Gwen's Lastavaza

Vanochtend aan mijn bazig doorgegeven dat ik ga stoppen. Ik ben nu 4 weken in Northampton aan het werk in een country pub, en weet zeker dat dit niet het gebied is waar ik mijn toekomst op wil gaan bouwen. Dus geen zin om nog langer te blijven. Ik heb voor mijn reis aan mezelf beloofd dat ik naar mijn gevoel zou luisteren en me zou laten leiden naar de juiste plek, door te reizen en veel te zien. Was erg bang voor de reactie van mijn baas en bazin, maar was geen probleem gelukkig. Weet nog niet precies wanneer ik ga, maar waarschijnlijk over een week ongeveer.
Het probleem is alleen dat ik GEEN IDEE heb waar ik nu naar toe wil gaan. Denk dat ik iets wil zoeken in de agrarische sector voor mijn 2e WHV, maar wil WA nog niet verlaten omdat ik 10 sept ong terug moet zijn in Perth voor het housesitten op Sacha's huis. Iets wat ik graag wil doen, omdat ik dan 4 weken lekker mn huisje boompje beestje gevoel kan creeeren en leuke dingen kan doen met Rick en Anita (FOL). Iemand tips waar ik naar toe zou kunnen gaan!?!?!

Geen idee van werk op Taz, maar als je een paar dagen de tijd hebt: The overland track van Cradle Mountain naar Lake St. Clair. http://www.parks.tas.gov.au/?base=7771

Een paar dagen? De meesten doen er zo'n 7 dagen over toch? :)

Schijnt een vrij pittige route te zijn, maar als je gewend bent aan kamperen en met 'volle' bepakking rond te wandelen (hoewel er ook een 'luxe' optie is, waarbij je bagage geregeld wordt en je luxere accommodatie hebt), zal het zonder meer een enorme ervaring zijn. Heb in ieder geval prachtige foto's gezien!

En Gwen, ik geef je gelijk voor wat betreft gevoel volgen. Kan je verder geen tips geven. Ben zelf in 2006 in WA geweest en de toeristische dingen gedaan. Wellicht weer richting een iets grotere plaats en kijken of je evt bij een hostel ofzo kunt werken?
En ik herinner me dat ik in Broome naar zo'n pearl farm geweest ben. Daar hadden ze geloof ik ook regelmatig WHV'ers. Dan was je iets al 10 dagen bij hen, dan weer een (lang?) weekend in Broome en zo op en neer.

Leuk in ieder geval je ervaringen te lezen!

Hi Gwen
What about Monkey Mia? caravan park. Je bent zo'n beetje in die buurt. Als het maar voor even is. Vorig jaar werkte daar een Nederlander en die had het erg naar zijn zin.

Succes

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes!
Ik zit eraan te denken om terug naar Perth te gaan en te werken als Au Pair. Maar het probleem is dat de meeste mensen geen Au Pair voor 2 maanden willen, maar voor minimaal 6. Heb in ieder geval veel berichtjes verstuurd op ad's op Gumtree, dus hopen dat daar iets positiefs uit komt. En anders misschien ergens in WA gaan WWOOFen voor mijn 2e WHV.. Lastig, al die honderdduizenden keuze's! Haha.

Vanochtend aan mijn bazig doorgegeven dat ik ga stoppen. Ik ben nu 4 weken in Northampton aan het werk in een country pub, en weet zeker dat dit niet het gebied is waar ik mijn toekomst op wil gaan bouwen. Dus geen zin om nog langer te blijven. Ik heb voor mijn reis aan mezelf beloofd dat ik naar mijn gevoel zou luisteren en me zou laten leiden naar de juiste plek, door te reizen en veel te zien. Was erg bang voor de reactie van mijn baas en bazin, maar was geen probleem gelukkig. Weet nog niet precies wanneer ik ga, maar waarschijnlijk over een week ongeveer.
Het probleem is alleen dat ik GEEN IDEE heb waar ik nu naar toe wil gaan. Denk dat ik iets wil zoeken in de agrarische sector voor mijn 2e WHV, maar wil WA nog niet verlaten omdat ik 10 sept ong terug moet zijn in Perth voor het housesitten op Sacha's huis. Iets wat ik graag wil doen, omdat ik dan 4 weken lekker mn huisje boompje beestje gevoel kan creeeren en leuke dingen kan doen met Rick en Anita (FOL). Iemand tips waar ik naar toe zou kunnen gaan!?!?!

Dat klinkt eigenlijk echt héérlijk! Gewoon doen waar je zin in hebt, zolang je er zin in hebt. Bevalt het? Blijf je lekker zitten. Bevalt het niet? Volgende stop! Ik ben jaloers!

Dat klinkt eigenlijk echt héérlijk! Gewoon doen waar je zin in hebt, zolang je er zin in hebt. Bevalt het? Blijf je lekker zitten. Bevalt het niet? Volgende stop! Ik ben jaloers!

Dat zou iets makkelijker zijn als je een auto hebt. Constant verkassen met openbaar vervoer is niet echt goed voor je portemonnee..

Je kunt ook meereizen met met andere packpackers. Ik heb half Australië doorgereisd met andere mensen. Of ze vroegen me of in een Hostel hing een briefje. Backpackers zoeken mensen om samen te reizen om de benzinekosten te delen. Ik heb er iig een hele goeie vriendin aan overgehouden! En met anderen ben ik nog soms in contact.

He Gwen,
je kunt je ook melden bij camperverhuurbedrijven. Die hebben vaak nog wel een camper staan die naar een andere locatie moet, krijg je de benzine vergoed en je hebt gratis vervoer. Vorige week stond er stuk hier in de krant van een stel dat zo voor paar tientjes bijna heel Australië had rondgereisd.

