Gwen's Lastavaza

Au pair en inwerken? :confused::confused::cool:>:D

Gaat papa jou inwerken of werk jij hem in....

Haha beetje van beide Ronald ;)
Er valt veel te leren aan mijn kant in ieder geval. Zoals: Waar is de school, hoe kom ik bij de playgroups, welke dagen moet er wat mee naar school (bieb boek, etc), waar kan ik alles in het huis vinden, zijn de kids ergens allergisch voor, etc etc etc

Haha beetje van beide Ronald ;)
Er valt veel te leren aan mijn kant in ieder geval. Zoals: Waar is de school, hoe kom ik bij de playgroups, welke dagen moet er wat mee naar school (bieb boek, etc), waar kan ik alles in het huis vinden, zijn de kids ergens allergisch voor, etc etc etc

Oh op die manier inwerken. Als ik denk aan het introduceren van papa aan de au pair dan heb ik daar toch andere gedachten bij :p Maar goed, zal mijn dirty mind wel zijn... ;)

Oh op die manier inwerken. Als ik denk aan het introduceren van papa aan de au pair dan heb ik daar toch andere gedachten bij :p Maar goed, zal mijn dirty mind wel zijn... ;)

Ik had niet het idee dat het kwartje viel. Ik had hem gelijk door. Is dat dan toch een mannendingetje :oops: :confused:

• Like
Reactions: Jor
Dat ga ik even omgooien naar met zijn 4en, AAN TAFEL, en dan gezellig de dag doorspreken met een verse maaltijd voor iedereen zijn neus.

Zo, de Nanny comes home! :D

De zweep erover, bezem door het huis en gaan! (en het hele gezin overspannen hahaha)

;)

Ik had niet het idee dat het kwartje viel. Ik had hem gelijk door. Is dat dan toch een mannendingetje :oops: :confused:

Dat is wel grappig om zo te merken ja want ik dacht ook meteen goh wat fijn en helemaal niet zoals jullie!

Ik denk het ook. Want kwartje viel inderdaad niet!
Fijn dat jij ook niet zo dacht Yuud :p.

Zo, de Nanny comes home! :D

De zweep erover, bezem door het huis en gaan! (en het hele gezin overspannen hahaha)

;)

Zo is het maar net!! :rolleyes:

Als ik dat zo lees, Gwen, mag je op mij ook wel komen babysitten!:up: Wat zal het een verschil zijn voor het gezin. Ben wel benieuwd hoe ze erop reageren eigenlijk :)

Klinkt goed Gwen! Is dat in heel Perth, dan van die local food hub? Of alleen bij jou in de wijk?

Heel Perth! Ze leveren in verschillende wijken, maar de mijne niet, dus heb ik me aangesloten bij een Hub in de buurt. Kijk maar eens op thelocalgrocer.com.au

Als ik dat zo lees, Gwen, mag je op mij ook wel komen babysitten!:up: Wat zal het een verschil zijn voor het gezin. Ben wel benieuwd hoe ze erop reageren eigenlijk :)

Ze reageren er goed op! Vinden het heel fijn dat het eindelijk weer wat schoon en opgeruimd is. Volgens mij vond de moeder het vervelend dat de vorige Au Pair niet veel schoon maakte maar durfde/wilde ze er niet echt iets van zeggen tegen haar.

Ben nu zo'n 1,5 week bij mn Au Pair gezin, en heb het enorm naar mn zin! De kinderen zijn echt geweldig, en de ouders zijn ook leuke mensen. De dagen zijn op zich wel lang en vermoeiend, maar van de andere kant voelt het niet echt als werk.
Als ik alleen met de kleinste ben denkt iedereen volgens mij dat ik een jonge moeder ben, haha. Vandaag nog bij de bieb/tourist information een super vriendelijke medewerkster die vroeg hoe oud mn kindje was enzo. Toch maar even laten weten dat het niet 'mijn' kind is, maar dat ik de Nanny ben :D.

Goede keuze geweest om voor deze baan te gaan :).

