Gwen's Lastavaza

Heb er 6 jaar Oz opzitten, maar ik zie nog weinig bewijs dat mensen hier terug gaan naar een natuurlijkere levensstijl.
80 % is zwaar overweight.

groetjes Johan
Het klopt dat er veel overgewicht is, maar ik heb in mijm omgeving meer mensen gezien die er heel erg mee bezig zijn dan dat ik in Nederland zie. Het is puur mijn gevoel, heb geen cijfers om het op te baseren. En ik moet zeggen dat ik het overgewicht in Perth wel mee vind vallen als ik om me heen kijk. Zijn er ook cijfers per staat?

Hoi Gwen, Ik lees af en toe je lastavaza en ik moet zeggen top!!
Je staat volgens mij met beide benen op de grond en bent van alles op de hoogte wat met Australië te maken heeft.
Ben blij dat je nu alles weer zo snel geregeld heb en kan doen wat je graag wilt doen.
Familie en omstandigheden zijn niet uit te kiezen.
Maar volgens mij wacht er een grote familie op je daar waar je hart ligt.
Ik hoop dat het je voorspoedig zal gaan en ik zal je blijven volgen meid.

De voedselrevolutie gaat er zeker aankomen. Is al een beetje begonnen gelukkig (cressen enz.)
Het boek oerdieet is inderdaad erg leerzaam en een mooi begin van die lifestyle ;)
En ik hoop ooit net als jou zo zelfvoorzienend te kunnen leven in oost Australië maar dat duurt nog jaren voor het zover is.

Bedankt voor je tips hier op het forum!!!

Hmmm, klinkt mij bekend als hey bijbeldieet! Zaden, noten, vruchten, enkel waterdieren met schubben en vinnen (dag garnaaltjes) etc. Pittig denk ik hoor.
Maar ik zit zelf ook uit te kijken naar mn kippenren... Hier wonen we te klein volgens hub om de geur uit de weg te gaan.... Mannen...

Aaah Ik heb mijn IELTS niet gehaald. Jammer!

Ik heb een geweldige 9 op Listening, Reading en Speaking!!! Maar helaas maar een 6,5 op Writing. Overall 8,5 maar daar heb ik niets aan.
Helaas is de test nu dus ook niet genoeg voor mijn AASW Assessment, dus ik zal gewoon opnieuw de Academic moeten doen. Even heel goed gaan oefenen op wat hun nu precies voor Writing willen zien. Jammer dat je niet kunt inzien waar dan je fouten liggen..

http://www.englishdutchieltsteacher.com/index.html

Hi Guitarman, hierboven een link naar een prive-Ielts lerares, ik moest ook min. 4 x 7 scoren, is met haar hulp gelukt. Ze kijkt waar je zwakke plekken zitten, je krijgt veel oefenmateriaal en veeeeeel tips!! Succes :up:

Deze link kwam ik tegen in een ander topic over IELTS. Ik heb deze mevrouw maar eens gebeld en voor 2 uur bijles ingepland. Zij is een oude IELTS examinator en weet dus precies waar je punten mee scoort, waar je geen punten mee scoort en waar je aftrek op krijgt. Ze woont wel op 1,5 uur rijden van me, maar hopelijk gaat het me helpen om mijn test de volgende keer wel te halen! Ze gaat me nu 4 writing toetsen per mail sturen die ik moet maken en mee moet nemen en dan kijkt ze ze daar ter plekke na en verteld ze me wat ik goed/fout doe. Ook geeft ze verder nog informatie die je nodig hebt om een hoog cijfer te halen. Ik weet dat mijn Writing niet slecht is, maar ik zal gewoon te makkelijke zinsopbouwen en te makkelijke woorden gebruikt hebben :). Op naar de volgende test!!

Aaah Ik heb mijn IELTS niet gehaald. Jammer!

Ik heb een geweldige 9 op Listening, Reading en Speaking!!! Maar helaas maar een 6,5 op Writing. Overall 8,5 maar daar heb ik niets aan.
Helaas is de test nu dus ook niet genoeg voor mijn AASW Assessment, dus ik zal gewoon opnieuw de Academic moeten doen. Even heel goed gaan oefenen op wat hun nu precies voor Writing willen zien. Jammer dat je niet kunt inzien waar dan je fouten liggen..

