens bij gaan lezen want loop ver achter!!
Ben nu bij Karoline (ook van Xpdite) aan het logeren voor 2 nachtjes. Vandaag naar Cleland Wildlife Park geweest :up:.
Cleland, tof, ik doe daar vrijwilligers werk :up:
de koala's geknuffeld?

Hi Gwen, leuk van je te horen!

Had de kangoeroe foto al op FB voorbij zien komen en vroeg me al bijna af wanneer er een update op het forum zou komen ;-) Wat tof dat je zo terecht kunt bij Xpdite leden! Betekent dit ook dat je al direct bewust bezig bent met de vraag of je permanent wil blijven, of geniet je vooralsnog voornamelijk van alle keigave indrukken die je opdoet?

Hoi Tamara!

Ik ben constant op de achtergrond bezig met of ik hier wil wonen of niet. Alleen niet TE bewust, want zoals je zegt, eerst lekker genieten ;). Ik vind het heerlijk om even niet aan het werk te zijn en geen verplichtingen te hebben. Mijn hoofd is voor het eerst sinds lange tijd weer leeg. Top!
Cleland, tof, ik doe daar vrijwilligers werk :up:
de koala's geknuffeld?
Oh ja Karoline dacht dat al!! Ik vind het echt een super park. De vorige keer ook daar geweest en een foto naast en met de koala gemaakt. Enige nadeel vind ik dat je een groen vestje aan moet om de koala vast te houden, en dan maken ze een foto met een groene achtergrond... Maar goed, deze keer alleen naast de koala foto gemaakt. En met een reden! Mijn ouders hebben in de tuin een tuindoek (zo'n 40x40) hangen met de foto van mij en de koala van 3 jaar geleden. Nu heb ik zo ongeveer dezelfde foto gemaakt (ook in hetzelfde park dus), en deze ga ik opnieuw op tuindoek af laten drukken bij de drukkerij waar mijn oom werkt, en deze krijgen ze dan als verassing. Dus eigenlijk 'dezelfde' foto, maar dan 3 jaar later.

Morgen brengt Karoline mij naar Adl Airport (wat een schat!!!!) en dan vlieg ik naar Perth. Daar komen Sacha en Anita (FOLlin) mij ophalen en blijf ik de week bij Sacha en Dirk en de kids. Heb er onwijs zin in om hun allemaal weer te zien. Grote Xpdite Reunie hier in Australië voor mij, haha. In Adelaide had ik ook al de trein gepakt naar Newcastle om met Chalana af te spreken. Ook een ontzettend lieve meid! En niet te vergeten, hier bij Karoline ook kennis gemaakt met Lamarck en haar man en kids die gisteren zijn komen eten.
Oh ennuh Zwerver.. Bedankt, je luchtbedje ligt heerlijk :p

Doe Sacha, Dirk en de meiden de groeten!!! Zeg maar dat we ff vertraging op hebben gelopen maar nog wel langs willen komen ;)

Heerlijk, wat een leuke verhalen! Zo te horen ben je echt aan het genieten van al je vrijheid. Inderdaad goed dat je daar allereerst de tijd voor neemt. En wat een gezelligheid allemaal met de andere Xpditeleden die al daar zitten, wat een fantastisch forum is dit toch..

Ergens in de toekomst:
Zo, net terug van een dagje rondhuppelen in Perth. Eerst zijn we met de fristiclub naar Kings Park geweest. Heeeeeerlijk gelunched. Een wandeltocht door de botanical garden, een -sort of- treetop walk en gewoon relaxen.

Klinkt alsof je het onwijs naar je zin hebt daar! Wanneer begin je met werken? (of WWOOFen eigenlijk, toch?)

Klinkt alsof je het onwijs naar je zin hebt daar! Wanneer begin je met werken? (of WWOOFen eigenlijk, toch?)
Ik ben nu op het WWOOF adres in Jurien Bay. Internet is echter schaars en ontzettend traag!! Wil volgende week doorreizen naar Exmouth en kijken of ik een betaald baantje kan vinden.
Hopelijk heb ik in Exmouth weer fatsoenlijk internet. Dan kan ik iedereen zijn verhalen weer bijlezen :).