Thanks voor alle tips weer iedereen, maar niet meer nodig.. Want.. Ik heb een nieuwe baan!!

Ik ga vanaf 15 juli werken als Au Pair in de Perth Hills. Zo'n half uur van Perth CBD af en zo'n uurtje van mijn lieve vrienden af. Het is een gezin met voltijd studerende moeder, FIFO vader (2 uit 3 weken weg), een meisje van bijna 2 en een jongen van 5. Vandaag Skype interview gehouden met de moeder, en het klikte heel leuk! Ik ga telkens 2 weken fulltime (5,5e dag pw) werken en dan ben ik 6 dagen achter elkaar vrij (als vader er is). Dus dat betekend dat ik ook nog wat kan reizen in de omgeving tussendoor en leuke dingen kan doen met mijn vrienden. Ik ga dit tot 10 september doen, want daarna ga ik housesitten. De familie had liever iemand voor wat langer, maar omdat het zo goed klikte hebben ze toch voor mij gekozen. Jiieeehaaa!!

Thanks voor alle tips weer iedereen, maar niet meer nodig.. Want.. Ik heb een nieuwe baan!!

Ik ga vanaf 15 juli werken als Au Pair in de Perth Hills. Zo'n half uur van Perth CBD af en zo'n uurtje van mijn lieve vrienden af. Het is een gezin met voltijd studerende moeder, FIFO vader (2 uit 3 weken weg), een meisje van bijna 2 en een jongen van 5. Vandaag Skype interview gehouden met de moeder, en het klikte heel leuk! Ik ga telkens 2 weken fulltime (5,5e dag pw) werken en dan ben ik 6 dagen achter elkaar vrij (als vader er is). Dus dat betekend dat ik ook nog wat kan reizen in de omgeving tussendoor en leuke dingen kan doen met mijn vrienden. Ik ga dit tot 10 september doen, want daarna ga ik housesitten. De familie had liever iemand voor wat langer, maar omdat het zo goed klikte hebben ze toch voor mij gekozen. Jiieeehaaa!!

Gwen, je bent super bezig, petje af hoor! Zo haal je er geweldige ervaringen uit. En die familie.....die heeft een goede keuze gemaakt. Veel plezier straks!

Hoi Gwen, leuk om je verhalen te volgen. Heel belangrijk om je gevoel te volgen, super dat je nu werk heb gevonden als Au pair in the Perth Hills, het is daar zo mooi. Wij wonen nu in Baldivis en hebben wel de droom om in de Hills een huis te laten bouwen. Maar eerst werk vinden ;) . Maar wat ik even kwijt wilde: goed bezig!

Hoi Gwen, leuk om je verhalen te volgen. Heel belangrijk om je gevoel te volgen, super dat je nu werk heb gevonden als Au pair in the Perth Hills, het is daar zo mooi. Wij wonen nu in Baldivis en hebben wel de droom om in de Hills een huis te laten bouwen. Maar eerst werk vinden ;) . Maar wat ik even kwijt wilde: goed bezig!

Bedankt Linda! Misschien dat ik je een deze dagen nog zie :).

Wat is er met je Northampton baan gebeurd?

Na 4 weken had ik het wel gezien en wist ik dat Northampton iig niet het gebied is waar ik me wil gaan vestigen. Dus geen reden om te blijven. Vond het we moeilijk omdat ik nogal een loyaal persoon ben, maar had met mezelf afgesproken dat deze reis echt voor mezelf zou zijn. Om uit te zoeken welke kant ik op wil met mijn toekomst, en gewoon een positieve tijd creeren. Dus vandaar :)

Mag ik weten waar in de Hills. In de booming town of Gidgegannup wellicht? ;)

In Walliston, naast Kalamunda.

Het gezin is echt ontzettend leuk! Dit is nu mijn eerste week, en de vader is thuis, dus heb nog de tijd om 'in te werken'. Normaal zou dit een vrije week zijn, maar vind het wel lekker om zo rustig op te starten en de kids aan me te laten wennen.
Het huis was wel wat vies en ongeorganiseerd, dus ben al hard bezig geweest. De vorige Au Pair was super met de kids, maar deed 3x niets in het huishouden, en dat voor een half jaar.. Dus ik heb even wat in te halen. En daarnaast ben ik een neat freak die erg onrustig wordt van troep en viezigheid :rolleyes:.

Kan niet wachten om lekker mijn eigen ding te gaan doen volgende week als de vader weer weg is. Vooral zin om lekkere dingen te gaan koken, en het gezin aan tafel te zetten! Kids eten nu rond 5u voor de tv en dan komt moeder thuis en dan eten de volwassen half staand half zittend een opgewarmde maaltijd. Dat ga ik even omgooien naar met zijn 4en, AAN TAFEL, en dan gezellig de dag doorspreken met een verse maaltijd voor iedereen zijn neus.
Ben al aangesloten bij een 'Food Hub' van The Local Grocer, waar ik dinsdag mijn eerste lading verse groenten, fruit, eieren en zuivel heb besteld. Dit kan ik morgen op gaan halen. Alles direct van de boeren dus super vers, een ook goedkoper dan de supermarkt.

Maar alles bij elkaar erg naar mijn zin hier, goede sfeer, leuke ouders en ontzettend leuke kids!

In Walliston, naast Kalamunda.

Het gezin is echt ontzettend leuk! Dit is nu mijn eerste week, en de vader is thuis, dus heb nog de tijd om 'in te werken'.

Au pair en inwerken? :confused::confused::cool:>:D

Gaat papa jou inwerken of werk jij hem in....

Back