Ik had net de belastingdienst aan de telefoon met een vraag over mijn zorgtoeslag.. Deze vrouw zei dat als je in het buitenland werkt en niet meer in Nederland een werkgever hebt je niet meer verplicht bent om een zorgverzekering te hebben in Nl en daardoor ook geen recht hebt op zorgtoeslag.. :confused: Vind het nogal raar.. Heb nog nooit gehoord dat een backpacker in Nl meteen vrijgesteld is van zorgverzekering betalen. Ik dacht altijd dat zolang je niet meer dan 1 jaar weg bent en je nog in Nl ingeschreven staat, je gewoon zorgverzekering plichtig bent..
Iemand meer info hierover?
(en mijn zorgverzekering bellen hierover heeft geen zin want er werken alleen maar idioten bij de Amersfoortse!)

Ik had net de belastingdienst aan de telefoon met een vraag over mijn zorgtoeslag.. Deze vrouw zei dat als je in het buitenland werkt en niet meer in Nederland een werkgever hebt je niet meer verplicht bent om een zorgverzekering te hebben in Nl en daardoor ook geen recht hebt op zorgtoeslag.. :confused: Vind het nogal raar.. Heb nog nooit gehoord dat een backpacker in Nl meteen vrijgesteld is van zorgverzekering betalen. Ik dacht altijd dat zolang je niet meer dan 1 jaar weg bent en je nog in Nl ingeschreven staat, je gewoon zorgverzekering plichtig bent..
Iemand meer info hierover?
(en mijn zorgverzekering bellen hierover heeft geen zin want er werken alleen maar idioten bij de Amersfoortse!)
Toen ik ging backpacken (long-long-time-ago) heb ik inderdaad mijn zorgverzekering opgezegd. Daar was het CVZ het achteraf niet mee eens want we kregen een naheffing. Echter een uitleg en bewijs van uitschrijving(!!) was voldoende om die ratten bij ons vandaan te houden.

Kijk ook even op http://www.cvz.nl/verzekering/buitenland/werken+of+studeren+in+het+buitenland daar staat o.a. het volgende:

Welke stappen moet u nemen wanneer u tijdelijk in het buitenland gaat wonen, maar er niet gaat werken?
  • Gaat u korter dan één jaar naar het buitenland, dan moet u in Nederland verzekerd blijven voor ziektekosten. Als u een zorgverzekering heeft in Nederland, hoeft u dus niets te doen.
  • Blijft u langer dan één jaar in het buitenland, neem dan contact op met de SVB. Zij bepalen of u AWBZ-verzekerd blijft. Als dat zo is, bent u verplicht in Nederland een zorgverzekering af te sluiten. Bent u niet meer AWBZ-verzekerd, dan moet u uw zorgverzekering opzeggen en een particuliere ziektekostenverzekering afsluiten.

En:

Werken in het buitenland, wonen in Nederland
Als u in een verdragsland werkt, moet u zich vanaf de eerste werkdag in uw werkland verzekeren voor medische zorg. Uw gezinsleden die in Nederland wonen, kunt u vaak meeverzekeren. Het CVZ speelt hier geen rol in.

Welke stappen moet u nemen?
Controleer of u in een verdragsland werkt.

Kies uw specifieke situatie:
  1. Werkt u niet in een verdragsland? Neem contact op met de SVBover uw verzekeringsstatus. Als u in Nederland AWBZ-verzekerd blijft, bent u verplicht in Nederland een zorgverzekering af te sluiten. Zo niet, dan moet u zelf voor een ziektekostenverzekering zorgen.
  2. Werkt u in een verdragsland? Uw Nederlandse zorgverzekering vervalt vanaf de eerste werkdag. Sluit een ziektekostenverzekering af in het land waar u werkt.
  3. Werkt u in een verdragsland en heeft medische zorg nodig in Nederland? Vraag bij het ziekenfonds in uw werkland een formulier 106 aan. Meldt u daarmee aan voor de verdragspolis van zorgverzekeraar CZ. Op de website van CZ vindt u een aanmeldingsformulier voor de verdragspolis. Lever het ingevulde formulier met de gevraagde bijlagen in bij een CZ-kantoor of stuur het op naar CZ, Postbus 90152, 5000 LD Tilburg.