Ik vond Exmouth een vreselijk saaie, verlate en afgelegen plaats. Het was er toen, hartje zomer, ook verschrikkelijk heet. Maar je kunt er prima duiken en dat heb ik er ook gedaan.

Hier langs de kust (gehele westkust) zijn de 'Batavia', 'Vergulde Draeck', 'Zuijtdorp', en de 'Zeewijk' vergaan. Schipbreukelingen die landinwaarts zijn gegaan op zoek naar drinkwater, zijn niet terug gekomen. De 'Vianen' is in 1628 lek geslagen bij Exmouth, maar door lading te lozen en uit alle macht te pompen konden ze het er heelhuids vanaf brengen. Ik bedoel maar: hoe graag wil je er zijn?

De eerste bevindingen na de ontdekking door de Nederlanders was, dat er niets van enige handelswaarde was ontdekt. enkel een dorre, onvruchtbare kust zonder drinkwater, bewoond door ongecultiveerde wilden.... Dat is nu wel anders;).

Niet om je te ontmoedigen hoor:D , maar leuk om te weten toch? Veel plezier!

Hi Gwen, stoere jillaroo, leuk je update te lezen! Lijkt me zo tof om iedere morgen de joey's de fles te mogen geven :) Hoe bevalt het WWOOFen an sich?

Qua reizen in Western Australia wil ik je deze twee (wat meer off the beaten track / quirky) tips meegeven: Australia's second largest country en de (overblijfselen) van de migrant camps in Northam. Er is een tentoonstelling in de lokale VVV. Zoals HardCore ook al aanhaalt ligt er zoveel Nederlandse geschiedenis op de Westkust, ik vond het heel bijzonder om dat steeds weer tegen te komen. Van Exmouth herinner ik me niet heel veel, was er maar heel kort en heb vooral liggen chillen in Turquoise Bay ;-) Logeerde daar in de Potshot resort. Wat werk betreft hoorde ik altijd goede verhalen over het plaatsje Karratha - 500 km north of Exmouth. Een van mijn reisvriendinnetjes heeft daar nog in de carwash staan werken en voor de mijnen gewerkt. Mocht je daar tzt meer van willen horen, just give a shout en ik zal het haar vragen :)

Take care & have fun!

Hee Tamaria,

Zou graag horen van die mijn werkplek van je reisvriendin :).

Ik heb besloten dat ik naar Exmouth ga. Denk niet dat ik daar een baantje ga vinden/dat het bestemd is dat ik daar voor langere tijd blijf, dus denk dat ik lekker een weekje ga relaxen en dan weer verder trek. Ik ga denk ik ook naar het Potshot hotel. Was dat jou bevallen?

Groetjes Gwen

Hi Gwen!

Sorry voor m'n late reactie, ben hier even niet geweest.. Ben je al in Exmouth? Ik heb dat vriendinnetje een bericht gestuurd, zodra ik meer weet zal ik je FB'en!

Hey Gwennie, have fun daar, steek wel ff over naar de Ningaloo kant hè, en de Vlamingh lighthouse. Toch weer een Nederlandse naam in OZ!

Hi Gwen, heb je ergens ook een foto verslagje van je trip?

Dacht dat ik je op FB had maar je bent verdwenen :-(

Ik ben nu op het WWOOF adres in Jurien Bay. Internet is echter schaars en ontzettend traag!! Wil volgende week doorreizen naar Exmouth en kijken of ik een betaald baantje kan vinden.
Hopelijk heb ik in Exmouth weer fatsoenlijk internet. Dan kan ik iedereen zijn verhalen weer bijlezen :).
Jurien Bay, daar heb ik ook ge-WWOOFd! Bij adam, of bij die kangaroo-farm?

Back