Oh wat zonde van de ielts zeg, en zulke hoge cijfers op de andere onderdelen.... Balen balen! :mad:

Deze link kwam ik tegen in een ander topic over IELTS. Ik heb deze mevrouw maar eens gebeld en voor 2 uur bijles ingepland. Zij is een oude IELTS examinator en weet dus precies waar je punten mee scoort, waar je geen punten mee scoort en waar je aftrek op krijgt. Ze woont wel op 1,5 uur rijden van me, maar hopelijk gaat het me helpen om mijn test de volgende keer wel te halen! Ze gaat me nu 4 writing toetsen per mail sturen die ik moet maken en mee moet nemen en dan kijkt ze ze daar ter plekke na en verteld ze me wat ik goed/fout doe. Ook geeft ze verder nog informatie die je nodig hebt om een hoog cijfer te halen. Ik weet dat mijn Writing niet slecht is, maar ik zal gewoon te makkelijke zinsopbouwen en te makkelijke woorden gebruikt hebben :). Op naar de volgende test!!
Oh dat is wel erg jammer. Maar wat een cijfers zeg!! Pfff, niet normaal (niet dat je daar nu iets aan hebt maar toch). Wij zitten ook nog steeds met hetzelfde. Writing vooral task 1 is een lastig punt. Ik wens je heel veel succes met je voorbereidingen. Oh ja nog een ding? waar woont die oud examninator?? Heb jij wellicht een adres/website/telefoonnr? Misschien is het ook iets voor ons. Happy Easter!!

Oh dat is wel erg jammer. Maar wat een cijfers zeg!! Pfff, niet normaal (niet dat je daar nu iets aan hebt maar toch). Wij zitten ook nog steeds met hetzelfde. Writing vooral task 1 is een lastig punt. Ik wens je heel veel succes met je voorbereidingen. Oh ja nog een ding? waar woont die oud examninator?? Heb jij wellicht een adres/website/telefoonnr? Misschien is het ook iets voor ons. Happy Easter!!
Thanks!

Haha ik heb hierboven al de link gezet. Die is ooit door Donatella op jullie draadje geplaatst.
Hier nog een keer: http://www.englishdutchieltsteacher.com/index.html
Deze mevrouw vraag 35 euro per uur.

Balen Gwen! Wel mooie cijfers voor de andere onderdelen, maar die writing he... Ik had hetzelfde probleem. Mooi dat je er gelijk werk van maakt met een teacher. Het zijn dan net even die puntjes waar je op moet scoren. Je hebt de volgende test ook al geboekt las ik op Facebook: succes met voorbereiden!!

Dat is flink balen Gwen, maar met wat extra aandacht voor schrijven gaat het volgende keer zeker lukken!

Gwen, nou ben jij natuurlijk een expert hier op het forum, en weet jij veel.
Maar jouw bericht doet vaag ergens een belletje rinkelen.... Was het niet zo dat bij een groot verschil in cijfers zoals bij jou, er een remark moet plaatsvinden omdat het grote verschil moeilijk verklaarbaar is?
Meen daar eens iets over gelezen te hebben.

Jeej hoe ongelooflijk balen zeg! Ook zo zuur dat je dadelijk alle onderdelen over moet doen. Die writing is killing inderdaad! Geloof zeker dat het gaat lukken met die bijles. Gewoon wat intelligente woorden, koppelzinnen etc leren; scheelt al een hele boel!

@Mountains Als het goed is is mijn test idd nog een keer nagekeken. Dit vertelde de mevr van het testcentrum. Dat dat idd verplicht is bij een grote discrepantie in cijfers.

@Guitarman Leiden is inderdaad eindje weg maar ik denk wel de moeite waard. Hoop ik :p

Succes met de voorbereiding en de volgende test, Gwen! Met die prachtige cijfers voor de andere onderdelen en nu een bijles moet het toch lukken, lijkt me.

Jammer Gwen, maar toch wil ik je feliciteren met je andere schitterende cijfers, dat geeft moed voor de volgende test :) Zet 'm op, het gaat je vast lukken!

Back