Met een WHV zou het stukje "werken in het buitenland, wonen in Nederland" van toepassing kunnen zijn, mits je een woonadres en GBA inschrijving in Nederland gehouden hebt. Anders denk ik dat het allereerste van toepassing is. Je kan de BD dan ook om de oren slaan met dat punt.

Met een WHV zou het stukje "werken in het buitenland, wonen in Nederland" van toepassing kunnen zijn, mits je een woonadres en GBA inschrijving in Nederland gehouden hebt.
Ik sta nog gewoon in geschreven met een woonadres (bij mijn ouders) in het GBA. En waarom zou Australian Backpackers een zorgverzekering aanbieden aan hun klanten (via de Amersfoortse) als je juist in Australië verzekerd zou moeten zijn??
Heb hun natuurlijk ook even gemaild!

Even kijken waar ik kan vinden of Australië een verdragsland is.

Oh zie dit:

WEBSITE CZ 'BUITENLANDTOOL':

Gaat u ook werken?
Hierbij is het belangrijk of u gaat werken in:
- een van de landen van de EU/EER of Zwitserland;
- de overige verdragslanden;
- een land waarmee Nederland aparte afspraken heeft.

EU-landen zijn: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
EER-landen zijn: Liechtenstein, Noorwegen, IJsland.
De overige verdragslanden zijn: Bosnië-Herzegovina, Kaapverdië, Macedonië, Marokko, Servië, Montenegro, Tunesië en Turkije.
De landen waarmee Nederland aparte afspraken heeft: Australië, Canada (inclusief Quebec), Chili, Egypte, Israël, Japan, Nieuw Zeeland, Uruguay, VS en Zuid-Korea.

- een van de landen van de EU/EER of Zwitserland
Deze landen sloten onderling een overeenkomst waarin een afspraak werd gemaakt over werken in één van deze landen. U moet in dit land verzekerd worden vanaf de eerste dag dat u hier gaat werken. Uiteraard moet uw werk wel legaal zijn. U bent dan niet meer verplicht verzekerd voor de Nederlandse zorgverzekering in de periode dat u werkt.

- de overige verdragslanden Naast de EU/EER-landen en Zwitserland heeft Nederland met sommige andere landen een apart verdrag afgesloten. Deze landen noemen we verdragslanden. Met deze landen is de afspraak gemaakt dat als u in één van deze landen gaat werken, u ook vanaf de eerste dag dat u werkt in dit land verzekerd moet worden. U bent dan niet meer verplicht verzekerd voor de Nederlandse zorgverzekering in de periode dat u werkt.

- De landen waarmee Nederland een aparte afspraak heeft Deze landen worden ook wel verdragslanden zonder ziektekostenparagraaf genoemd. Dit betekent dat u voor medische zorg in Nederland verzekerd blijft. Om in een van deze landen legaal te mogen werken, moet u als backpacker een 'Working Holiday'-visum hebben. Tijdens de periode dat u werkt, loopt uw zorgverzekering in Nederland door. U blijft ook de premie betalen.
Komt u terug naar Nederland? Op dat moment beslist uw zorgverzekeraar of u de betaalde premie voor de hoofdverzekering terugkrijgt. Hiervoor heeft uw zorgverzerkaar kopieën nodig van uw visum én uw arbeidscontract of loonstroken.
Gaat u in het verdragsland werken en hebt u geen 'Working Holiday'-visum?Dan is uw werk illegaal. Ook dan blijft uw zorgverzekering doorlopen. U hebt geen recht op teruggave van premie die u hebt betaald.

Phoeh was al even bang dat ik al mijn zorgtoeslag weer terug zou moeten gaan betalen.. Pak van 't hart!

Back