Gwen's Lastavaza

Ben toch wel benieuwd Gwen, wat was er precies aan Brisbane wat je niet leuk vond?
Voor mij persoonlijk is Brisbane te groot en stedelijk. Druk verkeer en weinig sfeer. Het is moeilijk uit te leggen. Gewoon n gevoel dat dat niet mijn plekkie is. Dus niet op mijn oordeel afgaan hoor Afterbang :p.

En jouw link ziet er wel gaaf uit maar moet echt n betaalde baan hebben. Kan geen wwoof of vrijwilligers werk doen.

Jah Zwerver, druk met de bruilofy voorbereidingen haha. Helaas is hij Engels en niet Australisch. Das dan wel weer jammer ;-)

Catkin, ik heb al vanalles geprobeerd met mn camera maar t wil niet echt lukken dus straks maar eens even de verzekering bellen.

Ik ben net aangekomen in mijn Surfers hostel en word er niet heel enthousiast van. Dat YHA in Brisbane was wel echt een backpackers hemel op aarde moet ik zeggen. Maar goed, ik zal het even tijd geven om te wennen en de omgeving wat ontdekken.. Moet me vooral ook bezig gaan houden met mn jobsearch.

Nou, da's duidelijk, het is niks aan de Oostkust..... Stap op het vliegtuig en kom maar snel terug, Samantha en ik missen je. We vinden wel een oplossing voor een nieuw matras in de logeerkamer ;)

Nou, da's duidelijk, het is niks aan de Oostkust..... Stap op het vliegtuig en kom maar snel terug, Samantha en ik missen je. We vinden wel een oplossing voor een nieuw matras in de logeerkamer
Zit t serieus te overwegen Sas.. Maar ik weet niet of er bij jullie in de buurt nu zoveel werk te vinden is?

Hey, ik vond Brisbane wel leuk om te bezoeken, maar zou er ook niet willen wonen, hetzelfde geldt eigenlijk voor Sydney :), leuk voor een bezoek, maar je moet er ook weer weg kunnen (volgende week wel Nieuwjaar vieren in Sydney :))
Ik zal eens hier in de buurt polsen of er iemand een idee voor werk heeft. In een straal van 30 km van hier zijn wel wat farmers actief. Er werkte zelfs een vrouw met een farm als casual bij mijn vrouw op het werk, maar die is onlangs gestopt dus ik weet niet of ik die kan bereiken...

En deze zijn hier vlak in de buurt. Wie weet hebben ze hulp nodig in de vakantie omdat ze nogal toeristisch ingesteld zijn.
http://www.ricardoes.com

Veel succes alleszins!

Wil me er niet mee bemoeien (maar doe het toch :D)

Ga nog ff lekker 'de rest' ontdekken. Niet omdat je er wilt wonen of zo. Perth Hills voelt goed (en dat voelde bij ons ook goed trouwens) dus dat is helder. Maar gewoon ff rondkijken omdat je er nu toch bent. Perth en omgeving heb je nog tijd genoeg voor als je er woont :) Brisbane en Gold Coast verschillen niet zoveel van elkaar. Gold Coast is de 'Costa' van Brisbane zeg maar. Ga lekker een rot eind naar het Noorden, of juist helemaal naar het zuiden. Of check het binnenland van Qld of NSW. Er is nog zoveel moois te zien in de rechterhelft van Australia!

It is the journey that matters, not the destination ;)

Zit t serieus te overwegen Sas.. Maar ik weet niet of er bij jullie in de buurt nu zoveel werk te vinden is?
Ga niet weg van de oostkust zonder op z'n minst in coolangatta te zijn geweest. Voor de Gold Coast een van de meer relaxtere plekken.

Voor de rest met afterbang, er is nog zoveel meer te zien!

Misschien moet ik dan n draadje openen 'vrijwillige donaties voor Gwens reis'.. Hihi reizen is duur gasten!

Eerlijk gezegd ben ik ook moe van het geen thuis hebben. Ik vlieg morgen terug naar Perth. En ik kijk er heel erg naar uit. Er is zeker nog heel veel van oz te zien, maar heb toch ook al wel n aardig lijstje bezocht! Je bent nooit klaar met Australie bereizen.

Jaloers! Ik zou ook best morgen naar Perth willen vliegen, dus begrijp het helemaal (nog 9 weken en een dag en dan vlieg ik er ook heen).
Heel veel plezier in Perth!

Fijn dat je je plek gevonden hebt Gwen, when you know you know, dus dan is het goed er naar te handelen. Have a safe trip home!

Mijn laatste update is weer even geleden..

Ik ben 30 Dec dus teruggevlogen naar Perth vanuit QLD omdat ik heimwee had. Nog steeds erg blij met mijn beslissing! Ook al heeft het me weer veel knaken gekost :p. Ik ben echt thuis hier, en wil niet weg.
Maar.. Over 4 weekjes vlieg ik terug naar Nederland voor 3 maanden. Dan vraag ik mijn 2e WHV aan en doe ik mijn IELTS. Even kijken wat de test nu precies inhoudt en of ik die vier 8en kan scoren voor mijn Skilled Independent. Ik ga ervan uit dat ik de test minimaal 2x moet doen voor die score (als het uberhaupt al mogelijk is omdat te halen uiteraard). Ik krijg veel complimenten hier op mijn Engels, maar ik vraag me vooral af hoe het schijven zal gaan. Plus ik ben dan alweer 2 weken terug in NL als ik de test doe, dus dan ben ik weer zo omgeschakeld dat mijn Engels beduidend slechter zal zijn. Maar goed, dan weet ik wat het inhoudt en kan ik mijn 2de test doen als ik weer terug in Perth ben.
Om goed te sparen voor mijn permanente visum aanvraag wil ik in Okt-Nov-Dec in de harvest gaan werken. Saai werk maar verdient goed! Ik ken nu wat mensen in de outback, dus dat moet wel goed komen :).

Eind juni vlieg ik weer terug naar Perth. Ik heb er nu al zin in! :D
Deze laatste 4 weken vind ik moeilijk. Ik ben heel erg bezig met afscheid en nog zoveel mogelijk leuke dingen doen. Maar het komt ook met een nerveus gevoel. Alhoewel ik niet terug wil naar Nederland, wil ik wel even mijn fam zien, maar voor mijn gevoel wil ik liever dan maar gewoon nu gaan, want dat 'er naar toe leven' is zo zenuwslopend.

En nog even wat positief nieuws; Mijn lichaam snapt eindelijk waar pigment voor is! Voor het eerst in mijn leven kan ik zeggen dat ik echt bruin ben! Mijn armen en schouders dan in ieder geval. Yayyyy!!!!!! :p

Wat goed dat je een thuis hebt gevonden. Volgens mij had je al vrij snel in de gaten dat Perth en omstreken helemaal bij jouw ding was, maar je hebt "even" die bevestiging nodig gehad. En die heb je nu.
Het zal misschien wel ff lekker om weer in Nederland te zijn. Hopen dat je het niet al teveel gaat missen als je over 4 maanden weer terug naar Perth vliegt, maar dat komt volgens mij wel goed ;)

Safe travels Gwen en geniet van het weerzien met je familie :) Lijkt me heerlijk vertrekken in de wetenschap dat je 3 maanden later gewoon weer terugkomt!

Hey Gwen, kwam jij niet uit Tilliebillytown vandaan?
Zo ja, ga de dan un huispakske van Roy Donders scoren?
Goeie reis Gwen!

Hey Gwen, kwam jij niet uit Tilliebillytown vandaan?
Zo ja, ga de dan un huispakske van Roy Donders scoren?
Goeie reis Gwen!
Haha daar kom ik idd vandaan! En nee, geen Roy Donders :p Te classy voor mij.. Ik kan geen dure merken betalen :p
Haha

He Gwen! Goede reis en veel plezier hier in NL, voor je het weet ben je weer terug! De tijd vliegt!!

Voor wat betreft je schrijftest IELTS, wat mij heel erg geholpen heeft is te denken aan het hebben van een begin-midden-eind verhaal. Er wordt gevraagd iets te schrijven over een bepaald onderwerp en wat jouw ervaring/mening is. Natuurlijk kun je een onderwerp krijgen waar je geen donder vanaf weet, maar je wordt niet beoordeeld op je mening of kennis, maar op je mogelijkheid om een stelling te beargumenteren in begrijpelijke taal.
Dus wat is je stelling over het onderwerp? (begin)
Waarom heb je die stelling? (midden) (en het langste stukje)
Wat is je conclusie? (eind)
Je hoeft geen dure woorden te gebruiken, je moet alleen zorgen dat je begrijpelijk overkomt en dat het geheel een beetje in elkaar valt. Hopelijk heb je er wat aan, het heeft mij geholpen, ik had een 8...

Succes!

ha sjar, helemaal mee eens. niet moeilijker doen dan nodig is, een paar bijzinnen er tussen proppen met een oorzaak-gevolg effect (because, as, and, or, if) en een begin en eind maken. Je hoeft ook niet iets op te schrijven wat je meent. Dus verlies geen tijd met een mening vormen, pak gewoon een stelling of mening en verzin daar wat argumenten voor.

Back